DukeNukem3d Skrevet 9 timer siden Rapporter Del Skrevet 9 timer siden Sam Harris lager en sterk sak for hvorfor woke, transideologi og identitetspolitikk ble en (av flere riktignok) avgjørende faktorer til hvorfor Donald Trump vant valget. Kanskje DEN avgjørende faktoren. Så... BRA JOBBET til woke-aktivistene i USA... 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8 timer siden Rapporter Del Skrevet 8 timer siden (endret) Fustasjeopphengsforkobling skrev (4 timer siden): Cheezes! Er det hakk i plata? For siste gang. Det er din jobb å svare på spørsmål du får, ikke min. Jeg kritiserer hva du sier, og hvordan du benytter studier. Som jeg sa; Enten er du uærlig, inkompetent, eller har ikke lest studien selv. Om du ikke har gjengitt den korrekt så er det også ditt problem, ikke mitt. Har du gjengitt den korrekt så er studien fordummende søppel (som forklart), slik mye av nyere "forskning" er innenfor dette feltet (som inkluderer kulturstudier). Hudfarge, legning, kjønn, religion har ingen relevans på fotballbanen. Det er enkelt å finne korrelasjon som ikke er kausalitet på mange områder om man bare går inn for det, men bekreftelsesbias som søker bekreftelse istedenfor falsifikasjon er ikke gyldig vitenskap. De testet for kausalitet og falsifikasjon, ikke bare korrelasjon. Påstanden at det finnes en korrelasjon beviser ikke at kausalitet ikke også finnes. Endret 6 timer siden av jjkoggan 3 Lenke til kommentar
LuxFerre Skrevet 7 timer siden Rapporter Del Skrevet 7 timer siden 50 minutes ago, skaftetryne32 said: Dette mener jeg egentlig har fint lite med venstresiden å gjøre, men heller radikaliseringen av høyresiden, og denne radikale høyresidens sin massive bruk av massesuggesjon via SOME. Begge sider har blitt radikalisert til de grader og har meninger som for 15 år siden ville ha vært uhørt. Den ene siden av sosial media den andre siden av høyre ekstreme krefter. Den samme radikalisering og splittelse har også kommet til Europa. Denne splittelse vil trolig bli større og større med tiden da den forsterker hverandre. Jeg ønsker meg tilbake 15 år i tiden da de fleste hadde normale meninger og ikke var radikalisert og splittet som nå. 3 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 7 timer siden Rapporter Del Skrevet 7 timer siden 7 hours ago, Poppmunn said: Nei, fordi når man først har bestemt seg for at det ikke er et problem, da er det helt umulig for noen å overbevise dere. Den store forskjellen er at @Snikpellik og @Red Frostraven og mange andre har gode og dokumenterbare argumenter for sine synspunkter, mens alle argumentene fra anti-woke-siden har blitt systematisk plukket fra hverandre. Det er ingen argumenter igjen. 4 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 7 timer siden Rapporter Del Skrevet 7 timer siden (endret) DukeNukem3d skrev (1 time siden): Sam Harris lager en sterk sak for hvorfor woke, transideologi og identitetspolitikk ble en (av flere riktignok) avgjørende faktorer til hvorfor Donald Trump vant valget. Kanskje DEN avgjørende faktoren. Så... BRA JOBBET til woke-aktivistene i USA... Haha, det er jo deres side som fokuserer sll energi på dette så fort det er en trans person på skjermen skal det lages masse content rundt dette fra Asmongold og resten av gutta. Det var jo masse anti trans reklamer fra høyresiden. Så gratulerer med seieren! Til anti woke, putin, trump og krig i Europa. Så og si alle anti wokere dere har postet her og fått meningene fra har støttet trump. Så ingen vits i å prøve å lure seg unna her Trump = anti woke ideologi. Endret 7 timer siden av PgUp 1 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 7 timer siden Rapporter Del Skrevet 7 timer siden LuxFerre skrev (23 minutter siden): Begge sider har blitt radikalisert til de grader og har meninger som for 15 år siden ville ha vært uhørt. Stort sett ikke, men de som er blitt narret av anti-woke/woke kulten, ja det er en radikalisert gjeng. LuxFerre skrev (25 minutter siden): Den ene siden av sosial media den andre siden av høyre ekstreme krefter. Det er vel akkurat via SOME de høyreekstreme har spredd sin propaganda, og det er vel strengt tatt bare en side, woke/anti-woke er så like i sitt hat av alt de selv ikke liker at det knappest kan kalles 2 sider, de er bare uenige i hva som skal kanselleres, slettes og sensureres. LuxFerre skrev (30 minutter siden): Jeg ønsker meg tilbake 15 år i tiden da de fleste hadde normale meninger og ikke var radikalisert og splittet som nå. Jeg vil vel fremdeles påstå at det er anti-wok/woke kulten som fremdeles er minoriteten, selv om denne hatkulten åpenbart har langt på vei tatt over i USA. LuxFerre skrev (33 minutter siden): Jeg ønsker meg tilbake 15 år i tiden da de fleste hadde normale meninger og ikke var radikalisert og splittet som nå. ikke uenig, men det er strengt tatt den ekstreme høyresiden som er problemet, selv her i Norge så er det politikere fra f.eks FRP som villig sprer vanvittige løgner fra MAGA og russiske trollfabrikker, det gjør de fordi de får resultater, og noen av dem er sikkert dumme nok til å tro på løgnene også. 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 7 timer siden Rapporter Del Skrevet 7 timer siden LuxFerre skrev (39 minutter siden): Begge sider har blitt radikalisert til de grader og har meninger som for 15 år siden ville ha vært uhørt. Den ene siden av sosial media den andre siden av høyre ekstreme krefter. Den samme radikalisering og splittelse har også kommet til Europa. Denne splittelse vil trolig bli større og større med tiden da den forsterker hverandre. Jeg ønsker meg tilbake 15 år i tiden da de fleste hadde normale meninger og ikke var radikalisert og splittet som nå. Har ikke sett 1 person her si de identifiserer seg som woke. Så hvor utbredt er det her? Jeg er ihvertfall ikke woke. Noen vi si jeg er det fordi jeg ikke støtter anti-woke radikale, men det blir for dumt. De fleste er normale folk med normale meninger. 3 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 6 timer siden Rapporter Del Skrevet 6 timer siden Du trenger ikke å identifisere deg som woke. Vi klarer fint å se hvem som er det eller ikke. 4 1 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 6 timer siden Rapporter Del Skrevet 6 timer siden 17 hours ago, rabler said: Det er alltid like morsomt hvordan dere må ty til vitenskapfornekting når fakta ikke lenger stemmer med meningene… Haha. En studie er ikke vitenskap. I alle fagfelt verden over har du studier som kommer til motstridende konklusjoner. Da er det ikke sånn at forfatteren av det ene studiet rope "vitenskapsfornekter" også får de magisk rett og resten av verden bøyer seg for det. 5 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 6 timer siden Rapporter Del Skrevet 6 timer siden Poppmunn skrev (1 minutt siden): Du trenger ikke å identifisere deg som woke. Vi klarer fint å se hvem som er det eller ikke. Hvilke woke meninger har jeg? 4 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 6 timer siden Rapporter Del Skrevet 6 timer siden 49 minutes ago, PgUp said: Har ikke sett 1 person her si de identifiserer seg som woke. Så hvor utbredt er det her? Jeg er ihvertfall ikke woke. Noen vi si jeg er det fordi jeg ikke støtter anti-woke radikale, men det blir for dumt. De fleste er normale folk med normale meninger. Likedan er det ingen her som identifiserer seg som radikale, det er normale folk med normale meninger. Men hvordan kan man forklare problemet til noen som ikke forstår problemet? Hvor folk begrunner det med at: "Nei, hvis vi ikke forstår problemet, så finnes det ikke." Det som er merkeligere er hvor mye energi enkelte bruker på å løse ett ikke-problem. Problemet med woke er at det ødelegger med sin politiske korrekthet som veldig mange ikke ser på som korrekthet. Det går på tvers av verdier som ikke er forenlig med ett stort antall mennesker på denne jord. Det er når slike ideologier går på tvers av disse verdiene i store mengder at man til slutt er nødt til å si stopp. For pro-woke, så er bedre vilkår til minoriteter større og på bekostning av majoriteter. Det skildres gjennom alle medier, jobber og underholdning. Vi som er lei vil skru denne trenden tilbake, vi vil ikke snakke om hva folk indentifiserer seg med eller se filmer hvor det systematisk plasseres personer med spesifikke identiteter, som om det var en minimumsgrense for antall representert i forhold til etnisitet, legning eller annet bullshit, som med stor skala, påvirker hele vibe'n til en film, spill eller hva det enn er. Og dette er viktig, det handler ikke om å fjerne slike personligheter eller mennesker fra mediene, men heller satureringen av det. For eksempel: Folk er avhengig av en god story basert på sannheter, selv i fiksjon. Men når alt er gjennomsyret av "Dette må vi inkludere"-mentalitet, så har man skutt seg selv i den kreative foten. Hva med dette er vanskelig å forstå? 5 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden rabler skrev (1 time siden): Den store forskjellen er at @Snikpellik og @Red Frostraven og mange andre har gode og dokumenterbare argumenter for sine synspunkter, mens alle argumentene fra anti-woke-siden har blitt systematisk plukket fra hverandre. Det er ingen argumenter igjen. Like legit som en norsk USA-ekspert. 6 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden Bing123 skrev (45 minutter siden): Haha. En studie er ikke vitenskap. I alle fagfelt verden over har du studier som kommer til motstridende konklusjoner. Da er det ikke sånn at forfatteren av det ene studiet rope "vitenskapsfornekter" også får de magisk rett og resten av verden bøyer seg for det. Forskere med motstridende konklusjoner bruker saklig vitenskapelig data for å støtte deres konklusjoner. Vitenskapsfornektere bruker ikke saklig vitenskapelig data og de ofte påstår noe uten noe som helst data (etnisk mangfold påvirker ikke suksess i fotball!) 2 1 Lenke til kommentar
Aquatic Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden (endret) Jojimbo skrev (25 minutter siden): Likedan er det ingen her som identifiserer seg som radikale, det er normale folk med normale meninger. Men hvordan kan man forklare problemet til noen som ikke forstår problemet? Hvor folk begrunner det med at: "Nei, hvis vi ikke forstår problemet, så finnes det ikke." Det som er merkeligere er hvor mye energi enkelte bruker på å løse ett ikke-problem. Problemet med woke er at det ødelegger med sin politiske korrekthet som veldig mange ikke ser på som korrekthet. Det går på tvers av verdier som ikke er forenlig med ett stort antall mennesker på denne jord. Det er når slike ideologier går på tvers av disse verdiene i store mengder at man til slutt er nødt til å si stopp. For pro-woke, så er bedre vilkår til minoriteter større og på bekostning av majoriteter. Det skildres gjennom alle medier, jobber og underholdning. Vi som er lei vil skru denne trenden tilbake, vi vil ikke snakke om hva folk indentifiserer seg med eller se filmer hvor det systematisk plasseres personer med spesifikke identiteter, som om det var en minimumsgrense for antall representert i forhold til etnisitet, legning eller annet bullshit, som med stor skala, påvirker hele vibe'n til en film, spill eller hva det enn er. Og dette er viktig, det handler ikke om å fjerne slike personligheter eller mennesker fra mediene, men heller satureringen av det. For eksempel: Folk er avhengig av en god story basert på sannheter, selv i fiksjon. Men når alt er gjennomsyret av "Dette må vi inkludere"-mentalitet, så har man skutt seg selv i den kreative foten. Hva med dette er vanskelig å forstå? Hvis man påpeker det du skriver nå, så har man visstnok blitt påvirket av; Trump, Putin, ytre-høyre, alt-right, feilinformasjon, høyrepropaganda og en hel lang liste over ting. Høyst sannsynlig er du også Pro-Trump, Nazist, Rasist og Fascist. Kort oppsumert er det vel dette vrøvlet som går igjen side opp og side ned her. Endret 5 timer siden av Aquatic 5 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden 7 minutes ago, Aquatic said: Hvis man påpeker det du skriver nå, så har man visstnok blitt påvirket av; Trump, Putin, ytre-høyre, alt-right, feilinformasjon, høyrepropaganda og en hel lang liste over ting. Høyst sannsynlig er du også Pro-Trump, Nazist, Rasist og Fascist. Kort oppsumert er det vel dette vrøvlet som går igjen side opp og side ned her. Mange påstander, null substans… 3 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden (endret) Jojimbo skrev (52 minutter siden): Likedan er det ingen her som identifiserer seg som radikale, det er normale folk med normale meninger. Men hvordan kan man forklare problemet til noen som ikke forstår problemet? Hvor folk begrunner det med at: "Nei, hvis vi ikke forstår problemet, så finnes det ikke." Det som er merkeligere er hvor mye energi enkelte bruker på å løse ett ikke-problem. Problemet med woke er at det ødelegger med sin politiske korrekthet som veldig mange ikke ser på som korrekthet. Det går på tvers av verdier som ikke er forenlig med ett stort antall mennesker på denne jord. Det er når slike ideologier går på tvers av disse verdiene i store mengder at man til slutt er nødt til å si stopp. For pro-woke, så er bedre vilkår til minoriteter større og på bekostning av majoriteter. Det skildres gjennom alle medier, jobber og underholdning. Vi som er lei vil skru denne trenden tilbake, vi vil ikke snakke om hva folk indentifiserer seg med eller se filmer hvor det systematisk plasseres personer med spesifikke identiteter, som om det var en minimumsgrense for antall representert i forhold til etnisitet, legning eller annet bullshit, som med stor skala, påvirker hele vibe'n til en film, spill eller hva det enn er. Og dette er viktig, det handler ikke om å fjerne slike personligheter eller mennesker fra mediene, men heller satureringen av det. For eksempel: Folk er avhengig av en god story basert på sannheter, selv i fiksjon. Men når alt er gjennomsyret av "Dette må vi inkludere"-mentalitet, så har man skutt seg selv i den kreative foten. Hva med dette er vanskelig å forstå? Det er vanskelig å forstå, for jeg kan se nøyaktig samme film som dere og ikke tenke den var woke eller at det blir gjort tvunget inkludering. Jeg kan se divers cast og tenke det er helt normalt. Det klarer ikke dere etter at anti woke kulturkrigen ble importert fra USA og diverse cast plutselig ble et problem. Hvorfor er det et problem å ikke se divers cast som et problem? Endret 5 timer siden av PgUp 3 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden jjkoggan skrev (2 timer siden): De testet for kausalitet og falsifikasjon, ikke bare korrelasjon. Hæ? Jeg begynner å lure på om du vet hva ordene betyr i det hele tatt, men vis gjerne til 1) Hva i studien som viser en kausal sammenheng mellom det å være svart, homofil, trans eller muslim som noe som gir større fordel i fotball. Altså at det faktisk har relevans som gir prestasjonsfremmende fordel, og som 2) dermed ikke også gjelder på akkurat samme måte for andre (som eksempelvis hvite, heterofile, ikke-transer, kristne/jøder/buddhister/hinduister/agnostikere/ateister/whatever). Så kan du også vise hvordan man har gått frem for å falsifisere hypotesen din (relatert til pkt 2), og ikke bare finne bekreftelse på den. Sitat Påstanden at det finnes en korrelasjon beviser ikke at kausalitet ikke også finnes. Det beviser heller ikke at det finnes noen kausalitet. Poenget er at korrelasjon kan du enkelt finne hvis du bare går inn for det, men det kan også være kilde til feil og spinne veldig galt avsted. Ta hypotesen; Ingen legoklosser er blå. Det er veldig enkelt å søke bekreftelse på denne hypotesen. Det er bare å vise frem det enorme antallet røde, gule og grønne legoklosser. Se.. ingen er blå! Voila! Vel.. du har nå bare gått i bekreftelsesfellen ved å kun søke bekreftelse på det du lette etter. Du har ikke forsøkt å falsifisere hypotesen. Se.. her er en blå! Hypotesen er falsifisert. 3 Lenke til kommentar
Jojimbo Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden 4 minutes ago, PgUp said: Det er vanskelig å forstå, for jeg kan se nøyaktig samme film som dere og ikke tenke den var woke eller at det blir gjort tvunget inkludering. Jeg kan se divers cast og tenke det er helt normalt. Det klarer ikke dere etter at anti woke kulturkrigen ble importert fra USA og diverse cast plutselig ble et problem. Det kan jeg fortelle deg at jeg har følt på lenge, leeeenge før noe som helst ble importert fra USA. Det ble ikke plutselig et problem. Dette har vokst i stigende grad over mange år. 2 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden Jojimbo skrev (4 minutter siden): Det kan jeg fortelle deg at jeg har følt på lenge, leeeenge før noe som helst ble importert fra USA. Det ble ikke plutselig et problem. Dette har vokst i stigende grad over mange år. Hvorfor tror du jeg ikke ser det som et problem, når du gjør det? Hva skiller oss? 4 Lenke til kommentar
Lush Skrevet 5 timer siden Rapporter Del Skrevet 5 timer siden PgUp skrev (10 minutter siden): Det er vanskelig å forstå, for jeg kan se nøyaktig samme film som dere og ikke tenke den var woke eller at det blir gjort tvunget inkludering. Jeg kan se divers cast og tenke det er helt normalt. Det klarer ikke dere etter at anti woke kulturkrigen ble importert fra USA og diverse cast plutselig ble et problem. Hvorfor er det et problem å ikke se divers cast som et problem? Studioene, regissørene og produsentene, sier det selv at de har en agenda. Du har sagt at du ser ikke denne agendaen, selv om de møter opp på rød løper og sier akkurat hva vi kritiserer. Jeg sa for mange hundre sider siden, at jeg kom tilbake når Veilguard var ute. Og igjen, så viste ryktene å være sanne. Enda en spillserie falt for woke aktivister.. Det som kunne vært en historie, laget for alle. Ble rendyrket belæring og platt. Det nye publikummet møtte ikke opp denne gang heller.. Eneste positive er at det teknisk sett, kjører nydelig på de fleste PCer. Ikke noe behov for day one patch her. Så håper denne bransje standarden, kommer tilbake. Et lite klapp for EA og BioWare.. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå