Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (3 timer siden):

Innlegget er opprinnelig engelsk, og snakker om USA.

Er dette et argument?

Såvidt jeg forstår google er hun Amerikaner bosatt i Tyskland, men det er ikke noe som opptar meg veldig.

Sitat

Hun sier at venstresiden aldri har vært...

1 : aware of and actively attentive to important societal facts and issues (especially issues of racial and social justice)

..?

...

Hvor sier hun dette? Teksten jeg refererte til er på Norsk. Har du funnet en annen tekst av henne?

Sitat

Hvis ikke, hvor har hun dratt forståelsen sin av woke fra, og hvorfor skal jeg ta noen som lar seg påvirke av republikansk tåkelegging av amerikansk politikk, i USA, seriøst..?

Hvorfor skal jeg høre på deg, en aktivist som lar deg påvirke av de på venstre-sida som har mistet vettet, seriøst?

Sitat

Arbeiderpartier er identitetspolitikk på venstre side.

Fagorganisasjoner er identitetspolitikk på venstre side.Feminismen var og er identitetspolitikk primært på venstre side.
...

Kilde?

Sitat

Konservative abortmotstandere tar abort -- de ønsker bare ikke at andre skal ta det.
De ønsker fødselspermisjon -- men ikke at andre skal ha det.

Men du glemte Ben Shapiro. Onkel RF, vær så snill å forklare oss uvitende litt om Ben Shapiro. Han har ført klassekampen bak lyset, ikke sant? Jeg biter negler i spenning.

Det er de konservative som står bak, ikke sant? Det er utenkelig at klassekampen eller en person på venstre-siden kan være kritisk til ideologien din. Hvordan våger de?!??

TBC

 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 minutt siden):

Hvor sier hun dette?

Beklager, hun sier at venstresiden ikke BØR  være 'aware of and actively attentive to important societal facts and issues (especially issues of racial and social justice)'...

Som jeg regner som helt feil. Det er bokstavelig talt grunnen til at venstresiden eksisterer.

 

Sitat

Kilde?

Jeg postet en kilde:

"Identity politics is a political approach wherein people of a particular race, nationality, religion, gender, sexual orientation, social backgroundsocial class, or other identifying factors develop political agendas that are based upon these identities."

https://en.wikipedia.org/wiki/Identity_politics


Du spør hvordan arbeiderpartiet og fagforeningene fremmer arbeiderene og medlemmene sine interesser i politikken basert på problemstillingene de møter..?

knutinh skrev (11 minutter siden):

Hvorfor skal jeg høre på deg, en aktivist

Hvilke lover ønsker jeg å endre mener du..?

Jeg ser stadig folk kritisere lovene Solberg sin andre regjering vedtok, som retten til endring av juridisk kjønn og nytt behandlingstilbud for transpersoner.
Jeg ønsker ikke å endre på lovene.

Jeg vet faktisk ikke om noen lover akkurat nå jeg ønsker å endre relatert til politikk.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (5 timer siden):

Eller en hvit Malcolm X?;)

 

 

Det blir «diverse» så lenge andre etniske grupper inkluderes i filmen. Diversity betyr ikke at hvite ekskluderes 

Sitat

Problemet er når det blir historieforfalskning, og mange egyptere er også såret og krenket og oppfatter castingen av Kleopatra nærmest rasistisk og som appropriering/*washing.

Appropriering\•washing er ikke «diversity». 

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Entern skrev (10 minutter siden):

Men det var faktisk demokrater som sto bak Jim Crow. 😉

 

PS: liker hverken republikanerne eller demokratene 😁

Og slaveri og offentlige henrettelser, tortur og drap. Jeg bodde i North Carolina under Jim Crow og segregering og hadde KKK naboer.  Alle som støttet disse lover er republikanere idag fordi Kennedy endret partiets poltikk og Nixon ville tiltrekke disse rasister, akkurat som Trump gjør idag. 

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (5 minutter siden):

Og slaveri og offentlige henrettelser, tortur og drap. Jeg bodde i North Carolina under Jim Crow og segregering og hadde KKK naboer.  Alle som støttet disse lover er republikanere idag fordi Kennedy endret partiets poltikk og Nixon ville tiltrekke disse rasister, akkurat som Trump gjør idag. 

My sympathies. 🥲

Men:
Clintons & Biden har begge KKK-venner 😉

USA trenger helt nye partier. Dere hadde sjansen i mellomkrigstida når dere faktisk hadde et sosialdemokratisk parti, men ☹️

Lenke til kommentar
7 hours ago, Kjøleskap said:

Jeg har ikke satt meg inn i denne Bud Light-saken og aner ikke hvem denne Dylan-personen er, så hva er egentlig problemet? Hvorfor har folk så sterke følelser knyttet til et jalla lettøl?

Inngikk sponsor avtale med en fyr som har noen utfordringer og kan virke polariserende. Uansett, så viser dette at folk ikke har sterke følelser til dette jalla lettøl’n siden salget kollapser. 
 

Går mer på hvordan konserner prøver å bruke «kulturkrigen» for billige poeng og hvor galt det kan gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
scuderia skrev (2 timer siden):

Inngikk sponsor avtale med en fyr som har noen utfordringer og kan virke polariserende. Uansett, så viser dette at folk ikke har sterke følelser til dette jalla lettøl’n siden salget kollapser. 
 

Går mer på hvordan konserner prøver å bruke «kulturkrigen» for billige poeng og hvor galt det kan gå.

Det har vært et sterkt eksempel på cancel culture ute å gått.

Hva eksakt var sponsoravtalen..?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...