Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

16 minutes ago, PgUp said:

Ikke ifølge dere nei, fra ca 2010 ;) så den er skikkelig kjip!  Star wars og Indiana Jones vil alltid være woke i følge dere :p skikkelig tragedie 

Luther er fra nettopp 2010 (og fremover) og er skikkelig bra. Hovedrollen innehas av en svart mann. Serien er ikke woke. Du har misforstått hva wokeness er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PgUp skrev (32 minutter siden):

Ikke ifølge dere nei, fra ca 2010 ;) så den er skikkelig kjip!  Star wars og Indiana Jones vil alltid være woke i følge dere :p skikkelig tragedie 

Vel, det er definitivt ikke laget noen gode star wars eller indiana jones filmer etter 2010 så..

• Liker 1
Lenke til kommentar
32 minutes ago, mandodiao said:

Hva er den beste woke-serien/filmen du har sett?

Hm. Godt spørsmål. Den ene episoden av The Last of Us, med det homofile kjæresteparet, var veldig godt laget og spilt. Men det hadde jo ikke noenting med resten av story'en å gjøre, så vidt jeg skjønte. Så den kommer i den sjeldne kategorien woke, men bra.

Endret av Gargantua
  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Gargantua said:

Hm. Godt spørsmål. Den ene episoden av The Last of Us, med det homofile kjæresteparet, var veldig godt laget og spilt. Men det hadde jo ikke noenting med resten av story'en å gjøre, så vidt jeg skjønte. Så den kommer i den sjeldne kategorien woke, men bra.

Hva var woke med den da?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Enda en grunn til å bekjempe anti-woke som kommer til å sluke alle sammen om de ikke får motstand! Hva er galt med folk?

Igjen en stor takk til alle i denne tråden som fortsetter kampen mot skjult diskriminering, rasisme og utenforskap.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, rabler said:

Hva var woke med den da?

Jeg syns den er woke fordi den uten grunn skulle ha karakterene til å være homofile. Kun 1-2% av populasjonen er homofile. Jeg syns det virket oppstyltet, påklistret og utstudert at de "måtte" være homo. Som for å fylle et eller annet krav fra produksjonen. Når i tillegg episoden ikke har noe som helst med story-arc'en som sådan å gjøre, virker det enda mer som box-ticking.

Lenke til kommentar
Gargantua skrev (5 minutter siden):

Jeg syns den er woke fordi den uten grunn skulle ha karakterene til å være homofile. Kun 1-2% av populasjonen er homofile. Jeg syns det virket oppstyltet, påklistret og utstudert at de "måtte" være homo. Som for å fylle et eller annet krav fra produksjonen. Når i tillegg episoden ikke har noe som helst med story-arc'en som sådan å gjøre, virker det enda mer som box-ticking.

Likte serien men den episoden ble skippet så fort en skjønte hvor det bar hen.

Lenke til kommentar
Gargantua skrev (21 minutter siden):

Virker som om alle nyere serier har innvevde homoerotiske skildringer - som den du nevner her.
Slik var det ikke før, så det er ingen tvil om at dette nye har med identitetskamp å gjøre. Derav alle malplasserte innslag av etnisiteter og seksuelle legninger..
Spolestoff.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...