Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Jojimbo skrev (11 minutter siden):

Vel, det er nok ikke med vilje at uttallige filmer og serier har gått dunken. Det handler nok litt mer om at en ideologi har ødelagt evnen til å se hva folk egentlig vil ha. En feiloppfatning om hva slags verdier det egentlige mangfoldet vil ha.

Dere snakker om hvite menn som er de eneste som er imot woke, det stemmer såklart ikke.

Jeg trodde at underholdningsindustrien aldri har tjent mer penger? Hvor har du det fra at ting går så dårlig? 

Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
35 minutes ago, Red Frostraven said:

Du forstår jo ikke hva jeg skriver engang, så vennligst ikke siter meg før leseforståelsen din eller innsikten din blir bedre.

Woke slik det brukes i tråden er et stempel, ikke en ideologi, og er en dobbeltmoralistisk standard;

Det er bare woke når en bestemt gruppe gjør noe, ikke når noen som er anti-woke gjør det samme.

---

DEI er en korporativt praksis, ikke politisk ideologi. Det er dermed en fallitterklæring å inkludere DEI under paraplyen Woke.

---

Inkludering påvirker ikke kvalitet på et manus eller et produkt. Dårlig skriving påvirker kvaliteten på et manus.

Dårlige skuespillere påvirker kvaliteten på et produkt.

Det er ren logikk.

---

På den måten finnes ikke hva som kalles woke.

Og der kommer aktørene som pusher narrativet om trusselen de stempler Woke inn.

De er limet som danner bevegelsen og kulten anti-woke.

Woke er forskjellig fra person til person. Din mening av hva woke er er sikkert veldig anderledes enn hva vi som er anti woke er derfor ser vi woke mange steder men du og flere andre kan ikke se det.

For åtte timer siden la jeg også inn dette eksempelet på hva woke er.

Jeg har vokst opp i et samfunn før woke og sosial media eksisterte og har sett de store endringer i samfunnet.
Det er mulig å se woke overalt i samfunnet inkludert underholdning.
Woke i underholdning har ikke som interesse å underholde sitt publikum og gi oss en flukt fra virkeligheten.
For dem er det istedenfor viktig å vise sin politikk og hva som er viktig for dem i samfunnet.
Samtidig forstår de ikke hvorfor tilnærmet alle mister interessen for det de lager.
703def62483733253ff5a085394bbf3c.thumb.jpg.e73a5c53c7017052a8add16f509cd30a.jpg

Kelly Sue Deconnick fra Marvel sa "if you don't like my politics, don't buy my book" og det var det som hente.
Istedenfor å underholde sitt publikum og gi oss en flukt fra virkeligheten fikk vi hennes politikk og hva hun syntes var samfunnsviktig men dere vil forsatt nekte for at det er woke.

En grunn til så mye dårlig underholdning er at man nå ansetter etter kjønn, etnisitet og legning foran kvalifisering. Mange av de som blir ansatt er det vi kaller woke som vil skrive underholdning som ikke interesserer oss. Dette betyr også mye dårlig underholdning og mye dårlige manus med karakterer vi ikke kjenner igjen.

Endret av LuxFerre
  • Liker 4
Lenke til kommentar
4 minutes ago, PgUp said:

Jeg trodde at underholdningsindustrien aldri har tjent mer penger? Hvor har du det fra at ting går så dårlig? 

Du har rett i at underholdningsindustrien generelt tjener penger, men dette kommer ofte fra et lite antall store suksesser, mens mange andre prosjekter faktisk sliter. Hvis vi ser på filmer og serier som er blitt avlyst etter én sesong eller gått med tap, ser vi at det å sette en ideologi foran kvalitet og publikums preferanser kan slå negativt ut. Selv store selskaper som Netflix og Disney har kansellert serier og filmer som ikke leverer, ofte til tross for tung markedsføring. Det handler ikke om at alle i bransjen sliter, men heller om at publikums respons viser at enkelte strategier og prioriteringer kanskje ikke treffer slik man tror.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Jojimbo skrev (2 minutter siden):

Du har rett i at underholdningsindustrien generelt tjener penger, men dette kommer ofte fra et lite antall store suksesser, mens mange andre prosjekter faktisk sliter. Hvis vi ser på filmer og serier som er blitt avlyst etter én sesong eller gått med tap, ser vi at det å sette en ideologi foran kvalitet og publikums preferanser kan slå negativt ut. Selv store selskaper som Netflix og Disney har kansellert serier og filmer som ikke leverer, ofte til tross for tung markedsføring. Det handler ikke om at alle i bransjen sliter, men heller om at publikums respons viser at enkelte strategier og prioriteringer kanskje ikke treffer slik man tror.

Slik har det vel alltid vært, men det blir nok vanskelig å bevise hvilke ideologier som fører til kansellasjoner. Disney og netflix er drevet av penger. De bryr seg ikke om å presse noen agenda. 

Det ser du når f.eks. Disney fjerner LGBTQ i Kina og Rudsland. Hadde det bare handlet om ideologi hadde de ikke gjort det. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
37 minutes ago, Lush said:

Dette har jeg gått igjennom med deg, med intervjuer og uttalelser. Men du er blind for det.. Så enough said. Underholdning er ihvertfall på bedringens vei. 

Du mener klipp som er hentet ut av kontekst og som sier noe helt annet når man ser helheten? Nei, du imponerte ikke stort med de. Du har enda til gode å faktisk finne noen som er sant.

Endret av rabler
  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, PgUp said:

Slik har det vel alltid vært, men det blir nok vanskelig å bevise hvilke ideologier som fører til kansellasjoner. Disney og netflix er drevet av penger. De bryr seg ikke om å presse noen agenda. 

Det ser du når f.eks. Disney fjerner LGBTQ i Kina og Rudsland. Hadde det bare handlet om ideologi hadde de ikke gjort det. 

Det stemmer at Disney og Netflix først og fremst er ute etter profitt. Men nettopp derfor gir det mening å tilpasse innholdet sitt til det som de tror vil slå an blant ulike publikumssegmenter.

I Vesten har de satset tungt på å fremme inkludering og representasjon, ikke nødvendigvis fordi de ‘bryr seg’ om saken, men fordi de ser det som en trend de må følge for å appellere til spesifikke grupper og holde seg relevante. Men når disse valg blir for påtatt, ender det ofte med å fremmedgjøre andre deler av publikum som føler at ideologi går foran innhold og kvalitet.

Når de sensurerer innhold i land som Kina og Russland, viser de samtidig at prinsippene ikke er så viktige når pengene står på spill – de velger og vraker altså hva de skal stå for ut ifra hvor det passer dem best.

Så når du sier at de ikke bryr seg om ideologi, ser jeg det som en kortslutning i argumentet, fordi de tydelig bruker ideologi som et markedsføringsgrep i noen regioner, samtidig som de lett kan legge det til side der det ikke lønner seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Lush said:

Det er ikke at de ikke vil, men de evner ikke med det synspunktet/innfallsvinkelen og agendaen de tror på. Samt DEI/ESG legger restriksjoner på hva de kan og ikke kan gjøre med fortellingene sine. Og så kan man stille seg spørsmål og diskutere hvem man tiltrekker seg, eller frastøter seg når man har slike retningslinjer. Men detter er mindre viktig for meg, og vi har gått igjennom det flere ganger her.

Dette høres enda mer konspiratorisk ut. Hvor få mennesker tror du egentlig det er som er involvert i produksjon av moderne underholdningsprodukter?

• Liker 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Jojimbo said:

Vel, det er nok ikke med vilje at uttallige filmer og serier har gått dunken. Det handler nok litt mer om at en ideologi har ødelagt evnen til å se hva folk egentlig vil ha. En feiloppfatning om hva slags verdier det egentlige mangfoldet vil ha.

Dere snakker om hvite menn som er de eneste som er imot woke, det stemmer såklart ikke.

Jeg aner ikke hvor du har det fra at "utallige filmer og serier har gått dunken"? Det er rett og slett en virkelighetsfjern uttalelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (6 minutter siden):

Du mener klipp som er hentet ut av kontekst og som sier noe helt annet når man ser helheten? Nei, du imponerte ikke stort med de. Du har enda til gode å faktisk finne noen som er sant.

haha, okei .. ga deg faktisk hele klipp, så alle kunne se hva det var snakk om. Men no stress, woke er påvei ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Jojimbo said:

Så når du sier at de ikke bryr seg om ideologi, ser jeg det som en kortslutning i argumentet, fordi de tydelig bruker ideologi som et markedsføringsgrep i noen regioner, samtidig som de lett kan legge det til side der det ikke lønner seg.

Wokewashing. Det motsatte av å ha "en politisk agenda" og å "pushe denne agendaen i trynet på folk" eller "stappe agendaen ned i halsen på folk".

• Liker 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (6 minutter siden):

Dette høres enda mer konspiratorisk ut. Hvor få mennesker tror du egentlig det er som er involvert i produksjon av moderne underholdningsprodukter?

Hvordan det? Når man har krav til produksjoner, og grenser for ditt og datt. Så må man utelate noe. Og talent er som mye annet, det varierer i grad. Alle er ikke like god, alltid kamp om de beste.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Lush said:

haha, okei .. ga deg faktisk hele klipp, så alle kunne se hva det var snakk om. Men no stress, woke er påvei ut.

Med trykk på klipp. Når jeg oppsøkte kildene var det åpenbart at det du kom dragende med var tull. Med mindre du mener de idiotiske meningsvideoene der edgelords hyler woke da? De var bortkastet tid og helt åpenbart bare tull.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Lush said:

Hvordan det? Når man har krav til produksjoner, og grenser for ditt og datt. Så må man utelate noe. Og talent er som mye annet, det varierer i grad. Alle er ikke like god, alltid kamp om de beste.

Riiiight. Så alt er faktisk som det alltid har vært og woke er bare innbilling? Ja jeg er enig i det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, rabler said:

Jeg aner ikke hvor du har det fra at "utallige filmer og serier har gått dunken"? Det er rett og slett en virkelighetsfjern uttalelse.

At du er blind er ikke mitt problem. Da får du lete og se hva du finner.

Virkelighetsfjern er jeg heller ikke, jeg tror de neste 2 årene blir tunge for deg min venn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
41 minutes ago, rabler said:

Riiiight. Så alt er faktisk som det alltid har vært og woke er bare innbilling? Ja jeg er enig i det.

Siste sesong av Doctor Who var ikke mye populær selv om de hadde rekord høyt budsjett.
Doctor Who har vært et show der legning ikke har vært viktig og Doctor Who har ikke vært seksuelt opptatt av noen. Nå handler alt om DEI der Doctor Who har blitt gay og LGBTQ har blitt en stor del av showet.
De måtte også gjøre om på en av Doctor Who viktigste skurker Davros derfor det var uetisk å vise en ikke menneskelige alien med jul derfor handikappede kan ikke være skurker.
Men som mange sier woke finnes ikke det er bare dårlig skrevet.
Eller mer riktig det er skrevet for et annet publikum enn de som har vært fans av showet.

Endret av LuxFerre
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Jojimbo skrev (58 minutter siden):

Det stemmer at Disney og Netflix først og fremst er ute etter profitt. Men nettopp derfor gir det mening å tilpasse innholdet sitt til det som de tror vil slå an blant ulike publikumssegmenter.

I Vesten har de satset tungt på å fremme inkludering og representasjon, ikke nødvendigvis fordi de ‘bryr seg’ om saken, men fordi de ser det som en trend de må følge for å appellere til spesifikke grupper og holde seg relevante. Men når disse valg blir for påtatt, ender det ofte med å fremmedgjøre andre deler av publikum som føler at ideologi går foran innhold og kvalitet.

Når de sensurerer innhold i land som Kina og Russland, viser de samtidig at prinsippene ikke er så viktige når pengene står på spill – de velger og vraker altså hva de skal stå for ut ifra hvor det passer dem best.

Skjønner ikke ar det å ha homofile par skal være ideologi. Det er helt normalt og greit i vesten å ha homofile karakterer, det er ikke noe spesielt markedsføring med det.. Kina og Russland ser det derimot som megativ vestlig ideologi. Så hva mener du egentlig med kortslutning i argumentet? 

Endret av PgUp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, PgUp said:

Skjønner ikke ar det å ha homofile par skal være ideologi. Det er helt normalt og greit i vesten å ha homofile karakterer, det er ikke noe spesielt markedsføring med det.. Kina og Russland ser det derimot som megativ vestlig ideologi. Så hva mener du egentlig med kortslutning i argumentet? 

Det er ikke noe å bry seg med, siden det ikke er ett problem for deg. Når ting har snudd, vil du og andre woke-fornektere alikevel ikke oppleve forskjellen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...