fredrik2 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 23 minutes ago, Atib Azzad said: Jeg opplever dette som er overdreven fortolkning av et ønske om like muligheter. Jeg har aldri møtt eller sett noen som hevder dette (at kjønnene er fullstendig identiske), jeg har møtt og sett folk som peker på at mange av forskjellene er kulturelle, altså ikke biologiske, (også har jeg sett konservative hoppe til den konklusjonen at man dermed mener det ikke finnes forskjell mellom kjønnene). Du kan alltså läsa forumet. Er i alla fall några av feministerna på forumet som har varit väldigt tydliga på just det. 23 minutes ago, Atib Azzad said: sannsynliggjøre påstanden har jeg bare fått lenk til Harald Eias hjernevask, en serie med temmelig lav journalistisk integritet. Er ju forskare i den serien som väldigt tydligt sier det jag påstår i alla fall. 23 minutes ago, Atib Azzad said: Det er som om jeg skulle innledet en post med at det er jo litt ironisk at konservative snakker om å skulle dømmes basert på sin karakter, samtidig som de mener at hvite mennesker er en overlegen rase... Ja, en dum stråmann altså. Det jag kom med var alltså ingen stråman. Du kan gärna läsa några femist trådar på forumet. 4 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Just now, fredrik2 said: Du kan alltså läsa forumet. Er i alla fall några av feministerna på forumet som har varit väldigt tydliga på just det. Er ju forskare i den serien som väldigt tydligt sier det jag påstår i alla fall. Det jag kom med var alltså ingen stråman. Du kan gärna läsa några femist trådar på forumet. Serien til Harald Eia trenger å sette opp premisset han skal utfordre i begynnelsen av serien, dette løses med å lete frem forskere, og konstruere spørsmål med den hensikt å gi de svarene man trenger. Det er ikke gitt at disse holdningene er like utbredt som Harald Eia vil ha det til, at han har funnet en forsker som enten er klippet og regissert slik at det fremstår som hen mener det, eller faktisk mener det, er ikke dermed en god kilde for å skulle konkludere at alle dere mener dette. Også ber jeg deg dokumentere det du hevder er så utbredt, jeg har som sagt truffet og sett veldig få som mener dette, alt for få til at jeg mener det er noe hold i måten du generaliserer på, dermed blir det naturligvis din oppgave å vise meg at det finnes belegg for å tilskrive denne meningen som en norm for gruppene du nevner. 3 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 5 minutes ago, Atib Azzad said: Serien til Harald Eia trenger å sette opp premisset han skal utfordre i begynnelsen av serien, dette løses med å lete frem forskere, og konstruere spørsmål med den hensikt å gi de svarene man trenger. Det er ikke gitt at disse holdningene er like utbredt som Harald Eia vil ha det til, at han har funnet en forsker som enten er klippet og regissert slik at det fremstår som hen mener det, eller faktisk mener det, er ikke dermed en god kilde for å skulle konkludere at alle dere mener dette. Også ber jeg deg dokumentere det du hevder er så utbredt, jeg har som sagt truffet og sett veldig få som mener dette, alt for få til at jeg mener det er noe hold i måten du generaliserer på, dermed blir det naturligvis din oppgave å vise meg at det finnes belegg for å tilskrive denne meningen som en norm for gruppene du nevner. Tror faktiskt ikke jag gidder mer. Du kan läsa på forumet i diverse feminist trådar. Gissar att du också vet vilka som är mest aktiva i de trådarna. Har också sett den iställningen fra feminister många ganger utan att jag orkar leta upp kilder. Tycker inte heller det er så viktigt att diskutera om folk tror 100% eller 99% så alla som har kommit i kontakt med en viss vanlig typ av feminism förklarar alla eller så godt som alla forskjeller mellan könen med samfundets påverkan. 4 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) Hvis Trump har funnet ut av det, kommer vel dere etter en vakker dag. Imens skal jeg kreve å få installert katteluker i butikker og offentlige bygg, for oss som går på fire og ikke på to. Endret 4 timer siden av BadCat 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 2 minutes ago, fredrik2 said: Tror faktiskt ikke jag gidder mer. Du kan läsa på forumet i diverse feminist trådar. Gissar att du också vet vilka som är mest aktiva i de trådarna. Har också sett den iställningen fra feminister många ganger utan att jag orkar leta upp kilder. Tycker inte heller det er så viktigt att diskutera om folk tror 100% eller 99% så alla som har kommit i kontakt med en viss vanlig typ av feminism förklarar alla eller så godt som alla forskjeller mellan könen med samfundets påverkan. Min kritikk av din påstand går ikke på om det er 100% 99%, men at det kanskje er 3% eller 5%, jeg tror ikke jeg er ukjent med det du kaller en vanlig type feminisme, og selv om filosofien naturligvis vektlegger kulturelle forklaringsmodeller i stor grad, er ikke dermed det samme som at en anser biologiske forskjeller for å være en myte, man vektlegger dem vanlivis bare litt mindre enn de som kanskje overdriver viktigheten av dem. Det kan synes som om disse som ønsker å tilskrive mer enn det kanskje er belegg for til biologi, reagerer med å anta at alle som utfordrer dette synet, dermed avskriver biologi, men det er jo ikke nødvendigvis tilfelle. 4 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Kanskje dere bør skille mellom liberal og radikal feminisme. 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 9 minutes ago, Atib Azzad said: Min kritikk av din påstand går ikke på om det er 100% 99%, men at det kanskje er 3% eller 5%, jeg tror ikke jeg er ukjent med det du kaller en vanlig type feminisme, og selv om filosofien naturligvis vektlegger kulturelle forklaringsmodeller i stor grad, er ikke dermed det samme som at en anser biologiske forskjeller for å være en myte, man vektlegger dem vanlivis bare litt mindre enn de som kanskje overdriver viktigheten av dem. Det kan synes som om disse som ønsker å tilskrive mer enn det kanskje er belegg for til biologi, reagerer med å anta at alle som utfordrer dette synet, dermed avskriver biologi, men det er jo ikke nødvendigvis tilfelle. Jag snakker alltså om folk som er veldigt tydliga på detta och skulle si att det implicit också er ett väldigt vanligt antagande. Hvis man ikke gör det antagandet så borde man ju inte införa diverse tiltak och i andra tillfällen kritisera hur världen ser ut. 2 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Just now, fredrik2 said: Jag snakker alltså om folk som er veldigt tydliga på detta och skulle si att det implicit också er ett väldigt vanligt antagande. Hvis man ikke gör det antagandet så borde man ju inte införa diverse tiltak och i andra tillfällen kritisera hur världen ser ut. Ja, hvem da? Er fremdeles spørsmålet mitt.. Hvilke tiltak forteller deg at menneskene bak ikke tror på biologi? 4 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Bare skyter inn noe ang. om hva politikere måtte mene om "hvor mange kjønn", osv... Det er ikke opp til politikere å svare på det. Det er opp til forskere og vitenskapsmenn Politikere er ikke forskere og vitenskapsmenn. Hvis det skulle vise seg at det faktisk finnes mer enn to kjønn, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk, osv, ville det tatt livet av deg? Ville det vært verdens undergang at ikke absolutt alt kunne dyttes inn i en totalbinær blå boks/rosa boks-system? Verden er i flammer, både bokstavelig og billedlig talt. Og det er ikke fordi det totalbinære blå boks/rosa boks-systemet blir utfordret. Det skyldes mye mer kreftene som gjør hva som helst for å opprettholde det. Som alltid. Endret 3 timer siden av AtterEnBruker 4 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden AtterEnBruker skrev (1 time siden): Bare skyter inn noe ang. om hva politikere måtte mene om "hvor mange kjønn", osv... Det er ikke opp til politikere å svare på det. Det er opp til forskere og vitenskapsmenn Politikere er ikke forskere og vitenskapsmenn. Hvis det skulle vise seg at det faktisk finnes mer enn to kjønn, kjønnsidentitet og kjønnsuttrykk, osv, ville det tatt livet av deg? Ville det vært verdens undergang at ikke absolutt alt kunne dyttes inn i en totalbinær blå boks/rosa boks-system? Verden er i flammer, både bokstavelig og billedlig talt. Og det er ikke fordi det totalbinære blå boks/rosa boks-systemet blir utfordret. Det skyldes mye mer kreftene som gjør hva som helst for å opprettholde det. Som alltid. Det er ganske tydelig at det finnes flere kjønnsidentiteter og uttrykk enn bare to. Hadde ikke dette vært tilfelle ville vi jo ikke hatt mennesker som ikke kjenner seg igjen i det binære systemet, og forskere som hadde ønsket å fordype seg i dette. Det er som alle andre legninger enn heterofil gjennom moderne historie, gjennom mye motbør og fornektelse så overlever de likevel. Det skader absolutt ingen å få mer forståelse over våre kjønnsidentiteter og uttrykk. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden fredrik2 skrev (5 timer siden): Du kan gärna kommentera det jag skriver hvis du siterar det och ser ut att svara på det ... Svaret på mitt spørsmål er svaret på den første problemstillingen din. fredrik2 skrev (12 timer siden): Tänker i första hand på de som fremdeles mest ser ut som men og har en penis mellan bena. ... Red Frostraven skrev (11 timer siden): hva er målet for et oppegående samfunn, når det kommer til å behandle transpersoner med kjønnsinkongruens..? Det er svikt i behandlingen og/eller opplysning/diagnosering, eller nettverket til, feminine transkvinner som "ser ut som menn", da de har gått gjennom maskulin pubertet, mens de led av kjønnsinkongruens. Kvinner og menn samlet har 84% som er positive til transpersoner i garderoben, 16% som er negative -- og menn er mer negative enn kvinner. https://www.vg.no/nyheter/i/ALAwEq/ny-rapport-nordmenn-blir-mer-tolerante ... --- Som vi ser i denne debatten også, det er menn som faller for misinformasjon om at kvinner får det farligere i garderobene, og mange menn som snakker på vegne av kvinner. --- Og for å svare på resten av spørsmålet, som egentlig er åpenbart; Merk at jeg ikke sier at jeg vil ha et strengt regelverk hvor transpersoner må gå i en garderobe. Det var det motdebattanten min som gjorde. Jeg påpeker problemet med nettopp det. Jeg ønsker muligheten til å utvise skjønn for kjønn. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden BadCat skrev (2 timer siden): Kanskje dere bør skille mellom liberal og radikal feminisme. Det holder å skille mellom feminisme og radikal feminisme. Slik vi skiller mellom høyre og radikale høyre. Normalen trenger ikke noen ekstra navn. 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 44 minutter siden Del Skrevet 44 minutter siden (endret) BadCat skrev (3 timer siden): Kanskje dere bør skille mellom liberal og radikal feminisme. Flertallet omtaler seg ikke som feminister. Så det er nok det negative inntrykket moderne feminisme gir, ikke at folk mener at kvinner ikke skal være likestilte Mye likt woke der, de fleste vil ikke at noen skal utestenges bare fordi de er transpersoner eller lignende. Men folk tar avstand fra woke fordi det er en bevegelse som er overdrevent og utrolig teit. Og noe mange transpersoner tar avstand til også. 2019: Endret 44 minutter siden av DukeNukem3d 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 43 minutter siden Del Skrevet 43 minutter siden Fra kronikken til Simen Bondevik, som er woke: "Det bekymrer meg at «woke» nærmest har blitt et skjellsord i samfunnsdebatten. Skal vi tro VGs avstemningsboks i denne saken, identifiserer 68 % seg som «antiwoke», mens kun 8 % svarer at de er «woke». Folk flest synes tilsynelatende at «woke» har gått for langt. Det synes jeg er skremmende og vanskelig å forstå." 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå