Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

5 hours ago, PgUp said:

Ja, der kom ansvarfraskrivelsen. Venta på den. Skylde på offeret. Vi måtte ødelegge nato, fred i Europa fordi transer i dataspill.

Flott du innrømmer at dette handler om noe mer da. 

Er du og en av de som mener det er greit ned de som banker kona, fordi hun var så irriterende og fikk de til å gjøre det?

Du må snart begynne å innse at dette er mye mye større enn dataspill.  Det handler om en ideologi som er imot minoriteter av alle slag til fordel for en autoritær politikk.

"Offeret". Hvilket offer? Det dere woke-folk ikke ser ut til å skjønne, er at tokenism er en dårlig ting. Det fordrer de lave forventningers diskriminering. Dét er den faktiske, underliggende motivasjonen til å trøkke en afrikaner, en transperson eller en girlboss inn der de ikke hører naturlig hjemme; der rollen føles påklistret. De stakkars minoritetene har jo ingen iboende egenskaper, altså må vi hjelpe dem "opp og frem", og shoehorn'e de inn. Spiller ingen rolle om det ser ekstremt utstudert, falskt og oppstyltet ut. Det er jo representasjon av mangfold, må vite!

At du ved hjelp av kraftig perfid logikk klarer å trekke en slags parallell mellom at noen syns transpersoner i middelalderspill kanskje er litt teit, til invasjon av Grønland og ødeleggelsen av NATO, får stå for din regning.

Endret av Gargantua
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tråden har nått en ny lavpunkt med PgUp sina inlägg. 

Tänk om man kunde diskutera sak istället för att sätta up en falsk dikometi mellan det att ta pushups hvis man sier fel pronomen följd av en flera minuters lang absurd "dialog" om vad man ska göra och det att vilja ha Trump och Putin som presidenter. 

Varianterna er gilla Trump og hata pushups efter fel pronomen.

Älska pushup efter fel pronomen og hata Trump. 

Finns inget mellanting och de som gillar pushups efter fel pronomon och transkvinner i kvinnedusjen har självklart inte noe med saken att göra. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (11 minutter siden):

Tråden har nått en ny lavpunkt med PgUp sina inlägg. 

Tänk om man kunde diskutera sak istället för att sätta up en falsk dikometi mellan det att ta pushups hvis man sier fel pronomen följd av en flera minuters lang absurd "dialog" om vad man ska göra och det att vilja ha Trump och Putin som presidenter. 

Varianterna er gilla Trump og hata pushups efter fel pronomen.

Älska pushup efter fel pronomen og hata Trump. 

Finns inget mellanting och de som gillar pushups efter fel pronomon och transkvinner i kvinnedusjen har självklart inte noe med saken att göra. 

¨Hvis du trenger et safe space fra mine innlegg finnes det nok av konservative ekkokammere å henge på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
10 minutes ago, PgUp said:

¨Hvis du trenger et safe space fra mine innlegg finnes det nok av konservative ekkokammere å henge på.

Vad ska jag göra der? Varför denna meningslösa klassifiseringen hela tiden fra folk som dig? 

Jag kommenterade bara dina senaste inlägg som jag tyckte var helt idiotiska. 

Möjligt att du ikke har fått med dig det men det er faktiskt rätt många i denna tråden som er emot dina inlägg som skriver rätt mycket negativt om Trump på forumet. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
PgUp skrev (7 timer siden):

Det er helt åpenbart når man ser på ideologien til alle anti woke som poster her. Mange som har forsvart musk og Trump, og heiet på deres anti woke politikk. 

Dere feirer jo at anti woke er død nå, men innsettelsen av Trump. 

Du kan ikke fraskrive deg ansvar her.

Hoho. Nope, tar ikke noe ansvar for at woke-raringene har gjort flertallet av befolkningen forbanna i USA, her og andre steder med woke. Men det er neppe noen god nok forklaring på høyrebølgen, det stikker nok dypere enn det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (13 minutter siden):

Hoho. Nope, tar ikke noe ansvar for at woke-raringene har gjort flertallet av befolkningen forbanna i USA, her og andre steder med woke. Men det er neppe noen god nok forklaring på høyrebølgen, det stikker nok dypere enn det.

Flertallet?

The poll, from The Washington Post and Ipsos, found that 61 percent of Americans think it is “a good thing” for companies to take up DEI programs, which are often aimed at promoting fairness and equality in institutions. Thirty-four percent of respondents said it is “a bad thing” for companies to take up DEI programs.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (6 timer siden):

Jeg er imot at et dataspill bifaller og applauderer at karakterene må "straffes" med ti push-ups hvis man "misgender" en såkalt ikke-binær karakter.

Jeg prøver å være en tolerant fyr, og har i utgangspunktet ingen problemer med at det er transer og ikke-binære i spill, men dette her må være noe av det dummeste jeg har sett. Hvem er det egentlig dette appellerer til? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (6 timer siden):

Jeg prøver å være en tolerant fyr, og har i utgangspunktet ingen problemer med at det er transer og ikke-binære i spill, men dette her må være noe av det dummeste jeg har sett. Hvem er det egentlig dette appellerer til? 

Ikke så veldig mange, tydelig reflektert i salgsdata....eller engasjement rapporten som nydelig ble publisert. For dette er jo ikke salgstall en gang. 

"Separately, Dragon Age engaged approximately 1.5 million players during the quarter, down nearly 50% from the company’s expectations."

https://ir.ea.com/press-releases/press-release-details/2025/Electronic-Arts-Pre-Announces-Preliminary-Q3-FY25-Results/default.aspx

• Liker 2
Lenke til kommentar

En tidligere utvikler foreteller om sin tid i Activision og DEI.

Kort og godt, DEI ble diskrimineringen som de skulle bli 'kvitt' og bragte med seg enda mer forhåndsdømming.

Og de hadde ikke kompetansen/erfaringen som stillingen krevde, i de aller fleste tilfeller.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
12 hours ago, Kjøleskap said:

dette her må være noe av det dummeste jeg har sett. Hvem er det egentlig dette appellerer til? 

Dialogen er barnslig og tvinger moralpreken ned i halsen på deg, som om det var en slags barnetv med elementer av woke-propaganda. Samtidig har spillet 18-års aldersgrense fordi det inneholder elementer som er uegnet for barn. Med andre ord er det et barnespill for voksne. Alt i alt kan det kort oppsummeres som et spill for mentalt tilbakestående. (Om vi kan være litt kreativ med ordvalg.😇 ) Til tross for dette har spillet et utviklingsbudsjett som skulle tilsi at det skal appellere til en veldig stor andel gamere. 🤪

Men vi må visst være forsiktige med å påpeke denne galskapen. For før vi vet ordet av det, risikerer vi å bli anklaget for å støtte Putin, skape krig i Europa, og hvem vet hva annet. 💀 Det bare for å påpeke åpenbar idioti i et dataspill, slik at vi kan unngå lignende økonomiske flopper i fremtiden – noe som kan bidra til å redde arbeidsplasser og spillstudioer. 😊

Endret av P7SA
  • Liker 3
Lenke til kommentar
P7SA skrev (3 minutter siden):

Men vi må visst være forsiktige med å påpeke denne galskapen. For før vi vet ordet av det, risikerer vi å bli anklaget for å støtte Putin, skape krig i Europa, og hvem vet hva annet. 💀 Det bare for å påpeke åpenbar idioti i et dataspill, slik at vi kan unngå lignende økonomiske flopper i fremtiden – noe som kan bidra til å redde arbeidsplasser og spillstudioer.

Nei det kan fint påpekes, uten slike beskyldninger. Beskyldningene kommer ikke før man bruker "woke agenda" som et spesifikt argument for at vi trenger partier som AfD eller Trump i USA. Da kan man anklages for slike ting.

Du kan fint mene hva du vil om alle slags dataspill og hvorfor spillet er dritt i dine øyne. Bare ikke bli politisk radikalisert av den grunn. Ha din mening og gå videre med livet. 

Det har alltid vært mye rabalder rundt spill som har en ytterliggående mening, enten det er politisk eller ikke. I min barndom var det mye politisk ukorrekt, som Postal, GTA (det aller meste fra Rockstar, egentlig), Duke Nukem osv. De fikk også i sin tid mye kritikk fra de kristne om at disse spillene bidro til ekstreme holdninger og vold. Gjorde de det? Nei.

Nå er det andre holdninger i spillbransjen og kritikken kommer fra andre retninger. Det vil alltid være noe du vil være uenig i, spill du kommer til å hate og meninger du ikke vil stå for som vises frem i spill. 

Istedenfor å skrike etter et ønske om å fjerne all politikk og ideologier fra spill så bør vi heller skru av våre egne oppfatninger og biaser, spille hva enn vi vil og godta at det finnes mange måter å lage en historie på, bra eller dårlig.

Du tok ikke skade av det som barn, du tar ikke skade av det nå.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, AlpakkaMafakka said:

Det har alltid vært mye rabalder rundt spill som har en ytterliggående mening, enten det er politisk eller ikke. I min barndom var det mye politisk ukorrekt, som Postal, GTA (det aller meste fra Rockstar, egentlig), Duke Nukem osv. De fikk også i sin tid mye kritikk fra de kristne om at disse spillene bidro til ekstreme holdninger og vold. Gjorde de det? Nei.

Så ingen skade skjedd. :)

5 minutes ago, AlpakkaMafakka said:

Du tok ikke skade av det som barn, du tar ikke skade av det nå.

Spillselskaper derimot, tar skade av mislykket woke-implementering i sine produkter. Flere av menneskene som mister jobbene og familiene til disse tar skade av det.

Concord, Unknown 9, Veilguard etc.. Milliarder av kroner ut i luften. Det må være innafor å påpeke idiotien og videreformidle hvilke elementer som er med på å bidra til at disse spillene flopper/underpresterer. Spesielt når de som utvikler spillene fremstår å være ganske blinde for det selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
P7SA skrev (10 minutter siden):

Spillselskaper derimot, tar skade av mislykket woke-implementering i sine produkter. Flere av menneskene som mister jobbene og familiene til disse tar skade av det.

Concord, Unknown 9, Veilguard etc.. Milliarder av kroner ut i luften. Det må være innafor å påpeke idiotien og videreformidle hvilke elementer som er med på å bidra til at disse spillene flopper/underpresterer. Spesielt når de som utvikler spillene fremstår å være ganske blinde for det selv.

Selskaper går under og nye selskaper startes hele tiden. Spill flopper hele tiden, og andre spill gjør det stort. Er det virkelig det som er hovedproblemet ditt? Er det hovedproblemet til de fleste meningene i tråden om transpersoner i spill? Eller er det en forsterkende faktor til meningen som en allerede innehar, at "jeg ønsker ikke se dette, slutt å inkludere de i underholdningen jeg liker" ? 

En ting som allerede er ganske grundig dokumentert i denne tråden er jo nettopp det at det er jo spill som har gjort en massiv suksess, med alle woke-ingrediensene det klages på. Hvorfor flisespikkes det da i spill som gjør det dårlig pga det? Er det virkelig innholdet, eller "ideologien" som er problemet der, eller er det utallige andre faktorer som utgjør et godt produkt? 

Har du samme problem med andre media, for eksempel musikkbransjen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, AlpakkaMafakka said:

En ting som allerede er ganske grundig dokumentert i denne tråden er jo nettopp det at det er jo spill som har gjort en massiv suksess, med alle woke-ingrediensene det klages på.

Jeg har ikke brukt så mye tid på denne tråden, men jeg har forstått at det er mange som ikke klarer å se forskjellen på nyanser i "woke-ingrediensene" eller ting som har skjedd i kulturkrigen rundt visse spill.

Jeg vet ikke helt hvilke spill du sikter til som har vært en (massiv) woke-suksess men jeg kan gå innpå to spill som er misforstått.

For eksempel, Hogwarts-spillet blir ifølge noen sett på som en "woke-suksess". Men spillet ble støttet av anti-woke, fordi woke-gjengen prøvde å kansellere J.K. Rowling og alt nærliggende. Det er ikke en woke-suksess selv om spillet kan sies å være woke. Det er en anti-woke-suksess. Noe jeg har forklart i dette innlegget.

BG3 blir ansett som en woke-suksess av noen. Jeg har ikke sagt noe negativt om spillet, for det inneholder ikke påtrengende woke-politikk som tvinges nedover spillerne. Det gir spillerne valg, og man kan lage fine karakterer, samt drepe woke-karakterer og være uenig med dem. Ihvertfall slik jeg har forstått spillet. (Jeg har ikke spilt det, så beklager hvis jeg bommer litt. Men basert på det jeg har sett. Jeg kunne kjøpt det. Noe jeg ikke kan si om Veilguard og flere andre.)

At folk ikke ser forskjellen på god DEI-implementering og dårlig woke, er ikke noe jeg har ambisjoner om å lære dem som sliter med å forstå nyanser og har en tendens til å putte alt/alle i samme bås. (Jeg sikter ikke til deg.)

1 hour ago, AlpakkaMafakka said:

Hvorfor flisespikkes det da i spill som gjør det dårlig pga det? 

Hvert eneste spill jeg har kritisert for å være woke har floppet eller underprestert. Dette er gjerne spill/produkter jeg har kritisert før de var offisielt lansert, eller før man så hvor (ekstremt) dårlig de skulle prestere. Jeg vil ikke kalle det flisespikkeri når jeg for eksempel har kritisert karakterene og visse aspekter ved Concord. Tidens største spillflopp. Enkelte påsto at det ikke var woke, og at det floppet fordi det var en hero-shooter og markedet var overfylt, samt andre unnskyldninger / cope. Se nå på Marvel Rivals, for eksempel. Ikke lenge etter kom det et nytt hero-shooter-spill som ikke var woke. På SteamDB topper det med rundt 400k spillere hver eneste dag. Tiden vil vise hvordan det går rent økonomisk. Jeg har ikke satt meg inn i situasjonen. Men det kommer til å gruse Concord. Mystisk hvordan folk flokket seg til et nytt hero-shooter-spill som ikke luktet woke på lang vei. 🙄

Uansett, jeg synes det er dumt at spillselskaper kaster bort så mye penger på uønsket skvip som skader produktet sitt. Det er ikke ønskelig at arbeidsplasser og spillstudier unødvendig skal kjøres i grøften. 

Ellers. At noen pålegger meg sære meninger om hvorfor jeg uttaler meg mot woke-galskapen. Disse kan jeg nok ikke gjøre så mye med. Can`t fix delulu. (Igjen, sikter ikke på deg.)

Endret av P7SA
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
P7SA skrev (14 minutter siden):

Jeg har ikke brukt så mye tid på denne tråden, men jeg har forstått at det er mange som ikke klarer å se forskjellen på nyanser i "woke-ingrediensene" eller ting som har skjedd i kulturkrigen rundt visse spill.

Jeg vet ikke helt hvilke spill du sikter til som har vært en woke-suksess men jeg kan gå innpå to spill som er misforstått.

For eksempel, Hogwarts-spillet blir ifølge noen sett på som en "woke-suksess". Men spillet ble støttet av anti-woke, fordi woke-gjengen prøvde å kansellere J.K. Rowling og alt nærliggende. Det er ikke en woke-suksess selv om spillet kan sies å være woke. Det er en anti-woke-suksess. Noe jeg har forklart i dette innlegget.

BG3 blir ansett som en woke-suksess av noen. Jeg har ikke sagt noe negativt om spillet, for det inneholder ikke påtrengende woke-politikk som tvinges nedover spillerne. Det gir spillerne valg, og man kan lage fine karakterer, samt drepe woke-karakterer og være uenig med dem. Ihvertfall slik jeg har forstått spillet. (Jeg har ikke spilt det, så beklager hvis jeg bommer litt. Men basert på det jeg har sett. Jeg kunne kjøpt det. Noe jeg ikke kan si om Veilguard og flere andre.)

Vel, du har Last of Us 2, kanskje det mest omdiskuterte spillet i nyere tid angående "påtrengende woke-ideologi". Anti-woke gjengen har mildt sagt gått hardt etter både skaperne og skuespillerne i det spillet, men spillet var en massiv suksess.

Selv om BG3 gir deg valgfrihet så er spillet pro LGBT+ i utgangspunktet og hardline anti-woke gjengen vil gjerne klassifisere dette spillet som woke.

Hades har blitt kritisert for å ha mye LGBT+ innhold. Elden Ring var tydeligvis woke fordi "female/male" var byttet ut med "body type A/B"

Cyberpunk 2077 åpenbart, så kan man alltid argumentere for at det er slik en cyberpunk setting er, men spillet er klart woke iht. anti-woke gjengens kriterier.

Spiderman 1 og 2 er tydeligvis woke fordi de hadde pride flagg i gatene. De nye Star Wars Jedi spillene har mye LGTB innhold og karakterer som er det, tydeligvis woke.

Alle disse spillene solgte bra. Noen er mer åpenbare, andre inneholder hyllester til eller LGBT+ karakterer og noen er bare en menytekst. Dette er ikke mitt eget utvalg for hva jeg anser som woke, men hva jeg har lest andre trekke frem som woke spill og at dette er å dra det for langt.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (51 minutter siden):

Hvert eneste spill jeg har kritisert for å være woke har floppet eller underprestert. Dette er gjerne spill/produkter jeg har kritisert før de var offisielt lansert, eller før man så hvor (ekstremt) dårlig de skulle prestere. Jeg vil ikke kalle det flisespikkeri når jeg for eksempel har kritisert karakterene og visse aspekter ved Concord. Tidens største spillflopp. Enkelte påsto at det ikke var woke, og at det floppet fordi det var en hero-shooter og markedet var overfylt, samt andre unnskyldninger / cope. Se nå på Marvel Rivals, for eksempel. Ikke lenge etter kom det et nytt hero-shooter-spill som ikke var woke. På SteamDB topper det med rundt 400k spillere hver eneste dag. Tiden vil vise hvordan det går rent økonomisk. Jeg har ikke satt meg inn i situasjonen. Men det kommer til å gruse Concord. Mystisk hvordan folk flokket seg til et nytt hero-shooter-spill som ikke luktet woke på lang vei. 🙄

Uansett, jeg synes det er dumt at spillselskaper kaster bort så mye penger på uønsket skvip som skader produktet sitt. Det er ikke ønskelig at arbeidsplasser og spillstudier unødvendig skal kjøres i grøften. 

Ellers. At noen pålegger meg sære meninger om hvorfor jeg uttaler meg mot woke-galskapen. Disse kan jeg nok ikke gjøre så mye med. Can`t fix delulu. (Igjen, sikter ikke på deg.)

Er det cope å påpeke det enkle faktum at Concord var et betalt spill i et marked fylt av F2P hero-shooters? Ja, det var også uinspirert, karakterene flest var ikke veldig interessante, men det gjelder over hele linja. Hvor er det "wokeheten" feilet i Concord?

Marvel Rivals er F2P, og det bygger på en ekstremt populær (og woke) tegneseriebibliotek som alle i verden kjenner til. Hvordan er Concord woke og Marvel Rivals ikke woke?

Jeg beskylder ikke deg for dette, men jeg tror ikke anti-woke gjengen bryr seg en døyt om arbeidsplassene eller hvorvidt selskapene kaster bort penger. Dette er på lang vei fabrikert kulturkrig BS som prøver å tilsløre politiske meninger til å "kun handle om gaming". Samtlige spillstreamere/influensere som i starten "kun brydde seg om spillene" driver nå daglig med politisk kommentar og slenger inn woke-argumentet for alt som er jævlig i verden. Det er utrolig utslitt.

Igjen, jeg beskylder ikke deg for dette.

Endret av AlpakkaMafakka
feil ord.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...