Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Snikpellik said:

Imane Khelif er hverken interseksuell eller mann. Hun er kvinne.

Fact check: Imane Khelif is a woman
https://eu.usatoday.com/story/sports/olympics/2024/08/02/imane-khelif-fact-check-olympic-boxer/74645341007/

Khelif is a woman, who is not transgender, nor identifies as intersex, according to GLAAD and InterACT.

Khelif reportedly has differences of sexual development, known as DSDs, the organizations said in a Fact Sheet released Friday. Having DSD is not the same as being transgender.

Alltså hennes fall handlar om att hon er en kvinna med DSD, alltså intersexual. Antagligen är hon fysisk en man förutom att hon har vagina. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Snikpellik said:

https://eu.usatoday.com/story/sports/olympics/2024/08/02/imane-khelif-fact-check-olympic-boxer/74645341007/

Khelif is a woman, who is not transgender, nor identifies as intersex, according to GLAAD and InterACT.

Khelif reportedly has differences of sexual development, known as DSDs, the organizations said in a Fact Sheet released Friday. Having DSD is not the same as being transgender.

Den saken der er fra 2. august. Det har kommet flere nyheter etter dette. Le Correspondant hevder 25. oktober at Khelif ikke har livmor eller eggstokker, men har indre testikler og XY-kromosomer. Dagbladet parafraserte saken 6. november.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Snikpellik said:

Er man født med vagina, har en vagina, og identifiserer seg som kvinne, da er man kvinne.

Imane Khelif is a woman, contrary to what the internet says
https://www.atlanticcouncil.org/blogs/menasource/imane-khelif-olympics-carini/

(https://mediabiasfactcheck.com/atlantic-council/)

Gidder ikke ens diskutera med folk som vill förstöra kvinneidretten och som uppenbart ikke ens gidder sätta sig in i saken. 

Men det är ju typiska woke och transaktivister att hålla på så. 

Vad i helvete spelar det för roll om noen er född med en vagina, har en vagina och identifiserar sig som en kvinne hvis de faktiskt fysiologiskt sätt är en man? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (10 minutter siden):

Som med mange woke-fantaster har Snikpellik bestemt seg. Ingen ny informasjon kan endre hans syn.

Jeg er fortsatt åpen for annse Khelif som ukvalifisert til å konkurrere i kvinneklassen.

Men den nye informasjone har ikke levert noe som vipper meg i den ene eller andre retningen.

Vil bare gjøre deg/dere oppmerksom på at fra mitt perspektiv virker både du og andre like bestemt.

Hadde vært fint om fasiten ble lagt på bordet en gang. Men det endrer sikkert ikke meningene til mange både for og i mot.

• Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Mr.Duklain said:

Jeg synes jeg svarte deg både kort og konsist. 

Poenget jeg forsøker å lage er at diskursen om en hvit Martin Luther King, eller svart Adolf Hitler, ikke synes å ha noe realistisk belegg.

• Produksjoner hvor etnisitet ikke er en del av poenget, hvor korrekt fremstilling av en historisk epoke ikke vektlegges, befolkes i større grad enn før av flere ikke-hvite. (Typ Star Wars, Bridgerton, Rings of Power)
  • Produksjoner hvor etnisitet er en sentral del av tematikken, eller hvor historisk fremstilling vektlegges befolkes i samme grad som før av etnisiteter i en historisk korrekt fordeling. (Typ 12 years a slave, The zone of Interest, Napoleon)

Det var derfor jeg etterlyste eksempler for å sannsynliggjøre at dette er noe mer enn en misforstått reaksjon på fargeblind casting i produksjoner hvor etnisitet ikke er et poeng.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (5 minutter siden):

Er intersex en kjønnskategori i passet..?
Nei? Juridisk kjønn, og kjønn tildelt ved fødselen -- og kjønnet man bruker sosialt og i jobbsammenheng -- er mann eller kvinne.

Godt mulig. H*n er nå interkjønn da. Eller tvekjønnet som det heter på norsk.

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (2 timer siden):

Joda en hvit mann kan også bli satt inn i en rolle som ikke passer. Eksempel kunne være at Martin Luther King ble spilt av Tom Hanks. Hvis jeg ville se en film om King, og Tom Hanks hadde spilt han, så ja da hadde jeg følt at det ble "kunstig" 

I en film om noe som ikke har noe å gjøre med historie eller etnisitet ville noe anti wokere klager på filmen dersom det finnes det de mener er for mange trans, homofile, handicappede, minoriteter karakterer.  Jeg kan ikke tenke meg at de ville klaget på filmer hvor det finnes for mange hvite karakterer i en film som ikke har noe å gjøre med historie eller etnisitet.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Mr.Duklain said:

Nå har jeg bare sett Noah, og den synes jeg var ganske ræva. Men ja alle de filmene du nevner er nok ganske "kunstige". 

Jeg har ikke spilt Prince of Persia spillene tror jeg, men synes hovedkarakteren ser ganske hvit ut.

Prince of Persia: The Forgotten Sands (PS3) : Amazon.co.uk: PC & Video Games

Når det kommer til The Martian, så ble den kritisert for nettopp å bytte ut etnisiteter. 

https://www.business-standard.com/article/pti-stories/the-martian-slammed-for-changing-hindu-and-korean-character-115101000924_1.html

Det mange tydligvis ikke vet er at Persere er ganske hvite.
Det mange tror er at Persere er Araber noe som de hater å bli kalt.
Persia er Iran og Iranere har hvit Indo european opphav.

Fascinating photos show Iran before the 1979 revolution

Når man lager en film som Prince of Persia er det helt greit å bruke hvite skuspillere.
Hvis man hadde brukt Arabiske skuspillere ville Iranere ha blitt fornærmet.
Selvsagt så blir de Woke fornærmet og kaller det hvitvaskning derfor de vil bruke Arabiske skuspillere.

Endret av LuxFerre
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (33 minutter siden):

I en film om noe som ikke har noe å gjøre med historie eller etnisitet ville noe anti wokere klager på filmen dersom det finnes det de mener er for mange trans, homofile, handicappede, minoriteter karakterer.  Jeg kan ikke tenke meg at de ville klaget på filmer hvor det finnes for mange hvite karakterer i en film som ikke har noe å gjøre med historie eller etnisitet.

Gjett hvem som ville klagd på en slik film.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Imane Khelif har full rett til å identifisere seg som kvinne men er forsatt en biologisk mann.
Imane Khelif har hatt en mannlig pubertet og med hjelp fra en lege kan bli far.
Biologiske kvinner har ikke mannlig pubertet og kan ikke bli biologisk far til sine barn.

Imane Khelif er intersex mann og det er ikke noe man kan identifisere seg bort fra.
DSD er bare et annet ord for intersex.

karyotype 46,XY. Rundt halvparten av disse er gutter og halvparten jenter. Dette avhenger av om Y-kromosomet er aktivt eller ikke og om mottakerapparatet for kjønnshormoner fungerer.

Imane Khelif har karyotype 46,XY og er av den halvparten som er gutter med Y-kromosom og fungerende mottakerapparatet for kjønnshormoner.

Det er ikke noe å diskutere Imane Khelif er en biologisk mann og skal ikke konkurrere i kvinneklassen selv om hun har rett til å identifisere seg som kvinne.

Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

Som med mange woke-fantaster har Snikpellik bestemt seg. Ingen ny informasjon kan endre hans syn.

Det har ikke kommet noen ny informasjon i denne saken som tilsier at Khelif ikke er en kvinne.

Gargantua skrev (1 time siden):

Det har kommet flere nyheter etter dette. Le Correspondant hevder 25. oktober at Khelif ikke har livmor eller eggstokker, men har indre testikler og XY-kromosomer.

Kilden du poster her er ikke seriøs, ei heller er journalisten troverdig - og innholdet i artikkelen er hverken verifisert eller noe bevis på at Khelif er en mann selv om innholdet skulle stemme.

Faktasjekk:

Unverified Leak of Imane Khelif's Alleged Medical Records Misrepresented by Viral Headlines
https://www.snopes.com/news/2024/11/20/imane-khelif-medical-records/

Journalist Djaffer Ait Aoudia claims to have obtained medical records proving Khelif is a man. Even if authentic, it's not that simple.

(...) The screenshots shown in Ait Aoudia's reporting are unverified. Snopes reached out to the doctors and hospitals associated with the alleged reports. They either did not respond or would not, as a matter of policy, confirm their authenticity or if Khelif was ever a patient of theirs. Ait Aoudia did not provide Snopes with any details of his source(s).

Even if the reports published by Ait Aoudia are authentic, however, the alleged findings have been misrepresented. If true, they would not conclusively prove that Khelif "is a man." Instead, as Snopes explains here, they would highlight the reality that, from a scientific standpoint, gender is not actually as binary as some suggest it to be.

• Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (1 time siden):

Alltså hennes fall handlar om att hon er en kvinna med DSD, alltså intersexual. Antagligen är hon fysisk en man förutom att hon har vagina

Har ikke det engang

Sitat

As for the alleged medical report which claims Khelif suffers from 5-alpha reductase deficiency, a sexual development disorder found in genetic males, and that she lacked a uterus and had a “micropenis” resembling an enlarged clitoris, a group of women’s rights activists reacted to the development by calling for Khelif’s gold to be withdrawn.

https://www.firstpost.com/sports/imane-khelif-feminist-group-icons-algeria-boxing-olympic-gold-gender-report-13833269.html

Men når ideologi trumfer virkeligheten så er å la en mann banke opp kvinnfolk i en boksering prisen man er villig til å betale.

Endret av Ballalaika
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...