Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LuxFerre skrev (18 timer siden):

Det du bør spørre deg om er hvorfor har Anti-woke blitt så pro Trump?
Jeg mener at mange av dem har blitt pro Trump på grunn av at det hater hvor woke samfunnet har blitt.
Dere gjør dere selv en bjørnetjeneste ved å nekte for at woke eksisterer selv om den er lett synlig.
Det har vært mange gode eksempler her på woke i både samfunnet og underholdningsindustrien men dere nekter hele tiden for å ha sett det. Jeg vet ikke om mange woke lider av en slags vrangforestilling som har gjort dem blinde for å kunne se woke selv.

Dette!

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Atib Azzad said:

Det er ingen regel som bestemmer at en skal ha et typisk kvinnelig kjønnsutrykk.

Det stemmer det er ingen regel, alle kan identifisere seg som hva som helt når som helst.
Det er ikke mange år siden alle transkvinner prøvde å se ut som kvinner selv om de var maskuline.
Det er jo meningen at en transkvinne skal prøve å se ut som en kvinne og ikke prøve å se mest mulig ut som en mann. Jeg har ikke tro på at de som sier at de er transkvinner men ønsker å se ut som maskuline menn føler seg som kvinner. Dette er noe som har blitt vanlig blandt transkvinner som vi ikke ser blandt transmenn.

Jeg føler at dette vasker ut hva en transkvinne er som er en biologisk mann som føler seg som en kvinne.
Vi får da transkvinner som Heather Swanson i south park Strong Woman og virkelige Avi Silverberg.

Endret av LuxFerre
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (19 timer siden):

Det du bør spørre deg om er hvorfor har Anti-woke blitt så pro Trump?

Jeg har fulgt pto-Trump.

Det finnes ingen som har blitt det gjennom fakta om samfunnet, alle er grovt misinformert om ett eller flere tema.

Forsøk gjerne å finne ett eksempel på det motsatte på forumet. Noen som ikke er grovt misinformert, som støtter Trump.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
9 minutes ago, LuxFerre said:

Det stemmer det er ingen regel, alle kan identifisere seg som hva som helt når som helst.
Det er ikke mange år siden alle transkvinner prøvde å se ut som kvinner selv om de var maskuline.
Det er jo meningen at en transkvinne skal prøve å se ut som en kvinne og ikke prøve å se mest mulig ut som en mann. Jeg har ikke tro på at de som sier at de er transkvinner men ønsker å se ut som maskuline menn føler seg som kvinner. Dette er noe som har blitt vanlig blandt transkvinner som vi ikke ser blandt transmenn.

Hvis du skal gjøre slike generaliseringer og trendanalyser om transpersoner er det sikkert greit om du legger ved hva du baserer deg på, ellers blir det jo bare en masse synsing.

Det er ikke alle transpersoner som har et så dogmatisk forhold til kjønnsutrykk at de markørene man vanligvis forbinder med det ene eller andre ilegges samme vekt som man tradisjonelt har operert med i cis-kultur.
Selv om noen skulle beskrive seg som transmann, er det ikke nødvendigvis et behov for å inngå med kjønnsutrykket som tradisjonelt forbindes med menn, samtidig som mange ønsker det, og noen søker seg noe helt utenfor denne binære forståelsen.

Selv om den mest populære fremstillingen av transpersoner er at de er mennesker som ønsker å være motsatt fra sitt biologiske kjønn, er ikke det dekkende for mangfoldet som finnes i gruppen, dersom noen befinner seg utenfor denne forståelsen, vitner det bare om en smal forståelse, det er ikke noe svik mot transmiljøet, eller transbegrepet, som sådan.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Atib Azzad said:

Hvis du skal gjøre slike generaliseringer og trendanalyser om transpersoner er det sikkert greit om du legger ved hva du baserer deg på, ellers blir det jo bare en masse synsing.

Det er ikke alle transpersoner som har et så dogmatisk forhold til kjønnsutrykk at de markørene man vanligvis forbinder med det ene eller andre ilegges samme vekt som man tradisjonelt har operert med i cis-kultur.
Selv om noen skulle beskrive seg som transmann, er det ikke nødvendigvis et behov for å inngå med kjønnsutrykket som tradisjonelt forbindes med menn, samtidig som mange ønsker det, og noen søker seg noe helt utenfor denne binære forståelsen.

Selv om den mest populære fremstillingen av transpersoner er at de er mennesker som ønsker å være motsatt fra sitt biologiske kjønn, er ikke det dekkende for mangfoldet som finnes i gruppen, dersom noen befinner seg utenfor denne forståelsen, vitner det bare om en smal forståelse, det er ikke noe svik mot transmiljøet, eller transbegrepet, som sådan.

Transgender er en "kjønnsidentitet" som betyr hvordan noen føler de er motsatt kjønn av det de er.
Det betyr at hvis en mann ønsker å se ut som en maskuline mann er han ikke trans kvinne for de føler seg ikke som en kvinne.
Jeg vil basere meg på at trans personer har gender dysphoria som før i tiden. Det er ingen biologiske menn med gender dysphoria som ønsker å se ut som menn.

Endret av LuxFerre
Lenke til kommentar
3 hours ago, LuxFerre said:

Flere dating sider for lesbiske og sider for sikkert rom for kvinner har blitt saksøkt og tapt restsaker for å ikke tillate biologiske menn som identifiserer seg som kvinner.

LGB passer ikke så bra med T delen av LGBTQ+ spesielt ikke L for lesbiske.
Det er vel få trans menn eller kvinner som identifiserer seg som menn som tvinger seg på gay menn.
Transseksuell har vel også blitt utvannet da det er mange menn som kaller seg Transseksuell kvinne samtidig som de har fult skjegg og ikke gjør noe for å se ut som en kvinne.

Dette kan du selvsagt også dokumentere?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, LuxFerre said:

Transgender er en "kjønnsidentitet" som betyr hvordan noen føler de er motsatt kjønn av det de er.
Det betyr at hvis en mann ønsker å se ut som en maskuline mann er han ikke trans kvinne for de føler seg ikke som en kvinne.
Jeg vil basere meg på at trans personer har gender dysphoria som før i tiden. Det er ingen biologiske menn med gender dysphoria som ønsker å se ut som menn.

Selv om transpersoner opplever kjønnsinkongruens, er det ikke dermed en automatikk i at kjønnsutrykket må emulere klassiske kjønnsfremstillinger av det såkalte motsatte kjønn.
Nå risikerer jeg bare å gjenta meg, men utrykksrommet du foreslår for transpersoner er for smalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...