Tussi Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden jjkoggan skrev (2 minutter siden): DEI korrelerer ikke negativt med business suksess, tvert imot. Det går imot ideen at DEI fører til mindre kompetente ansatte. Det har blitt ulovlig forresten å ha konkrete mål for andel minoriteter i lang tid i usa. Det skal ikke jeg uttale meg om, men jeg vet hvordan mange oppfatter det, og det skader jo minoriteter 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Tussi skrev (4 minutter siden): Det skal ikke jeg uttale meg om, men jeg vet hvordan mange oppfatter det, og det skader jo minoriteter Mange mangler kunnskap om DEI som egentlig har lite å gjøre med det dere kaller «kvotering». 4 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden jjkoggan skrev (5 minutter siden): Mange mangler kunnskap om DEI som egentlig har lite å gjøre med det dere kaller «kvotering». Jeg skal ikke sitte her og si at dette er et felt jeg har brukt mye tid på 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden jjkoggan skrev (39 minutter siden): Mange mangler kunnskap om DEI som egentlig har lite å gjøre med det dere kaller «kvotering». Jeg er selvsagt ikke imot denne formen for dei https://www.usatoday.com/story/opinion/2020/10/07/why-diversity-training-medical-schools-can-save-patients-lives-column/3635406001/ 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 1 hour ago, Snikpellik said: Hverken studien eller noen her har vel sagt at det er gitt, så her kommer du drassende med en enorm stråmann. «Woke-folket» kan du være selv. Dog, at det ofte er en sammenheng er på ingen måte overraskende, og bekreftes av denne studien. Det er en spuriøs sammenheng. Og du later som om det har noe å si. Det er ikke en stråmann! Du sier det jo selv. "Ser her, ja, tsk tsk tsk, en sammenheng mellom homofobi og folk som er imot transer i kvinnesport... Ikke overraskende!" Ikke kom her og lat som noe annet. 2 1 Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 1 hour ago, jjkoggan said: DEI korrelerer ikke negativt med business suksess, tvert imot. Det går imot ideen at DEI fører til mindre kompetente ansatte. Det har blitt ulovlig forresten å ha konkrete mål for andel minoriteter i lang tid i usa. Det er vel et spekter som mye annet ? Eksempel, grad mellom 1-10 hvor målet er å finne balansen på 5, tidligere var vi på 2-3, mens nå er vi på 7, for å ta tilfeldige tall. For mye fokus kan jo slå seg negativ ut, med mindre kvalifserte personer, eller ulikt forskjellsbehandlig, forhåndsbedømme ulike grupper osv. Da går det jo i mot sin hensikt med å behandle alle likt, og gi de som trenger det ressurser og verktøy så de kan stille mest mulig likt. Men å faktisk bedømme dette, og se hva som er reelt er nok vanskelig. Sykt å bare skylde på DEI uten noe grunn, som i LA brannen og fly krasjet. Trump og gjengen ser ut som vil ha det tilbake til 2-3/10 igjen, istede for å finne balansen som egentlig er meninga med DEI. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Curuion skrev (4 minutter siden): Det er vel et spekter som mye annet ? Eksempel, grad mellom 1-10 hvor målet er å finne balansen på 5, tidligere var vi på 2-3, mens nå er vi på 7, for å ta tilfeldige tall. For mye fokus kan jo slå seg negativ ut, med mindre kvalifserte personer, eller ulikt forskjellsbehandlig, forhåndsbedømme ulike grupper osv. Da går det jo i mot sin hensikt med å behandle alle likt, og gi de som trenger det ressurser og verktøy så de kan stille mest mulig likt. Men å faktisk bedømme dette, og se hva som er reelt er nok vanskelig. Sykt å bare skylde på DEI uten noe grunn, som i LA brannen og fly krasjet. Trump og gjengen ser ut som vil ha det tilbake til 2-3/10 igjen, istede for å finne balansen som egentlig er meninga med DEI. Hvilken balanse? 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Gargantua skrev (33 minutter siden): Det er en spuriøs sammenheng. Og du later som om det har noe å si. Det er ikke en stråmann! Du sier det jo selv. "Ser her, ja, tsk tsk tsk, en sammenheng mellom homofobi og folk som er imot transer i kvinnesport... Ikke overraskende!" Ikke kom her og lat som noe annet. Nuvel, jeg kommenterte bare studien som ble postet og skrev at resultatet av den ikke var overraskende. Registrerer at det av en eller annen grunn trigget såpass at du ser det hensiktsmessig dikte opp små eventyr. Hver sin smak. Fremdeles har absolutt ingen sagt at alle som er imot transpersoner i kvinnesport er homofober. Men at studien kommer til at det er en viss overlapp der, det hverken kan eller bør være overraskende for noen. 1 Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 29 minutes ago, jjkoggan said: Hvilken balanse? Prøver med enklere eksempel da: 1. LGBT blir nedprioritert, pressa ut av jobben 2. Alle stiller likt uansett legning 3. LGBT får prioritet og fordeler Både 1 og 3 er jo diskrimering og forskjellsbehandling. Ekstreme woke mener vi er på 1, og vil ha 3. Ekstreme antii-woke mener vi er på 3 og vil ha 1. Målet med DEI er 2, altså balanse, men ingen er enig om hvordan tydeligvis. 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) 23 minutes ago, Snikpellik said: Nuvel, jeg kommenterte bare studien som ble postet og skrev at resultatet av den ikke var overraskende. Registrerer at det av en eller annen grunn trigget såpass at du ser det hensiktsmessig dikte opp små eventyr. Hver sin smak. Fremdeles har absolutt ingen sagt at alle som er imot transpersoner i kvinnesport er homofober. Men at studien kommer til at det er en viss overlapp der, det hverken kan eller bør være overraskende for noen. Nettopp at du trekker frem "studien" for å liksom bringe et poeng til torgs, viser at du bifalt den. Ellers ville du ikke gjort det. Og så backtracker du når du innser at logikken din er feilet, og anklager meg for å dikte opp eventyr. Ganske patetisk. Endret 1 time siden av Gargantua 2 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 13 minutes ago, Curuion said: Prøver med enklere eksempel da: 1. LGBT blir nedprioritert, pressa ut av jobben 2. Alle stiller likt uansett legning 3. LGBT får prioritet og fordeler Både 1 og 3 er jo diskrimering og forskjellsbehandling. Ekstreme woke mener vi er på 1, og vil ha 3. Ekstreme antii-woke mener vi er på 3 og vil ha 1. Målet med DEI er 2, altså balanse, men ingen er enig om hvordan tydeligvis. Hvorfor mener du at anti-woke vil ha punkt 1? Hvor har du det fra? Er det noe du har funnet på? 3 Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 50 minutter siden Del Skrevet 50 minutter siden 17 minutes ago, Gargantua said: Hvorfor mener du at anti-woke vil ha punkt 1? Hvor har du det fra? Er det noe du har funnet på? Ekstreme anti-woke. Ser jo ut som det er mange som er helt imot DEI ? som Musk, Trump osv. De fleste som klager på woke vil vel ha punkt 2, men ofte blir beskyldt for å være helt imot DEI. 2 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 44 minutter siden Del Skrevet 44 minutter siden 4 minutes ago, Curuion said: Ekstreme anti-woke. Ser jo ut som det er mange som er helt imot DEI ? som Musk, Trump osv. De fleste som klager på woke vil vel ha punkt 2, men ofte blir beskyldt for å være helt imot DEI. Stønn. For hundrede gang, så er ikke anti-woke imot homofile. Tror du anti-woke handler om å presse homofile ut av arbeidsplasser? Da har du misforstått. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 38 minutter siden Del Skrevet 38 minutter siden Curuion skrev (10 minutter siden): Ekstreme anti-woke. Ser jo ut som det er mange som er helt imot DEI ? som Musk, Trump osv. De fleste som klager på woke vil vel ha punkt 2, men ofte blir beskyldt for å være helt imot DEI. Det er ikke å være imot homofile eller minoriteter å være imot dei. Finnes nok av de som er hatefulle, men å være merittbased er ikke imot fargede eller homofile eller transpersoner 1 Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 36 minutter siden Del Skrevet 36 minutter siden 2 minutes ago, Gargantua said: Stønn. For hundrede gang, så er ikke anti-woke imot homofile. Tror du anti-woke handler om å presse homofile ut av arbeidsplasser? Da har du misforstått. Nei. Det var et forenklet eksempel basert på det forrige skalaen, og derfor jeg poengterte 'ekstreme'. Det snakkes jo heletida i det ekstreme på hver side, istede for å jobbe i mot å komme til midten. 1 Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 35 minutter siden Del Skrevet 35 minutter siden 2 minutes ago, Tussi said: Det er ikke å være imot homofile eller minoriteter å være imot dei. Finnes nok av de som er hatefulle, men å være merittbased er ikke imot fargede eller homofile eller transpersoner Nettop det jeg prøvde å forklare. At å synes at ting har gått for langt er ikke det samme som å være mot DEI. 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 11 minutter siden Del Skrevet 11 minutter siden Gargantua skrev (59 minutter siden): Nettopp at du trekker frem "studien" for å liksom bringe et poeng til torgs, viser at du bifalt den. Ellers ville du ikke gjort det. Og så backtracker du når du innser at logikken din er feilet, og anklager meg for å dikte opp eventyr. Ganske patetisk. Dette henger fremdeles ikke på greip med hva jeg har skrevet. Enten fantaserer du, eller så blander du meg med en annen bruker. Funnene i den studien er 100% ukontroversielle, og som sagt ikke overraskende. Skjønner ikke helt hvorfor det påvirker deg så voldsomt at jeg synes det. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 4 minutter siden Del Skrevet 4 minutter siden Gargantua skrev (39 minutter siden): Stønn. For hundrede gang, så er ikke anti-woke imot homofile. Tror du anti-woke handler om å presse homofile ut av arbeidsplasser? Da har du misforstått. Ekstreme anti woke er jo nettopp de som skylder på DEI for flykollisjoner og branner. Antar du ikke er en av de eller? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3 minutter siden Del Skrevet 3 minutter siden Tussi skrev (34 minutter siden): Det er ikke å være imot homofile eller minoriteter å være imot dei. Finnes nok av de som er hatefulle, men å være merittbased er ikke imot fargede eller homofile eller transpersoner DEI handler heller ikke om å putte inn ukvalifiserte personer på grunn av hudfarge. Tror du virkelig amerikanske bedrifter som skal maxe inntjening og aksjekursen gjør det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå