Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Gargantua skrev (3 timer siden):

Strøk på eksamen etter bruk av «han- og hunkjønn». Dette er ikke woke i moderne underholdningsindustri, men noe mye, mye verre. Nemlig woke i moderne akademia. Tenk å stryke en student fordi hun (ja, HUN!) ikke bruker oppkonstruerte nyord, med begrunnelsen at ordene hun bruker er "biologisk deterministisk". Dette er orwellsk nytale, og sensoren burde få sparken umiddelbart. 

Vi har ikke konteksten.

Hun brukte ordene 'male' og 'female', og hadde andre feil.

Var det engelsk svar på en engelskspråklig prøve, og konteksten for bruk av kjønnsuttrykkene er jo helt essensielt.

Merk at det er viktig for faget hun tok å forstå temaet grundig.

Vi får se hva de andre sensorene sier, eller vente på å selv få lese sensor dine uttalelser og konteksten for ordene hun brukte.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (3 timer siden):

Vi har ikke konteksten.

Hun brukte ordene 'male' og 'female', og hadde andre feil.

Var det engelsk svar på en engelskspråklig prøve, og konteksten for bruk av kjønnsuttrykkene er jo helt essensielt.

Merk at det er viktig for faget hun tok å forstå temaet grundig.

Vi får se hva de andre sensorene sier, eller vente på å selv få lese sensor dine uttalelser og konteksten for ordene hun brukte.

Overskrifter står seg best uten kontekst, så kan man lage mye støy og skape sterke minner om urett, før folk rekker å summe seg, og i det heletatt lese gjengivelser av de faktiske forholdene.

Da får man lettere frontet sin agenda, som virker å være å stemme på Trump og Frp i følge responsen her.

Personlig avventer jeg også kritkken min av sensor/studenten til jeg har mulighet til å vurdere selv. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

6 hours ago, PgUp said:

Haha har du sett denne tråden? Er godt av memes som gjør narr av venstresiden,  så her må du se seg i speilet ;)

Jeg har ikke hevdet at høyresiden ikke meme'er. 

1 hour ago, PgUp said:

Men høyresiden var jo for god for dette! Hva skjer?

The left can't read.

Det er det som skjer.

Det jeg tidligere skrev er "The left can't meme".

Min forsøksvise analyse/forklaring på det er at:

1. Venstresiden forholder seg sjelden til det høyresiden faktisk mener og sier, men til et vrengebilde av dette. Bevisst eller ubevisst. Som fork eksempel her hvor du tydeligvis tror jeg har hevdet at høyresiden ikke sprer memes.

2. Venstresiden angriper personene på høyresiden, forsøker og fremstille dem som ondskapsfulle og usympatiske ekstremister. Mens høyresiden angriper idéer og gjør narr av disse. Det jeg beskriver har er forøvrig tendenser, trekk, generelt, og ikke absolutter.

3. Venstresidens humor er mer ondskapsfull enn spøkende. Det later til at venstresiden synes det er moro å mobbe, fremstille menneskene på høyresiden som stakkarslige, patetiske og tapere som er usikre, utrygge og hatefulle 'fober og 'ister. Dette henger sammen med punkt 2, altså at målet synes å være å ta menneskene ikke idéene.

Dermed oppleves ikke humoren som treffende eller morsom.

Så må jeg nok gjenta at dette på ingen måte er absolutter, men tendenser slik jeg og mange opplever det.

Så kan dere jo tenke selv hva som motiverer dere, hva som er morsomt, med memes rettet mot høyresiden. Er det å sette på plass de patetiske ondskapsfulle menneskene, fordi de fortjener det. Eller er det moro med de misforståtte ideene?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gammel Gubbe skrev (59 minutter siden):

Jeg har ikke hevdet at høyresiden ikke meme'er. 

The left can't read.

Det er det som skjer.

Det jeg tidligere skrev er "The left can't meme".

Min forsøksvise analyse/forklaring på det er at:

1. Venstresiden forholder seg sjelden til det høyresiden faktisk mener og sier, men til et vrengebilde av dette. Bevisst eller ubevisst. Som fork eksempel her hvor du tydeligvis tror jeg har hevdet at høyresiden ikke sprer memes.

2. Venstresiden angriper personene på høyresiden, forsøker og fremstille dem som ondskapsfulle og usympatiske ekstremister. Mens høyresiden angriper idéer og gjør narr av disse. Det jeg beskriver har er forøvrig tendenser, trekk, generelt, og ikke absolutter.

3. Venstresidens humor er mer ondskapsfull enn spøkende. Det later til at venstresiden synes det er moro å mobbe, fremstille menneskene på høyresiden som stakkarslige, patetiske og tapere som er usikre, utrygge og hatefulle 'fober og 'ister. Dette henger sammen med punkt 2, altså at målet synes å være å ta menneskene ikke idéene.

Dermed oppleves ikke humoren som treffende eller morsom.

Så må jeg nok gjenta at dette på ingen måte er absolutter, men tendenser slik jeg og mange opplever det.

Så kan dere jo tenke selv hva som motiverer dere, hva som er morsomt, med memes rettet mot høyresiden. Er det å sette på plass de patetiske ondskapsfulle menneskene, fordi de fortjener det. Eller er det moro med de misforståtte ideene?

Hvorfor tror du vi er på venstresiden? Dette er anti woke mot woke. Vi stemmer ikke nødvendigvis på venstresiden. 

Hørtes ut som du trenger er safe space fra disse fæle venstreside folkene som er så onde. Best å holde seg unna disse skumle folka.

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (10 timer siden):

Strøk på eksamen etter bruk av «han- og hunkjønn». Dette er ikke woke i moderne underholdningsindustri, men noe mye, mye verre. Nemlig woke i moderne akademia. Tenk å stryke en student fordi hun (ja, HUN!) ikke bruker oppkonstruerte nyord, med begrunnelsen at ordene hun bruker er "biologisk deterministisk". Dette er orwellsk nytale, og sensoren burde få sparken umiddelbart. 

Nådd Stortinget. Og hvem kan vel si seg uenig med Gulati? FrP er dyktige til å være på ballen i slike saker synes jeg. De har skjønt det. Ikke uten grunn at de på meningsmålingene er norges største parti nå.

"– Jeg vil lovprise henne og synes det er modig og riktig at alle som utsettes for det jeg mener er eksempler på det jeg vil kalle woke i utdanningssektoren, står fram, sier Gulati til Nettavisen.

Gulati stiller nå spørsmål om saken til statsråd for forskning og høyere utdanning, Oddmund Løkensgard Hoel (Sp).

– Jeg utfordrer ham på om han mener at bruken av «han og hun», slik naturvitenskapen lærer oss, er en biologisk deterministisk forståelse av kjønn. Vi må sette grenser for wokeismen, og bruken av disse begrepene kan ikke medføre stryk innenfor høyere utdanning."

https://www.nettavisen.no/nyheter/strok-pa-uio-eksamen-han-og-hunkjonn-saken-har-nadd-stortinget/s/5-95-2230723

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gammel Gubbe skrev (30 minutter siden):

forsøker og fremstille dem som ondskapsfulle og usympatiske ekstremister.

Er de?

De gjør ikke akkurat en god jobb med å motbevise det. Se hvordan de bruker brannene i California for alt det er verdt til å spre hat og propaganda.

og apropos fremstilling av andre...

"They are eating the cats and dogs"

"The enemy from within"

"women who gets abortion should be punished"

"the LGBTQ are grooming and indoctrinating our kids"

"the mexicans coming to rape our women"

"trans people are predators in public bathrooms"

Dette er noe som er umulig å si uten til en viss grad være en ontologisk ondskapsfull og usympatisk ekstremist. Spesielt med tanke på at folk har mistet livet som konsekvens av at disse holdningene har blitt normalen i statene.

Hvis folk langt ute på høyresiden oppfører seg som ondsinnede søppelknullere, så er det faktisk på sin plass å påpeke at de er ondsinnede søppelknullere. Og ingen burde la seg bli gaslighted til å mene noe annet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (Akkurat nå):

Når venstresiden skal forsøke seg på memes så får jeg litt samme følelsen som når Maria Stavang og "feminist komikere" skal forsøke seg på humor. Og du har vokst opp med Fleksnes, Tufte/Eia på 90-tallet, Espen Eckbo, KLM etc. Blir liksom ikke HELT det samme gitt.

Ytre høyreside humor er rasisme dog.

• Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (8 minutter siden):

Når venstresiden skal forsøke seg på memes så får jeg litt samme følelsen som når Maria Stavang og "feminist komikere" skal forsøke seg på humor. Og du har vokst opp med Fleksnes, Tufte/Eia på 90-tallet, Espen Eckbo, KLM etc. Blir liksom ikke HELT det samme gitt.

Eller Ørjan Burøe.

Må ha vært Norges værste standup komiker gjennom tidene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, DukeNukem3d said:

Det er tydelig at du ikke kjenner igjen hvem kvinnen i memen er.

• Liker 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, DukeNukem3d said:

Jeg skrev generelt og siktet heller til PgUp sine memes. Men det er rett, har ingen anelse hvem det er. Burde jeg vite?

Det er Ashli Babbit som ble skutt i hodet under Jan 6 opprøret etter gjentatte advarsler, da hun prøvde å bryte seg gjennom et knust vindu/barrikade ved Speaker's Lobby

Endret av shockorshot
  • Liker 4
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (9 timer siden):

90% av alle memer fra woke-siden er overdreven projisering, gjerne i memer som er stjålet fra motsatt side hvor de bare har byttet ut teksten, for de klarer ikke å finne opp noe selv. Resten er lange vegger av tekst for å "belære" deg, og kan knapt kalles memer i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...