PgUp Skrevet 14 timer siden Rapporter Del Skrevet 14 timer siden (endret) HasuUser skrev (1 time siden): Sam Harris har helt rett, wokeideologien deres skyver bare folk lenger til høyre. Uansett om det er her eller i USA. Snart stemmer hver fjerde nordmann frp, så keep up the good work! Tar gjerne høyreregjering i Norge. Deres? Hvilke woke meninger har jeg? Venter spent igjen. Hva har amerikansk kulturkrig med Frp stemmer? Endret 14 timer siden av PgUp 2 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 14 timer siden Rapporter Del Skrevet 14 timer siden fokkeslasken skrev (1 time siden): Det er ikke snakk om å ikke gjøre det med vilje, men om man benytter feil/riktig folk så vil de assosiere noe helt annet med en god historie enn hva som er regnet som det vanlige publikummet for produktet. Derfor ble det foreksempel sett på som negativt at Leslye Headland ville ha med en forfatter som aldri hadde sett Star Wars. Derfor er det sett negativt på at man tar føringer for spill fra noen som syntes man er en gamer om man spiller Candy Crush. Er det woke når forfattere ikke kjenner materialet fra før? 3 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 14 timer siden Rapporter Del Skrevet 14 timer siden mandodiao skrev (1 time siden): Det er selfølgelig nok. Det er viktig å ha det gøy, når man skal ha det gøy. Jeg tror rett og slett det er forutsigbarheten som kjeder meg, for å være mer spesifikk. Alt er likt. Er det en slik type person, da skjer det slik. Er det en annen type person, da skjer det sånn. Alt er bygget på identiteter. Du kan se handlingen som er i ferd med å skje fra identiteten. Det er så kjedelig at jeg rett og slett har sluttet se på mesteparten av filmer og serier. Den siste spikeren i kista var Wheel of Time. Jeg hadde venten i årevis på den serien. Først leste jeg gjennom alle 14 bøkene to ganger, så leste jeg prologhistorien, og ettervært var det ingenting annet å gjøre enn å vente på TV-adapsjonen som var lovet ørten ganger. Den ble utsatt i mange år, og dessverre ble den til slutt plukket opp av et studio i dette årtiende, og dermed ble det så dårlig at det var knapt verdt å se på. Selv en bokserie hvor kvinner var den rådende part måtte de ødelegge med å skru opp til 11. Det er nesten så man blir litt imponert over at de klarte å ødelegge det på den måten. Det var mye mer, men det var det mest imponerende. 4 1 Lenke til kommentar
HasuUser Skrevet 13 timer siden Rapporter Del Skrevet 13 timer siden 28 minutes ago, PgUp said: Deres? Hvilke woke meninger har jeg? Venter spent igjen. Hva har amerikansk kulturkrig med Frp stemmer? Debatten har blitt importert over hit av ytre venstre for lenge siden. 4 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 13 timer siden Rapporter Del Skrevet 13 timer siden PgUp skrev (26 minutter siden): Er det woke når forfattere ikke kjenner materialet fra før? Kall det hva du vil. Det har vært en del av trenden å skrive seg bort fra grunnmaterialet man skriver for - så kan du kalle det hva du vil. Når de gjør dette og ser at det blir for tynt, da har de en tenden til å putte inn det de faktisk kan noe om, og da blir det hva folk gjerne klager på. Så om du ansetter noen som ikke kan kildematerialet, da er du garantert at noe slikt vil skje. Og gitt da nevnte Star Wars og hvem som ledet prosjektet så var det vel liten tvil om hva denne ansatte ville ha mer kunnskaper om. Og lo and behold - jammen ble det visst Sex and the City med lyssabler. 6 Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 13 timer siden Rapporter Del Skrevet 13 timer siden Så serien "Disclaimer" på AppleTV, og den var så lovende! Men så falt den i WOKE gryta i siste episode, og ble veldig forutsigbar og kjedelig. 4 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden (endret) fokkeslasken skrev (5 timer siden): Igjen - hva så? Det endrer jo ikke resultatet. Kun opphavet. Folk klager på resultatet. Og resultatet skyldes ikke ideologi. Det er minst tre forskjellige definisjoner av woke her: 1 Kanselleringskultur -- som jo åpenbart er irrelevant for det meste som diskuteres i tråden, og som åpenbart bare er et nytt stempel på et gammelt fenomen som det kokes suppe på spiker til hele anti-woke hæren. Du spurte om eksempler på at konservative eller anti-woke kansellerer, og problemet der er at det er systematisk: 40% av dem med ikke-hvite navn kanselleres ved jobbsøknader. 29% av transpersoner får sparket https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/73/su/su7301a6.htm Der har du et eksempel på to systemiske problemer med kansellering i regi politiske høyre, som slår eventuelle anekdoter du har på noen som lyger om hvorfor de får sparken, som Gina, ut av havet i omfang. --- 2 Alt som tilhører politiske venstre, og identitetspolitikk, selv om anti-woke er konservativ hvit identitetspolitikk og det meste som kalles woke ikke er eller handler om identitetspolitikk. Problemet er at dette både er dobbeltmoralistisk og innsiktsløs kritikk: Når anti-woke gjør noe, så er det automatisk bra -- når dem som stemples woke gjør noe, så er det automatisk dårlig, altså woke: Samme handlinger regnes som bra eller dårlig fundert på, ikke gruppetilhørighet, men ansett gruppetilhørighet. Så Sam Harris blant annet bør ta seg en pølse. Folk som stemmer på republikanerene ELSKER identitetspolitikk, og identitetspolitikk er jo i praksis etablert nettopp fordi det er hva konservative hvite gjør på egne vegne, på andres bekostning -- som må korrigeres, og korreksjonen heter og er, også, identitetspolitikk. Det er i praksis et navn på praksisen til republikanerene. https://www.washingtonpost.com/politics/white-identity-politics-drives-trump-and-the-republican-party-under-him/2019/07/16/a5ff5710-a733-11e9-a3a6-ab670962db05_story.html --- 3 Kapitalisme: Privat eierskap av åndsverket til andre, som omskrives etter målsettinger et selskap har for profittmaksimering. DEI og det meste annet som handler om inkludering har sårt lite å gjøre med politiske venstre, og alt å gjøre med at fargede i USA som gruppe ser mye mer TV enn hvite og går mer på kino og er en større gruppe i verden enn hvite. Det er vanlig i denne tråden å misforstå disse bedriftene sine mangel på evner til å produsere gode manuskripter og sluttprodukter: Som forestillingen om at strategiene de følger som ikke har noe å gjøre med kvalitet, er årsaken til mangel på ansett kvalitet. Der kommer anti-woke sine folk på alternative høyre inn. De står for brorparten av misinformasjon om at problemet med kapitalismens manglende skaperkraft skyldes politiske venstre. EA, Vivendi, og Activision slet med å lage gode spill for 20 år siden også, og slet med å at de ikke klarer å la kompetente utviklere oppfylle sine visjoner uten innblanding. De kjøpte opp spillstudio og melket deres rettigheter til døden da også. Det er ingenting nytt som skjer i dag. Spillseriene jeg pleide å spille og som jeg selv har kritisert blir plutselig kritisert for å være woke, når de har gått nedover i samme retning i 20 år: Maksimering av visuell stil, dårligere musikk og estetikk, og dårligere gameplay og mekanikker --og en spillopplevelse fundert på hånd-holding og appell til bredest mulig del av befolkningen. Baldur's Gate gikk den veien: Baldur's Gate: Dark Alliance solgte dog mer enn de langt bedre spillene serien startet med. Diablo gikk den veien: Diablo 3 og Diablo 4 solgte dog mer enn de langt bedre spillene 1 og 2. Call of Duty gikk fra autentiske steder og våpen i dens første spill i moderne tid, til fantasi og kart produsert etter målsetting om balanse og apell til blandet strategi heller enn realisme. Hvert program eller spill som godkjennes godkjennes av ledere for selskaper, som er generelt er alt annet enn progressive -- men de elsker nok sikkert at folk som ikke har snøring på verken politikk eller medier gir skylden for deres feilede satsinger på politiske venstre, all den tid de kan sparke folk og fortsette som før og late som om de har forandret seg -- mens målet er alltid å maksimere profitt ved å appellere til forskjellige kundegrupper og prøve seg frem til utviklere og produsenter som er gullgåser som legger gullegg de kan vri om halsen på for å hente ut alle gulleggene i magen deres raskest mulig. Om man ikke er målgruppen for et produkt så betyr ikke det nødvendigivs at produktet ikke gjør jobben det er ment å gjøre, i det produktet skaper merkevarbevissthet for universet for øvrig. Merk også at folk over 40 sjeldent er målgruppen for noe nytt produkt. 20-åringer kan forventes å kjøpe underholdning i 30 år, mens de gradvis går lei og ser samme tegning som folk over 40 ser grunnet livserfaringer og mangel på tid og ork til underholdning: Man ser at det er samme historie som går igjen og igjen. Alt som slår an er en Hero's Journey-historie med et tidlig etablert romantisk mål og diverse sidekicks. Endret 10 timer siden av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10 timer siden Rapporter Del Skrevet 10 timer siden HasuUser skrev (3 timer siden): Debatten har blitt importert over hit av ytre venstre for lenge siden. Forklar hvilke woke meninger jeg har da. 2 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 9 timer siden Rapporter Del Skrevet 9 timer siden PgUp skrev (17 minutter siden): Forklar hvilke woke meninger jeg har da. Mener du faktisk at du ikke er woke når du konstant går til angrep på antiwoke-poster og latterliggjør dem? Du har også mange poster hvor du bruker hvite menn som et argument og det finnes ikke noe større symptom på wokehet enn det. 4 Lenke til kommentar
HasuUser Skrevet 9 timer siden Rapporter Del Skrevet 9 timer siden 24 minutes ago, PgUp said: Forklar hvilke woke meninger jeg har da. Er ikke du en av de mest aktive woke-krigerne her inne da? Bare et inntrykk jeg har fått 4 Lenke til kommentar
HasuUser Skrevet 9 timer siden Rapporter Del Skrevet 9 timer siden 3 hours ago, PanserJohan said: Så serien "Disclaimer" på AppleTV, og den var så lovende! Men så falt den i WOKE gryta i siste episode, og ble veldig forutsigbar og kjedelig. Da var den jo bra ganske lenge? Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 9 timer siden Rapporter Del Skrevet 9 timer siden HasuUser skrev (7 minutter siden): Da var den jo bra ganske lenge? Ja, den var lovende lenge. Forfriskende ombytte på antagonist og protagonist. Men det viste seg at nei da.. vi må holde historien innenfor det politisk korrekte. Historien i seg selv er en ting, det jeg syntes var interessant var rollebyttet. Endelig kommer det en serie som snur narrative litt på hodet, men det viste seg å ikke stemme. Fryktelig hvordan den falt gjennom, og gikk fra "mind-fuck" til "samme gamle suppa" på 20 min. 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8 timer siden Rapporter Del Skrevet 8 timer siden Red Frostraven skrev (1 time siden): Og resultatet skyldes ikke ideologi. Det er minst tre forskjellige definisjoner av woke her: Nå var vel ikke dette et forsøk på å definere woke. Red Frostraven skrev (1 time siden): 1 Kanselleringskultur -- som jo åpenbart er irrelevant for det meste som diskuteres i tråden, og som åpenbart bare er et nytt stempel på et gammelt fenomen som det kokes suppe på spiker til hele anti-woke hæren. Du spurte om eksempler på at konservative eller anti-woke kansellerer, og problemet der er at det er systematisk: 40% av dem med ikke-hvite navn kanselleres ved jobbsøknader. 29% av transpersoner får sparket https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/73/su/su7301a6.htm Der har du et eksempel på to systemiske problemer med kansellering i regi politiske høyre, som slår eventuelle anekdoter du har på noen som lyger om hvorfor de får sparken, som Gina, ut av havet i omfang. Så vi er ikke enige om hva kanselleringskultur er. At man ikke får en jobb man søker på er ikke å bli kansellert, uansett om det er fordi noen blir kvotert inn foran deg eller slikt. At det finnes rasisme og forskjellsbehandling er jo ikke noe nytt, men kanseleringskultur er det ikke. Dette virker bare som nok et forsøk på brønnpissing. Man kan jo ikke kalle alt man ikke får som man vil ha for kanselleringskultur. For eksempel kan det skje at man ikke får en jobb basert på at andre søkere er bedre selv om man har anderledes navn eller mer melanin i huden. Man blir da ikke kansellert for det. At du sier Gina Carano lyver får da være ditt problem. Retten som skal behandle det er uenig med deg da de har avslått Disneys forsøk på å forkaste saken. Du vet tydeligvis noe retten ikke vet da. Red Frostraven skrev (1 time siden): 3 Kapitalisme: Privat eierskap av åndsverket til andre, som omskrives etter målsettinger et selskap har for profittmaksimering. DEI og det meste annet som handler om inkludering har sårt lite å gjøre med politiske venstre, og alt å gjøre med at fargede i USA som gruppe ser mye mer TV enn hvite og går mer på kino og er en større gruppe i verden enn hvite. Det er vanlig i denne tråden å misforstå disse bedriftene sine mangel på evner til å produsere gode manuskripter og sluttprodukter: Som forestillingen om at strategiene de følger som ikke har noe å gjøre med kvalitet, er årsaken til mangel på ansett kvalitet. Der kommer anti-woke sine folk på alternative høyre inn. De står for brorparten av misinformasjon om at problemet med kapitalismens manglende skaperkraft skyldes politiske venstre. EA, Vivendi, og Activision slet med å lage gode spill for 20 år siden også, og slet med å at de ikke klarer å la kompetente utviklere oppfylle sine visjoner uten innblanding. De kjøpte opp spillstudio og melket deres rettigheter til døden da også. Det er ingenting nytt som skjer i dag. Spillseriene jeg pleide å spille og som jeg selv har kritisert blir plutselig kritisert for å være woke, når de har gått nedover i samme retning i 20 år: Maksimering av visuell stil, dårligere musikk og estetikk, og dårligere gameplay og mekanikker --og en spillopplevelse fundert på hånd-holding og appell til bredest mulig del av befolkningen. Baldur's Gate gikk den veien: Baldur's Gate: Dark Alliance solgte dog mer enn de langt bedre spillene serien startet med. Diablo gikk den veien: Diablo 3 og Diablo 4 solgte dog mer enn de langt bedre spillene 1 og 2. Call of Duty gikk fra autentiske steder og våpen i dens første spill i moderne tid, til fantasi og kart produsert etter målsetting om balanse og apell til blandet strategi heller enn realisme. Hvert program eller spill som godkjennes godkjennes av ledere for selskaper, som er generelt er alt annet enn progressive -- men de elsker nok sikkert at folk som ikke har snøring på verken politikk eller medier gir skylden for deres feilede satsinger på politiske venstre, all den tid de kan sparke folk og fortsette som før og late som om de har forandret seg -- mens målet er alltid å maksimere profitt ved å appellere til forskjellige kundegrupper og prøve seg frem til utviklere og produsenter som er gullgåser som legger gullegg de kan vri om halsen på for å hente ut alle gulleggene i magen deres raskest mulig. Om man ikke er målgruppen for et produkt så betyr ikke det nødvendigivs at produktet ikke gjør jobben det er ment å gjøre, i det produktet skaper merkevarbevissthet for universet for øvrig. Merk også at folk over 40 sjeldent er målgruppen for noe nytt produkt. 20-åringer kan forventes å kjøpe underholdning i 30 år, mens de gradvis går lei og ser samme tegning som folk over 40 ser grunnet livserfaringer og mangel på tid og ork til underholdning: Man ser at det er samme historie som går igjen og igjen. Alt som slår an er en Hero's Journey-historie med et tidlig etablert romantisk mål og diverse sidekicks. Javel. Sluttresultatene får tale for seg selv, og det gjør de jo. Om du vil si at dette er hva som alltid har skjedd så deg om det. Det "eneste" som mangler i denne ranten din er jo hvorfor noe av dette skjer i dag. Det trenger ikke være samme grunn som det var før selv om enkelttilfeller kan ha tilsvarende resultat. Det å si at fordi de melket produkter til det gikk dårlig før så er det derfor det går galt også i dag, det blir noe snevert. 2 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 8 timer siden Rapporter Del Skrevet 8 timer siden (endret) Poppmunn skrev (1 time siden): Mener du faktisk at du ikke er woke når du konstant går til angrep på antiwoke-poster og latterliggjør dem? Du har også mange poster hvor du bruker hvite menn som et argument og det finnes ikke noe større symptom på wokehet enn det. Så hvis jeg ikke er ytre høyre radikal så er jeg ytre venstre radikal? Å latterliggjøre radikale meninger er jo noe du også gjør. Jeg var ute etter spesifikke meninger jeg har som er woke. Noe ingen kan peke på. Hvite menn som argument, what? Anti-woke er vi jo alle enige er hvite menns identitetspolitikk. Er du uenig her? Endret 8 timer siden av PgUp 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8 timer siden Rapporter Del Skrevet 8 timer siden fokkeslasken skrev (17 minutter siden): At man ikke får en jobb man søker på er ikke å bli kansellert Så komikere eller skuespillere som er redde for å ikke få jobber om de er kontroversielle er ikke et problem under paraplyen kanselleringskultur..? 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 8 timer siden Rapporter Del Skrevet 8 timer siden HasuUser skrev (1 time siden): Er ikke du en av de mest aktive woke-krigerne her inne da? Bare et inntrykk jeg har fått Jo, men det betyr ikke at jeg er woke. Alle er ikke anti woke eller woke. Det finnes noe imellom. 2 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 7 timer siden Rapporter Del Skrevet 7 timer siden PgUp skrev (22 minutter siden): Så hvis jeg ikke er ytre høyre radikal så er jeg ytre venstre radikal? Nei, og det er heller ingen som har sagt noe som kan tolkes slik. 3 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 7 timer siden Rapporter Del Skrevet 7 timer siden (endret) 19 hours ago, jjkoggan said: Forskere med motstridende konklusjoner bruker saklig vitenskapelig data for å støtte deres konklusjoner. Vitenskapsfornektere bruker ikke saklig vitenskapelig data og de ofte påstår noe uten noe som helst data (etnisk mangfold påvirker ikke suksess i fotball!) Det er helt normalt at en studie kritiseres i form av spørsmål og rasjonell argumentasjon. Hvis studien holder vann så overlever den et par kritiske spørsmål. Hvis den ikke tåler litt kritikk, så kan den ikke være så veldig vitenskapelig solid. Det vitenskapelige fundamentet er at alt kan stilles spørsmål ved. Regner med du kjenner til disputas og den type ting. Endret 7 timer siden av Bing123 2 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 7 timer siden Rapporter Del Skrevet 7 timer siden HasuUser skrev (7 timer siden): Sam Harris har helt rett, wokeideologien deres skyver bare folk lenger til høyre. Uansett om det er her eller i USA. Snart stemmer hver fjerde nordmann frp, så keep up the good work! Tar gjerne høyreregjering i Norge. Sam Harris har vært svært kritisk til woke-ideologien i mange år. Han ville likevel ikke si at det var god nok grunn til å stemme Trump hos Bari Weiss (i dialog med Ben Shapiro like før valget). Ser ut til at han har skjønt at han begynner å bli nokså alene om å mene det. Jeg har ingenting imot FRP og heller ikke AP. Jeg kan være enig med begge partier på ulike områder, men jeg har veldig mye imot woke-ideologi. Det skal mye til om ikke min stemme går til partiet som klarest tar avstand fra det. Colin Wright sa det godt her forleden: Voting Against ‘Wokeness’ Is Not Single-Issue Voting—It’s Every-Issue Voting 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 7 timer siden Rapporter Del Skrevet 7 timer siden LuxFerre skrev (18 timer siden): Kelly Sue Deconnick fra Marvel sa "if you don't like my politics, don't buy my book" og det var det som hente. Istedenfor å underholde sitt publikum og gi oss en flukt fra virkeligheten fikk vi hennes politikk og hva hun syntes var samfunnsviktig men dere vil forsatt nekte for at det er woke. Men hva er problemet ? Er det poltikken du ikke liker eller er det at noen er engasjert i noe du ikke er enig med, hva er egentlig problemet ? Har vi ikke alle en rett til å ha en mening uten å bli stemplet som det ene eller det andre, problemet med anti-woke/woke kulten er at alt de ikke liker skal de stemple, argumentere ? Nei bare et stempel. Og sannheten er at så og si all underholdning av en viss kvalitet har noe de vil si om samfunnet, en slipper svært sjelden unna politikk i kunsten og det er på ingen måte noe som dukket opp først for 10 år siden. Jeg synes den godeste kelly sue sier det veldig godt, liker du det ikke så ikke bruk det, de som liker det kan bruke det om de vil, og du kan la være. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå