Lush Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Atib Azzad skrev (26 minutter siden): Men hovedårsaken til hvorfor de nye Star Wars filmene ble dårlige, er jo fordi de byttet retning mellom hver film, vektet publikums tilbakemelding så tungt at de endret retning eller forkastet plott som var lagt opp i den forrige filmen, det er ikke en smart måte å lage triologi på, å ha et studio som hele tiden second-guesser seg selv og prøver å svare til en fanbase som ønsker seg en million forskjellige ting. Med det forutsigbare resultatet at produktet blir et kompromissarbeid, en middelvei. Noe også George Lucas gjorde med sin prequel-triologi, men i mindre grad, og med fordelen av å være en person som tar valg, ikke et helt studio. Jeg så nettop denne prequel-triologien og tror jeg ville sett den nyeste før jeg ser den igjen. Ja; Den har en mer sammenhengende historie, men herregud så stygg den er (og da mener jeg ikke gammel cgi, alt er så utvasket og fantasiløst, alt er nesten bare gråe haller, gråe byer, og brungrå ørken, skuespillet og regien er også ganske svak. Samme med Rings of Power, første sesongen er helt skrekkelig skrevet, alt er så kjedelig fortalt i sånn JJ-Abrams mystery-box stil som overhodet ikke funket (at det var manusforfatterstreik i Hollywood hjalp definitivt heller ikke). Sesong to er mye bedre å se på, den er ikke perfekt, men den får til historiefortellingen på en mye bedre måte. Man kan godt mene det er et brudd med Tolkiens visjon at middle-earth ikke er whites only, men det er jo (for de fleste) ikke hva historien handler om, eller kvaliteten står og faller på. Inklusjon er da et helt irrelevant aspekt til hvorfor disse filmene feiler, hvis Star Wars filmene hadde en mer sammenhengende visjon fra utgangspunktet, og en regissør med kontroll over det, ville ikke John Boyega likevel ødelagt filmene. Og det er her denne såkalte anti-woke bevegelsen blir så inkonsekvent, det veksles stadig mellom å mene at inkludering er problemet, til at alt annet er problemet, men de som kritiserer det anklages for å mislike inklusjon. -Vi liker ikke Star Wars fordi de er dårlig skrevet, men så kaller alle oss rasister og misogynister og sier det er fordi det er damer og ikke-hvite i filmen, -Og jeg bare Hallo! Hva med Leia og Lando Calrissian?! Og ja, eksempelet på dette andre kan jo bare få være posten jeg siterer, så slipper dere ytterligere utforske mitt svake håndtverk når det kommer til å skrive dialog. Nope, det er alt dette. Kan si meg enig i at om de bare endret et par av disse aspektene, så ville de gjort det bedre. Flere normies, ville ikke lagt så mye i det. Men gjentatte ganger, vise disse woke selskapene at de ikke tar noe middelvei. Så det er noe i deres tankegang, som fører til bom etter bom. Og du bommer igjen med kritikken din, da vi vil ha naturlig og troverdig inkludering, men ikke woke inkludering. Så du kan legge dette fra deg, med å overdrive og gi oss meninger vi ikke har. 4 Lenke til kommentar
Lush Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden skaftetryne32 skrev (42 minutter siden): Altså dette er ikke vanskelig, om disney har et grunnlag for å gi zegler sparken så kan de gjøre det, men utenom det så bryr jeg meg egentlig ikke om hva denne personen har sagt jeg har ikke et sånt forhold til typiske se&hør kjendisnytt, jeg bryr meg ikke, det påvirker ikke filmen, og privatpersoner må få lov til på bruke sin ytringsfrihet, igjen som tidligere nevnt, har hun brutt noen kontrakt med disney, så får disney gjøre som de vil med akkurat det, jeg er ikke villig til og bli med i en kanselleringsmob bare fordi noen kritiserer en film fra 1937. Men majoriteten gjør tydelig det, ellers hadde ikke disney lagt så mye ned i marketing og få disse skuespillerne til å møte på røde løpere og snakke om filmen. At du er objektiv og bare tar selve produktet for hva det er, er jo helt greit. Men det er ikke slik majoriteten i verden gjør, så blir feil å si noe annet. 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden 17 minutes ago, Lush said: Nope, det er alt dette. Kan si meg enig i at om de bare endret et par av disse aspektene, så ville de gjort det bedre. Flere normies, ville ikke lagt så mye i det. Men gjentatte ganger, vise disse woke selskapene at de ikke tar noe middelvei. Så det er noe i deres tankegang, som fører til bom etter bom. Og du bommer igjen med kritikken din, da vi vil ha naturlig og troverdig inkludering, men ikke woke inkludering. Så du kan legge dette fra deg, med å overdrive og gi oss meninger vi ikke har. Jeg har ikke forsøkt å tilegge deg noen meninger, og føler heller ikke at posten min inneholdt noen overdrivelser, hva er det du sikter til? Hva er utroverdig med inkluderingen i Star Wars egentlig, hvor mange mennesker av hver etnisitet bør fordeles i hvilken ratio så du skal oppleve inkluderingen som troverdig? Jeg kan ikke kommentere på resten det er alt for vagt skrevet. Jeg tenker denne nye Star Wars triologien er et eksempel på kompromissarbeid, for mange syn og stemmer som skal vektes, klassisk middelvei, som er en stor del av problemet, en triologi med en tydeligere stemme er alltid å foretrekke over en triologi som bare bestemmes ut av publikumsreaksjonen på den forrige filmen. 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden LuxFerre skrev (1 time siden): Ezra Miller har ikke hatt noen film roller etter denne filmen og har heller ingen kommende filmer. Det kan se ut som han er kanselert av Hollywood. Ja jeg kjenner ikke til situasjonen, og jeg kjenner ikke stort til skuespilleren, men han var brilliant i we need to talk about kevin. En ting er sikkert skal det være en kansellering bør grunnen være bedre enn at en snakket litt ufint om en film fra mellomkrigstiden. 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Lush skrev (57 minutter siden): Men majoriteten gjør tydelig det, Er det egentlig så tydelig ? på meg virker det som det er de samme personene som sier det samme igjen og igjen, det kan skape et inntrykk av at halve Norge er det ene eller det andre når man leser kommentarfelt, men det er gjerne bare den ene prosenten som er mest ivrig, de andre 99 er ikke like engasjerte, men den ene prosenten kan lett skape det inntrykket, spesielt om man frekventerer de rette ekkokamrene, da hører man stort sett bare ekko vettu. Lush skrev (1 time siden): Men det er ikke slik majoriteten i verden gjør, så blir feil å si noe annet. Dette må du nesten dokumentere. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Gargantua skrev (1 time siden): Ciri er en etablert karakter, og er med i fem bøker. Man spilte litt som Ciri i The Witcher 3 også. Her er det en gjentakende misforståelse angående kvinner i spill/filmer/serier/bøker. Det er ikke nødvendigvis woke med kvinner! Det må dere skjønne snart. Det vi anti-woke reagerer på er nyoppfunnede girl-bosses som tar rollen som en Mary Sue, som kan alt og klarer alt en mann ikke klarer. Som gjerne gjør mannen til en sidrumpa fjomp. Eksempelvis Rey i Star Wars, eller Helena Shaw i den nye Indy-filmen. Et av mine favorittspill er Horizon Zero Dawn og oppfølgeren Forbidden West. Spiller som en dame. Gjør ingenting. Fordi det passer inn. Det er ingen som ville reagert på et LOTR-spill hvor man spiller som Arwen eller Eowyn. Fordi det er etablerte karakterer i en gjennomarbeidet verden. Mtp de som kaller witcher 4 woke. Hvem skal man da tro på? Er woke helt subjektivt? 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Nye naughty dog spillet er visst også woke 😜 man spiller som en kvinne i det også. Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Kvinnelig hovedkarakter i seg selv har da aldri vært ansett som woke. Hvis noen påstår det så har de misforstått fullstendig, men det finnes selvfølgelig tullinger på begge sider som drar det altfor langt. 6 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Poppmunn skrev (Akkurat nå): Kvinnelig hovedkarakter i seg selv har da aldri vært ansett som woke. Hvis noen påstår det så har de misforstått fullstendig, men det finnes selvfølgelig tullinger på begge sider som drar det altfor langt. Bare lurer på hvorfor folk kaller helt nye spill med kvinner for woke basert på en trailer. 2 Lenke til kommentar
Revie Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Poppmunn skrev (10 minutter siden): Kvinnelig hovedkarakter i seg selv har da aldri vært ansett som woke. Hvis noen påstår det så har de misforstått fullstendig, men det finnes selvfølgelig tullinger på begge sider som drar det altfor langt. Ikke mat trollet. Man kan ikke være så langt unna poenget uten at det er med vilje 7 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Revie skrev (2 minutter siden): Ikke mat trollet. Man kan ikke være så langt unna poenget uten at det er med vilje Slutt med trollinga 2 2 Lenke til kommentar
Revie Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden LuxFerre skrev (6 timer siden): Witcher 4 skal bli et online spill der du selv bygger din egen karakter. Det er ikke noe woke ved det. For en herlig trailer på W4! Synd serien ikke har blitt animert med den signaturen. Blir spennende å se om CDPR får en bedre lansering denne gangen. Både CP og W3 hadde tøffe utgivelser, men står jo begge igjen som ordentlige kvalitetsspill i sjangeren. Måtte det vise seg denne gangen også. 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden PgUp skrev (15 minutter siden): woke overalt!!! Du fant et enkelt menneske som et bevis for dine forutintatte meninger! Videoen har til og med 12.000 visninger! Så om 24 Pgup har delt denne til 500 mennesker hver så har dere bevist deres egen overbevisning! Godt jobba ;D 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) Noxhaven skrev (12 minutter siden): Du fant et enkelt menneske som et bevis for dine forutintatte meninger! Videoen har til og med 12.000 visninger! Så om 24 Pgup har delt denne til 500 mennesker hver så har dere bevist deres egen overbevisning! Godt jobba ;D Så de spilla er ikke woke altså? 😮 husk at video er eneste måten å argumentere på. Forventer at du ser den og svarer på alle punktene hans. For dette er tydelig bevis på at alle spilla som kommer her er woke!! og da kan jo ikke dere spille de Endret 5 timer siden av PgUp 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) https://www.thegamer.com/the-witcher-4-reveal-ciri-woke-complaints/ Mer bevis! Witcher 4 er woke. Håper ingen anti woke folk gledet seg. konsensusen nå er at witcher 4 er woke. De neste 24 timene vil masse slike videoer dukke opp! Jeg er ikke anti woke så jeg skal nyte spillet, men tenner et lys for dere ! Endret 5 timer siden av PgUp 2 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) PgUp skrev (20 minutter siden): Så de spilla er ikke woke altså? 😮 husk at video er eneste måten å argumentere på. Forventer at du ser den og svarer på alle punktene hans. For dette er tydelig bevis på at alle spilla som kommer her er woke!! og da kan jo ikke dere spille de Mener du det er woke så er det bare å argumentere for det som du så måtte ønske. Hvorfor skal jeg svare på alle punktene hans fordi du påstår at videor er eneste måten å argumentere på?.. slutt. Woke er vaneligvis når politisk ideologi trekkes inn i spill på en en måte som er kjemisk/unaturlig. En kvinnelig hovedrolle gjør ikke noe woke.. Om mye av dialogen hennes viser seg å være identitetspolitikk etc. så kan vi sikkert ta opp diskusjonen men ut ifra hva de har vist så langt så fremstår spillet veldig bra. Fokuset virker være på spillet og ikke 2024 politikk. Endret 5 timer siden av Noxhaven 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) Noxhaven skrev (14 minutter siden): Mener du det er woke så er det bare å argumentere for det som du så måtte ønske. Hvorfor skal jeg svare på alle punktene hans fordi du påstår at videor er eneste måten å argumentere på?.. slutt. Woke er vaneligvis når politisk ideologi trekkes inn i spill på en en måte som er kjemisk/unaturlig. En kvinnelig hovedrolle gjør ikke noe woke.. Om mye av dialogen hennes viser seg å være identitetspolitikk etc. så kan vi sikkert ta opp diskusjonen men ut ifra hva de har vist så langt så fremstår spillet veldig bra. Fokuset virker være på spillet og ikke 2024 politikk. Nå begynner du å hørtes veldig woke ut her.... overrasket. Video som argument er jo slik anti woke elsker å argumentere, så å kritisere dette er merkelig. Hvordan forklarer du alt fra anti woke som nå påstår at witcher 4, Indiana Jones, ghost of yeti, nye spillet til naughty dog er woke? Tar alle de anti woke folka feil? Er jo millioner av views på disse videoene om spill som ikke er ute enda. Alle anti woke videoer som nå popper opp, de tjener gode penger dette. Er det bare bullshit for å skape klikk? Endret 5 timer siden av PgUp 1 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden PgUp skrev (3 minutter siden): Nå begynner du å hørtes veldig woke ut her.... overrasket. Video som argument er jo slik anti woke elsker å argumentere, så å kritisere dette er merkelig. Hvordan forklarer du alt fra anti woke som nå påstår at witcher 4, Indiana Jones, ghost of yeti, nye spillet til naughty dog er woke? Tar alle de anti woke folka feil? Er jo millioner av views på disse videoene om spill som ikke er ute enda. Alle anti woke videoer som nå popper opp, de tjener gode penger dette. Er det bare bullshit for å skape klikk? Hvorfor er det merkelig? Bare fordi du synes det nå virker woke? Jeg har vel aldri sakt at jeg er woke eller anti-woke? Jeg har kun forfektet identitetspolitikk og spill og dette har du satt likhetstegn til "anti-woke" ved. Videre så har jeg ikke sett andre trailere enn witcher 4.. og har ikke sett noen "anti woke" forfekte at w4 IJ GoY eller naughty dog spill er woke. Så aner ikke hva du snakker om eller hvem du følger og ser på. Hmm.. jeg synes du bare fortsatt hørtes veldig fordumsfull ut. Argumentere for forutantatte meninger uten reel substans. "Dere mener dette jeg sier at dere mener, og jeg mener at det jeg sier at dere mener er feil!" I typisk stråmannsargumentasjon er det meste jeg leser fra deg. 1 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) 51 minutes ago, PgUp said: https://www.thegamer.com/the-witcher-4-reveal-ciri-woke-complaints/ Mer bevis! Witcher 4 er woke. Håper ingen anti woke folk gledet seg. konsensusen nå er at witcher 4 er woke. De neste 24 timene vil masse slike videoer dukke opp! Jeg er ikke anti woke så jeg skal nyte spillet, men tenner et lys for dere ! Traileren så veldig bra ut, har aldri spilt spillene men fikk The Witcher 3 gratis på Epic Games i sin tid. Over 90% likte The Witcher 4 traileren, Traileren fra IGN: 278k positiv 20k negativ. Traileren fra The Witcher: 178k positiv 15k negativ. Jeg støtter spilleutviklere ved å kjøpe gratis spill på Epic Games. Kjøpte akkurat The Lord of the Rings: Return to Moria for 0kr, har positive anmeldelser på Steam Endret 5 timer siden av LuxFerre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå