PgUp Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Noxhaven skrev (4 minutter siden): Hvorfor er det merkelig? Bare fordi du synes det nå virker woke? Jeg har vel aldri sakt at jeg er woke eller anti-woke? Jeg har kun forfektet identitetspolitikk og spill og dette har du satt likhetstegn til "anti-woke" ved. Videre så har jeg ikke sett andre trailere enn witcher 4.. og har ikke sett noen "anti woke" forfekte at w4 IJ GoY eller naughty dog spill er woke. Så aner ikke hva du snakker om eller hvem du følger og ser på. Hmm.. jeg synes du bare fortsatt hørtes veldig fordumsfull ut. Argumentere for forutantatte meninger uten reel substans. "Dere mener dette jeg sier at dere mener, og jeg mener at det jeg sier at dere mener er feil!" I typisk stråmannsargumentasjon er det meste jeg leser fra deg. Da må du se alle videoene først. Sett av helgen til dette. Kan ikke argumentere med deg hvis du ikke ser og leser absolutt alle videoene og artiklene jeg poster. Hvis du ikke er anti woke så er du per definisjon woke. Og woke folk må se alle anti woke videoer som brukes som argument. Lær deg reglene. 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden LuxFerre skrev (5 minutter siden): Traileren så veldig bra ut, har aldri spilt spillene men fikk The Witcher 3 gratis på Epic Games i sin tid. Over 90% likte The Witcher 4 traileren, Traileren fra IGN: 278k positiv 20k negativ. Traileren fra The Witcher: 178k positiv 15k negativ. Jeg støtter spilleutviklere ved å kjøpe gratis spill på Epic Games. Kjøpte akkurat The Lord of the Rings: Return to Moria for 0kr, har positive anmeldelser på Steam Tviler sterkt på at alle disse anti woke youtuberene og skribentene tar feil! Spillet er woke. Innse det. De mekker ikke alt dette innholdet bare for penger. Det er ideologisk basert. 2 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) PgUp skrev (7 minutter siden): Da må du se alle videoene først. Sett av helgen til dette. Kan ikke argumentere med deg hvis du ikke ser og leser absolutt alle videoene og artiklene jeg poster. Hvis du ikke er anti woke så er du per definisjon woke. Og woke folk må se alle anti woke videoer som brukes som argument. Lær deg reglene. Nei.. verden er ikke så sort og hvit som X og Bluesky har hjernevasket deg til å mene. Jeg har mine egne meninger uten å være på laget til noen av sidene i kultur konflikten din. Endret 2 timer siden av Noxhaven 4 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Noxhaven skrev (Akkurat nå): Nei.. verden er ikke så sort og hvit som X og Bluesky har hjernevasket deg til å mene. Jeg har mine egne meninger uten å være på laget til noen av siden i kultur konflikten din. Jeg har aldri brukt disse. Men faktum at du nevner de betyr nok at du er woke. 2 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden PgUp skrev (4 minutter siden): Jeg har aldri brukt disse. Men faktum at du nevner de betyr nok at du er woke. Liker du ikke bluesky? 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Noxhaven skrev (24 minutter siden): Liker du ikke bluesky? Igjen, har aldri brukt bluesky. Liker du det? Endret 2 timer siden av PgUp Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden PgUp skrev (1 minutt siden): Igjen, har aldri brukt bluesky. Liker du det? Jeg aner ikke om jeg liker bluesky. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Noxhaven skrev (6 minutter siden): Jeg aner ikke om jeg liker bluesky. Trodde folk ble hjernevasket der. 1 1 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden PgUp skrev (1 time siden): https://www.thegamer.com/the-witcher-4-reveal-ciri-woke-complaints/ Mer bevis! Witcher 4 er woke. Håper ingen anti woke folk gledet seg. konsensusen nå er at witcher 4 er woke. De neste 24 timene vil masse slike videoer dukke opp! Jeg er ikke anti woke så jeg skal nyte spillet, men tenner et lys for dere ! Gidder ikke se videoer. Hva er begrunnelsen for at spillet er woke? (aldri hørt om spillet en gang skal sies) 1 Lenke til kommentar
Lush Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden skaftetryne32 skrev (5 timer siden): Er det egentlig så tydelig ? på meg virker det som det er de samme personene som sier det samme igjen og igjen, det kan skape et inntrykk av at halve Norge er det ene eller det andre når man leser kommentarfelt, men det er gjerne bare den ene prosenten som er mest ivrig, de andre 99 er ikke like engasjerte, men den ene prosenten kan lett skape det inntrykket, spesielt om man frekventerer de rette ekkokamrene, da hører man stort sett bare ekko vettu. Dette må du nesten dokumentere. Må jeg dokumentere hvordan marketing oppstod, og hvorfor... Nei, det er allmennkunnskap. Og for at det er tydelig, da peker jeg bare på alle filmtrailerne som er stemt nedeom igjen, etterfulgt av manglende publikum. Blir ikke mer tydelig enn det, og det er verden vi snakker om. Her hjemme, så er det større aksept for woke. Men vi ser det samme, med titlene her og, er ikke mye forskjell på hva som slår igjennom internasjonalt og her hjemme. 3 Lenke til kommentar
Lush Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Atib Azzad skrev (6 timer siden): Jeg har ikke forsøkt å tilegge deg noen meninger, og føler heller ikke at posten min inneholdt noen overdrivelser, hva er det du sikter til? Hva er utroverdig med inkluderingen i Star Wars egentlig, hvor mange mennesker av hver etnisitet bør fordeles i hvilken ratio så du skal oppleve inkluderingen som troverdig? Jeg kan ikke kommentere på resten det er alt for vagt skrevet. Jeg tenker denne nye Star Wars triologien er et eksempel på kompromissarbeid, for mange syn og stemmer som skal vektes, klassisk middelvei, som er en stor del av problemet, en triologi med en tydeligere stemme er alltid å foretrekke over en triologi som bare bestemmes ut av publikumsreaksjonen på den forrige filmen. Det er ikke noe problem med inkludering i Star Wars, det er måten det blir gjort av disney. Og disney har en agenda om å fronte DEI i sine produkter. Ergo, DEI/ESG blir fokus i filmene/seriene deres. Endrer Star Wars lore, eller rettere sagt, overgår etablert lore så alle karakterer kan bli jedi eller ha jedi krefter. Eller at Sither gjennoppstår fra ingenting, selv om historien sier de var uttryddet. Og space witches plutselig kan skape liv...Hjelper heller ikke at stillinger blir gitt til woke regissører og skuespillere.. Da blir det ikke mye prat om annet på intervju rundene.. Disney trilogien, sitt hovedproblem var at den ble laget før det lå en klar visjon, eller historie som regissørene kunne forholde seg til. For de kastet stort sett George Lucas sitt utkast, til en trilogi. Så ja er enig med deg der, at det ble skippermannstak for hver regissør for å rette opp i kritikk fra forrige film. Og så at Star Wars som allerede var inkluderende, foregår i en galakse far far away og i en verden som er full av aliens. Så dagens agenda og aspekter, passer ikke i Star Wars, de er forbi det man ser forskjell på folk. George Lucas kan si det best selv: Cannes Filmfestival 2024 Intervju 1 Lenke til kommentar
Lush Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden PgUp skrev (5 timer siden): Bare lurer på hvorfor folk kaller helt nye spill med kvinner for woke basert på en trailer. Nå er Ciri en etablert karakter, så hun har en naturlig plass. Men jeg kan ramse opp hvorfor W4 fryktes å bli enda et woke spill. CDPR har tydelig tatt et DEI/ESG fokus i sitt studio, mtp uttalelser, ansettelse og branding. Enda en IP, hvor en dame nå skal ta hovedsete. Greit i ny og ne, men industrien klarer nesten ikke dy seg for tiden.. Når dette er en Witcher spill, så vil Ciri som Witcher, bryte med etablert lore. Det er flere grunner til at hun ikke kan være/bli en Witcher. Om dette var en spin of, hvor hun hadde hovedrolle, jaktet monstre men uten Witcher krefter så kunne det gitt mer mening. Men W4, slik det ble vist er hun plutselig en Witcher. Ogg av en eller annen grunn blitt gammel og grå, og ligner ikke lenger den damen hun har vært i serien. Som woke liker å gjøre med pene karakterer eller virkelige personer, når de skal gjenskapes. Så når alle disse elementene slås sammen, ja da blir det en grunn til at Witcher 4 trolig blir et woke spill. Så får vi se om dagens CDPR, klarer å gjenskape Witcher magien. For de har allerede mistet en del nøkkelpersoner av Witcher veteraner.. 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Revie skrev (5 timer siden): Ikke mat trollet. Man kan ikke være så langt unna poenget uten at det er med vilje Har innsett det samme, dette er bare ren trolling. Noen tror det er å vinne debatten hvis man får karret til seg siste ordet tydeligvis. 3 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 9 minutes ago, Lush said: Når dette er en Witcher spill, så vil Ciri som Witcher, bryte med etablert lore. Det er flere grunner til at hun ikke kan være/bli en Witcher. Om dette var en spin of, hvor hun hadde hovedrolle, jaktet monstre men uten Witcher krefter så kunne det gitt mer mening. Men W4, slik det ble vist er hun plutselig en Witcher. Jeg er ikke noen ekspert i Witcher-lore, men du har rett i at Ciri ikke kan bli en Witcher på linje med Geralt. Hun tok aldri The Trial of the Grasses da hun var ung nok. Få overlever denne muterende ildprøven, og den er såpass farlig at ingen kvinner får lov til å prøve engang. Men Ciri har jo såkalt "Elder Blood", og har magiske krefter som kommer fra hennes slektskap med alvene (Aen Elle). Men rent fysiologisk er hun menneske, ikke mutant. Så det er å bryte med lore'n hvis hun er Witcher i 4'ern. 2 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 9 minutes ago, Lush said: Det er ikke noe problem med inkludering i Star Wars, det er måten det blir gjort av disney. Og disney har en agenda om å fronte DEI i sine produkter. Ergo, DEI/ESG blir fokus i filmene/seriene deres. Endrer Star Wars lore, eller rettere sagt, overgår etablert lore så alle karakterer kan bli jedi eller ha jedi krefter. Eller at Sither gjennoppstår fra ingenting, selv om historien sier de var uttryddet. Og space witches plutselig kan skape liv...Hjelper heller ikke at stillinger blir gitt til woke regissører og skuespillere.. Da blir det ikke mye prat om annet på intervju rundene.. Jeg kan ikke så mye om Star Wars lore og denslags, men kan godt forstå at det er frustrerende når en francise bryter med reglene de selv etablerte. Det er vel likevel ingenting i lore-en som tilsier at inklusjon er feil (tvert imot, egentlig, med tanke på hva Lucas sier i intervjuet)? Også foregår vel såkalt ESG utenfor lerretet, om de lykkes i å produsere filmene og redusere søppel og utslipp i den forbindelsen ser jeg heller ikke hva som er problemet med det. Quote Og så at Star Wars som allerede var inkluderende, foregår i en galakse far far away og i en verden som er full av aliens. Så dagens agenda og aspekter, passer ikke i Star Wars, de er forbi det man ser forskjell på folk. George Lucas kan si det best selv: Cannes Filmfestival 2024 Intervju Som Lucas annerkjenner i intervjuet, så er det ikke aliens man sikter til når man etterlyser inkludering, spørsmålet er vel hvorfor så mange av rollene skal være forbeholdt hvite skuespillere, hvorfor skal man bidra til at det er vanskeligere for ikke-hvite skuespillere å få jobb i Hollywood? Ja, Samuel Jackson, og Billy Dee Williams ble castet i fremtredende roller, men kritikken gikk heldigvis ikke på at Lucas hadde et whites only skilt utenfor casting-kontoret, men at det er påfallende hvor få ikke-hvite som gis anledning til å jobbe på denne fantasi-filmen. Som Lucas sier i intervjuet så er mye av poenget at alle skal aksepteres for den de er, om man er stor og hårete, eller liten og grønn.. Og det er fint-og-flott, men fordrer likevel spørsmålet; Hva er da motivasjonen for å nesten utelukkende caste hvite folk i alle de andre rollene (for ordens skyld ville ikke jeg foreslått noen mer ondsinnet grunn enn at det rett og slett ikke var en problemstilling man hadde forhold til). Så utover dette med å bryte med lore, som jeg har forståelse for, så kan jeg ikke se at du har argumentert for hvorfor dagens mer mangfoldige casting er feil for Star Wars, utover å bare påstå det ikke passer. 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 34 minutter siden Del Skrevet 34 minutter siden 9 hours ago, Lush said: Så du ser at flere titler går i motsatt retning av hva det har vært.. Woke eller ei, det er trolig ikke hva Fans ønsker mer av, de vil nok ha Geralt, mer av det samme og lik eller bedre kvalitet på historie/gameplay. Så nå tror CDPR at de vet bedre.. tja. En veldig snever definisjon av "Fans"… Jeg tenker de fleste ønsker å bli utfordret, ikke drøvtygge det samme gamle. Folk flest setter pris på når spillstudioene går nye veier. Bare se på god of War. 9 hours ago, Lush said: Og nei dette er ikke så morsomt, om du liker Witcher verden. Da Witcher 4 mer sannsynlig nå vil gå på en smell, lik tv serien da den gjorde det samme.. Ikke regn med at CDPR vil ha penger etterpå til å lage enda et spill, med et godt budsjett. Men igjen dette er bare de første lekkasjene, får se hva mer som dukker opp og hva slutt produktet blir. Dette blir for dumt… 🙄 1 Lenke til kommentar
Lush Skrevet 8 minutter siden Del Skrevet 8 minutter siden Atib Azzad skrev (19 minutter siden): Jeg kan ikke så mye om Star Wars lore og denslags, men kan godt forstå at det er frustrerende når en francise bryter med reglene de selv etablerte. Det er vel likevel ingenting i lore-en som tilsier at inklusjon er feil (tvert imot, egentlig, med tanke på hva Lucas sier i intervjuet)? Også foregår vel såkalt ESG utenfor lerretet, om de lykkes i å produsere filmene og redusere søppel og utslipp i den forbindelsen ser jeg heller ikke hva som er problemet med det. Inkludering er mer en bare hvite eller svarte skuespillere, og det spørs hva Fandom man har med å gjøre. Er det Ringenes Herre, så er det rings of power sin endring av demografien i Midgard med svarte, latin amerikanske alver. Svart dverg dronning, hvor det er enda mindre logikk hvordan dette har seg. Og du bør sjekke ut promoteringen av tv serien, spesielt super fans.. Det som er synd med amazon sin framgang, er først at de prøver å erstatte en historie de ikke har rettighetene til. Og at det er et stort land og riker utenfor kartet vi har i Ringenes Herre. Hvor Tolkien også har skrevet lite om hva som skjedde og hvorfor. Man kan si at Peter Jackson så og si la ut et koldtbord, for amazon hvis de hadde prøvd å være originale. Og skape sin egen historie i Midgard uten å "gjenskape" en historie Tolkien allerede har skrevet i Silmarillion. Som denne scenen hinter til, og se voila naturlig inkludering.. ESG foregår utenfor lerretet ja, men vi ser at i flere av produksjonene hvor dette er omfavnet. Så siver det ut i produktet deres, enten det er å gjenspeile seg selv i det de lager, eller ta dagens troper og temaer og stappe det inn i en historie/verden det blir unaturlig. Ja en god skribent kunne nok gjort dette så naturlig som mulig, men når George Lucas har skapt en verden hvor de ikke ser ulikheter(ironisk nok) så blir det feil, når Disney allikevel retter spotlighten på dette i produktet og marketing. Flere 'anti woke' her, eller som ikke bryr seg om woke, mener det er fullt mulig bare det blir laget bra nok. Og de sier da, at dette vil si at woke ikke er problemet, men kvaliteten. Men eksemplene er ytterst få og i de fleste produksjonene så har det bare tatt helt av. Det er ikke alt av Fandoms hvor DEI passer seg, sorry. Og det er også noe med at dette blir gjort, og gjentatt i nesten alt av underholdning. Før så kunne vi alle syntes at dette var kult med f.eks Mad Max Furiosa, om det var en gang i ny og ne. Men det er den ente i rekken, med slike endringer. Og da blir det veldig tydelig at det er agendaen/trenden i dagens underholdning, er å ta alt de får tak i til å ha DEI i seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå