Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

1 minute ago, VifteKopp said:

Få, om noen, av de live-action remakene til Disney er gode

Disney har ikke akkurat laget de beste live-action remakene nei. Men å avvike fra den orginale historien i mer "woke-retning" er idioti dersom målet er å faktisk lage en god live-action remake.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
P7SA skrev (3 minutter siden):

Disney har ikke akkurat laget de beste live-action remakene nei. Men å avvike fra den orginale historien i mer "woke-retning" er idioti dersom målet er å faktisk lage en god live-action remake.

Det som er idioti er å lage dårlige filmer, uavhengig om de har elementer av woke i seg eller ikke. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (På 19.3.2025 den 21.58):

Bruker det republikanske partiet setninger som "trøkka/stappa ned i halsen", bruker du også setningen "trøkka/stappa ned i halsen".

Og så...

P7SA skrev (3 timer siden):

image.jpeg.539ef55f11e32db83bc95672088c9d65.jpeg

Jepp, enda en tapper og lydig soldat for republikanernes kulturkrig, bevisst eller ei. Stiller ingen spørsmål om retorikken han får servert, bare importer og kopier det rundt.

EDIT: Snakker om selve toppkommentaren, hvis det skulle være noen tvil.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, AtterEnBruker said:

Og så...

Jepp, enda en tapper og lydig soldat for republikanernes kulturkrig, bevisst eller ei. Stiller ingen spørsmål om retorikken han får servert, bare importer og kopier det rundt.

Blir veldig søkt det du prøver på her. Setninger som inneholder helt normal dagligtale trenger ingen spesiell hjernevask 😉

• Liker 5
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (3 timer siden):

Det som er idioti er å lage dårlige filmer, uavhengig om de har elementer av woke i seg eller ikke. 

Yep, hvem som helst kunne se at dette ville bli et makkverk. Skal man på død og live lage remake av klassikere, vent i det minste til man har en god ide som er klart bedre enn originalen. Ellers kan man fint vente. Her skulle man lage nok en remake bare fordi man ikke hadde noe annet å finne på. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
2 hours ago, AtterEnBruker said:

Fascisme kan inneholde stort sett helt normal dagligtale, hvis man vet hvordan man pakker det inn og selger det.

Du må ha noe mer distinkt for å kunne påvise sammenhengen mellom ordbruk og programmering av "nyttige soldater"

• Liker 3
Lenke til kommentar

Klager på at noe er woke, gir 60-80% av sin oppmerksomhet mot woke greier, lurer på hvorfor det de anser som woke fortsatt lages.

Vote with your vallets people! 🙄

Endret av Duriello
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Duriello skrev (5 minutter siden):

Klager på at noe er woke, gir 60-80% av sin oppmerksomhet mot woke greier, lurer på hvorfor det de anser som woke fortsatt lages.

Vote with your vallets people! 🙄

60-80%. Du verden. Døgnet ditt varer i maks 10 minutter?

• Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

60-80%. Du verden. Døgnet ditt varer i maks 10 minutter?

Antyder du at de som er anti-woke kun bruker 6-8 minutter hver dag på dette? 🤔

Når de fleste videoer de poster er typ 30 min?  Har de ikke sett videoene de poster?

Ikke gi feks Snow-white oppmerksomhet og den forsvinner i stillhet = win!

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 minutt siden):

Antyder du at de som er anti-woke kun bruker 6-8 minutter hver dag på dette? 🤔

Når de fleste videoer de poster er typ 30 min?  Har de ikke sett videoene de poster?

Ikke gi feks Snow-white oppmerksomhet og den forsvinner i stillhet = win!

Aha, så du siktet til noen andre enn folk her inne. Folk som tjener penger på youtube. Burde du ikke presisert det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (11 minutter siden):

Aha, så du siktet til noen andre enn folk her inne. Folk som tjener penger på youtube. Burde du ikke presisert det?

Jeg sikter vel til folk flest. 

"Lasse på 50 bruker 60-80% av sin våkne tid på å gi oppmerksomhet til filmer og media han hater innholdet i. Oppmerksomhet i form av videoer sett på youtube laget av "sett inn tilfeldig innholdsskaper", han gir dette kommentarer og klikk, ofte deler han videoen for han synes poengene er gode. Det Lasse ikke vet, er at dette genererer interesse, hype, om et produkt Lasse ikke liker. Lasse forer nå en vond spiral, han vil se mindre av sånt, men øker selv interesse rundt temaet. Big corpo aner big bucks. Lager mer sånt innhold."

Å sånn går no dagan.

Endret av Duriello
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (7 minutter siden):

Jeg sikter vel til folk flest. 

Tror ikke det er så mange som gir "60-80% av sin oppmerksomhet" til anti-woke gitt. Jeg synes woke og alle forsøkene på kanselleringene/faktiske kanselleringer/omskrivninger av bøker osv er noe forbanna tøv. Men du overdriver og tøver med slike uttalelser. Hvordan skulle jeg klare å holde på en fulltidsjobb? De som skriver vegger av tekst i tråden er forøvrig forsvarere av woke.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om man forventet at Snøhvit skulle ligne på den gamle filmen, så vil man nok bli ganske skuffet. Men filmen i seg selv var jo helt grei den.

Men vi har jo allerede tøffe prinsesser som Mulan og Merida, så jeg så ikke helt poenget med å endre Snøhvit til en "girlboss." 🤷‍♀️

Jeg tror filmen hadde vært bedre om den var en ny prinsessefilm og ikke en remake av Snøhvit.

Endret av Kassettspiller
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Heldigvis har jo fascistene i The Daily Wire, laget en Snøhvit-film for gruppen som av ulike grunner ble indignert av Disneys Snøhvit.

Og da jeg fant frem filmen på IMDB dukket det opp flere gode nyheter, det finnes tilsynelatende uendelig med filmatiseringer av fortellingen.
Kanskje ikke så rart når man ser hvor sterke meninger folk har om hva en filmatisering av dette tyske eventyret kan, og ikke kan, inneholde, eller hvilke meninger de som spiller i filmen bør inneha.

Screenshot2025-03-22at20-28-24SnowWhiteandtheEvilQueen(2025)-IMDb.thumb.jpg.7b60cd3c261a6e17cec5ce8f65840ff9.jpg

Her er fks. en snøhvit film for de som ønsker seg at en av de involverte skal være en del av 9/11-truth bevegelsen.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...