LuxFerre Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) 52 minutes ago, Reg2000 said: Man kan sikkert diskutere i om en person sitter med alle avgjørelsene i en film, men det er mange filmer som blir laget uten at studiosjefer sitter med kunstnerisk innflytelse. Tviler på at noen andre enn Hal Hartley hadde kontroll på Henry Fool for eksempel. Dialogen alene ville vel fått manuset kasta ut av ethvert hollywood studio. Men ha lager jo ikke hele filmen alene så det er sikkert andre som har tatt avgjørelser, men det er jo han som sitter som regissør og manusforfatter og har kontrollen over filmen allikevel. Personer som finansierer uavhengige filmer er ikke ute etter å finansiere typisk billige Hollywood filmer. De må finansiere filmer som er ulike dem vi ser i typisk Hollywood produksjoner for å kunne selge. Jeg tenker at både Hal Hartley og de som finansierte filmen var interesserte å underholde sitt publikum. Når jeg tenker på produksjoner som bare hadde et kunstnerisk ønske uten å underholde publikum tenker jeg på Finsk fjernsynsteater. Jeg husker at dette gikk på TV da jeg var liten og at det var forferdelig kjedelige saker. Endret 22 timer siden av LuxFerre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå