skaftetryne32 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden sofiemyr skrev (35 minutter siden): Jeg ønsker IKKE at mine døtre skal tvinges til å dele garderobe eller felles toalett med biologiske gutter... Tvinges de til det ? Uansett, jeg føler løsningen er ekstrem enkel og veldig lite komplisert, man har ikke dasser på rekke og rad uten vegger heller, båser er veldig enkelt og greit, og løser alle fremtidige problemer, det kan godt være cctv utenfor båsene der skapene er for sikkerhet. Noxhaven skrev (41 minutter siden): Eventuelt at man bare bygger ut dagens variant med et tredje alternativ. Men hva om transkvinnene ikke vil dele med transmenn og menn ikke vil dele med transkvinner eller omvendt osv osv, kort sagt vil en tredje garderobe være nok ? Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden skaftetryne32 skrev (1 time siden): Men hva om transkvinnene ikke vil dele med transmenn og menn ikke vil dele med transkvinner eller omvendt osv osv, kort sagt vil en tredje garderobe være nok ? Det er nok mange 100.000 offentlige garderobebesøk fra nordmenn gjennom de siste 100 årene hvor de besøkende har en type offentlig angst eller som ville ha følt seg mer tilfreds med en egen bås, uten at dette har vært et godt nok argument for at man trengte å ta 10x prislappen på alle offentlige lokaler for å bygge egne båser fordi en del føler at dette er mer behagelig. Så svare mitt blir nok nei, det vil aldri være "nok". Ikke med en tredje eller en fjerde garderobe, med mindre alle kan være isolerte og ingen kan støte andre eller bli støtt av andre. Noen vil alltid føle noen negative tanker om seg selv eller om noen andre i det offentlige rom. Jeg vet ikke.. tanken var at det iallefall er et kompromiss som strekker en hånd i rettningen deres for å imøtekomme ønsket om å ikke måtte skifte i en garderobe der alle har samme biologiske kjønn som dem selv, uten at det koster samfunnet unødvendig mye. For ønsket deres er jo at de skal få skifte med andre som ikke har samme biologiske kjønn som dem selv, og vil i realiteten være en garderobe der begge biologiske kjønn er akseptert pga. deres kjønnsidentitet ikke stemmer med deres bioligiske kjønn. Der vil det både være peniser og vaginaer i samme garderobe. Med dette tredje alternativet hvor begge biologiske kjønn er akseptert så kan de i det minste velge mellom å skifte med andre som har sitt eget biologiske kjønn, eller de kan velge å skifte med andre som ikke føler seg konfertabel med sitt eget biologiske kjønn, som dem selv. Private svømmehaller kan så klart ta 2000 kr i inngang for at de har lagt inn kostnaden med personlig tilpassede ting til gjestene sine, men som en nasjonal offentlig standard så blir det litt i drøyeste laget, det synes iallefall jeg. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Noxhaven skrev (10 minutter siden): Det er nok mange 100.000 offentlige garderobebesøk fra nordmenn gjennom de siste 100 årene hvor de besøkende har en type offentlig angst eller som ville ha følt seg mer tilfreds med en egen bås, uten at dette har vært et godt nok argument for at man trengte å ta 10x prislappen på alle offentlige lokaler for å bygge egne båser fordi en del føler at dette er mer behagelig. Samtidig må det jo være et tilbud til alle, og jeg har ikke egentlig sett transene klage stort, ikke i forhold til de som klager over transer, der i gården er det jo ofte veldig katastrofe med transer. Så et annet spørsmål hvem er det vi bygger disse båsene/garderobene for ? Er det for transene eller for de som klikker i vinkel over en transe på taket ? Personlig mener jeg en garderobe med låsbare båser gjør jobben for alle, enkelt og greit, de bygde nylig et nytt bad på tøyen for øvrig, det kostet 2. 4 milliarder, noen båser burde være overkommelig til den prisen. 1 Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden skaftetryne32 skrev (12 minutter siden): Samtidig må det jo være et tilbud til alle, og jeg har ikke egentlig sett transene klage stort, ikke i forhold til de som klager over transer, der i gården er det jo ofte veldig katastrofe med transer. Så et annet spørsmål hvem er det vi bygger disse båsene/garderobene for ? Er det for transene eller for de som klikker i vinkel over en transe på taket ? Personlig mener jeg en garderobe med låsbare båser gjør jobben for alle, enkelt og greit, de bygde nylig et nytt bad på tøyen for øvrig, det kostet 2. 4 milliarder, noen båser burde være overkommelig til den prisen. Skal du ha individuelle dusjer i hver bås da? Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden sofiemyr skrev (Akkurat nå): Skal du ha individuelle dusjer i hver bås da? Er det så komplisert da ? Garderobeskapene kan være utenfor, som sagt, det trenger ikke være verre enn det, vi kan godt ha en ekte fellesgarderobe også, for de som ønsker det. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden skaftetryne32 skrev (3 minutter siden): Samtidig må det jo være et tilbud til alle, og jeg har ikke egentlig sett transene klage stort, ikke i forhold til de som klager over transer, der i gården er det jo ofte veldig katastrofe med transer. Så et annet spørsmål hvem er det vi bygger disse båsene/garderobene for ? Er det for transene eller for de som klikker i vinkel over en transe på taket ? Personlig mener jeg en garderobe med låsbare båser gjør jobben for alle, enkelt og greit, de bygde nylig et nytt bad på tøyen for øvrig, det kostet 2. 4 milliarder, noen båser burde være overkommelig til den prisen. Og med tre valg så vil det være et tilbud til alle. Men alle kan ikke velge hvilket tilbud som skal være der for dem personlig. Igjen så handler det om kompromisser. Jeg tror en andel av transer klikker over å ikke få lov til å skifte i en ren motsatt biologisk kjønn garderobe og en andel ikke transer klikker om det er noen med motsatt biologisk kjønn som skifter i garderoben deres. Måle burde være å redusere antallet som klikker på begge sider - og gjøre det så rimelig som mulig. Utfordringen med egne båser til alle er ikke båsene i seg selv, de er billige å sette opp, men den ekstra plassen disse tar er ekstremt dyrt. Når du tar opp nye tøyenbadet, se bare på akustikkhimlingen der med bærende hulromsdragere. Om spennet på disse var 8 meter til eller man trengte 4 til pga. krav om større bygg pga. egne skifte båser så ville bare de kostet mange millioner. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Noxhaven skrev (1 minutt siden): Og med tre valg så vil det være et tilbud til alle. Men har man det da ? Menn vil ha egne garderober uten transkvinner, kvinner vil ha egne garderober uten transmenn, vil ikke transmenn ha egne garderober uten transkvinner, og omvendt tror du ? Er det andre typer som ikke vil dele med andre typer igjen ? Hadde ikke overasket meg. Som Frank Costanza så foretrekker jeg en bås 😉 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Problemet med å få transpersoner til å gå i garderoben for kjønnet de ble tildelt ved fødselen er nettopp at vi har økt grad av behandling. Den største differensieringen av utseendet for mennesker, foruten dannelsen av penis hos mennesker med nok testosteron -- ikke biologiske menn, prosessen er 100% hormondrevet, og driter i genetisk kjønn -- skjer i puberteten. Ved å bruke hormonblokkere så får ikke biologiske menn, transkvinner, muskelmasse eller kroppshår eller skjeggvekst, og ei heller mørkere stemme. Som jo gjør livene deres betydelig bedre enn for tradisjonelle transkvinner før hormonterapi, som er bildene som stadig dukker opp i anti-trans-propagandaen: ... Problemet er bare at utfallene med hormonterapi er mer slik: Minst en av disse skal i herregarderoben. Hvem? ... Og så har man transmenn, etter hormonterapi/testosteron, fra barn til ungdom til voksen, helt til høyre: Så kan man jo selvsagt si: Penis, herregarderoben, vagina, jentegarderoben. Problemet da blir at gruppen transkvinner risikerer å bli utsatt for overgrep i herregarderoben, mens de selv ikke er en trussel mot jenter i jentegarderoben. Og kvinner vil være redd for transmenn med skjegg og langt mer maskulin muskelvekst, stemme og ansiktsform enn dem. Overgrepsfrykten som i hovedsak pushes av alternative høyre og TERF-miljøet er fordomsbasert, anekdotisk og irrasjonell. Det er 16% som synes det ville vært ubehagelig å dele garderobe med en transperson. Jeg skulle ønske de også spurte om å dele garderobe med homofile, for jeg forventer lignende tall. Jeg ser ikke noen umiddelbar god grunn til at vi skal lage noen nye garderober nå, gitt utviklingen. Men en isolert garderobe for mennesker med særegne behov finnes allerede, og det behøves gjerne bare å legges til dusj og endre profil. 2 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) 15 minutes ago, Red Frostraven said: Problemet med å få transpersoner til å gå i garderoben for kjønnet de ble tildelt ved fødselen er nettopp at vi har økt grad av behandling. Den største differensieringen av utseendet for mennesker, foruten dannelsen av penis hos mennesker med nok testosteron -- ikke biologiske menn, prosessen er 100% hormondrevet, og driter i genetisk kjønn -- skjer i puberteten. Ved å bruke hormonblokkere så får ikke biologiske menn, transkvinner, muskelmasse eller kroppshår eller skjeggvekst, og ei heller mørkere stemme. Som jo gjør livene deres betydelig bedre enn for tradisjonelle transkvinner før hormonterapi, som er bildene som stadig dukker opp i anti-trans-propagandaen: ... Problemet er bare at utfallene med hormonterapi er mer slik: Minst en av disse skal i herregarderoben. Hvem? ... Og så har man transmenn, etter hormonterapi/testosteron, fra barn til ungdom til voksen, helt til høyre: Så kan man jo selvsagt si: Penis, herregarderoben, vagina, jentegarderoben. Problemet da blir at gruppen transkvinner risikerer å bli utsatt for overgrep i herregarderoben, mens de selv ikke er en trussel mot jenter i jentegarderoben. Og kvinner vil være redd for transmenn med skjegg og langt mer maskulin muskelvekst, stemme og ansiktsform enn dem. Overgrepsfrykten som i hovedsak pushes av alternative høyre og TERF-miljøet er fordomsbasert, anekdotisk og irrasjonell. Det er 16% som synes det ville vært ubehagelig å dele garderobe med en transperson. Jeg skulle ønske de også spurte om å dele garderobe med homofile, for jeg forventer lignende tall. Jeg ser ikke noen umiddelbar god grunn til at vi skal lage noen nye garderober nå, gitt utviklingen. Men en isolert garderobe for mennesker med særegne behov finnes allerede, og det behøves gjerne bare å legges til dusj og endre profil. Merkelig mye unødvendig hjerneakrobatikk her. Jeg ble født gutt, og er nå mann. Jeg bruker altså herregarderoben. Kapper jeg av meg penis, kan jeg likevel ikke gå inn i kvinnegarderoben. Jeg er mann til jeg dør, som alle menn. Det er ikke så jævlig komplisert, dette. Jeg husker Esben Esther sa i et intervju i TVTV en gang at "Det er ett sted Esther ikke går, og det er i badstuen." Endret 1 time siden av Gargantua Lenke til kommentar
sofiemyr Skrevet 35 minutter siden Del Skrevet 35 minutter siden Red Frostraven skrev (48 minutter siden): Problemet med å få transpersoner til å gå i garderoben for kjønnet de ble tildelt ved fødselen er nettopp at vi har økt grad av behandling. Den største differensieringen av utseendet for mennesker, foruten dannelsen av penis hos mennesker med nok testosteron -- ikke biologiske menn, prosessen er 100% hormondrevet, og driter i genetisk kjønn -- skjer i puberteten. Ved å bruke hormonblokkere så får ikke biologiske menn, transkvinner, muskelmasse eller kroppshår eller skjeggvekst, og ei heller mørkere stemme. Som jo gjør livene deres betydelig bedre enn for tradisjonelle transkvinner før hormonterapi, som er bildene som stadig dukker opp i anti-trans-propagandaen: ... Problemet er bare at utfallene med hormonterapi er mer slik: Minst en av disse skal i herregarderoben. Hvem? ... Og så har man transmenn, etter hormonterapi/testosteron, fra barn til ungdom til voksen, helt til høyre: Så kan man jo selvsagt si: Penis, herregarderoben, vagina, jentegarderoben. Problemet da blir at gruppen transkvinner risikerer å bli utsatt for overgrep i herregarderoben, mens de selv ikke er en trussel mot jenter i jentegarderoben. Og kvinner vil være redd for transmenn med skjegg og langt mer maskulin muskelvekst, stemme og ansiktsform enn dem. Overgrepsfrykten som i hovedsak pushes av alternative høyre og TERF-miljøet er fordomsbasert, anekdotisk og irrasjonell. Det er 16% som synes det ville vært ubehagelig å dele garderobe med en transperson. Jeg skulle ønske de også spurte om å dele garderobe med homofile, for jeg forventer lignende tall. Jeg ser ikke noen umiddelbar god grunn til at vi skal lage noen nye garderober nå, gitt utviklingen. Men en isolert garderobe for mennesker med særegne behov finnes allerede, og det behøves gjerne bare å legges til dusj og endre profil. Her går du rett i din egen felle - igjen. Hva har dette med overgrep å gjøre? Hva om den gjennomsnittlige kvinne i et monogamt forhold ( la oss for underholdningen si et heterofilt forhold ) ikke i det hele tatt har et ønske om hverken å se en annen penis enn sin egen manns og slett ikke ønsker å eksponere sin egen kropp i så måte for andre enn sin egen mann? Dette handler om følelser - og hvor biologiske kvinners følelser betyr mindre enn transkvinners følelser... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå