Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Poppmunn skrev (59 minutter siden):

For gode for hva? Å tøyse med tomsinger? Nei, hvorfor skulle de være det?

Godt spørsmål, var det som var påstanden her :p bare venstresiden har memes, høyresiden er for god for slikt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (4 timer siden):

90% av alle memer fra woke-siden er overdreven projisering, gjerne i memer som er stjålet fra motsatt side hvor de bare har byttet ut teksten, for de klarer ikke å finne opp noe selv. Resten er lange vegger av tekst for å "belære" deg, og kan knapt kalles memer i det hele tatt.

Artig å se så mange av dere ble truffet hardt av memesa :p

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gammel Gubbe skrev (15 timer siden):

Venstresiden forholder seg sjelden til det høyresiden faktisk mener og sier, men til et vrengebilde av dette. Bevisst eller ubevisst. Som fork eksempel her hvor du tydeligvis tror jeg har hevdet at høyresiden ikke sprer memes.

Som er det samme som høyresiden gjør med venstresiden.

2. Venstresiden angriper personene på høyresiden, forsøker og fremstille dem som ondskapsfulle og usympatiske ekstremister. Mens høyresiden angriper idéer og gjør narr av disse. Det jeg beskriver har er forøvrig tendenser, trekk, generelt, og ikke absolutter.

3. Venstresidens humor er mer ondskapsfull enn spøkende. Det later til at venstresiden synes det er moro å mobbe, fremstille menneskene på høyresiden som stakkarslige, patetiske og tapere som er usikre, utrygge og hatefulle 'fober og 'ister. Dette henger sammen med punkt 2, altså at målet synes å være å ta menneskene ikke idéene.

Dermed oppleves ikke humoren som treffende eller morsom.

Så må jeg nok gjenta at dette på ingen måte er absolutter, men tendenser slik jeg og mange opplever det.

Så kan dere jo tenke selv hva som motiverer dere, hva som er morsomt, med memes rettet mot høyresiden. Er det å sette på plass de patetiske ondskapsfulle menneskene, fordi de fortjener det. Eller er det moro med de misforståtte ideene?

Som er samme opplevelse som venstresiden har av høyresiden. 

Dere tror dere er så ulike og så unike, men dere er helt like. 

Jeg skjønner faen ikke at det skal være så vanskelig å forstå at dere er i bunn og grunn 2 sider av samme mynt, og ingen av dere wokere/anti-wokere forstår ekte frihet, det viktigste for begge sider er å begrense den. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
PgUp skrev (2 timer siden):

Godt spørsmål, var det som var påstanden her :p bare venstresiden har memes, høyresiden er for god for slikt.

Jeg aner ikke hva det er du prøver å si her. Vet du det i det hele tatt selv, eller hørtes dette bare smart ut i hodet ditt da du skrev det?

• Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (På 11.1.2025 den 23.22):

Jeg spiller bare gamle spill uansett, men når det kommer til film så sjekker jeg som oftest opp om dette er ikke-kreativt woke-tøv eller om det er noe originalt / en god historie / verdt å se på. Så slipper jeg å kaste vekk 1.5-3 timer på det.

Hvor/hvordan sjekker du dette?

• Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, uname -i said:

Husker det var noen i tråden her som mente de fikk livet ødelagt av et fem-minutters transeinnslag i en 4 timer lang OL-seromoni. 

Høres ut som det er best her på "venstresiden". Stakkars folk.

Finnes det en mellomting? Kan jeg både synes at woke er skikkelig teit, men det ødelegger ikke livet mitt? Jeg er imot at woke-bevegelsen forsøker å kansellere gamle klassikere som nissene på loven, Harry Potter forfatteren, Roald Dahl, kunst, maleri og alt mulig. Men det er mest av prinsipp, jeg ser ikke på disse tingene hver dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, uname -i said:

Jeg er en av de på "venstresiden" som stemmer Høyre.  Dannelse, folkeskikk, kunnskap og toleranse er nå ekstrem venstreradikalisme.

Woke er det motsette av alle disse verdiene. Robert Stoltenberg fikk i sin tid inkluderingsprisen fra Pakistanske miljøet fordi han spøkte med pakistanere i burettslaget. I dag er det visstnok "blackface". Woke vil ekskludere minoriteter fra humoren og sensurere historie som ikke passer dem

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (8 timer siden):

90% av alle memer fra woke-siden er overdreven projisering, gjerne i memer som er stjålet fra motsatt side hvor de bare har byttet ut teksten, for de klarer ikke å finne opp noe selv. Resten er lange vegger av tekst for å "belære" deg, og kan knapt kalles memer i det hele tatt.

Yep. Samme med humoren til feministene. Det blir dårlige kopier av ting som har vært gjort mye bedre før. Ingen kreativitet, ingen humoristisk timing.

• Liker 4
Lenke til kommentar
7 hours ago, uname -i said:

Husker det var noen i tråden her som mente de fikk livet ødelagt av et fem-minutters transeinnslag i en 4 timer lang OL-seromoni. 

Høres ut som det er best her på "venstresiden". Stakkars folk.

Litt selektiv hukommelse? Det jeg sa var at jeg "hater hvordan verden har blitt". Og det står jeg for. På mange måter er woke grunnen til at Trump vant. Folk ble så pisslei wokeness -pendelen hadde svingt for langt - at de stemte på Trump på trass. Gratulerer.

1.jpg

Endret av Gargantua
  • Liker 4
Lenke til kommentar

De voksne politikerne på venstresiden i Norge har for lengst tilpasset seg og tar i stor grad avstand fra woke. De er for smarte og har forstått at dette tøvet ikke er populært. Jeg tenker også høyt om mange av våre dyktige, som Mimir, at de tar avstand fordi det er det rette å gjøre også. 

Men at aktivister, nettdebattanter, twitterfolk, TikTokere og sånn på venstresiden fortsetter å pushe woke, DET tror jeg er en god ting for oss som ønsker Høyre/FrP-regjering. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske at folk forsto at et gitt språk og setningsoppbygning er subjektivt og ikke objektivt når det kommer til informasjonen/betydningen av ordet/setningen, for enhver individ.

Tenk hvor enklere verden hadde vært hvis folk forsto det og brukte andre måter å formidle informasjon/kunnskap når betydningen av et gitt ord er subjektivt veldig variabelt.

Woke er et perfekt eksempel på dette.

Endret av shockorshot
  • Liker 4
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (18 minutter siden):

Jeg skulle ønske at folk forsto at et gitt språk og setningsoppbygning er subjektivt og ikke objektivt når det kommer til informasjonen/betydningen av ordet/setningen, for enhver individ.

Tenk hvor enklere verden hadde vært hvis folk forsto det og brukte andre måter å formidle informasjon/kunnskap når betydningen av et gitt ord er subjektivt veldig variabelt.

Woke er et perfekt eksempel på dette.

Raymond er vel en objektiv og fin fyr.

"Han tror mange unge menn opplever at venstresiden står for en kultur med strenge regler for hva det er innenfor å mene. På spørsmål om venstresiden er blitt for «woke», svarer Johansen:

– Ja, det mener jeg. Det kommer selvfølgelig an på hva du legger i ordet, men den parodiske, overdrevne varianten er et problem, sier Johansen.

Med «woke» mener Johansen kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av feil holdninger og strenge regler for hva som er lov å mene."

https://www.vg.no/nyheter/i/JQyAO4/raymond-johansen-tar-oppgjoer-med-woke

Akkurat slik folk flest oppfatter uttrykket. Og jeg er helt enig med Raymond.

• Liker 2
Lenke til kommentar
15 minutes ago, DukeNukem3d said:

Akkurat slik folk flest oppfatter uttrykket. 

Nope.

Det er slik folk med en gitt politisk mening, erfaring, eller verdier oppfatter uttrykket.

Spør noen fra SV og hvordan de oppfatter uttrykket.

Mangelen på forståelse at ord kan ha forskjellige meninger for forskjellige folk gjør at man bare hisser opp sitt eget ekkokammer uten å overføre informasjonen til andre på en måte som får dem til å se ditt syn. Det er virtue signaling.

Og det er uten tvil at ordet woke har forskjellige betydninger for forskjellige folk. Hvis du er uenig så kan jeg starte med å sitere kommentarer fra folk som er uenige om woke i denne tråden.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (6 minutter siden):

Nope.

Det er slik folk med en gitt politisk mening, erfaring, eller verdier oppfatter uttrykket.

Spør noen fra SV og hvordan de oppfatter uttrykket.

Mangelen på forståelse at ord kan ha forskjellige meninger for forskjellige folk gjør at man bare hisser opp sitt eget ekkokammer uten å overføre informasjonen til andre på en måte som får dem til å se ditt syn.

Og det er uten tvil at ordet woke har forskjellige betydninger for forskjellige folk. Hvis du er uenig så kan jeg starte med å sitere kommentarer fra folk som er uenige om woke i denne tråden.

Når jeg selv er et stykke ut på høyresiden og siterer folk fra Arbeiderpartiet (men har også sitert folk fra SV og Mimir (R) i saken) så føler jeg på ingen måte at den meningen om woke representerer noe "ekkokammer". Det er helt enkelt slikt folk flest oppfatter begrepet. 

Folk flest oppfatter begrepet antisemittisme som jødehat også, men graver man dypere kan begrepet bety mer, "semitter" er mer enn bare jøder. 

Jeg synes nå det er greiest å forholde seg til begrep slik folk flest oppfatter det og der er nok Raymond nærmest.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
18 minutes ago, DukeNukem3d said:

Når jeg selv er et stykke ut på høyresiden og siterer folk fra Arbeiderpartiet (men har også sitert folk fra SV og Mimir (R) i saken) så føler jeg på ingen måte at den meningen om woke representerer noe "ekkokammer". Det er helt enkelt slikt folk flest oppfatter begrepet. 

Folk flest oppfatter begrepet antisemittisme som jødehat også, men graver man dypere kan begrepet bety mer, "semitter" er mer enn bare jøder. 

Jeg synes nå det er greiest å forholde seg til begrep slik folk flest oppfatter det og der er nok Raymond nærmest.

Lykke til med det.

Jeg hadde anbefalt deg og andre å endre hvordan du ordlegger deg for å overtale folk siden det åpenbart ikke fungerer, fordi folk er uenige hva betydningen av ordet er, men for all del bare fortsett med å virtue signal.

Siden du dro fram antisemittisme som et ord som har samme betydning for folk flest i vestlige land, så kan jeg jo nevne et annet ord nært knyttet til det som har veldig forskjellig betydning ettersom hvem som hører det, sionist eller sionisme. Her og gjør folk en elendig jobb når det kommer til bruk av ord.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (46 minutter siden):

– Ja, det mener jeg. Det kommer selvfølgelig an på hva du legger i ordet, men den parodiske, overdrevne varianten er et problem, sier Johansen.

Med «woke» mener Johansen kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av feil holdninger og strenge regler for hva som er lov å mene."

https://www.vg.no/nyheter/i/JQyAO4/raymond-johansen-tar-oppgjoer-med-woke

Akkurat slik folk flest oppfatter uttrykket. Og jeg er helt enig med Raymond.

Folk går helt bananas og roper WOKE hvis en fyr i en film har litt mer pigment enn han som spilte i originalen fra 1700-tallet. Hvordan rimer det med din definisjon over?

Woke skal liksom være så superskummelt og dere kaster dere over bagateller.

Endret av uname -i
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...