PgUp Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden uname -i skrev (21 minutter siden): Folk går helt bananas og roper WOKE hvis en fyr i en film har litt mer pigment enn han som spilte i originalen fra 1700-tallet. Hvordan rimer det med din definisjon over? Woke skal liksom være så superskummelt og dere kaster dere over bagateller. Ikke bare det, de klikker over jentefilmer for småbarn at skuespilleren er førdt i feil land. Sykt creepy at voksne mennesker bryr seg om hudfargen på ungkvinner i småbarnsfilmer 4 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden uname -i skrev (1 time siden): Folk går helt bananas og roper WOKE hvis en fyr i en film har litt mer pigment enn han som spilte i originalen fra 1700-tallet. Host gjerne opp et eneste eksempel der jeg har gjort det 3 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden PgUp skrev (1 time siden): Ikke bare det, de klikker over jentefilmer for småbarn at skuespilleren er førdt i feil land. Sykt creepy at voksne mennesker bryr seg om hudfargen på ungkvinner i småbarnsfilmer De siste 2-3 innleggene er det dere som har "klikket som småbarn". 3 Lenke til kommentar
HasuUser Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden 11 hours ago, uname -i said: Jeg er en av de på "venstresiden" som stemmer Høyre. Dannelse, folkeskikk, kunnskap og toleranse er nå ekstrem venstreradikalisme. Har du tatt opp din lidenskap for woke og kanselleringer av Roald Dahl, JK Rowling, "utdatert" norsk humor mm med noen andre i Høyre? Jeg har aldri møtt noen i Høyre som er noe spesielt opptatt av det, kun ytre venstre raddiser 2 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden shockorshot skrev (2 timer siden): Jeg hadde anbefalt deg og andre å endre hvordan du ordlegger deg for å overtale folk siden det åpenbart ikke fungerer Det er ikke min jobb å overtale de få som omtaler seg som woke i Norge. Ikke tror jeg det er mulig heller. Jeg har bare sagt hvorfor jeg avviser woke og hvorfor jeg er imot kanselleringskultur. 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden DukeNukem3d skrev (2 timer siden): Det er ikke min jobb å overtale de få som omtaler seg som woke i Norge. Ikke tror jeg det er mulig heller. Jeg har bare sagt hvorfor jeg avviser woke og hvorfor jeg er imot kanselleringskultur. Finnes det ingen tilfeller hvor folk burde kansellere noe? For eksempel, var det galt at Hitler som mange tyskere mente var en helt ble kansellert senere? Burde alle skolebarn fortsette å lese Mein Kampf? 2 1 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden PgUp skrev (4 timer siden): Ikke bare det, de klikker over jentefilmer for småbarn at skuespilleren er førdt i feil land. Sykt creepy at voksne mennesker bryr seg om hudfargen på ungkvinner i småbarnsfilmer Typisk vestlig woke-reaksjon. Alt vestlig er visst felles for hele verden. Ingen andre folkeslag og kulturer plager seg selv med denne trangen til kunstig mangfold for å vise hvor inkluderende de er. - Det handler om regelrett historieforfalskning som fargede vikinger og sterke ønsker om en afrikansk James Bond. Derimot er det ingen av de samme personene som ønsker/krever hvite helter i Black Panther eller i asiatiske filmer og serier. Alt vestlig skal forsvinne på bekostning av mindre vellykkede kulturer. Selvhat. Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) HasuUser skrev (10 timer siden): Finnes det en mellomting? Hvis en mellomting betyr å være imot endring av Roal Dahl-bøker og div. annet kunst, imot redusert tilgjengelighet for Nissene På Loven... ...uten å bli slukt av "The obsession with the plot" (Umberto Eco), om en slags "der ewige wokeluminati", slik at man deretter begynner å sympatisere med fascister, ufarliggjøre fascister, stemme på fascister, iherdig tilgjørerede for platforming av misinformasjon og hatpropaganda, isolere seg selv fra diverse folkegrupper fordi antiwoke-propaganda har merket dem som en del av "der ewige wokeluminati", og deretter overse andre faktorer i verden som helsetjenester, velferd, offentlige tjenester, fagforeninger, arbeiderbevegelser, delegering og pluralisering av maktstrukturer, osv, slik at man blindt stemmer mot sine egne og sine kjæres interesser.... ....så ja, da finnes det en mellomting. Man skulle tro at det eksisterte mer i praksis. Det er forøvrig ikke staten som kanselkulturerer Roal Dahl. Det er forlaget. Man har fremdeles lov å eie og lese de originale utgavene uten å bli straffeforfulgt. Og JK Rowling er ikke kanselkulturert. Hun er set 4 Leif. Dog trenger hun å komme seg ut litt istedenfor å bare henge på internett og hamre "trans people, trans people, trans people" på tastaturet dag ut og dag inn. Når det gjelder det loslitte greiene til Raymond Johansen... Ordet "kanselleringskultur" brukes kun om tilfeller der individer med regressive, dehumaniserende holdninger, og/eller regressive og dehumaniserende handlinger kanskje, bare kanskje må ta ansvar for sine handlinger. Noen burde spørre Raymond om kanselleringen av Roe & Wade betyr at tvangsfødslere er woke. Eller om diverse forbud mot pro-palestinske demonstrasjoner og markeringer (Folk kan først som sist spare evt. svar som setter alle palestinere i bås med Hamas. Jeg kommer ikke til å legitimere det konseptet med å svare på de) betyr at de som jobber iherdig for å dehumanisere palestinere er woke. Eller om det var woke å kansellere Dixie Chicks for ca 20 år siden. For dusteordet "kanselleringskultur" brukes jo aldri om slike tilfeller. Og når det gjelder "strenge regler for hva som er lov å mene"..... noen burde spørre Raymond om han synes at Proud Boys er woke... for det er den logikken han bruker. Når norske politikere bruker amerikansk-importerte begreper, uten å ane om at det er HØYREEKSTREME versjoner av eldre begreper, kuppet og forvridd for å fremme en HØYREEKSTREM ideologi, da er det et tegn på at Covid 19 knapt kan kalles en pandemi i forhold til den nåværende hjerneråten som herjer på denne planeten. Registrerer også at de som er imot "strenge regler for hva som er lov å mene" også er iherdige tilhengere av "lov og orden", som kan bety alt fra Kardemommeloven til Putin's regime. Denne mistenksomme vagheten... Endret 7 timer siden av AtterEnBruker 2 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden En som godt kan kanselleres er superforfatter Neil Gaiman. Grusom artikkel om han i Vulture: https://www.vulture.com/article/neil-gaiman-allegations-controversy-amanda-palmer-sandman-madoc.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå