Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Kommende spill. Intergalactic: Heretic Prophet

Hovedkarakteren er kvinne og ser i den nye traileren slik ut:

Image

Intergalactic: The Heretic Prophet

Til min fortvilelse var ikke kommentarfeltet på den offisielle traileren hos Naughty Dog sin Youtube kanal åpen. (Hmm wonder why. lol) Men på Playstation sin Youtube kanal er samme trailer lagt ut. Og der er kommentarfeltet åpent! 🥳 ❤️Dislike ratio der er veldig lik som på Naughty Dog sin kanal. Begynner å peke i retning av 70% dislikes. Men det enda flere views på Playstation sin video (nesten 1.250.000).

Noen kommentarer med 1k+ likes.

"The main character looks like she belongs in concord"

"So she’s Starlord, but for modern audiences?"

"Another "this game is not for you but why didn't you buy it ?""

"The most surprising thing about this trailer is that Sony left the comments on."

Også postet på IGN sin youtube kanal.  Nesten en halv million views der. 14k likes. 43k dislikes. Kommentarfeltet er åpent. 🍿
Endret av P7SA
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvinnelige karakterer som skal fremstå som tøffe, ender ofte opp med å bli veldig maskuline.

Jeg har ingen problemer med det, men snart kommer jeg til å savne feminine og tøffe karakterer. Vi trenger slike rollemodeller også.

Kim Possible er et godt eksempel på en karakter som både er tøff og samtidig feminin.🥰

• Liker 5
Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (4 minutter siden):

Kvinnelige karakterer som skal fremstå som tøffe, ender ofte opp med å bli veldig maskuline.

Jeg har ingen problemer med det, men snart kommer jeg til å savne feminine og tøffe karakterer. Vi trenger slike rollemodeller også.

Kim Possible er et godt eksempel på en karakter som både er tøff og samtidig feminin.🥰

Kort hår er ikke maskulint.
Det kan lett tenkes jobber i stilen til spillet hvor det er ekstremt nyttig å ikke ha hår som kan komme i veien i vektøs tilstand.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

Det kan lett tenkes jobber i stilen til spillet hvor det er ekstremt nyttig å ikke ha hår som kan komme i veien i vektøs tilstand.

Det kommer jo an på hva slags frisyre det er og hvem du spør. Tror mange er uenige med deg slik.😉

Det handler vel også om ting som tatoveringer, kroppsspråk og lignende.

Som sagt har jeg ingenting imot at noen karakterer fremstilles på den måten.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (17 minutter siden):

Will Smith ble sint da det ble vitset om at kona så ut som "G.I Jane". Jeg trodde det var fordi G.I Jane look er "militær-look" og gjerne da en mannlig look. Da jeg var i militæret så måtte vi gutter ha samme sveis, mens jentene slapp unna å måtte skinne seg husker jeg. Sikkert en grunn til det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Kassettspiller said:

Ja!

Og så har/hadde vi Lara Croft. ❤️ Super tøff og super feminin. Men som vi har vært inne på i en annen tråd. Ødelagt i Netflix sin siste serie. (Med tilhørende dårlige seertall og dårlig brukerscore.) Ødelagt av mennesker som skal presse frem sin egen ideologi.

Fordelen med dette spillet er ihvertfall at de ikke ødelegger en eksisterende karakter eller franchise. Så får vi se hvor mange som vil kjøpe et nytt og frittstående spill med ei maskulinisert dame. Men basert på youtube kommentarfelt så har de potensielt mistet veldig veldig mange millioner i salgsinntekter basert på å ta designet i denne retningen. Jeg føler ihvertfall ikke for å støtte den type produkter.

I 2024 er det allerede snakk om over 14600 jobber i spillbransjen som har gått tapt. (kilde) Håper de lærer snart. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Strengt tatt ble vel Will Smith fortalt av sin g.i jane at han skulle være sint 🤣🍮

Godt poeng! Han lo vel like godt først, før han så blikket til kona. Derfor måtte han til pers og forsvare æren til sin notorisk utro kone.

• Liker 2
Lenke til kommentar
34 minutes ago, DukeNukem3d said:

Will Smith ble sint da det ble vitset om at kona så ut som "G.I Jane". 

En av toppkommentarene på Sony sin video av spillet er denne med 16k likes.

"I feel like Will Smith will slap me for making fun of her."

Her en enda en med 1k+ likes

"Will Smith's wife got a game?"

Edit:
Hadde ikke sett denne. Men ser Asmongold oppsummerer mye av det jeg har sagt og litt mer i denne korte  videoen som ble postet for nærmere 18 timer siden. (Eneste er at dislike ratioen har økt mye siden da.)
Endret av P7SA
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 timer siden):

Jo også i showbuisness, det man sier kan selvfølgelig skade ens muligheter for nye jobbmuligheter, men sånn er det med oss alle, men jeg trodde faktisk anti-woke hadde en agenda mot den type kansellering av meninger ? Problemet er at det tydeligvis ikke gjelder hvis de selv ikke liker meningen. Woke/anti-woke same shit, different name. 

Det er ytringsfrihet. Jeg kan mene og kritisere hva som helst om hva noen ytrer i det offentlige rom. Om det fører til at jeg får mindre lyst til å kjøpe vare /tjeneste hvor noen er en del av. Er og min frie rett, og om noen YT sier at man ikke bør støtte disse er det også helt opp til hver og en om hva man gjør.

Det er ingen majoritet som sier at hun ikke skal si hva hun har sagt. De kritiserer hva hun sier.

Enorm forskjell.

Og her kan jeg være enig med deg at det er opp til disney å bruke en evt kontrakt eller sin innflytelse til å hindre dette, om de så vil. Det har ikke vi forbrukere noe med, men det er i disney og zeglers managers interesse å ikke skape konflikt med publikum, og slik er spesielt showbusiness. Som lever av og får sine millioner av de 'fattige' massene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (2 timer siden):

Da hadde det kanskje gått an å skrevet en normal post om det i stedet for å leke bajas over 10+ poster. At også anti-wokere går for langt er jo en viktig del av debatten, og jeg klarer ikke helt å se hva det er som skal være woke med denne dama.

Det er ikke at Ciri, er dame som er problemet. Men det kan påpekes at dette er ente gang en "mannlige" karakter, nå skal erstattes med en dame.

Men til Witcher seriens forsvar til normies, så er det faktisk, forventet at hun skulle ta over for Geralt på et tidspunkt. Og at hun er mer en sterk nok med sine krefter til å kjempe monstre.

Men woke har lett for at dette er ikke nok, så da er hun plutselig en Witcher ut av det blå, for kan ikke være "dårligere" en mannen. Selv om lore og tidligere historie, ikke gir grunnlag for at hun kan bli en Witcher. Og hun ble gammel, og uattraktiv i forhold til tidligere design.. Og hvorfor måtte hun bli gammel, i et fantasi univers.. 

Men vi får se, når de forteller mer om historien, kanskje de har en genial historie som kan gi oss en god forklaring.. 

Kort forklart, woke elementer, som ikke har med at hun er dame, med presentasjonen og gjennomføringen av henne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, LuxFerre said:

Det stemmer ofte er skaperne som er showrunners kunskapsløse idioter.
De hater ofte kildematrialet og fans av det de lager.
Det er de som er ansvarlige for å lage bra underholdningen og de lager ofte pinlig dårlig underholdning.

De sedvanlige konspirasjonsteoriene. "De hater kildematerialet"…

Helst seriøst så er dette en av grunnen til at jeg ikke klarer å ta noen av dere seriøst (pun not intended).

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, P7SA said:

Kommende spill. Intergalactic: Heretic Prophet

Til min fortvilelse var ikke kommentarfeltet på den offisielle traileren hos Naughty Dog sin Youtube kanal åpen. (Hmm wonder why. lol) Men på Playstation sin Youtube kanal er samme trailer lagt ut. Og der er kommentarfeltet åpent! 🥳 ❤️Dislike ratio der er veldig lik som på Naughty Dog sin kanal. Begynner å peke i retning av 70% dislikes. Men det enda flere views på Playstation sin video (nesten 1.250.000).

For et trist liv du må leve som må tråle Internett for noen som skriver negative kommentarer om et produkt vi ikke aner noe om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 timer siden):

Will Smith ble sint da det ble vitset om at kona så ut som "G.I Jane". Jeg trodde det var fordi G.I Jane look er "militær-look" og gjerne da en mannlig look. Da jeg var i militæret så måtte vi gutter ha samme sveis, mens jentene slapp unna å måtte skinne seg husker jeg. Sikkert en grunn til det.

Men det er ingenting galt med å se ut som GI jane.
Mens jeg forstår at hårtap hos kvinner er mer tabu enn hos menn -- og da spesielt når det skyldes sykdom, som i Jada Smith sitt tilfelle som dermed er ufrivillig -- så er det ikke noe galt med kvinner som velger å ha kort hår.

Her er for øvrig et bilde av personen som gir stemmen til karakteren som, viser hvordan hun ser ut uten så alt for grusomt mye maling i trynet, hun har klippet bort mer, hår, på de siste bildene sine på instagram.

Tati Gabrielle's Nighttime Skincare Routine | Go To Bed With Me

https://www.instagram.com/p/C_Jiw-Oy2DA/

Endret av Red Frostraven
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (46 minutter siden):

De sedvanlige konspirasjonsteoriene. "De hater kildematerialet"…

Helst seriøst så er dette en av grunnen til at jeg ikke klarer å ta noen av dere seriøst (pun not intended).

At det kommer direkte fra folk som jobba på The Witcher betyr selvsagt ingenting?

Ellers er det ingen som tar deg seriøst heller, påsan! 😀👍

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...