Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Jojimbo skrev (7 timer siden): Eksempler? Ta Disney, som allerede har begynt å justere strategien sin etter suksessene med mer tradisjonelt innhold som The Mandalorian kontra fadesene med filmer som Lightyear og Strange World. Netflix har også kansellert serier som Q-Force og First Kill, fordi publikum rett og slett ikke møter opp. Dette er ikke tilfeldig; selskaper er profittdrevne, og når folk velger med lommeboka, endrer strategien seg. Jeg håper du har rett. Jeg får følge med her i tråden og ellers, og se om troverdige personer anbefaler nyere filmer som ikke er woke på noe vis. For etter å ha sett nok slikt så avstår jeg heller enn å bruke tid på det. Så det er noen år siden jeg begynte å først se på årstallet en film var laget, og var den av nyere karakter så bare blar jeg videre. Finnes riktignok unntak, men sjansen ble såpass stor for at det ville ende med enda en "oh.. no.. here we go again..", så foreløpig ser jeg filmer pre 2010-15-ish. Masse usett å velge i der også, pluss masse fine gjenblikk å se i reprise. Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Undecosendus skrev (2 timer siden): Ikke bry deg om han. Han er her for å trolle. Aquatic skrev (2 timer siden): Forumets desidert største troll. Uten tvil har dere begge rett, ren trollekonto. Jeg har han på ignore, men svarer av og til for underholdningens skyld. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 43 minutter siden Del Skrevet 43 minutter siden DukeNukem3d skrev (18 timer siden): Har du og Frostraven m.fl sagt hele veien at dere er imot woke? Av konkrete eksempler, så har du presentert noen som mener at en karakter med brun sminke og løsnese var å regne for Blackface. Jeg mener det er helt greit at de opplever det slik. Jeg mener det var feil av Discovery å trekke serien. Men jeg ser ikke det store problemet ved den ene situasjonen, det var en orkan i en sølepytt. --- Så har vi museums-saken. Den er rett fram. Direktøren mente et bilde var 'gor kolonististisk' til å passe inn i en utstilling hvor de skulle presentere er mangefold av mangefoldige norske artister. Et bestillingsverk for en konkurranse i USA som tapte, som viser Leif Erikson besøke allerede befolkede og oppdagede Amerika, hvor det bodde folk... Jeg forstår hvorfor på en skala fra [0 til kolonistisk] det oppfattes på den mer navlebeskuende nasjonalistiske, kolonistiske, siden, av en som kjenner dets historie. Jeg forstår også at folk med mindre kunnskap om prosessen lett blir lurt av mediene sine krigstyper. --- Så kommer saken om at folk føler seg krenket av at Disney produserer en advarsel om at en bok kan inneholde materiale som kan oppfattes støtende, uten at Disney sine folk peker på noe spesielt de mener er kontroversielt, alternative medier spinner en sak ut av. --- Først og fremst bare en av sakene relatert til en påstått kanselleringskultur. For det andre er de totalt urelatert, i helt forskjellige miljøer, helt forskjellige kulturer. --- At unge selvrapportert føler seg redde for å bli kansellert skyldes gjerne heller at de hører så mye om det i alternative medier og fra misinformasjon der -- all den tid de ikke selvrapportert opplever å bli kansellert. 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 38 minutter siden Del Skrevet 38 minutter siden skaftetryne32 skrev (4 timer siden): Hvor var de når mer enn halvparten av verdens underholdning ble laget ? Jeg tror du vet meget godt at ikke alt som selv erfarne skapere lager blir bra, tvert i mot, så hvordan har det seg at så mye som blir lagd er ren søppel og hvorfor har det alltid vært sånn ? Er det woke ? Hvorfor var dialogen i SW i så ræva skrevet, er det woke ? Hvorfor er det fremdeles noen som mener at det er bra, fordi de er woke ? Smaken er som baken, delt på midten. Det var du som sidestilte de med lærlinger som må få skaffe seg erfaring. Om det er hva de er, da krever det at de har noen til å veilede og lære seg disse egenskapene. Da syntes jeg det er nærliggende å spørre hvem som var læremestrene i disse skrivesesjonene. Sannheten er vel at det var ingen slike, og det du egentlig hintet til var at de som skrev disse produktene må få lov til å feile noen ganger mens de skaffer seg erfaring. I så fall er de ikke lærlinger lengre, men uskolerte og uvitende produsenter som lærer på jobben. Slikt koster penger, og det går bare så lenge før de som sitter på pengesekken henter inn læremestrene for å gjøre jobben i stedet. Så det er sagt - ingenting av dette er woke, men dersom de uskolerte som lærer på jobben er woke, da blir det de lager også woke dersom det er det eneste de kan. Da som referanse til at Headland spesifikt ville ha uskolerte (kunne ikke Star Wars i det hele tatt) til å jobbe med det. Unnskylde slikt med at de må jo få tid til å lære blir for tynt. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 35 minutter siden Del Skrevet 35 minutter siden (endret) PgUp skrev (4 timer siden): Nei, at woke ikke eksisterer Det er en høyreradikal oppfinnelse. Men kan du med det i bakhodet kommentere til at "alle" produkter i dag er identitetsbasert? Du vet - en kvinne vil aldri tape en kamp eller krangel mot en mann. Det slår jo ikke feil, og tar all spenning ut av produkter. Hvite menn er nesten utelukkende den onde eller dumme, tilsvarende roller for alle former for identiteter. Sier du at dette ikke er tilfellet eller sier du at det er tilfellet men ikke er woke? Endret 34 minutter siden av fokkeslasken Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 34 minutter siden Del Skrevet 34 minutter siden fokkeslasken skrev (5 timer siden): Noen av grunnene for at transpersoner sliter med å bli ansatt er at de ofte er regnet som et uromoment på arbeidsplassen, og erfaring viser at de er omtrent oftere på HR sitt kontor for å levere en klage enn de er på sitt eget kontor (for å ta i litt). Hvis noen blir et slikt problem etter ansettelse, da har jeg intet problem med å tro at de selv sier de blir sparket for å være trans, selv om hovedproblemet gjerne er at produktivitet går ned og de erter på seg en andel av de andre ansatte. Du glemte å presentere kildene du funderer påstandene dine som du dømmer millioner av individer på. 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 33 minutter siden Del Skrevet 33 minutter siden Red Frostraven skrev (Akkurat nå): Du glemte å presentere kildene du funderer påstandene dine som du dømmer millioner av individer på. Du óg. Selvrapportering er ikke en kilde for de faktiske grunnene. Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 27 minutter siden Del Skrevet 27 minutter siden fokkeslasken skrev (5 minutter siden): Men kan du med det i bakhodet kommentere til at "alle" produklter i dag er identitetsbasert? Du vet - en klvinne vil aldri tape en kamp eller krangel mot en mann. Det slår jo ikke feil, og tar all spenning ut av produkter. Hvite menn er nesten utelukkende den onde eller dumme, tilsvbarende roller for alle former for identiteter. Sier du at dette ikke er tilfellet eller sier du at det er tilfellet men ikke er woke? Jeg vil gjerne hevde at det ikke er tilfelle. Men nå skal jo woke forsvinne gradvis i løpet av et par år. Så da kan hvite menn bli smarte helter igjen, og vinne kampene eller kranglene. Spennende tider! 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 25 minutter siden Del Skrevet 25 minutter siden (endret) fokkeslasken skrev (10 minutter siden): Men kan du med det i bakhodet kommentere til at "alle" produkter i dag er identitetsbasert? Du vet - en kvinne vil aldri tape en kamp eller krangel mot en mann. Det slår jo ikke feil, og tar all spenning ut av produkter. Hvite menn er nesten utelukkende den onde eller dumme, tilsvarende roller for alle former for identiteter. Sier du at dette ikke er tilfellet eller sier du at det er tilfellet men ikke er woke? Skjønte heller lite av dette, hva snakker du om konkret her? I hvilken verden er kvinner aldri dumme og taper aldri en krangel? Hva mener du med at alt er identitet basert? Ikke i den underholdningen jeg ser på ihvertfall. Og ingen jeg kjenner har pratet om dette heller. Så det må være bare noe ytre høyre ser. Endret 24 minutter siden av PgUp 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå