LuxFerre Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden (endret) 1 hour ago, sofiemyr said: Takk 🙏 Synes fortsatt at det er merkelig at ingen kan finne en middelvei i denne diskusjonen 🧐 Problemet i dagens samfunn er at sosial media fører til at mennesker mister evnen til å tenke logisk og selvstendig. Man har havnet i et ekkokammer der man blindt bare ser sin side av saken. Dette er en vesentlig årsak til den stadig større splittelsen i samfunnet som vi ser i dag. Derfor vil det bli mye vanskligere å finne en middelvei nå enn før. Endret 14 timer siden av LuxFerre 3 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Nå som man skal spille kvinne i witcher 4 er vel det woke også. Ingen spill for anti woke lengre ikke witcher, ikke Indiana Jones, ikke ghost of yotei tipper samme skjer med gta 6 også. 3 1 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) 2 minutes ago, PgUp said: Nå som man skal spille kvinne i witcher 4 er vel det woke også. Ingen spill for anti woke lengre ikke witcher, ikke Indiana Jones, ikke ghost of yotei tipper samme skjer med gta 6 også. Witcher 4 skal bli et online spill der du selv bygger din egen karakter. Det er ikke noe woke ved det. Endret 14 timer siden av LuxFerre 3 Lenke til kommentar
Revie Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden LuxFerre skrev (49 minutter siden): Problemet i dagens samfunn er at sosial media fører til at mennesker mister evnen til å tenke logisk og selvstendig. Man har havnet i et ekkokammer der man blindt bare ser sin side av saken. Dette er en vesentlig årsak til den stadig større splittelsen i samfunnet som vi ser i dag. 100% Og tendensen virker å være at folk blir sinte og slenger merkelapper på folk etterfulgt av emojies som (i eget hode) forsterker dette. Stusselig og litt nusselig, men det forsterker også den splittelsen du nevner. Har nevnt han tidligere, men sjekk ut Walter Smith på YouTube. I stor grad diskuterer han selve teknikken folk bruker i debatter, samtidig som han er en forkjemper for å tenke kritisk. Noe som var en grunn til at han mista jobben i skoleverket, paradoksalt nok. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden (endret) LuxFerre skrev (53 minutter siden): Witcher 4 skal bli et online spill der du selv bygger din egen karakter. Det er ikke noe woke ved det. Mener at ciri er hovedkarakteren her man spiller som. Og det blir jo woke. Fjerne mann til fordel for kvinne. Endret 13 timer siden av PgUp 3 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden PgUp skrev (10 minutter siden): Mener at ciri er hovedkarakteren her man spiller som. Og det blir jo woke. Fjerne mann til fordel for kvinne. Jøss, har du plutselig blitt anti-woke? Når skjedde det? 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Poppmunn skrev (19 minutter siden): Jøss, har du plutselig blitt anti-woke? Når skjedde det? Hehe heldigvis ikke jeg skal nyte witcher 4 for jeg er ikke redd for jentelus! Bare sympatiserer med dere som ikke får nyte flotte spill 2 3 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden sofiemyr skrev (3 timer siden): Takk 🙏 Synes fortsatt at det er merkelig at ingen kan finne en middelvei i denne diskusjonen 🧐 Ikke merkelig på noen måte. Denne diskusjonen, tråden, og hele anti-woke bevegelsen er bygget fra bunnen av, til å ikke ha noen gyllen middelvei i det hele tatt. Muligens en illusjon av noe som kan minne om en middelvei, men siden vi snakker om en bevegelse som bruker forfølgelseskompleks for å manipulere folk til å misplassere sitt sinne på "de andre", for å bane vei for en hierarkisk ideologi, vil enhver "middelvei" kun fungere som terrengseier for dette hierarkiske tankesettet. 1 3 Lenke til kommentar
Lush Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden PgUp skrev (29 minutter siden): Hehe heldigvis ikke jeg skal nyte witcher 4 for jeg er ikke redd for jentelus! Bare sympatiserer med dere som ikke får nyte flotte spill Så du ser at flere titler går i motsatt retning av hva det har vært.. Woke eller ei, det er trolig ikke hva Fans ønsker mer av, de vil nok ha Geralt, mer av det samme og lik eller bedre kvalitet på historie/gameplay. Så nå tror CDPR at de vet bedre.. tja. Og nei dette er ikke så morsomt, om du liker Witcher verden. Da Witcher 4 mer sannsynlig nå vil gå på en smell, lik tv serien da den gjorde det samme.. Ikke regn med at CDPR vil ha penger etterpå til å lage enda et spill, med et godt budsjett. Men igjen dette er bare de første lekkasjene, får se hva mer som dukker opp og hva slutt produktet blir. 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden LuxFerre skrev (14 timer siden): Kan du virkelig ikke forstå det? Jeg har ofte sett at woke mangler evnen til å kunne sette seg inn i hva andre grupper føler. For det første jeg er ikke woke, du kan ikke diktere at jeg er det, forstår du det ? Det er egentlig ganske typisk at dere svarer med personangrep også, har du ikke et bedre motargument en disse konstante personangrepene så er det litt stusselig. Og nei jeg forstår ikke disse meningsløse problemene dere har med folk med andre meninger, men forstår dere at disse problemene dere har er er helt like problemene wokerne har, mangler dere anti-woke/woke kulten evnen til å sette seg inn i hva andre grupper føler ? eller er det bare deres gruppe som har retten til å ha tanker og meninger ? det virker ofte sånn med dere i antiwoke/woke kulten. LuxFerre skrev (14 timer siden): Bilprodusenten BMW betaler deg 10 millioner kroner for å promotere sin nyeste topp model. På et intervju der du skal promotere bilen til BMW så begynner du å snakke dritt om en tidligere BMW model. Dette har jeg allerede forklart deg, hva er det som er så vanskelig å forstå ? Har en kontrakt/avtale blitt brutt så kan disney ta det med zegler og hennes advokater, ellers så har denne personen rett til å si hva faen hun vil, at dette skal være så vanskelig det forstår jeg virkelig ikke. LuxFerre skrev (14 timer siden): Tror du det vil påvirke salget av den nye modellen? Har du forsatt inntrykk at BMW ikke vil bry seg om alt dritten du sa om deres tidligere model? Eller tror du BMW vil bli sinte for det du sa? Jeg tror de aller fleste som ikke er i sånne ekkokamre faktisk greier å tenke selv, de greier å gjøre sine egne vurderinger når de skal kjøpe ny bil, og tro meg neste gang jeg skal ha ny beemer så søker jeg ikke opp zegler for å se hva hun mener. 2 1 Lenke til kommentar
Lush Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden AtterEnBruker skrev (2 minutter siden): Ikke merkelig på noen måte. Denne diskusjonen, tråden, og hele anti-woke bevegelsen er bygget fra bunnen av, til å ikke ha noen gyllen middelvei i det hele tatt. Muligens en illusjon av noe som kan minne om en middelvei, men siden vi snakker om en bevegelse som bruker forfølgelseskompleks for å manipulere folk til å misplassere sitt sinne på "de andre", for å bane vei for en hierarkisk ideologi, vil enhver "middelvei" kun fungere som terrengseier for dette hierarkiske tankesettet. Igjen vil påpeke hvordan den disse franchisene og IPene som allerede hadde et mangfoldig publikum, nå mister dette. Når industrien prøver å tvinge en middelvei, og enda mer inkludering.. Det er ikke alt som passer en 'middelvei', det utvanner og ødelegger elementene som gjorde originalen eller franchisen så suksessfulle. Folk kjenner ikke igjen eller mister interessen i det som blir vist. Dette er mest åpenbart når woke tar tak i store titler som Star Wars, Marvel, Ringenes Herre og går ikke for noe middelvei, men totalt stikk motsatt retning. Som forsåvidt er opp til de, men de mislykkes jo i det de sier de ønsker. Å inkludere alle.. 1 Lenke til kommentar
Lush Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden (endret) skaftetryne32 skrev (24 minutter siden): Dette har jeg allerede forklart deg, hva er det som er så vanskelig å forstå ? Har en kontrakt/avtale blitt brutt så kan disney ta det med zegler og hennes advokater, ellers så har denne personen rett til å si hva faen hun vil, at dette skal være så vanskelig det forstår jeg virkelig ikke. Jeg tror de aller fleste som ikke er i sånne ekkokamre faktisk greier å tenke selv, de greier å gjøre sine egne vurderinger når de skal kjøpe ny bil, og tro meg neste gang jeg skal ha ny beemer så søker jeg ikke opp zegler for å se hva hun mener. Gjett om de har, hennes angrep på trump tilhengere i USA, førte til en twitter melding der hun ba om unnskyldning for dette. I et språk som ikke lignet hva hun tidligere har formelert seg, men men noe var det.. Og etter dette har det vært ganske stille, men det forsvinner ikke. Så den kommende Snehvit filmen, vil måtte bære på dette i sin videre marketing, godt hjulpet av forferdelig design.. Så det skuespillere sier, eller forsåvidt alle involverte har mye å si for publikums grunnlag. Når filmen faktisk har lansering. EDIT: Kom på, jeg vil bemerke hvordan denne filmen har fått fokus, i forhold til den Skjønne Havfruen som også hadde samme problemer. Men her gjorde Helle Bailey jobben sin, og ikke kommenterte kritikken. Ikke at filmen ble noe suksess, men unngikk mer negativt fokus. Du som virker å vite hvor godt industrien fungerer, må vel forstå konsepter som brand recognition, brand affinity, hype, og marketing 101.. Og at dette starter allerede med ryktet til filmstudioer, annonsering av skuespillere, trailer mottakelse, og at folk tar seg tiden i hverdagen til å møte opp, eller se akkurat din film.. Endret 12 timer siden av Lush 2 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden 9 minutes ago, skaftetryne32 said: For det første jeg er ikke woke, du kan ikke diktere at jeg er det, forstår du det ? Det er egentlig ganske typisk at dere svarer med personangrep også, har du ikke et bedre motargument en disse konstante personangrepene så er det litt stusselig. Og nei jeg forstår ikke disse meningsløse problemene dere har med folk med andre meninger, men forstår dere at disse problemene dere har er er helt like problemene wokerne har, mangler dere anti-woke/woke kulten evnen til å sette seg inn i hva andre grupper føler ? eller er det bare deres gruppe som har retten til å ha tanker og meninger ? det virker ofte sånn med dere i antiwoke/woke kulten. Dette har jeg allerede forklart deg, hva er det som er så vanskelig å forstå ? Har en kontrakt/avtale blitt brutt så kan disney ta det med zegler og hennes advokater, ellers så har denne personen rett til å si hva faen hun vil, at dette skal være så vanskelig det forstår jeg virkelig ikke. Jeg tror de aller fleste som ikke er i sånne ekkokamre faktisk greier å tenke selv, de greier å gjøre sine egne vurderinger når de skal kjøpe ny bil, og tro meg neste gang jeg skal ha ny beemer så søker jeg ikke opp zegler for å se hva hun mener. Beklager hvis du følte deg såret det var ikke ment som et personangrep mot deg. Selvsagt har Rachel Zegler en kontrakt med Disney som går ut på hennes rolle i filmen og promotering av den. Det står sikkert ikke i kontraket noe om å snakke dritt om andre Disney produkter da dette aldri har hendt før. De samme gjelder for eksemelet med BMW. Jeg tror det er lurt å ha dette med i slike kontrakter i fremtiden da det ser ut til at mange ikke forstår dette. 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Lush skrev (3 minutter siden): Gjett om de har, hennes angrep på trump tilhengere i USA, førte til en twitter melding der hun ba om unnskyldning for dette. I et språk som ikke lignet hva hun tidligere har formelert seg, men men noe var det.. Og etter dette har det vært ganske stille, men det forsvinner ikke. Så den kommende Snehvit filmen, vil måtte bære på dette i sin videre marketing, godt hjulpet av forferdelig design.. Så det skuespillere sier, eller forsåvidt alle involverte har mye å si for publikums grunnlag. Når filmen faktisk har lansering. Du som virker å vite hvor godt industrien fungerer, må vel forstå konsepter som brand recognition, brand affinity, hype, og marketing 101.. Og at dette starter allerede med ryktet til filmstudioer, annonsering av skuespillere, trailer mottakelse, og at folk tar seg tiden i hverdagen til å møte opp, eller se akkurat din film.. Altså dette er ikke vanskelig, om disney har et grunnlag for å gi zegler sparken så kan de gjøre det, men utenom det så bryr jeg meg egentlig ikke om hva denne personen har sagt jeg har ikke et sånt forhold til typiske se&hør kjendisnytt, jeg bryr meg ikke, det påvirker ikke filmen, og privatpersoner må få lov til på bruke sin ytringsfrihet, igjen som tidligere nevnt, har hun brutt noen kontrakt med disney, så får disney gjøre som de vil med akkurat det, jeg er ikke villig til og bli med i en kanselleringsmob bare fordi noen kritiserer en film fra 1937. 3 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden LuxFerre skrev (1 minutt siden): Selvsagt har Rachel Zegler en kontrakt med Disney som går ut på hennes rolle i filmen og promotering av den. Det står sikkert ikke i kontraket noe om å snakke dritt om andre Disney produkter da dette aldri har hendt før. De samme gjelder for eksemelet med BMW. Jeg tror det er lurt å ha dette med i slike kontrakter i fremtiden da det ser ut til at mange ikke forstår dette. Det har hendt mange ganger at skuespillere eller andre personer i produksjon har snakket ned egne eller andre filmer, mange mange ganger har dette skjedd, og hva de har i sine kontrakter vet jeg ingenting om, men når noe av jobben faktisk er å være kjendis så vil jeg tro at det er noe i kontrakten om hvordan man snakker om de man jobber for, spesielt i USA der man kan bli saksøkt for å bruke feil sokk på feil fot. 2 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden 3 minutes ago, Lush said: Igjen vil påpeke hvordan den disse franchisene og IPene som allerede hadde et mangfoldig publikum, nå mister dette. Når industrien prøver å tvinge en middelvei, og enda mer inkludering.. Det er ikke alt som passer en 'middelvei', det utvanner og ødelegger elementene som gjorde originalen eller franchisen så suksessfulle. Folk kjenner ikke igjen eller mister interessen i det som blir vist. Dette er mest åpenbart når woke tar tak i store titler som Star Wars, Marvel, Ringenes Herre og går ikke for noe middelvei, men totalt stikk motsatt retning. Som forsåvidt er opp til de, men de mislykkes jo i det de sier de ønsker. Å inkludere alle.. Men hovedårsaken til hvorfor de nye Star Wars filmene ble dårlige, er jo fordi de byttet retning mellom hver film, vektet publikums tilbakemelding så tungt at de endret retning eller forkastet plott som var lagt opp i den forrige filmen, det er ikke en smart måte å lage triologi på, å ha et studio som hele tiden second-guesser seg selv og prøver å svare til en fanbase som ønsker seg en million forskjellige ting. Med det forutsigbare resultatet at produktet blir et kompromissarbeid, en middelvei. Noe også George Lucas gjorde med sin prequel-triologi, men i mindre grad, og med fordelen av å være en person som tar valg, ikke et helt studio. Jeg så nettop denne prequel-triologien og tror jeg ville sett den nyeste før jeg ser den igjen. Ja; Den har en mer sammenhengende historie, men herregud så stygg den er (og da mener jeg ikke gammel cgi, alt er så utvasket og fantasiløst, alt er nesten bare gråe haller, gråe byer, og brungrå ørken, skuespillet og regien er også ganske svak. Samme med Rings of Power, første sesongen er helt skrekkelig skrevet, alt er så kjedelig fortalt i sånn JJ-Abrams mystery-box stil som overhodet ikke funket (at det var manusforfatterstreik i Hollywood hjalp definitivt heller ikke). Sesong to er mye bedre å se på, den er ikke perfekt, men den får til historiefortellingen på en mye bedre måte. Man kan godt mene det er et brudd med Tolkiens visjon at middle-earth ikke er whites only, men det er jo (for de fleste) ikke hva historien handler om, eller kvaliteten står og faller på. Inklusjon er da et helt irrelevant aspekt til hvorfor disse filmene feiler, hvis Star Wars filmene hadde en mer sammenhengende visjon fra utgangspunktet, og en regissør med kontroll over det, ville ikke John Boyega likevel ødelagt filmene. Og det er her denne såkalte anti-woke bevegelsen blir så inkonsekvent, det veksles stadig mellom å mene at inkludering er problemet, til at alt annet er problemet, men de som kritiserer det anklages for å mislike inklusjon. -Vi liker ikke Star Wars fordi de er dårlig skrevet, men så kaller alle oss rasister og misogynister og sier det er fordi det er damer og ikke-hvite i filmen, -Og jeg bare Hallo! Hva med Leia og Lando Calrissian?! Og ja, eksempelet på dette andre kan jo bare få være posten jeg siterer, så slipper dere ytterligere utforske mitt svake håndtverk når det kommer til å skrive dialog. 1 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Lush skrev (59 minutter siden): Så du ser at flere titler går i motsatt retning av hva det har vært.. Woke eller ei, det er trolig ikke hva Fans ønsker mer av, de vil nok ha Geralt, mer av det samme og lik eller bedre kvalitet på historie/gameplay. Så nå tror CDPR at de vet bedre.. tja. Og nei dette er ikke så morsomt, om du liker Witcher verden. Da Witcher 4 mer sannsynlig nå vil gå på en smell, lik tv serien da den gjorde det samme.. Ikke regn med at CDPR vil ha penger etterpå til å lage enda et spill, med et godt budsjett. Men igjen dette er bare de første lekkasjene, får se hva mer som dukker opp og hva slutt produktet blir. Nettopp, spillet er uspillbart og dårlig fordi anti woke må spille som en kvinne lenge før spillet har kommet ut. Huff jeg er glad jeg ikke er anti woke! 1 1 1 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 10 minutes ago, skaftetryne32 said: Altså dette er ikke vanskelig, om disney har et grunnlag for å gi zegler sparken så kan de gjøre det, men utenom det så bryr jeg meg egentlig ikke om hva denne personen har sagt jeg har ikke et sånt forhold til typiske se&hør kjendisnytt, jeg bryr meg ikke, det påvirker ikke filmen, og privatpersoner må få lov til på bruke sin ytringsfrihet, igjen som tidligere nevnt, har hun brutt noen kontrakt med disney, så får disney gjøre som de vil med akkurat det, jeg er ikke villig til og bli med i en kanselleringsmob bare fordi noen kritiserer en film fra 1937. Dette bilr som med Ezra Miller i The Flash selv om de ønsket å gi han sparken ville det skadet filmen enda mer. Ezra Miller har ikke hatt noen film roller etter denne filmen og har heller ingen kommende filmer. Det kan se ut som han er kanselert av Hollywood. Rachel Zegler har heller ingen kommende filmroller i plane etter Snøhvit. Om hun er kanselert av Hollywood som vil gjøre det vankligere å få roller vil tiden vise. 2 Lenke til kommentar
Gargantua Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 3 hours ago, PgUp said: Nå som man skal spille kvinne i witcher 4 er vel det woke også. Ingen spill for anti woke lengre ikke witcher, ikke Indiana Jones, ikke ghost of yotei tipper samme skjer med gta 6 også. Ciri er en etablert karakter, og er med i fem bøker. Man spilte litt som Ciri i The Witcher 3 også. Her er det en gjentakende misforståelse angående kvinner i spill/filmer/serier/bøker. Det er ikke nødvendigvis woke med kvinner! Det må dere skjønne snart. Det vi anti-woke reagerer på er nyoppfunnede girl-bosses som tar rollen som en Mary Sue, som kan alt og klarer alt en mann ikke klarer. Som gjerne gjør mannen til en sidrumpa fjomp. Eksempelvis Rey i Star Wars, eller Helena Shaw i den nye Indy-filmen. Et av mine favorittspill er Horizon Zero Dawn og oppfølgeren Forbidden West. Spiller som en dame. Gjør ingenting. Fordi det passer inn. Det er ingen som ville reagert på et LOTR-spill hvor man spiller som Arwen eller Eowyn. Fordi det er etablerte karakterer i en gjennomarbeidet verden. 4 1 Lenke til kommentar
Lush Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden PgUp skrev (11 minutter siden): Nettopp, spillet er uspillbart og dårlig fordi anti woke må spille som en kvinne lenge før spillet har kommet ut. Huff jeg er glad jeg ikke er anti woke! Da legger du mer i det enn meg, kall det heller en forventing og som jeg sa... Lush skrev (1 time siden): Men igjen dette er bare de første lekkasjene, får se hva mer som dukker opp og hva slutt produktet blir. Og det kan du takke alle de foregående titlene, som har gjort det samme... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå