Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Jojimbo skrev (1 time siden):

Det er tydelig at dine responser ofte er rettet mot de som er kritiske til woke-kulturen, noe som gjør at du fremstår mer partisk enn balansert i debatten. Når det gjelder Fallout-serien, var jeg blant de som uttrykte skepsis fordi tidligere flopper og trender innen franchises har gitt grunn til bekymring.

Ja, altså jeg er ikke så fan av den "vi/dere"retorikken som blir brukt her. Men om du med partisk eller ubalansert, mener at jeg er skeptisk til holdninger som spres blandt selverklærte 'anti-wokere', og at jeg har uttrykt skepsis til bruken av 'woke' som samlebegrep (evt skalkeskjul) så ja, kall meg gjerne mere partisk enn balansert.

For å være ærlig så har denne tråden overtalt meg litt angående begrepet, den diskusjonen er tapt. Da det finnes lite vilje til å nyansere ideer eller standpunkt blant anti-woke personene rundt bruken/opphavet til ordet. Opphavet vet vi, så får vi leve med hvordan det blir brukt. Vi alle skjønner til en hvis grad hva folk vil frem til. Så får de som bruker det leve med å havne i bås med f.eks. Nazister, Trump eller Putin før de får spesifisert mere hva de mener.

Hva syns du om Fallout? Woke eller ikke?

Jojimbo skrev (1 time siden):

Det er viktig å understreke at de som reagerer på overrepresenterte minoriteter og woke innhold ikke oppfant dette begrepet ut av ingenting. Mønstrene har blitt for tydelige til å ignorere. Jeg startet med mindre kritikk, men når en stadig større del av bransjen følger den samme oppskriften, er det vanskelig å ikke bli mer bevisst på det. Det handler ikke om å lete etter problemer, men om å observere hvordan endringer påvirker opplevelsen av innhold.

Ja, jeg innrømmer at jeg ser representasjon. Og jeg kan innrømme at det sannsynligvis er et fokus for enkelte som produserer produktene.

Men jeg syns det er flott jeg. Og fra min opplevelse av livet og verden rundt meg svært lite problematisk, og irrelevant for om jeg liker underholdningen eller ikke.

"Det handler ikke om å lete etter problemer"

Kanskje ikke for alle, men for noen handler det definitivt om å lete etter problemer.

Endret av mandodiao
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, jjkoggan said:

Det er idiotisk å si at støtte for noens politikk ikke hjelper de som ønsker denne politikken uansett hvem det er 

Ingen har sagt at støtte for politikk ikke hjelper de som promoterer den. Det idiotiske er å koble kritikk av woke til støtte for Putin uten noen form for grunnlag. Kritikken mot woke eksisterer fordi mange ser reelle problemer med det, ikke fordi noen dikterer det fra Kreml. Dine påstander er ikke bare urimelige, de er også et desperat forsøk på å unngå den faktiske debatten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Jojimbo skrev (1 minutt siden):

Ingen har sagt at støtte for politikk ikke hjelper de som promoterer den. Det idiotiske er å koble kritikk av woke til støtte for Putin uten noen form for grunnlag. Kritikken mot woke eksisterer fordi mange ser reelle problemer med det, ikke fordi noen dikterer det fra Kreml. Dine påstander er ikke bare urimelige, de er også et desperat forsøk på å unngå den faktiske debatten.

Konflikten hjelper Putin, uansett hovedkilden til konflikten, så enkelt er det.  Det betyr ikke at en «støtter Putin» men heller at det hjelper Putins målene.  

Lenke til kommentar
18 minutes ago, mandodiao said:

Ja, altså jeg er ikke så fan av den "vi/dere"retorikken som blir brukt her. Men om du med partisk eller ubalansert, mener at jeg er skeptisk til holdninger som spres blandt selverklærte 'anti-wokere', og at jeg har uttrykt skepsis til bruken av 'woke' som samlebegrep (evt skalkeskjul) så ja, kall meg gjerne mere partisk enn balansert.

For å være ærlig så har denne tråden overtalt meg litt angående begrepet, den diskusjonen er tapt. Da det finnes lite vilje til å nyansere ideer eller standpunkt blant anti-woke personene rundt bruken/opphavet til ordet. Opphavet vet vi, så får leve med hvordan det blir brukt. Vi alle skjønner til en hvis grad hva folk vil frem til. Så får de som bruker det leve med å havne i bås med f.eks. Nazister, Trump eller Putin før de får spesifisert mere hva de mener.

Ja, jeg innrømmer at jeg ser representasjon. Og jeg kan innrømme at det sannsynligvis er et fokus for enkelte som produserer produktene.

Men jeg syns det er flott jeg. Og fra min opplevelse av livet og verden rundt meg svært lite problematisk, og irrelevant for om jeg liker underholdningen eller ikke.

Kanskje ikke for alle, men for noen handler det definitivt om å lete etter problemer.

Du har vært den mest saklige her inne av motparten, og jeg setter mye mer pris på dine spørsmål enn noen av de andre motpartene i form av konstruktiv diskusjon. Jeg synes Fallout har woke elementer, men ikke nok til at jeg ikke liker det. Jeg synes det er en helt grei serie til nå, med rom for at jeg ennå synes ting kunne vært ennå bedre. Hovedskuespillerinnen gjør en bra jobb, men er litt annoying til tider. Andre ganger fungerer det veldig bra, spesielt i humor, og Fallout er kjent for sin morbide humor.

Og jeg er enig i at det alltid er noen som leter etter problemer, jeg hører ikke på hva en anti-woke video forteller meg. Jeg bedømmer det selv.

Jeg vet at Fallout har fått kritikk for å være woke.

Endret av Jojimbo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, jjkoggan said:

Konflikten hjelper Putin, uansett hovedkilden til konflikten, så enkelt er det.  Det betyr ikke at en «støtter Putin» men heller at det hjelper Putins målene.  

Din repeterende ordlyd gir ikke ren gjenklang. Den er sur og falsk desverre.

Vennligs beveg deg videre til ett annet emne som omfatter kjernen i diskusjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Jojimbo skrev (5 minutter siden):

Du har vært den mest saklige her inne, og jeg setter mye mer pris på dine spørsmål enn noen av de andre motpartene i form av konstruktiv diskusjon. Jeg synes Fallout har woke elementer, men ikke nok til at jeg ikke liker det. Jeg synes det er en helt grei serie til nå, med rom for at jeg ennå synes ting kunne vært ennå bedre. Hovedskuespillerinnen gjør en bra jobb, men er litt annoying til tider. Andre ganger fungerer det veldig bra, spesielt i humor, og Fallout er kjent for sin morbide humor.

Og jeg er enig i at det alltid er noen som leter etter problemer, jeg hører ikke på hva en anti-woke video forteller meg. Jeg bedømmer det selv.

Jeg vet at Fallout har fått kritikk for å være woke.

Takk, jeg også hadde håp om at Fallout skulle bli tidenes serie. Syns første sesong var helt ok, og gleder meg ikke like mye til sesong 2, men kommer selfølgelig til å se det og håper på mere gøy. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, mandodiao said:

Takk, jeg også hadde håp om at Fallout skulle bli tidenes serie. Syns første sesong var helt ok, og gleder meg ikke like mye til sesong 2, men kommer selfølgelig til å se det og håper på mere gøy. 

Fint å være enig om noe :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (2 timer siden):

For å være ærlig så har denne tråden overtalt meg litt angående begrepet, den diskusjonen er tapt. Da det finnes lite vilje til å nyansere ideer eller standpunkt blant anti-woke personene rundt bruken/opphavet til ordet. Opphavet vet vi, så får vi leve med hvordan det blir brukt. Vi alle skjønner til en hvis grad hva folk vil frem til. Så får de som bruker det leve med å havne i bås med f.eks. Nazister, Trump eller Putin før de får spesifisert mere hva de mener.

Du som virker som en av de mer fornuftige, er du enig i dine meningsfeller at å reagere på kansellelasjoner av nissene på låven, maleri osv = det samme som å støtte Putin fordi "han er anti-woke også"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...