Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

???? Antiwoke bevegelsen har ekstremister.  Jeg forstår ikke hvordan du tolker en slik påstand slik du har gjort.

Selvfølgelig finnes det ekstremister på både høyre og venstresiden, men når du legger til et bilde av en nazimarsj med - her er anti woke blir det en unyansert generalisering.

Det forstår du og. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (11 minutter siden):

Blir mer och mer sikker på att Sam Harris har rätt. Vänstern/liberala/woke eller vad man nu får kalla dem är väldigt flinka till att förstöra för sig själva. 

Deras retorikk och en del ideer fra deras ekkokammer fungerar väldigt bra för att skuva fra sig folk. 

Ett bra eksempel är en en del trans ideologi och dens retorik som garanterat förstör för hela pride rörelsen sen om man kritiserar något som blir man direkt satt i bås med Putin och Trump. 

De har noll förståelse för att det kan vara en bra ide att lyssna på andra och nyansera sina ideer och standpunkten. 

Sen når någon går emot dem beror det självkart på att man har gått på högerns propaganda. Kan aldrig bero på att de själva också är med på en sida och skriker. 

Se bara på denna tråden. Är ju i det närmaste noll diskussionen om det som faktiskt förekommer i media.

Jeg tenker at mange sikkert vil beskrive høyre/konservative/anti-woke på en lignende måte.

Men jeg kan være enig i at (i vesten), så er de drøyeste på høyresiden flinkere til å skjule meningene sine. Og de drøyeste på venstresiden mere frimodig, som kanskje kan være med å skubbe noen vekk fra å ville assosiere seg. 

Det å ikke ville lytte til andre og å nyansere ideene sine virker ikke å være utelukkende et "woke" konsept.

Du skriver at folk ikke vil diskutere det som faktisk foregår i media. Hva mener du? Og hva mener du diskuteres her?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Antonym skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig finnes det ekstremister på både høyre og venstresiden, men når du legger til et bilde av en nazimarsj med - her er anti woke blir det en unyansert generalisering.

Det forstår du og. 

Poenget var at antiwoke ekstremister kommer ut og viser seg idag her hjemme, ikke at alle antiwokere er nazister.   Antiwokere ofte mener de er imot identitetspolitikk men slik er det ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, jjkoggan said:

Ekstremist idioter, jeg tar sterk avstand fra sånne fjotter.

Godt mulig de er anti-woke, men det er ikke hele bildet her.

Det er viktig å ikke spore helt av ved å båse motstandsmeninger med noe som dette.

• Liker 4
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Poenget var at antiwoke ekstremister kommer ut og viser seg idag her hjemme, ikke at alle antiwokere er nazister.   Antiwokere ofte mener de er imot identitetspolitikk men slik er det ikke.

Mulig at antiwoke bevegelsen kommer sterkere til uttrykk i Ohio🤷 Men vi kan vel enes om at disse mennene sannsynligvis har sterkere og mer radikale meninger enn skepsis til wokeness i moderne underholdningsindustri?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Antonym skrev (1 minutt siden):

Mulig at antiwoke bevegelsen kommer sterkere til uttrykk i Ohio🤷 Men vi kan vel enes om at disse mennene sannsynligvis har sterkere og mer radikale meninger enn skepsis til wokeness i moderne underholdningsindustri?

De med mindre radikale meninger og skepsis til wokeness som uttrykker seg gjør det lettere for idioter som disse folk til å uttrykke seg i det offentlig fordi bevegelsen gir dem håp at folk kommer til å se hva de ser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, jjkoggan said:

De med mindre radikale meninger og skepsis til wokeness som uttrykker seg gjør det lettere for idioter som disse folk til å uttrykke seg i det offentlig fordi bevegelsen gir dem håp at folk kommer til å se hva de ser.

Ja, det er grobunnen for å gå ekstremt, men det er tilnærmet like ekstremt å likestille disse.

• Liker 3
Lenke til kommentar
31 minutes ago, mandodiao said:

Du skriver at folk ikke vil diskutere det som faktisk foregår i media. Hva mener du? Og hva mener du diskuteres her?

Det som föregår här är mest en slags meta diskussion där det mesta handlar om woke eksisterar eller ikke, vad woke betyder, vem som har gått på vems agenda, vem som sier vad. 

Det diskuteras väldigt lite om specifika serier eller spel. Når något tas upp kommer alltid rabler och skriver att woke inte finns, red frostraven kommer med ett inlägg om att woke bara är något fra ytre högern, osv. Det som visas ignorerar till stor del.   

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, fredrik2 said:

Det som föregår här är mest en slags meta diskussion där det mesta handlar om woke eksisterar eller ikke, vad woke betyder, vem som har gått på vems agenda, vem som sier vad. 

Det diskuteras väldigt lite om specifika serier eller spel. Når något tas upp kommer alltid rabler och skriver att woke inte finns, red frostraven kommer med ett inlägg om att woke bara är något fra ytre högern, osv. Det som visas ignorerar till stor del.   

Dette!

Det er en tydelig måte å prøve å styre unna selve problemet veldig mange opplever. Det er frustrerende og veldig lite konstruktivt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Jojimbo skrev (4 minutter siden):

Dette!

Det er en tydelig måte å prøve å styre unna selve problemet veldig mange opplever. Det er frustrerende og veldig lite konstruktivt.

Mulig det, men personlig ser jeg ikke problemene tydlig nok til at jeg klarer å forstå frykten/misnøyen.

Jeg kan se inkludering av kjønn, hudfarger,legninger etc. Jeg kan og forstå at det har vært et fokus i underholdningsbransjen.

Jeg konsumerer jo diverse underholdning, så og si daglig. Mye bra, mye dårlig.

Når problemene presenteres her, så opplever jeg det ofte som tynt, og jeg tenker ofte at den spesifikke misnøyen bunner ut i noe dypere enn at underholdningen bare er dårlig.

F.eks. Den nye Fallout-serien ble slaktet før den var produsert, i tråder som jeg leste for at jeg gledet meg. Nå har ikke jeg oppsøkt anti-woke sine beskrivelser i ettertid, men det har vertfall blitt stille her.

Lenke til kommentar
46 minutes ago, jjkoggan said:

"Poenget" - som om du har noe - er at du slår anti-woke i hartkorn med nynazister, og er skyldig i den logiske tankefeilen guilt by association. Du er også farlig nær hitling, en annen uredelig og logisk ugyldig argumentasjon. Dette har jeg arrestert dere woke-forkjempere for utallige ganger her i tråden, og jeg begynner å bli lei av det. Når dere ikke har noen gyldige argumenter, kommer grumset opp til overflaten, og dere bare klør etter å kalle alle som ikke bifaller woke-hysteriet for høyreekstreme, reaksjonære og det som verre er. Desto mer dere taper diskusjonen, jo mer kommer ekstreme hersketeknikker ut av treverket. Det kalles kognitiv dissonans. Reaksjonen må være uproposjonalt kraftig, for dere vet innerst inne at dere tar feil.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (3 minutter siden):

"Poenget" - som om du har noe - er at du slår anti-woke i hartkorn med nynazister, og er skyldig i den logiske tankefeilen guilt by association. Du er også farlig nær hitling, en annen uredelig og logisk ugyldig argumentasjon. Dette har jeg arrestert dere woke-forkjempere for utallige ganger her i tråden, og jeg begynner å bli lei av det. Når dere ikke har noen gyldige argumenter, kommer grumset opp til overflaten, og dere bare klør etter å kalle alle som ikke bifaller woke-hysteriet for høyreekstreme, reaksjonære og det som verre er. Desto mer dere taper diskusjonen, jo mer kommer ekstreme hersketeknikker ut av treverket. Det kalles kognitiv dissonans. Reaksjonen må være uproposjonalt kraftig, for dere vet innerst inne at dere tar feil.

Du tar 100% feil.  Bare en idiot ville mene de fleste som er imot woke er Nazister.  Du får ikke bestemme hva poenget mitt var.  Noe annet er uærlig

Lenke til kommentar
1 minute ago, jjkoggan said:

Du tar 100% feil.  Bare en idiot ville mene de fleste som er imot woke er Nazister.  Du får ikke bestemme hva poenget mitt var.  Noe annet er uærlig

Dette var bokstavlig talt det du postet. Du klarer ikke å vri deg unna her.

1.png

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (Akkurat nå):

Dette var bokstavlig talt det du postet. Du klarer ikke å vri deg unna her.

1.png

Hvor står det at alle antiwokere er nazister.  Ser du ikke logiske bristelse din?

Terroristen er en muslim

Alle muslimer er derfor terrorister

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...