DukeNukem3d Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Red Frostraven skrev (2 minutter siden): Du har falt av lasset. Siter gjerne eksakt hvem som påstår det du her innbiller deg at noen har sag4, og så kan du beklage å misforstå og spre vanvittige løgnaktige påstander om andre brukere. Definisjonen Gargantua siterer er jo den ekslusivt brukt av MAGA, og ingen seriøse aktører i USA. I Norge ble mange lurt av anti-intellektuelle i dress som kritiserer uten at de selv er MAGA. Det er ingen hemmelighet overhode at dette skyldes at de falt for løgnaktig propaganda eller kilden til den. https://www.france24.com/en/live-news/20220301-how-us-wokeness-became-a-right-wing-cudgel-around-the-world Dere har jo sagt hele tiden at det bare er de "høyreekstreme" som er mot woke, til tross for at jeg har gitt dere eksempel på eksempel på politikere også fra venstresiden som gjennomskuer tøvet. 2 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Sliter litt med å forstå hvem denne nye Harry Potter-serien er ment for. Dagens unger elsker jo filmene, selv om de ble født etter at den siste kom ut, og rollene har jo nærmest blitt ikoniske. Alan Rickman ER Snape. Noe annet vil bare bli helt feil, uansett om han er hvit, svart eller grønn. Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 2 minutes ago, Kjøleskap said: Sliter litt med å forstå hvem denne nye Harry Potter-serien er ment for. Dagens unger elsker jo filmene, selv om de ble født etter at den siste kom ut, og rollene har jo nærmest blitt ikoniske. Alan Rickman ER Snape. Noe annet vil bare bli helt feil, uansett om han er hvit, svart eller grønn. Mange ville jo ha Adam Driver som ung Snape. Jeg kan ikke se at Paapa Essiedu på noen som helst måte skulle være bedre enn Driver. 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Kjøleskap skrev (Akkurat nå): Sliter litt med å forstå hvem denne nye Harry Potter-serien er ment for. Dagens unger elsker jo filmene, selv om de ble født etter at den siste kom ut, og rollene har jo nærmest blitt ikoniske. Alan Rickman ER Snape. Noe annet vil bare bli helt feil, uansett om han er hvit, svart eller grønn. Alan Rickman er død, så da må jo Snape recastes (med mindre man vil gjenskape en KI-versjon av Rickman). Dette er helt vanlig i filmbransjen (Dumbledore ble jo i sin tid re-castet). 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) DukeNukem3d skrev (7 minutter siden): Dere har jo sagt hele tiden at det bare er de "høyreekstreme" som er mot woke, til tross for at jeg har gitt dere eksempel på eksempel på politikere også fra venstresiden som gjennomskuer tøvet. Det er generelt bare dem blant folk som burde visst bedre, i fagfeltene hvor man kunne forventet at folk visste bedre, som tror på tullet. Jeg forventer ikke at en 50-åring j 2023 har satt seg inn i moteord blant unge menn ut over hva han har hørt fra intelektuelle -- men han har åpenbart hørt på de kontrære anti-intellektuelle i Norge inspirert av MAGA-fjols. Jeg tipper han gremmes over intervjuet idag, om han har satt seg inn i saken. Jeg hørte først at høyrepoulistene hadde introdusert misinformasjonen til Norge gjennom bakdører da det fløt over på åolitikkdelen av forumet, nettopp i 2023. Endret 4 timer siden av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 13 minutes ago, Red Frostraven said: Rowlings da en farget jente spilte Hermonie Granger på teater; JK Rowling tells of anger at attacks on casting of black Hermione. Author says Noma Dumezweni is ‘best for the job’ in West End play Harry Potter and the Cursed Child Dette er whataboutism. Og hvorfor bruker du JK Rowlings meninger når det passer deg her, men ikke når hun sier at Imane Khelif er mann? 3 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Gargantua skrev (42 minutter siden): "Snape hadde en gusten hudfarge, en stor krokete nese og fett, svart hår." Virker ikke så problematisk i forhold til hva sallow ser ut til å bety. Gary Oldman hadde tydeligvis ikke riktig farge han heller. sallow1 /ˈsaləʊ/ adjective (of a person's face or complexion) of an unhealthy yellow or pale brown colour sallow 2 of 2 adjective : of a grayish greenish yellow color 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) Gargantua skrev (3 minutter siden): Dette er whataboutism. Og hvorfor bruker du JK Rowlings meninger når det passer deg her, men ikke når hun sier at Imane Khelif er mann? fordi, i motsetning til dere, så har har jeg noe som heter kildekritkk. Du burde prøve det en gang i livet ditt. Rowling er autoritet på Rowling sitt univers, og er profesjonell forfatter. Hun er absolutt ingenting verdt på noe annet fagfelt. Endret 4 timer siden av Red Frostraven 2 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 1 minute ago, skaftetryne32 said: Virker ikke så problematisk i forhold til hva sallow ser ut til å bety. Gary Oldman hadde tydeligvis ikke riktig farge han heller. sallow1 /ˈsaləʊ/ adjective (of a person's face or complexion) of an unhealthy yellow or pale brown colour sallow 2 of 2 adjective : of a grayish greenish yellow color Hæ? 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Gargantua skrev (5 minutter siden): Mange ville jo ha Adam Driver som ung Snape. Jeg kan ikke se at Paapa Essiedu på noen som helst måte skulle være bedre enn Driver. Hadde nok vært et mye bedre valg i forhold til en slags kontinuitet, men også et ganske kostbart valg antar jeg, om ikke Driver har en barndomsdrøm om å spille trollmann eller hva det nå enn er. 2 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 1 minute ago, Red Frostraven said: fordi, i motsetning til dere, så har har jeg noe som heter kildekritkk. Du kaller det kildekritikk, jeg kaller det cherrypicking. Du skalter og valter med hvem som har sagt hva, når, og bare når det passer deg. Det har ingenting med kildekritikk å gjøre, bare barnslig googling for å se hva som bobler til overflaten hvis det fremmer din perfide agenda. 3 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Gargantua skrev (2 minutter siden): Hæ? Sallow 👇 skaftetryne32 skrev (4 minutter siden): yellow or pale brown colour skaftetryne32 skrev (4 minutter siden): grayish greenish yellow color 3 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 6 minutes ago, Red Frostraven said: Det er generelt bare dem blant folk som burde visst bedre, i fagfeltene hvor man kunne forventet at folk visste bedre, som tror på tullet. Jeg forventer ikke at en 50-åring j 2023 har satt seg inn i moteord blant unge menn ut over hva han har hørt fra intelektuelle -- men han har åpenbart hørt på de kontrære anti-intellektuelle i Norge inspirert av MAGA-fjols. Jeg tipper han gremmes over intervjuet idag, om han har satt seg inn i saken. Snakka om spekulationer ... Kan du ikke komme med några kilder på att han gremmes øver saken? Hur många tiotals inlägg har du spekulerat om vad han sier och tror utan att ha en enaste kilde? 6 minutes ago, Red Frostraven said: Jeg hørte først at høyrepoulistene hadde introdusert misinformasjonen til Norge gjennom bakdører da det fløt over på åolitikkdelen av forumet, nettopp i 2023. Du er helt absurd. 4 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 1 minute ago, skaftetryne32 said: Sallow 👇 Det var jo jeg som kom med definisjonen på sallow innledningsvis. Men hva har det med Gary Oldman å gjøre? Og syns du det er rimelig å beskrive Essiedu sin hud som sallow? 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Gargantua skrev (Akkurat nå): Det var jo jeg som kom med definisjonen på sallow innledningsvis. Men hva har det med Gary Oldman å gjøre? Og syns du det er rimelig å beskrive Essiedu sin hud som sallow? Åh sorry trodde det var han som opprinnelig spilte han slangeduden. Poenget er vel heller at ingen egentlig passet, han fyren var jo sminket kritthvit så jeg vil ikke akkurat kalle det sallow, når alt kommer til alt så tipper jeg at litt sminke gjør susen, og fyren blir nok akkurat så passe "sallow" som han trenger å være. 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Uffamei, tenk at en skuespiller med en nyanse annen hudfarge enn hva som er beskrevet i en fantasybok castes til en TV-serie! For en skandale… Endret 3 timer siden av Snikpellik 1 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 1 minute ago, skaftetryne32 said: Åh sorry trodde det var han som opprinnelig spilte han slangeduden. Poenget er vel heller at ingen egentlig passet, han fyren var jo sminket kritthvit så jeg vil ikke akkurat kalle det sallow, når alt kommer til alt så tipper jeg at litt sminke gjør susen, og fyren blir nok akkurat så passe "sallow" som han trenger å være. Alan Rickman spilte Snape i filmene. Den beste oversettelsen av sallow er nok gusten på norsk. Er gusten det du tenker når du ser hvem de har castet som Snape nå? Og for å drille litt mer i den google-ordboken du kom med, så finner vi flere synonymer der. Sallow kan bety blodfattig og fargeløs også, og slik hud man får av gulsott. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) fredrik2 skrev (17 minutter siden): Snakka om spekulationer ... Kan du ikke komme med några kilder på att han gremmes øver saken? Hur många tiotals inlägg har du spekulerat om vad han sier och tror utan att ha en enaste kilde? Du er helt absurd. Jeg sa at han sannsynligvis gremmes om han har satt seg inn i saken. Som når noen som er lurt til å være skeptiske til vaksiner setter seg inn i saken fra seriøse kilder, og slutter å høre på tilfeldige folk som er enige med dem. Jeg sa aldri at han har gjort det. Men jeg husker da jeg ble lurt til å tro på tåpelige ting som barn, så jeg vet hvordan det føles, om han oppdager at noen har holdt ham for narr. fredrik2 skrev (17 minutter siden): Du er helt absurd Hva er ikke sant med det? Vi vet fra denne tråden hvilke kilder som ligger til grunn for anti-woke sitt inntog i Norge i 2022. Vi vet fra seriøs journalisme og kronologi hvordan prosessen gikk fra 2016-2020, https://www.theguardian.com/society/shortcuts/2020/jan/21/how-the-word-woke-was-weaponised-by-the-right og derfra til Europa... https://www.france24.com/en/live-news/20220301-how-us-wokeness-became-a-right-wing-cudgel-around-the-world Norske kilder som sprer forestillingene, som Ness og Choi, sprer dem fordi de hører og hørte på amerikanske hæyrepopulister. ... Og jeg har invitert alle dere til å presentere hvilke aktører i USA dere innbiller dere at dere har adoptert ordet fra,enten dere er ofre for den primære misinformasjonen eller den til allerede misinformerte eller troll, som sekundære ofre. ... Ordet woke som negativt ord har ingen plass i en seriøs diskusjon, det er et kunstig konstruert fiendebilde med hundretusener av timer med høyreradikal, og russisk, propaganda bak sin etablering -- lenge før det infiserte sinn i Europa. Endret 3 timer siden av Red Frostraven 1 2 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Gargantua skrev (7 minutter siden): Det var jo jeg som kom med definisjonen på sallow innledningsvis. Men hva har det med Gary Oldman å gjøre? Og syns du det er rimelig å beskrive Essiedu sin hud som sallow? Er det rimelig å beskrive Alan Rickman sitt hår som "greasy black hair"? Spennende å se hvordan karakteren blir seende ut. Men blir sikkert bra. Personlig er ikke jeg Harry Potter fan, så skal ikke komme med for sterke meninger om hva som funker der 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 2 minutes ago, Snikpellik said: Uffamei, tenk at en skuespiller med en nyanse annen hudfarge enn hva som er beskrevet i en fantasybok castes til en TV-serie! For en skandale… De hevder å være tro mot kildematerialet, men woke casting trumfer tydeligvis dette. Det er nøyaktig dette tråden handler om. At du syns det er bagatellmessig overrasker ingen. Jeg ser imidlertid at politisk korrekthet siver inn i underholdningsindustrien på en slik måte at det ødelegger kunstverket. Det er ikke trivielt. Det inngår i den infame og lumske forvitringen som woke er. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå