Red Frostraven Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) fredrik2 skrev (3 minutter siden): Och det är det tråden handlar om? Kilder fra USA som kritiserar woke? ...det er dem og misinformasjonen fra dem tråden er fundert på. Det finnes jo knapt én original tanke som ikke stammer derfra. Endret 21 timer siden av Red Frostraven 1 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden 3 minutes ago, Red Frostraven said: ...det er det og misinformasjonen fra dem tråden er fundert på. Jag har förstått att du tror det. Du har däremot fel. Men du kan leta upp några kilder fra USA som kritiserar nissene, linne bänken och andra tillfällen som vi har diskuterat i tråden. Eftersom allt kommer fra USA enligt dig så må det ju finnas kilder. Så du tror alltså inte att noen i Norge kan tänka själva? Hvis ikke USA och Rysslands fanns så skulle ingen i Norge se något som helst problem med transkvinner med en penis i kvinnedusjen*, att den Norska kongen skulle spelas av Durek i filmen om hans liv och alla skulle självklart förstå att karaktären i nissene er så rasistiskt att den aldrig skulle sändas igen? *tycker det er lite artig at du ikke ens verkar förstå att folk kan vara emot detta scenariet samtidigt som du är emot maskulina transmän med en vagina i kvinnedusjen för de kan störa kvinnene der. 7 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden 17 minutes ago, Red Frostraven said: Det finnes jo knapt én original tanke som ikke stammer derfra. Så du la till lite. Tror vi är rätt oeniga där men självklart, det mesta är nog redan tänkt. Tycker det er rätt merklig at det alltså er helt omöjligt att diskutera sak utan att komma in i något slags meta diskussion där man må välja mellan Trump och vem det nu är som leder din ekkokammer. En svart kvinnlig Jarl fra viking tiden. Full MAGA eller det bästa som någonsin har hänt i showbuisness. Pushups hvis man ikke brukar they för ikke binära. Trump, MAGA och Putin eller den bästa dialogen i spelvärlden. Det är bara att välja. Hvis man råkar ha samma åsikt angående något som Trump har så har man gått på propagandan. 6 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Red Frostraven skrev (1 time siden): ...det er dem og misinformasjonen fra dem tråden er fundert på. Det finnes jo knapt én original tanke som ikke stammer derfra. Eneste som ikke er "misinformert" er altså de på ytre venstre. Ellers advarer selv de seriøse politikerne på venstresiden mot at woke får unge menn til å trekke seg unna. Det ville altså vært til deres egen fordel å kutte ut woketøvet, men neida. Man skal tviholde på selv det mest idiotiske selv om det skader egen politikk 🙄 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden (endret) fredrik2 skrev (1 time siden): Tycker det er rätt merklig at det alltså er helt omöjligt att diskutera sak utan att komma in i något slags meta diskussion där man må välja mellan Trump och vem det nu är som leder din ekkokammer. Jeg har ingen ekkokammer, og støtter meg på journalister og forskere innen relevante fagfelt. Anti-woke sine autoriteter er alle pro-Trump. Som er grunnen til at jeg nevner det; jeg har invitert dere til å presentere kilder på noe annet et dusin ganger. --- Det er ikke mulig å sammenligne partene på noen som helst måte. En side er misinformert av kilder på autoritære høyre. Den andre er ikke misinformert av noen; les de første sidene av tråden. Endret 19 timer siden av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Jeg tror forøvrig moderne underholdningsindustri sliter med langt mer enn woke.. Da jeg var ung så husker jeg at det var sinnsykt kule folk og kule karakterer mye av det som ble laget. Man etterlignet dialogene i filmene. Nå rir man heller på gode historier. Det er noe med moderne kultur at man går glipp av fargerike karakterer mer og mer. Folk har blitt likere og kjedeligere med tiden. Det gjelder ikke bare film, men alt mulig. Det synes jeg er trist, det er mye som blir lidende av dette. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden DukeNukem3d skrev (27 minutter siden): Jeg tror forøvrig moderne underholdningsindustri sliter med langt mer enn woke.. Da jeg var ung så husker jeg at det var sinnsykt kule folk og kule karakterer mye av det som ble laget. Man etterlignet dialogene i filmene. Nå rir man heller på gode historier. Det er noe med moderne kultur at man går glipp av fargerike karakterer mer og mer. Folk har blitt likere og kjedeligere med tiden. Det gjelder ikke bare film, men alt mulig. Det synes jeg er trist, det er mye som blir lidende av dette. Folk går sjeldnere på kino og ser på de samme filmene. Det gjør det vanskeligere for folk å etterligne dialogene i filmene når mange ikke vet hva du snakker om fordi de så på flere andre filmer på Netflix enn det du så på. 1 1 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden "Kansellering" av bøker, filmer og serier er det anti-woke som soleklart står for. De bruker attpåtil statsmakt med trussel om rettsforfølgelse som middel i kanselleringen. Det er helt usammenliknbart med at et forlag frivillig, uten en statsmakt som presser støvelen på deres nakker, endrer noen ord i Roald Dahl-bøker. Helt usammenliknbart. En falsk ekvivalens. Kansellering av benker? Vel, er jo noen som trasher regnbuebenker i Pride-perioden. Antar de er "woke" eller hva. Uansett, nøkkelordet i dette innlegget er statsmakt med trussel om rettsforfølgelse. Det ugyldiggjør enhver konstruerte ekvivalenser. 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden For hundrede gang, så brukes definisjon 2 av woke i Merriam-Webster denne tråden. Er det så vanskelig å forstå, Red Frostraven? disapproving: politically liberal or progressive (as in matters of racial and social justice) especially in a way that is considered unreasonable or extreme Definisjon 1 i samme ordbok er mer generell og generisk. Du kan ikke fortsette å kverne og kverne på dette nå. I trådens kontekst er det selvfølgelig definisjon 2 det siktes til. Vi kritiserer hvordan wokeness'en - i betydningen urimelig og ekstrem - har tatt over for god kunst og skaperglede. Vær så snill å ikke forsøple tråden med insistering på at woke betyr noe annet enn dette - i denne konteksten. 2 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden 1 hour ago, Red Frostraven said: Jeg har ingen ekkokammer, og støtter meg på journalister og forskere innen relevante fagfelt. Förstår ikke hur du och andra kan vara så självsäkra. Så dere er liksom perfekta medans folk som har andra åsikter är lurade av propaganda ... Får väl erkänna att jag ikke delar din syn på din perfekthet och det beror på att jag har läst många av dina inlägg. 1 hour ago, Red Frostraven said: Anti-woke sine autoriteter er alle pro-Trump. Som er grunnen til at jeg nevner det; Jag har inge anti-woke autoriteter och det är väldigt mye i denna tråden som ikke bygger på noen anti-woke autoriteter. 1 hour ago, Red Frostraven said: jeg har invitert dere til å presentere kilder på noe annet et dusin ganger. Hur sjutton ska jag kunna visa kilder (fra amerikanska woke folk antar jag) på vad jag själv tycker och uppfattar världen? Finns också självklart en massa skrivet om eksemplen vi har tagit upp som gäller Norge. Vet ju också att du aldrig noensin kommer gå med på noen kilde som motsier din världsbild. 1 hour ago, Red Frostraven said: --- Det er ikke mulig å sammenligne partene på noen som helst måte. En side er misinformert av kilder på autoritære høyre. Den andre er ikke misinformert av noen; les de første sidene av tråden. Alltså, hur kan du tro så mye på dig själv? Husker diskussionen om boksaren i OL när du hade fått för dig att hon hade Sayers symtom eller vad det hete och visade en bild på noen som du tyckte var lik boksaren. Fra mitt synspunkt var det rent självbedrag når du försökte bevisa för dig själv att medans hon hade XY kromosomer så hade hon ingen fördel. Rent önsketänkning som du ikke baserade på något som helst. Angående woke så svarar du nästan aldrig på något konkret. Du kommer bara med propagande kortet hela tiden. 5 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden (endret) fredrik2 skrev (1 time siden): Förstår ikke hur du och andra kan vara så självsäkra. Så dere er liksom perfekta medans folk som har andra åsikter är lurade av propaganda ... Får väl erkänna att jag ikke delar din syn på din perfekthet och det beror på att jag har läst många av dina inlägg. Det er som med vaksinemotstand, 11. september konspirasjonsteorier et cetera. Ingen fornuftige mennesker som har satt seg inn i saken fra seriøse kilder -- eller jobber i bransjen i profesjonell kapasitet på norsk eller europeisk side -- tror at hollywood har et problem med hva som kalles woke. fredrik2 skrev (1 time siden): Jag har inge anti-woke autoriteter och det är väldigt mye i denna tråden som ikke bygger på noen anti-woke autoriteter. Så, hvor fra har du adoptert en forestilling om woke -- og hvor har disse kildene igjen adoptert sin forestilling fra..? Alt stammer fra samme sted. Noen nordmenn har bare forsøkt å ta avstand fra og destillert hatet og misinformasjonen til legitim kritikk. Som fremdeles ikke fungerer, fordi det regelrett ikke finnes seriøs kritikk mot woke i underholdningsindustrien som faktisk holder vann. fredrik2 skrev (1 time siden): Finns också självklart en massa skrivet om eksemplen vi har tagit upp som gäller Norge. Ja jøss, minst 3 forskjellige ting fra de siste 3 år, hvor 'problemet' overdrives helt grusomt. En instagrambruker som kaller seg Rasisme i Norge mente at Nissene over Skog og Hei inneholdt blackface. Vedkommende og en del andre regnet det som sant. Det er jo, åpenbart, uansett hva man mener om tolkningen deres, en mening som ikke er ekstrem; Det er en mindre ekstrem tolkning av karakteren til Eckbo enn for eksempel tolkningen av Feast on Mount Olympus som hån mot kristendommen. Rent skala-messig, så var Rasisme i Norge sin mening betydelig mindre representert og presentert som et problem på politiske venstre, enn forestillingen om OL-innslaget var på politiske høyre. Hovedproblemet var at Discovery valgte å fjerne Nissene over Skog og Hei i noen dager -- og discovery er ikke politiske venstre. Eller mener man at Rasisme i Norge ikke har lov til å gjøre samme feil som dusinvis av brukere på dette forumet gjorde, da de ble fornærmet av OL da de trodde det var nattverden som ble gjort narr av? --- Så har man floskelen om makkverket som folk ville ha stilt frem på Museum -- på grunn av museumsdirektøren sine utalelser og folk sin manglende kunnskaper om verket og museumsdrift. Her er fire forskjellige malerier. Leif Erikson Oppdager Amerika er et verk laget for å dra inn penger, helt og holdent fundert på eldre malerier han allerede hadde produsert i serie i større opplag -- sannsynligvis bare malt over et maleri han laget for et eller annet sjøfarts-sted. Likevel så viser kunst-delen av pressen måtehold og respekt for kunstneren, under kritikken mot museums-direktøren. Jeg driter i respekt, nettopp fordi jeg vet hva motivet for verket var; lettjente penger. Det var også verdensutstillingen klar over, da de ikke ville ha verket etter utstillingsperioden på grunn av den lave kvaliteten, og de ga det bort. Fordi det er relativt verdiløst. Det er ikke blant de bedre maleriene i serien engang. En total ikke-sak, hvor igjen delen av pressen og folk som ikke har peiling på faget kunst eller museum hadde sterke meninger, og skrek over folk verdt å høre på, fordi ordene 'for kolonistisk' ble brukt. Som nevnt ved flere anledninger, så kan 'for kjedelig' bli brukt om noe som ikke i seg selv er kjedelig, om det ikke passer inn i en utstilling fordi andre kandidater er mer spennende i den aktuelle utstillingen. Et portett som ikke på noen måte ikke er vakkert kan settes i kjelleren fordi det ikke er vakkert nok. --- Og til sist så har vi saken om at ungdommer på kunsthøyskolen som produserte blant annet disse verken... ...opplevde at andre ikke hadde noe til overs for dem og holdningene deres i det de selv forsøkte å kansellere folk på skolen fra å kunne ta fag de var interessert i... Som er noe som bør opprettes en egen tråd for om noen genuint er interessert i å gå gjennom fakta om hva som faktisk har hendt, og fakta om disse fagene. fredrik2 skrev (1 time siden): Alltså, hur kan du tro så mye på dig själv? Husker diskussionen om boksaren i OL när du hade fått för dig att hon hade Sayers symtom eller vad det hete och visade en bild på noen som du tyckte var lik boksaren. Det var du og/eller andre brukere som snakket om utseende. Jeg kontret bare forestillingen om at hun ser ut som en mann, fundert på informasjonen som var kjent på tidspunktet. Swyer syndrom er en tilstand hvor personen har XY-kromosomer, og er en relativt vanlig intersextilstand som forklarte alle symptomene -- foruten høyt testosteron. En bekreftelse på høyt testosteron tok svært lang tid å få seriøse kilder på. Merk at det er helt urelatert denne tråden på alle tenkelige måter -- og merk at jeg stadig har endret mening i møtet med beviser fra relevante, seriøse, kilder. Merk også at det er en sak hvor vi ikke kunne vite hva sannheten var, grunnet mangel på beviser. Underholdningsindustrien er ikke et slikt felt hvor vi ikke kan finne informasjon som er nødvendig for å dra konklusjoner. ... Hvor er de seriøse kildene som ligger til grunn for deres forestillinger om et problem som kalles woke? Tror du forestillinger om Woke kom til Norge fra andre kilder enn dem som beskrives i de seriøse kildene jeg har lagt frem om dets opprinnelse fra alternative høyre og kunstige spredning gjennom propaganda? Endret 16 timer siden av Red Frostraven 1 1 Lenke til kommentar
Martelè Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden Hva er det denne tråden handler om, på dette punktet? lmao Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Surrealistisk å gå inn i denne tråden her igjen etter lang tid. Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) Red Frostraven skrev (7 timer siden): Merk at det er helt urelatert denne tråden på alle tenkelige måter -- og merk at jeg stadig har endret mening i møtet med beviser fra relevante, seriøse, kilder. Hva er update her? Prøvde å google litt, men alt jeg fant var at Khelif er villig til å gå til retten https://www.iba.sport/news/iba-absolutely-welcomes-imane-khelifs-intention-on-legal-actions-that-would-allow-to-reveal-the-gender-test-results/ https://www.bbc.com/sport/boxing/articles/cwypzj4x0e6o Og andre artikler som handler om at det var fake news og russisk propaganda.. Endret 9 timer siden av mandodiao Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden DukeNukem3d skrev (10 timer siden): Jeg tror forøvrig moderne underholdningsindustri sliter med langt mer enn woke.. Jeg føler vel at det viruset som virkelig hjemsøker hollywoo er dc og marvel, kan de lage en film som ikke handler om guttedokker ? Ikke at det er noe gærent med superhelt genren i seg selv, men alt med måte. DukeNukem3d skrev (11 timer siden): Da jeg var ung så husker jeg at det var sinnsykt kule folk og kule karakterer mye av det som ble laget. Man etterlignet dialogene i filmene. Nå rir man heller på gode historier. Det er noe med moderne kultur at man går glipp av fargerike karakterer mer og mer. Folk har blitt likere og kjedeligere med tiden. Det gjelder ikke bare film, men alt mulig. Det synes jeg er trist, det er mye som blir lidende av dette. Trender, etter at nye Battlestar galactica kom ut så har nesten alle sci-fi show hvert inspirert av den mer hardbarka realistiske typen sci-fi som de leverte, og med det ble stargate Atlantis kansellert for at stargate universe kunne leve, det ble 2 sesonger med universe, og det endte på en slags cliffhanger, unødvendig tenker jeg, men de hopper på en trend, fordi det først og fremst handler om å tjene penger, de trodde nok det var mer penger, men det var det nok ikke likevel. Angående fargerike karakterer, en kan alltids ta en titt på det gode gamle, har du sett denne f.eks ? ganske cheezy på alle mulige måter, men definitivt underholdende på sitt vis 😁 https://www.imdb.com/title/tt0220906/?ref_=nm_flmg_job_1_cdt_t_83 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden 8 hours ago, Red Frostraven said: Ingen fornuftige mennesker som har satt seg inn i saken fra seriøse kilder -- eller jobber i bransjen i profesjonell kapasitet på norsk eller europeisk side -- tror at hollywood har et problem med hva som kalles woke. Her er et utdrag fra Harry Potter og De vises stein (Harry Potter and the Sorcerer’s Stone), hvor Severus Snape blir beskrevet: "Snape hadde en gusten hudfarge, en stor krokete nese og fett, svart hår." I originalteksten på engelsk: "Snape had sallow skin, a hooked nose, and greasy black hair." Andre oversettelser av sallow kan være gulblek, blekgul, sykelig blek. Bildene under er hvordan Hollywood har valgt å caste Snape i den nye Harry Potter-serien. Er ikke dette woke race-swapping? 1 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Gargantua skrev (10 timer siden): disapproving: politically liberal or progressive (as in matters of racial and social justice) especially in a way that is considered unreasonable or extreme I bunn og grunn den samme som Raymond Johansen (AP, eller "høyreekstrem" ifølge ytre venstre her inne) bruker. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Gargantua skrev (26 minutter siden): Her er et utdrag fra Harry Potter og De vises stein (Harry Potter and the Sorcerer’s Stone), hvor Severus Snape blir beskrevet: "Snape hadde en gusten hudfarge, en stor krokete nese og fett, svart hår." I originalteksten på engelsk: "Snape had sallow skin, a hooked nose, and greasy black hair." Andre oversettelser av sallow kan være gulblek, blekgul, sykelig blek. Bildene under er hvordan Hollywood har valgt å caste Snape i den nye Harry Potter-serien. Er ikke dette woke race-swapping? Rowlings da en farget jente spilte Hermonie Granger på teater; JK Rowling tells of anger at attacks on casting of black Hermione Author says Noma Dumezweni is ‘best for the job’ in West End play Harry Potter and the Cursed Child 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Red Frostraven skrev (8 timer siden): Det er ikke blant de bedre maleriene i serien engang. Woke Frostraven, nå ekspert på maleri og kunst også! 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden DukeNukem3d skrev (3 minutter siden): I bunn og grunn den samme som Raymond Johansen (AP, eller "høyreekstrem" ifølge ytre venstre her inne) bruker. Du har falt av lasset. Siter gjerne eksakt hvem som påstår det du her innbiller deg at noen har sag4, og så kan du beklage å misforstå og spre vanvittige løgnaktige påstander om andre brukere. Definisjonen Gargantua siterer er jo den ekslusivt brukt av MAGA, og ingen seriøse aktører i USA. I Norge ble mange lurt av anti-intellektuelle i dress som kritiserer uten at de selv er MAGA. Det er ingen hemmelighet overhode at dette skyldes at de falt for løgnaktig propaganda eller kilden til den. https://www.france24.com/en/live-news/20220301-how-us-wokeness-became-a-right-wing-cudgel-around-the-world 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå