Gjest eb615...f1e Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Vi blir alle til en viss grad plaget av dårlige selvfølelse og selvtillit. Hva gjør du for å føle deg bedre med deg selv? Anonymous poster hash: eb615...f1e Lenke til kommentar
jacobandersen Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 (endret) Ja, det er viktig å ha det godt med seg selv. Det gir trygghet. Du har jo det selvfølgelige: å kle seg greit, prøve å nå ideell vekt ol. Så prøver jeg å oppleve positive ting og tilhørighet. Endret 9. august 2022 av jacobandersen 1 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Jeg kommer hit og leser litt, også gulper jeg opp noen av mine egne forvirrede tanker ut på forumet og klapper meg selv på skuldra mens jeg tenker: "Det var ett bra bidrag til samfunnet."... Da har jeg bedre selvfølelse etterpå. 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 (endret) Regelmessig trening. Fungerer utmerket. Endret 9. august 2022 av Enceladus 2 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Er med barna mine. Da får jeg både følelsen av å ha utrettet noe fint, og følelsen av å bety noe her i verden. 1 Lenke til kommentar
Regenburg Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Har kvittet meg med slektninger som snakker meg ned til hverandre eller serverer meg narrativer om meg selv hvor jeg er ment å plasseres under dem i hierarkiet. F.eks. om hvor spesiell, vanskelig, stygge holdninger jeg har eller teit jeg er. Det har hjulpet. Giftige mennesker er veldig farlige for både selvbildet og hvordan andre oppfatter deg. De lærer også andre opp i hvordan du skal behandles. 1 1 Lenke til kommentar
Sentinelle Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 (endret) Jeg bemerker og observerer det som undertrykker selvtilliten, med intensjon om å la det falle bort. Det er en meget anstrengelsesløs prosess. Å krige med meg selv har ikke fungert i lengden. Man kan jo også si at for å få høyere selvtillit så må jeg ha oppfylt x, y, z. Men det er bare midlertidig. Selvtillit er iboende og ikke betinget av noe som helst. Endret 9. august 2022 av Sentinelle 1 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Jeg har ingen eller minimalt kontakt med folk som kommer med stygge kommentarer, og forsøker å omgi meg med hyggelige mennesker i den grad det lar seg gjøre. Metakognitiv metode er ganske grei måte å håndtere dårlig selvbilde på. 2 1 Lenke til kommentar
Gjest ee539...e74 Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Godt spørsmål. Selvtillit kommer innenfra. Det spiller ingen rolle hvor ofte jeg får positive tilbakemeldinger fra andre, jeg tar det ikke til meg uansett. Når jeg tenker over det så er nok selvtilliten egentlig ganske dårlig. Jeg er en helt gjennomsnittlig type i en jobb som ikke krever noen spesielle kvalifikasjoner (men jeg har studert, jeg bare fikk aldri noen relevant jobb). Jeg har ingenting å "skryte av" og hevde meg selv på noe sett og vis. Det er mange der ute som er "bedre" enn meg med kunnskaper, karriere, familie, opplevelser, materielt... Så er det sikkert noen som er "dårligere" også, men poenget er at jeg ikke er noe spesielt. Hvordan jeg skulle fått bedre selvtillit? Aner ikke. Men jeg vet ikke om jeg egentlig trenger det heller. Anonymous poster hash: ee539...e74 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 (endret) Gjest ee539...e74 skrev (35 minutter siden): Godt spørsmål. Selvtillit kommer innenfra. Det spiller ingen rolle hvor ofte jeg får positive tilbakemeldinger fra andre, jeg tar det ikke til meg uansett. Når jeg tenker over det så er nok selvtilliten egentlig ganske dårlig. Jeg er en helt gjennomsnittlig type i en jobb som ikke krever noen spesielle kvalifikasjoner (men jeg har studert, jeg bare fikk aldri noen relevant jobb). Jeg har ingenting å "skryte av" og hevde meg selv på noe sett og vis. Det er mange der ute som er "bedre" enn meg med kunnskaper, karriere, familie, opplevelser, materielt... Så er det sikkert noen som er "dårligere" også, men poenget er at jeg ikke er noe spesielt. Hvordan jeg skulle fått bedre selvtillit? Aner ikke. Men jeg vet ikke om jeg egentlig trenger det heller. Anonymous poster hash: ee539...e74 Jeg synes du høres ut som en svært oppegående og hyggelig person. Du virker også å ha god selvinnsikt, noe mange i dag dessverre mangler. Jeg holder meg bare stort sett for meg selv, da ingen ser ut til å like meg. Har selvinnsikt nok til å se det da. Endret 9. august 2022 av ITtraktor 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. august 2022 Del Skrevet 9. august 2022 Regelmessig trenging, tid til å slappe av og ikke gjøre noe, god mat, god musikk og tid for meg selv der jeg ikke har noe med andre mennesker å gjøre, er noen av de tingene jeg setter pris på og som får meg til å føle meg bedre og mer selvsikker. Som andre nevner, er det veldig viktig å ikke tilbringe mye tid med mennesker som aldri kommer med noe positivt å si eller som ofte kommer med negative eller slibrige kommentarer for å rakke ned på deg. 1 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 10. august 2022 Del Skrevet 10. august 2022 Et sunt kosthold med treningssenter 5-6 ganger ila uken for en fyldigere overkropp og smalere midje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå