Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Red Frostraven said:

Kort hår er ikke maskulint.
Det kan lett tenkes jobber i stilen til spillet hvor det er ekstremt nyttig å ikke ha hår som kan komme i veien i vektøs tilstand.

Kort hår og skallet regnes som mer maskulint og er populært blant ikke binære som er biologiske kvinner. De har ofte et ønske å se maskuline ut.
66.jpg.9a199945d3a760dea5b40386d4aa4bd7.jpg

Det er nok det de har tenkt i spillet at kvinnen skal være en ikke binær kvinne
Personer fra Asia har normalt også mer fenemine trekk enn Europeere.
Den kvinnelige karakteren i spillet på bildet under ser ut som en mann.

GepyOYMW4AAOR7R.png.f540113630ea634650f10738afd4652e.png

Endret av LuxFerre
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (30 minutter siden):

Kort hår og skallet regnes som mer maskulint og er populært blant ikke binære som er biologiske kvinner. De har ofte et ønske å se maskuline ut.
66.jpg.9a199945d3a760dea5b40386d4aa4bd7.jpg

Det er nok det de har tenkt i spillet at kvinnen skal være en ikke binær kvinne
Personer fra Asia har normalt også mer fenemine trekk enn Europeere.
Den kvinnelige karakteren i spillet på bildet under ser ut som en mann.

GepyOYMW4AAOR7R.png.f540113630ea634650f10738afd4652e.png

Og generelt blant kvinner med afrikansk opphav, da spesielt dem med gener for svært krøllet hår.

Kvinner i dag pleier å bruke sminke for å se feminine ut.
Og de lykkes selv med helt kort hår.

Annen dame;

Keziah Ndouri: 'Best decision ever'

...

Måten hun holder barbermaskinen i videoen derimot får meg til å grøsse.
Hun har de bevegelige delene ned mot hodebunnen, som kan lugge helt grusomt.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Frode789 skrev (17 timer siden):

haha. 

"Amazon’s Lord Of The Rings drama, The Rings Of Power, was a flop. Not only was it snubbed almost entirely during awards season, it turns out that a mere 37% of people who started the show actually ended up finishing it.

Just under two-thirds of all Rings Of Power viewers quit watching the show before the finale, missing out on some truly ghastly television in the process."

Og ingenting av det du sier motstrider poenget mitt.

Lederene deres gjorde det beste de kan.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
P7SA skrev (17 timer siden):

Kommende spill. Intergalactic: Heretic Prophet

Hovedkarakteren er kvinne og ser i den nye traileren slik ut:

Image

Intergalactic: The Heretic Prophet

Til min fortvilelse var ikke kommentarfeltet på den offisielle traileren hos Naughty Dog sin Youtube kanal åpen. (Hmm wonder why. lol) Men på Playstation sin Youtube kanal er samme trailer lagt ut. Og der er kommentarfeltet åpent! 🥳 ❤️Dislike ratio der er veldig lik som på Naughty Dog sin kanal. Begynner å peke i retning av 70% dislikes. Men det enda flere views på Playstation sin video (nesten 1.250.000).

Noen kommentarer med 1k+ likes.

"The main character looks like she belongs in concord"

"So she’s Starlord, but for modern audiences?"

"Another "this game is not for you but why didn't you buy it ?""

"The most surprising thing about this trailer is that Sony left the comments on."

Også postet på IGN sin youtube kanal.  Nesten en halv million views der. 14k likes. 43k dislikes. Kommentarfeltet er åpent. 🍿

Er det «woke»? I så fall, hvorfor? Er det problematisk for deg? Hvorfor? Genuint nysgjerrig på hva som gjør utseendet til en spillkarakter problemstilling for noen folk. Det virker litt sært.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Lush skrev (16 timer siden):

Det er ytringsfrihet. Jeg kan mene og kritisere hva som helst om hva noen ytrer i det offentlige rom. Om det fører til at jeg får mindre lyst til å kjøpe vare /tjeneste hvor noen er en del av. Er og min frie rett, og om noen YT sier at man ikke bør støtte disse er det også helt opp til hver og en om hva man gjør.

Det er ingen majoritet som sier at hun ikke skal si hva hun har sagt. De kritiserer hva hun sier.

Det er nok ikke bare normal kritikk dessverre, de er organisert, de har sine ledere i gjerne i form youtubere eller influensere som sier dette er woke, det er woke fordi vi sier det, ikke fordi vi har sett det, men det er woke, så sender de sine lydige disipler for å f.eks reviewbombe hva nå enn de er blitt overbevist om at er woke, jeg sier ikke at alle driver av sånn, jeg beskylder ikke deg, men dette er faktisk helt normalt i anti-woke/woke kulten, det er sånn de driver butikk, og ja de tjener gode penger på løgnene.    

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Woke betyr opprinnelig før det ble kuppa av ytrehøyre å være var på diskriminering mot minoriteter og kritisk mot forskjellsbehandling, ikke stort mer enn det, og som du ser så vet jeg hva ordet betyr, hva mener du at det betyr ? 

Det kan diskuteres om det er bare det det betyr. Og woke har nå en ny betydning.

Å si nøyaktig hva woke er vil kreve et lengre essay, for ikke si flere bøker. Ingen har tatt seg bryet med det fordi den folkelige betydningen av ordet er såpass klar(om ikke nødvendigvis homogen). Stort sett alle ser og gjenkjenner hva woke er via intuisjon og evnen til mønstergjenkjenning. If it walks like a duck and talk like a duck...

Om man tror den scenen fra Aliens fra woke så bommer man ganske drastisk på hva woke er. Men du må gjerne forklare hva som mentes med å knytte den scenen til woke. Om noe så  er den et eksempel på pre-woke kultur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (1 minutt siden):

Det kan diskuteres om det er bare det det betyr. Og woke har nå en ny betydning.

Ja som sagt ytre høyre kuppet ordet og ga det sin egen mening, men det må nevnes at dette du gjorde, nemlig å antyde at jeg ikke vet hva woke er, det er ganske vanlig i denne tråden, samtidig som de selv ikke greier å forklare det og gjerne avslutter med å si 👇 og det var det, ingen forklaring, for det blir for komplisert ...🙄

Ballalaika skrev (3 minutter siden):

Å si nøyaktig hva woke er vil kreve et lengre essay, for ikke si flere bøker. Ingen har tatt seg bryet med det fordi den folkelige betydningen av ordet er såpass klar(om ikke nødvendigvis homogen). Stort sett alle ser og gjenkjenner hva woke er via intuisjon og evnen til mønstergjenkjenning. If it walks like a duck and talk like a duck...

Like vel så er dette spillet woke ? Intergalactic: The heretic prophet, et spill som ikke har en release date engang er woke, fordi det er en kvinne med kort hår, er det noe annet som gjør det woke ? Det ser ut til å fokuseres voldsomt på at kvinnen har kort hår og ser normal ut, ja ligner egentlig fælt på skuespilleren de bruker, jeg ser ikke problemet, jeg ser ikke hva som gjør dette woke, mens private vasques ikke er det, det er stort sett den samme stereotypen* som er blitt brukt et utall ganger en stereotyp som jeg tipper ble skapt i akkurat Aliens.

*Tøff brun kvinne, gjerne latinamerikansk.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Like vel så er dette spillet woke ? Intergalactic: The heretic prophet, et spill som ikke har en release date engang er woke, fordi det er en kvinne med kort hår, er det noe annet som gjør det woke ? Det ser ut til å fokuseres voldsomt på at kvinnen har kort hår og ser normal ut, ja ligner egentlig fælt på skuespilleren de bruker, jeg ser ikke problemet, jeg ser ikke hva som gjør dette woke, mens private vasques ikke er det, det er stort sett den samme stereotypen* som er blitt brukt et utall ganger en stereotyp som jeg tipper ble skapt i akkurat Aliens.

*Tøff brun kvinne, gjerne latinamerikansk.

Ja....

kvinner i Aliens feks har kort hår. Sigorney Weaver har kort hår i Alien 3. Likevel er aliens på ingen måte woke. Ergo det har ingenting med kvinner med kort hår som sådan å gjøre. Jeg vet ikke hva heretic prophet er en gang men om den er woke så er det ikke ene og alene fordi en kvinne har kort hår. Logisk nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (6 minutter siden):

kvinner i Aliens feks har kort hår. Sigorney Weaver har kort hår i Alien 3. Likevel er aliens på ingen måte woke. Ergo det har ingenting med kvinner med kort hår som sådan å gjøre. Jeg vet ikke hva heretic prophet er en gang men om den er woke så er det ikke ene og alene fordi en kvinne har kort hår. Logisk nok.

Jeg er enig, men det har vært et enormt fokus her på at det er et spill, med en kvinne med kort hår, og ja hun er visst ikke pen nok, og det er visstnok woke. Om du er uenig så ta det med dem, det var de jeg svarte med den videosnutten.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Det er nok ikke bare normal kritikk dessverre, de er organisert, de har sine ledere i gjerne i form youtubere eller influensere som sier dette er woke, det er woke fordi vi sier det, ikke fordi vi har sett det, men det er woke, så sender de sine lydige disipler for å f.eks reviewbombe hva nå enn de er blitt overbevist om at er woke, jeg sier ikke at alle driver av sånn, jeg beskylder ikke deg, men dette er faktisk helt normalt i anti-woke/woke kulten, det er sånn de driver butikk, og ja de tjener gode penger på løgnene.    

Er det nå jeg skal be om at du kan dokumentere denne kritikken, som disse YT får av kildene sine. Ikke har rot i virkeligheten og dermed ikke stemmer.. Jeg trenger ikke, for dette er tydelig i det produktet vi får og hva aktørene sier. Men hvis du vil..

Og gjerne en liste over hvem som ber abonnentene sine om å review bombe, eller annen aktivisme.. Hører bare at de ber folk avstå å synke så lavt som enkelte gaming media og woke..

Eller er det du påstår, bare konspirasjon fra ytterpunktet på andre siden av denne debatten. Og vil minne på at du mener du ikke har noe ståsted, verken for eller mot woke. Bare hele debatten, men her klarer du å plassere deg ytterst på skalaen i mine øyne.. Så hva er det, er du woke, litt kanskje?

Endret av Lush
  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (11 timer siden):

Jøss. Dette var en lang tråd.

Jeg liker ikke å si at jeg er anti noe som helst, men jeg er definitivt ikke særlig begeistret for 'woke'. Men kan ikke si at det plager meg nevneverdig i underholdningsindustrien. 

Er ikke noe vits i å fordype seg for mye, hvis du har lite interesse. For dette holder på å ordne seg selv, money talks eller fravær av dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...