Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Noxhaven skrev (48 minutter siden):

En biologisk homofil mann med en diagnose?

image.png.5554e1a62a680bb076304caa5862c238.png

Er det virkelig din beste forståelse av menneskets kjønnsutvikling..?

Dette er også en mann..? Hva med dere mannlige kjærester..? Er de bi?

image.thumb.jpeg.2d2a0382cf387189578c29e05753dc3d.jpeg

image.png.00a73b79a38e7547eb287ac0dd1ab574.png

...

Men jeg setter pris på at vi har kommet så langt at politisk sosiale høyre erkjenner at kvinner kan ha penis og menn vagina.

Nå må vi bare jobbe med forståelsen om hvorfor, og hva kjønnsidentitet er og hvordan cis-personer har kjønnsidentitet på samme måte som transpersoner bare har en annen kjønnsidentitet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, sofiemyr said:

Ok så da starter vi med viktig lære om sex, samleie, alkohol, rusproblematikk, politikk, bilkjøring etc samtidig? Eller skal vi til noen tid la barn være barn? Denne tråden handler om underholdning - hvorfor i all verden har vi aldersgrenser der da? Alt er jo lærerikt og aldri skadelig høres det ut som?

Skjønte ikke det der. 

Det er jo bare snakk om grunnleggende info om at folk kan være forskjellig, hvorfor skal det være noe aldergrense på det?  Og hva har det noe med det andre der å gjøre?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Curuion skrev (7 minutter siden):

Skjønte ikke det der. 

Det er jo bare snakk om grunnleggende info om at folk kan være forskjellig, hvorfor skal det være noe aldergrense på det?  Og hva har det noe med det andre der å gjøre?

Er det bare info eller er det info med verdier(det er ok at du er forskjellig, f eks)?  

Lenke til kommentar
14 minutes ago, jjkoggan said:

Er det bare info eller er det info med verdier(det er ok at du er forskjellig, f eks)?  

Mener? Det bør jo være så nøytralt som mulig. 

Har ikke barn, så vet ikke hvordan undervisningen foregår. Tviler på at det presses på kjønnskifte bare for at noen tror de kanskje føler seg annerledes. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (47 minutter siden):

Men jeg setter pris på at vi har kommet så langt at politisk sosiale høyre erkjenner at kvinner kan ha penis og menn vagina.

Nå må vi bare jobbe med forståelsen om hvorfor, og hva kjønnsidentitet er og hvordan cis-personer har kjønnsidentitet på samme måte som transpersoner bare har en annen kjønnsidentitet.

Jeg finner meg ikke i å bli omtalt som "CIS-person". Jeg er bare meg selv, takk.

• Liker 5
Lenke til kommentar
6 hours ago, sofiemyr said:

Godt å se at du ikke har endret på retorikken din siden jeg sist var inne og kommenterte 😮 Ut fra hva du skriver så kjenner jeg meg rimelig sikker på at OM du har barn så er de ikke kjønnsmodne ennå. Jeg har (nesten) 4 voksne barn. De har vokst opp i et land med relativt rigide aldersgrenser på film og spill, de har måttet forholde seg til en aldersgrense på sex, alkohol, stemmerett, sertifikat etc

Det eneste barn i dag IKKE trenger en aldersgrense på er identitetslære - og hvis du fremdeles mener at det ikke er "skadelig" på noen måte - vel da har du ikke barn og har ikke sett hvor lett påvirkelige de er og kan være...

Så feil kan du altså ta. Jeg har både tenåringer og voksne barn og jeg vet hva jeg snakker om. Det er ikke skadelig å lære om seg selv, om kjønn og om egen identitet. Det er ikke skadelig å snakke om kjønn i barnehagen Det er ikke skadelig at barn vet hvor grensene går og noen forhåpentligvis skjønner tidligere at det de opplever ikke er normalt.

Kunnskap er ikke farlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, rabler said:

Så feil kan du altså ta. Jeg har både tenåringer og voksne barn og jeg vet hva jeg snakker om. Det er ikke skadelig å lære om seg selv, om kjønn og om egen identitet. Det er ikke skadelig å snakke om kjønn i barnehagen Det er ikke skadelig at barn vet hvor grensene går og noen forhåpentligvis skjønner tidligere at det de opplever ikke er normalt.

Kunnskap er ikke farlig.

Vranglære er farlig, jo.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (42 minutter siden):

Det finnes sikkert noen som ikke tåler å se noen med en annen hudfarge eller legning på TV, men når det kommer til de som kritiserer woke, så er nok disse en liten minoritet. 

De fleste klager på at hudfarge og legning kan være «kunstig».  Er det bare minoriteter og homofili som kan være kunstig eller kan heterofili og monokultur bli «kunstig»?  Hvordan vet man at det er kunstig?

Jeg tror det er viktig å tenke på hvorfor noe folk mener noe hudfarger er kunstige men ikke andre

Endret av jjkoggan
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...