Tussi Skrevet tirsdag kl 16:04 Del Skrevet tirsdag kl 16:04 PgUp skrev (Akkurat nå): https://www.standard.co.uk/news/politics/france-warns-donald-trump-trade-war-eu-b1207520.html Rykker stadig nærmere verdenskrig. Hvilken side stiller anti woke på? Jeg er ikke woke i det hele tatt, men det går faktisk an å ikke være woke og ikke støtte høyreekstremisme samtidig. 3 1 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet tirsdag kl 16:06 Del Skrevet tirsdag kl 16:06 Det morsomme er at debatten egentlig aldri kom videre herfra. Det er bare at de kristne er ikke så lettkrenket lenger og andre har tatt over. Men argumentene er jo akkurat de samme. 3 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet tirsdag kl 16:08 Del Skrevet tirsdag kl 16:08 Snikpellik skrev (10 timer siden): Vi har faktisk kommet dit. Så inni granskauen dum har verden blitt. California wildfires: Right-wing influencers cast blame on DEI policies https://www.npr.org/2025/01/10/nx-s1-5252757/california-wildfires-dei-diversity-influencers-firefighters Dette viser at uansett hvor tåpelig man synes woke er så må man aldri blindt støtte anti-woke heller. For de kan være akkurat like tåpelige. 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet tirsdag kl 16:17 Del Skrevet tirsdag kl 16:17 DukeNukem3d skrev (7 minutter siden): Dette viser at uansett hvor tåpelig man synes woke er så må man aldri blindt støtte anti-woke heller. For de kan være akkurat like tåpelige. Enig, det som kalles anti-woke er fullstendig idiotisk. Det går an å være uenig med begge sider samtidig. 3 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet tirsdag kl 16:17 Del Skrevet tirsdag kl 16:17 DukeNukem3d skrev (8 minutter siden): Dette viser at uansett hvor tåpelig man synes woke er så må man aldri blindt støtte anti-woke heller. For de kan være akkurat like tåpelige. Ja, kan være enig der, begge ytterpunktene kan være noen skikkelig fjols. 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet tirsdag kl 17:23 Del Skrevet tirsdag kl 17:23 Tussi skrev (1 time siden): Enig, det som kalles anti-woke er fullstendig idiotisk. Det går an å være uenig med begge sider samtidig. Betyr du at du er antiwoke men mener noe antiwokere går for langt eller at du støtter noe woke og antiwoke synspunkter? 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet tirsdag kl 17:32 Del Skrevet tirsdag kl 17:32 (endret) jjkoggan skrev (14 minutter siden): Betyr du at du er antiwoke men mener noe antiwokere går for langt eller at du støtter noe woke og antiwoke synspunkter? Jeg støtter Diversity, Equality og Inclusion. I transspørsmålet er jeg delt. Jeg mener kvinnegarderober er for personer uten penis ( jeg kjenner mange ofre for seksuelle overgrep som ville opplevd det traumatiserende. Noen ganger må mab vemge de mange og tilrettelegge for de få på annet vis), og kvinneidrett for biologisk fødte kvinner. Bortsett fra det så synes jeg det er fint med filmer som naturlig inkluderer transpersoner, og hvis noen som er biologisk født jente har lyst å bli kalt han, eller motsatt er swt helt iorden for meg, jeg har ikke noen interesse av å såre mennesker, jeg foretrekker å respektere den jeg står overfor. Og hatet mot transpersoner som mennesker bekymrer meg. Det provoserer ikke meg med filmer som er woke, noe er bra, noe er ikke, jeg står fritt til å velge hva jeg vil. Så lenge ting ser naturlig ut og det er bra film må man gjerne fremme hvem som helst, så lenge man ikke fremmer hat mot mennesker. Jeg ser heller en woke filmer enn en white supremacy-film Beklager endringene Endret tirsdag kl 17:38 av Tussi 2 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet tirsdag kl 17:49 Del Skrevet tirsdag kl 17:49 Jeg støtter spesielt equality, men dessverre er det veldig mange på woke-siden som ikke gjør det, og heller mener at de fortjener spesialbehandling. 5 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet tirsdag kl 17:51 Del Skrevet tirsdag kl 17:51 Tussi skrev (9 minutter siden): Jeg støtter Diversity, Equality og Inclusion. I transspørsmålet er jeg delt. Jeg mener kvinnegarderober er for personer uten penis, og kvinneidrett for biologisk fødte kvinner. Bortsett fra det så synes jeg det er fint med filmer som naturlig inkluderer transpersoner, og hvis noen som er biologisk født jente har lyst å bli kalt han, eller motsatt er swt helt iorden for meg, jeg har ikke noen interesse av å såre mennesker, jeg foretrekker å respektere den jeg står overfor. Og hatet mot transpersoner som mennesker bekymrer meg. Så du mener det er galt å gjøre et arbeidsted rullestol vennlig fordi det blir forskjellbehandling, de som bruker rullestoler favoriseres. Equity betyr at individer få ekstra hjelpen de trenger, istedenfor å gi alle det samme hjelpen (Equality). 2 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet tirsdag kl 17:57 Del Skrevet tirsdag kl 17:57 (endret) jjkoggan skrev (11 minutter siden): Så du mener det er galt å gjøre et arbeidsted rullestol vennlig fordi det blir forskjellbehandling, de som bruker rullestoler favoriseres. Equity betyr at individer få ekstra hjelpen de trenger, istedenfor å gi alle det samme hjelpen (Equality). Nei, fordi det å gi adgang til rullestoler endrer ikke karakteren og tryggheten, eller la meg si følelsen av trygghet, for de andre. Ikke endrer det andres muligheter til å lykkes I sin Jobb heller Jeg har ikke tenkt å gå inn i en lang diskusjon om dette, jeg forklarte mitt syn, altså at i noen tilfeller må biologiske kvinner gå først, men jeg er bekymret for den hetsen man ser mot transpersoner i samfunnet, og som åpenbart er motivert av annet enn kun legitimt vern av kvinners behov Det går an å verne spesifikke områder for biologiske kvinner uten å hate, trakassere eller "utslette" transpersoner eksistens i samfunnet, eller å være uhøflig og ekkel mot transpersoner j samfunnet Jeg har ingen problemer med opererte transkvinner i garderoben Endret tirsdag kl 18:03 av Tussi 4 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet tirsdag kl 17:57 Del Skrevet tirsdag kl 17:57 21 minutes ago, Tussi said: Jeg støtter Diversity, Equality og Inclusion. Nå er det slik at DEI ikke står for det, da. Det står for diversity, equity and inclusion. Equity betyr at faktisk at man skal forskjellsbehandle. Man skal gi ulike verktøy for de med ulike behov. 2 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet tirsdag kl 17:58 Del Skrevet tirsdag kl 17:58 (endret) Gargantua skrev (12 minutter siden): Nå er det slik at DEI ikke står for det, da. Det står for diversity, equity and inclusion. Equity betyr at faktisk at man skal forskjellsbehandle. Man skal gi ulike verktøy for de med ulike behov. Jeg er klar over det, derfor jeg spesifiserte mitt syn Edit: la meg spesifisere, jeg er ikke imot ulike verktøy for folk med ulike behov, det er helt legitimt å gi noen verktøy slik at de kan lykkes. Jeg er imot kvotering som straffer noen pga faktorer de ikke kan noe for, f eks den kvoteringen til universiteter som straffet hvite og ikke minst asiatiske studenter som var tidligere I USA Endret tirsdag kl 18:09 av Tussi 4 1 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet tirsdag kl 17:58 Del Skrevet tirsdag kl 17:58 Just now, Tussi said: Jeg er klar over det, derfor jeg spesifiserte mitt syn Skjønner. Fair enough. Det kunne leses på begge måter. 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet tirsdag kl 18:17 Del Skrevet tirsdag kl 18:17 Gargantua skrev (13 minutter siden): Nå er det slik at DEI ikke står for det, da. Det står for diversity, equity and inclusion. Equity betyr at faktisk at man skal forskjellsbehandle. Man skal gi ulike verktøy for de med ulike behov. Ja, ulike verktøy for de som trenger ekstra undervisning andre ikke trenger for eksempel. Selskapet mitt gjør det for folk som ikke snakker bra amerikansk eller vet mye om amerikansk business kultur. Er du imot dette forskjellbehandling? Dette er en viktig del av DEI. 3 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Poppmunn skrev (14 timer siden): men dessverre er det veldig mange på woke-siden som ikke gjør det, og heller mener at de fortjener spesialbehandling. Om du tar en god objektiv titt på din egen valgte side så har de akkurat det samme problemet, de også mener de fortjener spesialbehandling, woke og antiwoke er 2 sider av samme mynt. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden (endret) skaftetryne32 skrev (44 minutter siden): Om du tar en god objektiv titt på din egen valgte side så har de akkurat det samme problemet, de også mener de fortjener spesialbehandling, woke og antiwoke er 2 sider av samme mynt. Du er woke, jeg er woke, Erna Solberg er woke. Det er et stempel, og du er stemplet. Det er en viktig å ikke bruke ordet woke i denne tråden, i alle fall ikke uten å spesifisere hvilken konkrete oppførsel man mener er et problem med eksempler, og med moteksempler som ikke er det; For det er mange som stemples Woke, som åpenbart ikke har meninger eller utfører handlinger du er kritisk til. De reelle eksemplene som er et problem er ekstremt få, mens problemene som er helt innbilte eller fremstilles helt feil utklasser dem minst 100:1 i antall. Og ideologien i de få eksemplene som fremstår kurante bør ikke forbindes med en politisk side eller ideologi, da det er enkeltpersoner dine handlinger eller meninger. --- Hvis det var en ideologi, hvilke kilder sprer denne Woke ideologien, slik Anti-Woke spres av alternative høyre, og hver eneste bidige engelske kilde i tråden som fremstiller woke som problem så langt tilhører nettverket..? Jeg er ikke på sosiale medier og leser ikke annet enn fagstoff fra fagpresse. Når jeg ser på anti-woke på YouTube, som jeg bare bruker til underholdning for øvrig, så er de åpenbart virkelighetsfjerne. --- For å gi er konkret eksempel på det jeg selv ber om; Da Puffin laget en mer lettlest og snillere versjon av Roald Dahl for et yngre publikum, mens eierene fortsetter å produsere den uendrede versjonen for ungdom, er det det er kapitalisme, ikke woke. Ideologi er ikke en faktor. Sensur er ikke en faktor. Et konkret moteksempel eksempel på woke er da forlaget erstattet pygmeene fra "svarteste Afrika" i Charlie og Sjokoladefabrikken, med Oompa Loompaene slik de er skrevet den dag i dag. --- Dette er viktig nettopp fordi woke som forestilling er en tåke fylt av skygger produsert av folk som leker skyggeteater med røykmaskiner i hensikt å få folk til å bli redd for skygger. Og tråden er en demonstrasjon på hvor godt disse aktørene har lykkes. Folk her forstår ikke at det meste i denne tråden er like latterlig som dem som tror DEI har ødelagt det amerikanske forsvaret, eller har ødelagt responsen til brannene i California, eller har gjort nyhetsmedia upålitelig... ...og resten av kritikken som rammer riktige personer kritiserer dem for feil ting når de kalles woke. Det fungerer for underholdningsidustrien fordi kreative fag er eksotisk og fjernt fra folk sin hverdag, som gjør at påstander om den er vanskelig å tilbakevise. Om en kvinne skriver et dårlig mottatt manuskript, så er hun jo feil valg. Men det betyr ikke at en tilfeldig mann ville vært rett valg. Feilen ligger ikke hos den som skriver, men hos den som leste det som ble skrevet og synes det var bra. Vi ser også at rollebesetningen kritiseres, når det ikke er et problem. Rings of Power ville ikke vært bedre om det var Elrond på eventyr i stedet for Galadriel i samme historie. Woke er også fraværende her, da de bokstavelig talt fremmer en pro-katolsk historie.. --- Det er umulig å ha saklige debatter med folk som stadig fylles av propaganda og hat fra anti-woke aktørene. Derfor er det viktig å dekonstruere begrepene de selv bruker, og sette grenser og målstenger festet til bakken med sement. Aktører som Smash JT, Nerdrotic, The Quartering, Jordan Peterson, Matt Walsh, Elon Musk, Tim Pool... Osv gjør uopprettelig skade. Endret 17 timer siden av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Red Frostraven skrev (2 minutter siden): Du er woke, jeg er woke, Erna Solberg er woke. Jeg er enig, jeg er woke, og jeg har ikke et problem med å være woke, etter definisjonen i ordboka, men det er helt klart noen som kaller seg woke som egentlig bare er fascister, jeg vil påstå at de er en ganske liten gruppe i forhold til anti-wokerne (hvertfall her til lands), men de eksisterer. Jeg har tidligere påpekt at det er denne korrupte typen woke jeg snakker om, og de som er sånn ja de er faktisk den ene siden av samme mynt som anti-wokerne, de hater fordi det er det de er blitt hjernevasket til å gjøre, disse gruppene er jo faktisk veldig like, eneste som skiller dem er hvem de hater, og hva de vil kansellere/sensurere. 1 Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden 569 sider inn og jeg har enda ikke blitt klokere på hva som menes med woke, så jeg skal nok være glad for min uvitenhet og nyte det jeg liker, rett og slett. Det er ikke slik at det automatisk er DEI-politikk som kommer i veien for et godt produkt, som bevist gjentatte ganger i tråden med spill som gjør det bra selv med DEI-praksis. Jeg er dog enig i at de største selskapene i spillindustrien (hvis vi kun tar den bransjen, virker uansett å være det eneste som klages på her) så er det et hovedmål om profitt over kvalitet. Får man begge, supert, men det er en bonus. De slenger seg på alle mulig trender de tenker er i vinden, og like kjapt som det fryktede DEI-konseptet kom i fokus, vil mange av de store selskapene helt sikkert fjerne det nå som vinden snur. Det vil fortsatt komme dritt spill, men kanskje de er uten DEI-praksis. Da er vi vel fornøyde. Problemet er ikke "woke", problemet er grådigheten til industrien og uoriginalitet sådan. Jeg misliker ikke Ubisoft fordi de er woke, jeg misliker de fordi har du spilt ett spill, har du spilt alle. Den samme, kjedelige formelen de siste 15 årene. Jeg elsker ikke FromSoft, CDProjekt RED eller Rockstar fordi de er woke eller anti-woke, jeg elsker de fordi de prøver nye ting med hvert spill og det kjennes unikt. RDR2 er woke forresten, fordi Arthur er ikke en hardbarka rasist, Lenny er en relativt sterk karakter i gjengen og Sadie ter seg som en mann. Alle "negative" sosiale normer i RDR2 er vinklet parodisk. Ikke mine meninger. 2 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden AlpakkaMafakka skrev (1 minutt siden): 569 sider inn og jeg har enda ikke blitt klokere på hva som menes med woke, Det merkelig er at det som er woke nå, ikke var woke i 1998, av en eller annen grunn så menes det at woke har en startdato, selv om det de mener er woke i underholdningsindustrien nå er noe som har pågått i godt over 40 år allerede. 2 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 16 timer siden Del Skrevet 16 timer siden 1 hour ago, AlpakkaMafakka said: RDR2 er woke forresten, fordi Arthur er ikke en hardbarka rasist. Jeg har lest mye dumt her, men dette er noe av det aller mest idiotiske jeg har lest. Jeg har oppunder 100 timer i RDR2, og det finnes ikke woke. Hvorfor prøver dere å forvrenge ting dere ikke har greie på? 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå