Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Kassettspiller skrev (45 minutter siden):

Om man forventet at Snøhvit skulle ligne på den gamle filmen, så vil man nok bli ganske skuffet. Men filmen i seg selv var jo helt grei den.

Men vi har jo allerede tøffe prinsesser som Mulan og Merida, så jeg så ikke helt poenget med å endre Snøhvit til en "girlboss." 🤷‍♀️

Jeg tror filmen hadde vært bedre om den var en ny prinsessefilm og ikke en remake av Snøhvit.

Men hva er det som er så truende med disse endringene? Året er 2025, men folk er helt fucka i hodet som går bananas av slike filleting.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boing_80 skrev (8 minutter siden):

Men hva er det som er så truende med disse endringene? Året er 2025, men folk er helt fucka i hodet som går bananas av slike filleting.

Truende? 

Man kan være tøff på mange måter, mener du at man må være en åpenbar 'girlboss' for å være en tøff dame?

De kunne godt gjøre henne til en girlboss for min del, men jeg synes det ble dårlig fremstilt i denne filmen. Synd, for Rachel Zegler er absolutt en skuespiller som kunne ha mestret en slik rolle. Jeg synes rollen som en girlboss virket påtvunget i dette tilfellet og det var rett og slett ikke en godt skrevet rolle.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (7 timer siden):

"Lasse på 50 bruker 60-80% av sin våkne tid på å gi oppmerksomhet til filmer og media han hater innholdet i. Oppmerksomhet i form av videoer sett på youtube laget av "sett inn tilfeldig innholdsskaper", han gir dette kommentarer og klikk, ofte deler han videoen for han synes poengene er gode. Det Lasse ikke vet, er at dette genererer interesse, hype, om et produkt Lasse ikke liker. Lasse forer nå en vond spiral, han vil se mindre av sånt, men øker selv interesse rundt temaet. Big corpo aner big bucks. Lager mer sånt innhold."

Huff, håper Lasse kommer seg ut av den vonde spiralen :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (1 time siden):

Truende? 

Man kan være tøff på mange måter, mener du at man må være en åpenbar 'girlboss' for å være en tøff dame?

De kunne godt gjøre henne til en girlboss for min del, men jeg synes det ble dårlig fremstilt i denne filmen. Synd, for Rachel Zegler er absolutt en skuespiller som kunne ha mestret en slik rolle. Jeg synes rollen som en girlboss virket påtvunget i dette tilfellet og det var rett og slett ikke en godt skrevet rolle.

Men nå velger de å gjøre det på den måten. Problem?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Van Der Linde skrev (10 timer siden):

Så 1937 versjonen i kveld. Den holder seg veldig bra enda. Så kan Zegler ha woke Snehvit for seg selv. En film ingen vil huske om 20 år. 

Ah ja, filmen om en 14-åring som flykter fra en on dronning og gifter seg med en prins som opprinnelig er 31, men som er retconnet til 18 i skrift.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (39 minutter siden):

Ah ja, filmen om en 14-åring som flykter fra en on dronning og gifter seg med en prins som opprinnelig er 31, men som er retconnet til 18 i skrift.

Selvsagt finner du en grunn til å hate originalen. Den som faktisk har sjel. HAHA

Du er så forutsigbar blitt 😂

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Red Frostraven said:

Ah ja, filmen om en 14-åring som flykter fra en on dronning og gifter seg med en prins som opprinnelig er 31,

I Disney sin 2025 Snow White er prinsen/tyven spilt av Andrew Burnap. Skuespilleren er 11 år eldre enn Rachel Zegler. Så aldersdifferansen er gått litt ned fra tidligere, da det var 17 år.

Når jeg først nerder med tall. 🤓 Siden i går har:

-IMDB fått +14K ratings. (Totalt 30K.) Rating er nå ned 0,1. 😂 Fra 2,4 til 2,3/10.

-Letterboxd rating har gått ned fra 2,46 til 2,36

-Tomatometer score har gått ned fra 44% til 43%.  Men kanskje verdt å få med seg at man kan sortere Tomatometer etter "Top Critics" og Popcornmeter etter "All Audience". Da havner begge under 30%. 💀  ⬇️

image.thumb.png.39cf268e68384b5482419c2c7767be68.png

Metacritic userscore har riktignok gått opp. Fra 1,2 til 1,3/10. 💀

Ellers kan jeg rapportere at kinosalene rundtom i Norge er/har vært relativt tomme denne premiérehelgen. Få saler som har over 10% av setene oppfylt. I mange saler har det vært rundt 95% tomme seter.

Nettavisen har skrevet om de mange dårlige omtalene:

Etter en haug med kontroverser og mye kritikk, der Disney har fått gjennomgå for å bringe «woke-isme» til enda et nytt nivå, har den nye «Snehvit»-filmen premiere denne helgen.

Tonen er imidlertid ikke særlig bedre hos anmelderne etter å ha sett filmen.

Britiske The Times er blant de mest nådeløse i sin dom over filmen. Avisen skriver at Disney har «ødelagt sin kronjuvel og sitt omdømme» med denne nyinnspillingen av den høyt elskede klassikeren fra 1937.

– Denne selvhøytidelige nyinnspillingen markerer et nytt lavmål. Ta med deg spypose, skriver avisa, og fortsetter sin totalslakt:

– Tro på «anti-hypen». Dette er så ille. Denne nyeste Disney-adaptasjonen representerer et nytt lavmål for kulturell vanhelligelse.

The Guardian kaller filmen en «utmattende forferdelig nyinnspilling» og er dessuten ikke imponert over det oppdaterte «Snehvit»-navnet:

– Tradisjonelt har heltinnens navn referert til huden hennes, med lepper røde som blod og hår mørkt som ibenholt. Nå refererer det til snøstormen som fant sted under fødselen hennes.

Avisa mener skuespillertalentene til Rachel Zegler og Gal Gadot, som «gir de kjedeligste prestasjonene i sine karrierer», kastes bort i filmen, og gir den én av fem stjerner.

The Independent, som er kjent for å lene mot venstresiden politisk, er like nådeløs og beskriver filmen som «visuelt frastøtende» og gir den én av fem stjerner.

Kan jo hende filmen blir husket også om 20 år... 🤷‍♂️ ...for å være woke og historisk dårlig... 💀

Endret av P7SA
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før, men for å være klar: Jeg har ikke noe problem med at filmer endres eller med konseptet bossgirl. Det som irriterer meg er når man tar en  film, endrer på den for å så gjør en skikkelig dårlig jobb! 

Det hadde vært mye bedre å bare lage en helt ny film med en tøff prinsesse, i stedet for å prøve å gjøre Snøhvit tøff, samtidig som man klamrer seg fast til den gamle versjonen av henne. Det ble bare rot og funket ikke.

Ellers synes jeg filmen var grei den. Hadde elsket det som barn.

P7SA skrev (9 minutter siden):

Ellers kan jeg rapportere at kinosalene rundtom i Norge er/har vært relativt tomme denne premiærehelgen. Veldig få saler som har over 10% av setene oppfylt. I mange saler har det vært rundt 95% tomme seter.

10 stk. av 222 seter når jeg så på.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
Lenke til kommentar
P7SA skrev (19 minutter siden):

Ellers kan jeg rapportere at kinosalene rundtom i Norge er/har vært relativt tomme denne premiérehelgen. Få saler som har over 10% av setene oppfylt. I mange saler har det vært rundt 95% tomme seter.

Kassettspiller skrev (10 minutter siden):

10 stk. av 222 seter når jeg så på.

Damn... brutalt.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...