Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Har ikke fulgt Veilguard i det hele tatt, men har jo sett det nevnt så jeg ble nysgjerrig på hvordan det gikk på releasedagen. Jeg leste endel poster i går fra folk som har kjøpt spillet, og det var veldig mange som klaget på at spillet kræsjet. Det var i all hovedsak mesteparten av klagene.

Slikt tyder som regel på uerfarne programmerere, forøvrig. Ikke nødvendigvis at de er dårlige, men uerfarenhet gjør at man ikke vet så godt hvordan man tilstrekkelig skal fremprovosere problemer i et program som skal ut i verden på alle slags maskinoppsett. Det er et ytterst dårlig tegn for produktet, og om det er grunnen, da vil nok spillet slite med disse problemene lenge - om det noen gang blir fikset i det hele tatt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jjkoggan skrev (3 timer siden):

Det er lett å merke en trend, men vanskelig å vite årsaken til trenden. Jeg har aldri vært på en DEI møte som ikke prøver å vise hvordan det skal øke produktivitet 

20 åringer idag i usa består av < 50% hvite. En underholdningsrlskap som ikke merker denne trenden begår selvmord. 

Ja det kan du vel si, men spørsmålet er jo heller om det er ønskelig for alle å se seg selv i et produkt - som jo virker å være målet (så lenge man ikke er hvit og mann). Derimot vil jeg påstå det er ødeleggende for betraktelig flere enn det er positivt for dersom et produkt fokuserer på dette ut over innhold.
Forøvrig mye av hva man mener når man sier at det moderne publikum ikke egentlig eksisterer, da de som krever dette er veldig få.

Så har man den skjeve fordelingen av hvordan det benyttes. Som i spill hvor menn fortsatt er så store, sterke og hotte at ingen kan si det er dem selv, mens kvinner blir gjort styggere og mer lik slik menn egentlig ser ut. Da blir det skjevfordeling nok til at det ikke lengre ser ut som den virkeligheten produsentene påstår de søker etter.

Det man påstår er vel mer at det de sier de forsøker gjøre ikke er hva de faktisk gjør, og det er trenden man ser som mange er uenige med.

• Liker 3
Lenke til kommentar
8 hours ago, fokkeslasken said:

Meningene er vel strengt tatt basert på at man har merket en trend i underholdningsprodukter (spill, serier, film, blader, osv) som man selv benytter seg av.

Så er det noen som bruker et ordforråd de har lånt fra andre siden av dammen, og ørten stykker av dere går helt bananas fordi ordet er feil i stedet for å bry dere om problemet de tar opp. 

Er vi virkelig der hvor det er noen som ikke har skjønt engang dette?

En ikke-eksisterende trend som de ikke hadde ant noe om om ikke de hadde blitt foret av propaganda og løgner.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (På 31.10.2024 den 2:39 PM):

Altså... Det er mulig jeg er litt trøtt og sløv nå. Men jeg finner ingenting meningsbærende i dette innlegget. Hva er dette? Jeg har lest det flere ganger nå, og jeg skjønner ikke hva noe av dette skal bety.

Et innblikk på galehuset :)

Endret av Aquatic
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 29.10.2024 at 7:29 AM, Gargantua said:

Forsøker å dreie tråden tilbake til topic, som er woke i moderne underholdningsindustri. De siste titalls sidene her har vært store avsporinger om rasisme generelt.

Det woke spillet Dragon Age: The Veilguard blir sluppet om to dager. Alle som uttrykte seg kritisk på forhånd, ble nektet anmeldelseskopier av spillet, og scoren på metacritic blir deretter. 84% i skrivende stund, på Playstation 5. Anmeldelsene virker å være kuratert, og nesten forhåndsgodkjent av EA og BioWare, da det er påfallende likhet i ordlyden i anmeldelsene.

Ordsammenstillingen "return to form" er brukt hele fem ganger av ulike anmeldere. Anmelderne virker som papegøyer som kopierer hverandre.

Den anerkjente kanalen Fextralife, med 1 million abonnenter, fikk ikke noen review-copy, da de hadde uttrykt mild kritikk mot spillet i oppkjøringsfasen. De er ganske forbanna, og påpeker mangelen på integritet og transparens i spill-journalistikken.

1.png

Jeg registrerer at tek.no skriver nesten nøyaktig det samme - bl. a. om Fextralife - som jeg skrev for tre dager siden. Jeg ble pepet ut her. Er tek.no seriøs nok kilde for dere woke-neper?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (10 minutter siden):

Jeg registrerer at tek.no skriver nesten nøyaktig det samme - bl. a. om Fextralife - som jeg skrev for tre dager siden. Jeg ble pepet ut her. Er tek.no seriøs nok kilde for dere woke-neper?

Trolig ikke. Nå er sikkert Tek.no en nyttig idiot for Putin, Trump, KKK og ytre høyre.
Eller kanskje bare anmelderen er hjernevasket av kilder som støtter de overnevnte.. Noe sånt vil uansett bli svaret du blir servert av de Opplyste viterene av den ekte sannheten TM.

Her er forresten.. um.. konspirasjonsteorien. (siden du ikke postet den direkte)

"Nøye utdelte anmelderkopier

Bioware anklages for å bare ha sendt ut anmelderkopier til en liten håndfull medier og innholdsprodusenter som de var ganske sikre på ville hylle det.

YouTube-kanalen «Fextralife», som har spesialisert seg på rollespill og har fulgt serien med lidenskap i årevis, skal være blant dem som brått mistet kontakt med sine kontaktpersoner i Bioware før lansering. Til tross for at de var lovet en anmelderkopi. De mistenker selv at det skyldtes at de utviste et snev av misnøye rundt enkeltdeler av spillet ved tidligere tester. Bioware har ikke kommentert disse anklagene.

Nå spekulerer enkelte i om Bioware føler seg usikre på om spillet tåler å bli møtt med et kritisk syn fra fans."

• Liker 3
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Noxhaven said:

Trolig ikke. Nå er sikkert Tek.no en nyttig idiot for Putin, Trump, KKK og ytre høyre.
Eller kanskje bare anmelderen er hjernevasket av kilder som støtter de overnevnte.. Noe sånt vil uansett bli svaret du blir servert av de Opplyste viterene av den ekte sannheten TM.

Her er forresten.. um.. konspirasjonsteorien. (siden du ikke postet den direkte)

"Nøye utdelte anmelderkopier

Bioware anklages for å bare ha sendt ut anmelderkopier til en liten håndfull medier og innholdsprodusenter som de var ganske sikre på ville hylle det.

YouTube-kanalen «Fextralife», som har spesialisert seg på rollespill og har fulgt serien med lidenskap i årevis, skal være blant dem som brått mistet kontakt med sine kontaktpersoner i Bioware før lansering. Til tross for at de var lovet en anmelderkopi. De mistenker selv at det skyldtes at de utviste et snev av misnøye rundt enkeltdeler av spillet ved tidligere tester. Bioware har ikke kommentert disse anklagene.

Nå spekulerer enkelte i om Bioware føler seg usikre på om spillet tåler å bli møtt med et kritisk syn fra fans."

Takk 😊

Lenke til kommentar
3 hours ago, rabler said:

En ikke-eksisterende trend som de ikke hadde ant noe om om ikke de hadde blitt foret av propaganda og løgner.

Så jo den trenden lenge før det var populært på youtube osv, eneste forskjellen er at det kom et ord for å beskrive det.

Skjønner fortsatt ikke hva dere mener er problemet med krittiken mot dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gargantua said:

En buthurt youtuber som griner over ikke å ha fått anmelderkode. 🙄 Jeg tenker det var fornuftig å vente med han…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (2 timer siden):

Jeg har null forhold til denne spillserien, så jeg kan ikke kommentere det.

Men må innrømme jeg trekte på smilebåndet av å lese tek sin artikkel.

Det er ganske moro å tenke på at det sitter folk å freser over det såkalte woke innholdet, eller agendaen. Og noen som ikke fikk early access fordi de sannsynligvis kom til å slakte spillet? Ehhm ok.

For meg virker jo de valgene som presenters i artikkelen bare som gøy, og noe annet enn hva jeg er vandt med. (Sett vekk i fra at jeg gikk for saksing i Cyberpunk)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...