mandodiao Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden Jojimbo skrev (1 time siden): Ingen vits i å diskutere dette med virkelighetsfjerne mennesker. Jeg har bedt deg om å virkelighetsorientere meg, med å udjupe dine påstander. Men du sluttet å svare. 2 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 17 timer siden Del Skrevet 17 timer siden PgUp skrev (4 timer siden): Vi har jo sagt woke ikke er noe hele veien bra dere har kommet til samme konklusjon! Har du og Frostraven m.fl sagt hele veien at dere er imot woke? 4 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden 7 hours ago, DukeNukem3d said: Norske politikere begynner å skjønne det også: "Woke er dødt! Utenrikspolitisk er «woke» allerede dødt. Jeg tror også fenomenet synger på siste verset i nasjonal politikk." https://www.vg.no/nyheter/i/JbpdKR/woke-er-doedt" Så da kan nok snart denne tråden konkluderes og begraves? 🙂 Kjære deg. Vi har konkludert for lenge siden. Woke er innbilling og de som tror woke er en ting er idioter. Selvsagt er woke dødt. Det har alltid vært dødt. 3 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 4 hours ago, rabler said: Kjære deg. Vi har konkludert for lenge siden. Woke er innbilling og de som tror woke er en ting er idioter. Selvsagt er woke dødt. Det har alltid vært dødt. Når du konsekvent avfeier andres synspunkter som ‘vås’ eller ‘konspirasjonsteori’, uten å engang forsøke å forstå hvorfor så mange faktisk opplever woke som et problem, viser det en manglende evne til å se utenfor din egen ideologiske komfortsone. Ironisk nok er dette selve kjernen i kritikken av woke – en total intoleranse for andre perspektiver. Du hevder at woke aldri har eksistert, samtidig som du bruker hundrevis av poster på å beskytte og rettferdiggjøre nettopp de prinsippene som kritiseres som woke. Hvis det virkelig var dødt eller innbilning, hvorfor bruker du så mye energi på å motbevise det? 6 2 1 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden 8 hours ago, mandodiao said: Jeg har bedt deg om å virkelighetsorientere meg, med å udjupe dine påstander. Men du sluttet å svare. Grunnen til at jeg ikke svarte, er at jeg ser lite poeng i å forklare noe til folk som konsekvent avfeier motstridende meninger som ‘vås’ og ‘konspirasjonsteori.’ Men siden du spør, skal jeg utdype: De neste to årene vil vi sannsynligvis se en endring i hvordan woke-ideologi blir håndtert i underholdning og politikk. Grunnen til dette er en kombinasjon av tilbakefall i salgstall, publikumsopprør mot innhold som oppleves som ideologisk påtvunget, og et stadig større press på selskaper for å levere innhold som faktisk resonnerer bredere. Eksempler? Ta Disney, som allerede har begynt å justere strategien sin etter suksessene med mer tradisjonelt innhold som The Mandalorian kontra fadesene med filmer som Lightyear og Strange World. Netflix har også kansellert serier som Q-Force og First Kill, fordi publikum rett og slett ikke møter opp. Dette er ikke tilfeldig; selskaper er profittdrevne, og når folk velger med lommeboka, endrer strategien seg. Når det gjelder ‘rabler’ og andre som nekter for at dette skjer: Problemet ligger i deres manglende evne til å erkjenne de kulturelle trendene og reaksjonene som allerede er i gang. Når ting snur og fokus igjen rettes mot innhold som ikke føles påtvunget eller politisk, vil de ikke engang merke forskjellen fordi de aldri så det som et problem i utgangspunktet. 4 1 1 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Jeg har lyst til å ta ett oppgjør med Baldurs Gate 3, ett spill som jeg kjøpte nesten 2 år før release dato. Jeg var med i alpha-tester og beta-tester, og jeg ga min stemme til det som årets spill. For Baldur’s Gate 3 er et flott eksempel på at solid gameplay, dyp historie og sterke rollespillelementer kan overvinne irritasjonsmomenter som enkelte woke-elementer. For eksempel: Scener som bjørne-sex og overdrevne fokus på seksualitet og karakterers femininitet hadde liten eller ingen verdi for meg som spiller. Men spillet leverer på andre områder – gameplayet, valgfriheten og den dype historien gjør det så bra at de woke elementene kan overses. Poenget er ikke at alle spill som har woke innhold automatisk er dårlige – poenget er at når fokus skifter fra å lage en fantastisk opplevelse til å tilfredsstille ideologiske sjekklister, så lider kvaliteten. Hadde Baldur’s Gate 3 prioritert mer av det irrelevante innholdet med mer woke innhold på bekostning av gameplay, hadde det nok vært en helt annen historie. Så i mine øyne lykkes Baldur’s Gate 3 på tross av de woke elementene, ikke på grunn av dem. Og det tror jeg veldig mange føler på. Så, BG 3 viser nettopp hva som skjer når en utvikler fokuserer på gameplay og historie først. Det er derfor jeg støttet prosjektet i utgangspunktet – ikke på grunn av woke elementene, men fordi jeg så potensialet i alt det andre spillet hadde å tilby. 8 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden (endret) fokkeslasken skrev (På 14.11.2024 den 11:18 AM): Du tar ett eksempel som kan være kansellering og sidestiller det med alle som gir samme resultat. Det er ikke spesielt riktig da det er grunnen for resultatet som gjør (eller ikke gjør) det til kansellering. Ikke resultatet. Det å ikke få en jobb er ikke kansellering, men man kan kanselleres ved å ikke få en jobb. Derfor kaller jeg det brønnpissing, for det er ikke engang i nærheten av å være en ærlig fremstilling av problemet. Du kan jo likegjerne si at man kanselleres ved å arresteres, da. Om det er fordi man har sagt noe ikke-PK i sosiale medier eller om man har slått ned noen på åpen gate for joggeskoene deres virker ikke nevneverdig viktig om man kaller alle resultater som kan være fra kansellering for nettopp kansellering. Men likevel, om vi bare snakker om det å bli sparket, så gjelder dette 13% av transpersoner i løpet av et år. Sitat One in six (16%) respondents who have been employed reported that they had lost a job because of their gender identity or expression. This represents 13% of the overall sample. https://transequality.org/sites/default/files/docs/usts/USTS-Full-Report-Dec17.pdf 13% av transpersoner opplever å blitt sparket eller tvunget til å si opp på grunn av at de er trans i løpet av et år. Så. Poenget består, uavhengig av definisjon. Det er over 250 000 individer som er trans eller ikke-binær som får sparken på grunn av kjønnsidentitet i året. Gina sitt å problem drukner mot 250 000 årlige eksempler på konsekvensene av kulturen anti-woke/anti-LGBT står for, for bare en liten gruppe mennesker. Endret 7 timer siden av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden 9 minutes ago, Red Frostraven said: Men likevel, om vi bare snakker om det å bli sparket, så gjelder dette 13% av transpersoner i løpet av et år. https://transequality.org/sites/default/files/docs/usts/USTS-Full-Report-Dec17.pdf 13% av transpersoner opplever å blitt sparket eller tvunget til å si opp på grunn av at de er trans i løpet av et år. Så. Poenget består, uavhengig av definisjon. Det er over 250 000 individer som er trans eller ikke-binær som får sparken på grunn av kjønnsidentitet i året. Gina sitt å problem drukner mot 250 000 årlige eksempler på konsekvensene av kulturen anti-woke/anti-LGBT står for, for bare en liten gruppe mennesker. Studien fra transequality.org er basert på selvrapporterte data, som er av subjektiv tolkning. Når man hevder at 13 % av transpersoner blir sparket fordi de er trans, er det nødvendig å spørre: Har vi data på hvor mange av disse tilfellene faktisk skyldes diskriminering kontra andre faktorer? Uten den distinksjonen blir det vanskelig å bruke dette tallet som et argument for å koble det direkte til anti-woke kultur. 6 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden skaftetryne32 skrev (22 timer siden): En ting er sikkert en blir ikke kvalifisert av å stå å kikke i et hjørne, selv mestersnekkere var lærlinger i sin tid. ? Skal man være lærling må mestrene få lov til å være med å lære bort. Hvor var disse mestrene i forfatterrommet for The Acolyte? She-Hulk? Man hører tilsvarende også om The Veilguard. For å nevne noen få. Var mestrene med lærlingene sine? Hvis ikke, hvorfor ikke? 4 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden jjkoggan skrev (22 timer siden): Det kan skje når arbeidsgruppen er for homogent og arbeiderne ikke stiller spørsmål på hverandres håndverk eller du ansetter noen fordi han er nevøen til sjefen Ja, det er jo saken her. Dette med at "man må få begynne et sted" har vært nevnt i tråden før, og det stopper alltid når man spør hvem de skal lære fra, for det viser seg jo at de har ingen å lære fra fordi de er alle sammen ansatt på helt andre kriterier. Så da spør jeg hvorfor de jobber der. Hvilke kriterier jobber de der for, og slikt. Men svarene lar vente på seg. Nesten så man skulle tro de egentlig vet svaret, men det er vanskelig å formulere uten å dette innom ordet "woke". 3 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden DukeNukem3d skrev (17 timer siden): Norske politikere begynner å skjønne det også: "Woke er dødt! Utenrikspolitisk er «woke» allerede dødt. Jeg tror også fenomenet synger på siste verset i nasjonal politikk." https://www.vg.no/nyheter/i/JbpdKR/woke-er-doedt" Så da kan nok snart denne tråden konkluderes og begraves? 🙂 Bortsett fra at den egentlig skulle handle om underholdningsindustrien 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Red Frostraven skrev (3 timer siden): Men likevel, om vi bare snakker om det å bli sparket, så gjelder dette 13% av transpersoner i løpet av et år. https://transequality.org/sites/default/files/docs/usts/USTS-Full-Report-Dec17.pdf 13% av transpersoner opplever å blitt sparket eller tvunget til å si opp på grunn av at de er trans i løpet av et år. Så. Poenget består, uavhengig av definisjon. Det er over 250 000 individer som er trans eller ikke-binær som får sparken på grunn av kjønnsidentitet i året. Noen av grunnene for at transpersoner sliter med å bli ansatt er at de ofte er regnet som et uromoment på arbeidsplassen, og erfaring viser at de er omtrent oftere på HR sitt kontor for å levere en klage enn de er på sitt eget kontor (for å ta i litt). Hvis noen blir et slikt problem etter ansettelse, da har jeg intet problem med å tro at de selv sier de blir sparket for å være trans, selv om hovedproblemet gjerne er at produktivitet går ned og de erter på seg en andel av de andre ansatte. Red Frostraven skrev (3 timer siden): Gina sitt å problem drukner mot 250 000 årlige eksempler på konsekvensene av kulturen anti-woke/anti-LGBT står for, for bare en liten gruppe mennesker. Det gjør det ikke til løgn for det. Hun kan fortsatt ha rett i sin anklage, og om hun har rett, da kan en slik rettssak avdekke problematiske sider ved en kultur som burde vært ryddet opp i. For, igjen om hun har rett, da viser det diskriminering på bakgrunn av ens meninger og potensielt hudfarge mm. Slikt burde vi alle være interessert i å rydde opp i. 3 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden fokkeslasken skrev (42 minutter siden): Bortsett fra at den egentlig skulle handle om underholdningsindustrien Men det starter i politikken. Hvis politikerne finner ut at woke er dødfødt så vil til slutt hollywood, spillselskapene m.fl finne det ut også. 2 Lenke til kommentar
Undecosendus Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Jojimbo skrev (6 timer siden): Når du konsekvent avfeier andres synspunkter som ‘vås’ eller ‘konspirasjonsteori’, uten å engang forsøke å forstå hvorfor så mange faktisk opplever woke som et problem, viser det en manglende evne til å se utenfor din egen ideologiske komfortsone. Ironisk nok er dette selve kjernen i kritikken av woke – en total intoleranse for andre perspektiver. Du hevder at woke aldri har eksistert, samtidig som du bruker hundrevis av poster på å beskytte og rettferdiggjøre nettopp de prinsippene som kritiseres som woke. Hvis det virkelig var dødt eller innbilning, hvorfor bruker du så mye energi på å motbevise det? Ikke bry deg om han. Han er her for å trolle. 4 Lenke til kommentar
Aquatic Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Undecosendus skrev (4 minutter siden): Ikke bry deg om han. Han er her for å trolle. Forumets desidert største troll. 4 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden fokkeslasken skrev (1 time siden): Skal man være lærling må mestrene få lov til å være med å lære bort. Hvor var disse mestrene i forfatterrommet for The Acolyte? She-Hulk? Man hører tilsvarende også om The Veilguard. For å nevne noen få. Hvor var de når mer enn halvparten av verdens underholdning ble laget ? Jeg tror du vet meget godt at ikke alt som selv erfarne skapere lager blir bra, tvert i mot, så hvordan har det seg at så mye som blir lagd er ren søppel og hvorfor har det alltid vært sånn ? Er det woke ? Hvorfor var dialogen i SW i så ræva skrevet, er det woke ? Hvorfor er det fremdeles noen som mener at det er bra, fordi de er woke ? Smaken er som baken, delt på midten. 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden DukeNukem3d skrev (14 timer siden): Har du og Frostraven m.fl sagt hele veien at dere er imot woke? Nei, at woke ikke eksisterer Det er en høyreradikal oppfinnelse. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden rabler skrev (10 timer siden): Kjære deg. Vi har konkludert for lenge siden. Woke er innbilling og de som tror woke er en ting er idioter. Selvsagt er woke dødt. Det har alltid vært dødt. Nettopp! 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Jojimbo skrev (5 timer siden): Jeg har lyst til å ta ett oppgjør med Baldurs Gate 3, ett spill som jeg kjøpte nesten 2 år før release dato. Jeg var med i alpha-tester og beta-tester, og jeg ga min stemme til det som årets spill. For Baldur’s Gate 3 er et flott eksempel på at solid gameplay, dyp historie og sterke rollespillelementer kan overvinne irritasjonsmomenter som enkelte woke-elementer. For eksempel: Scener som bjørne-sex og overdrevne fokus på seksualitet og karakterers femininitet hadde liten eller ingen verdi for meg som spiller. Men spillet leverer på andre områder – gameplayet, valgfriheten og den dype historien gjør det så bra at de woke elementene kan overses. Poenget er ikke at alle spill som har woke innhold automatisk er dårlige – poenget er at når fokus skifter fra å lage en fantastisk opplevelse til å tilfredsstille ideologiske sjekklister, så lider kvaliteten. Hadde Baldur’s Gate 3 prioritert mer av det irrelevante innholdet med mer woke innhold på bekostning av gameplay, hadde det nok vært en helt annen historie. Så i mine øyne lykkes Baldur’s Gate 3 på tross av de woke elementene, ikke på grunn av dem. Og det tror jeg veldig mange føler på. Så, BG 3 viser nettopp hva som skjer når en utvikler fokuserer på gameplay og historie først. Det er derfor jeg støttet prosjektet i utgangspunktet – ikke på grunn av woke elementene, men fordi jeg så potensialet i alt det andre spillet hadde å tilby. Er spillet bra så er det ikke woke. Er spillet dårlig så er det woke. Du oppsummerer det bra. Det har ikke noe å si om det er homofile, transpersoner osv med. Dere bruker ordet woke for ting dere synes er dårlig. 2 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Jojimbo skrev (6 timer siden): Grunnen til at jeg ikke svarte, er at jeg ser lite poeng i å forklare noe til folk som konsekvent avfeier motstridende meninger som ‘vås’ og ‘konspirasjonsteori.’ Men siden du spør, skal jeg utdype: De neste to årene vil vi sannsynligvis se en endring i hvordan woke-ideologi blir håndtert i underholdning og politikk. Grunnen til dette er en kombinasjon av tilbakefall i salgstall, publikumsopprør mot innhold som oppleves som ideologisk påtvunget, og et stadig større press på selskaper for å levere innhold som faktisk resonnerer bredere. Eksempler? Ta Disney, som allerede har begynt å justere strategien sin etter suksessene med mer tradisjonelt innhold som The Mandalorian kontra fadesene med filmer som Lightyear og Strange World. Netflix har også kansellert serier som Q-Force og First Kill, fordi publikum rett og slett ikke møter opp. Dette er ikke tilfeldig; selskaper er profittdrevne, og når folk velger med lommeboka, endrer strategien seg. Når det gjelder ‘rabler’ og andre som nekter for at dette skjer: Problemet ligger i deres manglende evne til å erkjenne de kulturelle trendene og reaksjonene som allerede er i gang. Når ting snur og fokus igjen rettes mot innhold som ikke føles påtvunget eller politisk, vil de ikke engang merke forskjellen fordi de aldri så det som et problem i utgangspunktet. Jeg skjønner, takk for svar. Men tenker du woke-ideologi vil bli regulert av noen slags autoritet, eller er det bare markedskreftene som regulerer de med publikum sin manglende interesse? Trender som det snakkes om, er jo ofte reaksjon/mot-reaksjon. Som i politikken, så skifter demokratier på hvilke regjeringer som sitter. Og ellers at ungdomer går i bølger på hva eller hvem som er kult. I såfall, sett at det ikke er noe konspiratorisk ideologi som styrer i kulissene, så går jo trendene sin gang som du sier. Og man vil bytte på tur om hvem som føler seg minst sett/hørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå