Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

AtterEnBruker skrev (4 timer siden):

Som er hensikten og sluttspillet, ikke en bakside, med anti-woke-ideologien. Det at du fikk et svar som nok en gang prøver å feilaktig merke transpersoner som angripere i kvinnetoaletter o.l. bekrefter det ytterligere. Selv om enkeltindivider eventuellt oppriktig tror at påpeking av "woke-elementer her og der" ikke bidrar til å tilrettelegge for det sluttspillet.

Leser normalt ikke dine innlegg, men gjorde det tilfeldigvis nå og skjønner du sikter til meg. Selvsagt vet du bedre enn meg selv hva som foregår oppi hodet mitt, men til din opplysning trenger man ikke mene at transpersoner er overfallspersoner for å mene at kvinners private soner skal forbeholdes kvinner. Det er mange kvinner som ønsker fred og privatliv til å kle av seg foran menn, og å slippe å se peniser i garderoben/dusjen sin (som er litt mer privat og annerledes enn et lite toalettrom). Fullt forståelig, men ikke for alle åpenbart. Forøvirg er det statistisk relevant det med overgrep også, men det betyr selvsagt ikke at enhver transperson er en overgriper.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jjkoggan skrev (3 minutter siden):

Det har blitt en del forskning om dette:

Abstract. This paper uses data from the UEFA Champions League (2003–2012) to study the impact of diversity on team performance. Results indicate that more heterogeneous teams outperform less diverse sides; a one-standard deviation increase in cultural diversity (measured by linguistic distance) can double a team’s goal differential over the course of the tournament. One threat to our conclusions is that certain teams have greater resources to search the world for talent. We address this issue by controlling for players’ transfer values, quality ratings, and exploiting exogenous variation in diversity generated by differences in the non-European player quotas of national soccer leagues.

Rike fotballklubber som kan håndplukke de spillere fra et større marked kan vel neppe overføres til enhver gruppe. Uansett er jo koblinger mellom hudfarge og egenskaper heller tabu, det kan jo brukes i negativ forstand også som vi har sett.

jjkoggan skrev (3 minutter siden):

Uansett årsaken til manglende deltagelse så er deltagelse bedre for samfunnet og derfor noe saklig å kritisere. 

 

Som sagt, en langt bedre tilnærming er vel å invitere andre til å delta fremfor å problematisere de som deltar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Leser normalt ikke dine innlegg, men gjorde det tilfeldigvis nå og skjønner du sikter til meg. Selvsagt vet du bedre enn meg selv hva som foregår oppi hodet mitt, men til din opplysning trenger man ikke mene at transpersoner er overfallspersoner for å mene at kvinners private soner skal forbeholdes kvinner. Det er mange kvinner som ønsker fred og privatliv fra å kle av seg foran menn, og å slippe å se peniser i garderoben/dusjen sin (som er litt mer privat og annerledes enn et lite toalettrom). Fullt forståelig, men ikke for alle åpenbart. Forøvirg er det statistisk relevant det med overgrep også, men det betyr selvsagt ikke at enhver transperson er en overgriper.

Nei det er ikke statistisk relevant. Det synes ikke på statistikken en gang. Transkvinner har opplevd mer overgrep enn cis-kvinner så statistikken går motsatt vei. Forøvrig er transkvinner ikke menn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
rabler skrev (3 minutter siden):

Så du innrømmer at woke-kritikk er feberfantasier? Det er jo faktisk ingen som har klart å påvise "woke" enda.

Det kan virke som du er litt varm i panna selv, det er jo flere her som har beskrevet hva de finner problematisk. At du ikke er enig i at det er problematisk tryller jo ikke bort innvendingene av seg selv. Det er jo også blitt presisert her at grad av woke kan være en smakssak, som mye annet, sukker for eks.

rabler skrev (3 minutter siden):

 

Jeg har lest side opp og side ned med hva woke-kritikere faktisk sier og "misliker" med "woke" og det er stort sett meningsløst babbel uten rot i virkeligheten.

Noe av det er meninger og smakssak mens andre er fakta, raceswapping for eks er jo en målbar ting vist til her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Crooked Cracker said:

Det kan virke som du er litt varm i panna selv, det er jo flere her som har beskrevet hva de finner problematisk. At du ikke er enig i at det er problematisk tryller jo ikke bort innvendingene av seg selv. Det er jo også blitt presisert her at grad av woke kan være en smakssak, som mye annet, sukker for eks.

Ja det er flere her som har beskrevet ting som ikke finnes og mener det er problematisk…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (2 timer siden):

Rike fotballklubber som kan håndplukke de spillere fra et større marked kan vel neppe overføres til enhver gruppe. Uansett er jo koblinger mellom hudfarge og egenskaper heller tabu, det kan jo brukes i negativ forstand også som vi har sett.

 

Studien indikerer at hvis at alt annet er lik så kan mangfold bidrar til bedre resultater i fotball.  
 

Sitat

Som sagt, en langt bedre tilnærming er vel å invitere andre til å delta fremfor å problematisere de som deltar.

Problemet er ikke de som deltar, men problemet er  at ikke alle deltar.   Det er ikke en fornærmelse mot de som deltar

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 timer siden):

Studien indikerer at hvis at alt annet er lik så kan mangfold bidrar til bedre resultater i fotball.

Alt annet er jo ikke likt, det er håndplukkede spillere, alstå et ferdighetsmangold, såklart det fungerer optimalt.

jjkoggan skrev (3 timer siden):

Problemet er ikke de som deltar, men problemet er  at ikke alle deltar.   Det er ikke en fornærmelse mot de som deltar

Når frasen blir 'for mange av X deltar' er åpenbart de som deltar blitt problematisert.

Nå har vi valset frem og tilbake på dette til det kjedsommelige, så jeg gjentar dette som du ikke svarte på.

 

1. Når noen sier at en gruppe er for hvit, har vedkommende et problem med gruppa eller ikke?

Hvis du svarer nei, så er det jo ingen sak, da er ikke hvit homogenitet et problem.

Hvis du svarer ja, da kommer neste spm.

2. Er dette problemet identifisert med en hudfarge?

Hvis du svarer nei så er det også helt greit, for da kan heller ikke hvit homogenitet være problemet.

Hvis du svarer ja, så er vi jo enige, da er hvite mennesker per def blitt problematisert.

 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
10 hours ago, rabler said:

Nei det er ikke statistisk relevant. Det synes ikke på statistikken en gang. Transkvinner har opplevd mer overgrep enn cis-kvinner så statistikken går motsatt vei. Forøvrig er transkvinner ikke menn.

En mann som føle seg som en kvinne he ingenting i en damegarderobe å gjøre. HC toalett får være løsninga. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (10 timer siden):

Nei det er ikke statistisk relevant. Det synes ikke på statistikken en gang. Transkvinner har opplevd mer overgrep enn cis-kvinner så statistikken går motsatt vei. Forøvrig er transkvinner ikke menn.

En biologisk mann som identifiserer seg som en kvinne er fortsatt en biologisk mann. På samme måte er en biologisk mann som identifiserer seg som en katt fortsatt en biologisk mann. Ingen av de nevnt over har noe i en garderobe eller toalettfasilitet som er forbeholdt bilogiske kvinner...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (5 minutter siden):

En biologisk mann som identifiserer seg som en kvinne er fortsatt en biologisk mann. På samme måte er en biologisk mann som identifiserer seg som en katt fortsatt en biologisk mann. 

Har noen noensinne sagt noe annet da? Jeg føler dette er et argument som stadig brukes, men som ikke treffer noen da ingen hevder noe annet. Transpersoner bytter jo ikke ut sitt biologiske kjønn, men endrer kjønnsidentitet - og i noen land også juridisk kjønn der dette er mulig. Dette er sosiale konstruksjoner som ikke nødvendigvis henger sammen med biologisk kjønn.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Snikpellik said:

Har noen noensinne sagt noe annet da? Jeg føler dette er et argument som stadig brukes, men som ikke treffer noen da ingen hevder noe annet. Transpersoner bytter jo ikke ut sitt biologiske kjønn, men endrer kjønnsidentitet - og i noen land også juridisk kjønn der dette er mulig. Dette er sosiale konstruksjoner som ikke nødvendigvis henger sammen med biologisk kjønn.

Antar at sofiemyr svarade på "Forøvrig er transkvinner ikke menn."

Blir lite trötsamt hvis det ska gå runt och runt med kommentarer som den över. En precisering som bruker biologi och kommentar om att alla redan vet det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (14 minutter siden):

Antar at sofiemyr svarade på "Forøvrig er transkvinner ikke menn."

Blir lite trötsamt hvis det ska gå runt och runt med kommentarer som den över. En precisering som bruker biologi och kommentar om att alla redan vet det. 

@fredrik2 har helt rett - jeg svarte på  "Forøvrig er transkvinner ikke menn."

Beklager at jeg bidro til nok en avsporing i konkurransen om å opprettholde verdens lengste tråd siden dette igjen ikke har noe som helst med verken woke eller underholdning å gjøre - såfremt vi ikke skal diskutere filmen "What is a woman?" ;) 

Endret av sofiemyr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (42 minutter siden):

En biologisk mann som identifiserer seg som en kvinne er fortsatt en biologisk mann. På samme måte er en biologisk mann som identifiserer seg som en katt fortsatt en biologisk mann. Ingen av de nevnt over har noe i en garderobe eller toalettfasilitet som er forbeholdt bilogiske kvinner...

 

Hvilke garderober skal disse inn i..?

image.thumb.png.b8a9ef7571cabdceb67579d1100d0743.png.62246e0743b3b84b3c22dcbd71aa7127.png02-gq-16nov18_b.thumb.jpg.84e53d93c60a5d83033f1b65cedf1f58.jpg2345.thumb.jpg.59cdef6b747d0116a9bd9ef7389383cd.jpg_120492493_jamie1.jpg.webp.87d645741851a5d9449c26bfc2175df6.webp

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Red Frostraven said:

 

Hvilke garderober skal disse inn i..?

image.thumb.png.b8a9ef7571cabdceb67579d1100d0743.png.62246e0743b3b84b3c22dcbd71aa7127.png02-gq-16nov18_b.thumb.jpg.84e53d93c60a5d83033f1b65cedf1f58.jpg2345.thumb.jpg.59cdef6b747d0116a9bd9ef7389383cd.jpg_120492493_jamie1.jpg.webp.87d645741851a5d9449c26bfc2175df6.webp

Antar att enligt de flesta det beror på vilket könsorgan de har. Om de har en vagina tror jag ikke de helt skulle passa in i herregarderoben. 

Förstår väl dock ikke hvorfor du visar bilder på vad jag antar är transmän, transmän som också er väldigt maskulina. 

Vi diskuterade vel transkvinner och då hade väl bilder på några transkvinner passat bättre? Gärna bilder på maskulina transkvinner med penis. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (15 timer siden):

Dette er et viktig poeng, som jeg kjenner meg igjen i. Og har reflektert over i hvordan jeg snakker med folk i den virkelige verden.

Jeg, og andre liberale venstre-lente. Spesielt de lengre venstre enn meg igjen, burde ta til seg dette og tenke mere på hva som er smartest måte å formidle budskapet sitt på. Rett og slett spille mere ball.

Vi kan fort skylde på oss selv for å skubbe meningsmotstandere mere fra seg enn nødvendig. Aka polarisering.

Jeg arbeider i det daglige med krevende personer i krevende situasjoner, så jeg vet godt hva som ikke fungerer når man kommuniserer med ulike syn på verden.

Ser den, og flere kunne hatt godt av å tenke mer over dette. En ting som typisk skjer meg er at selv om jeg nok er relativt liberal, så kommer det tullinger som i denne tråden og beskylder meg for å være høyre fordi jeg ikke liker en historie skrevet av en tenåring.
Høres kanskje litt rart ut, men Leslye Headland skrev altså - etter eget sigende - historen som skulle bli The Acolyte da hun var tenåring. Denne historien plukket hun så opp igjen da hun fikk muligheten til å lage Star Wars. Ta dette med i betraktningen når dere ser på den serien, og man ser fort at dette er tenåringsfantasier hvor munkekutter og lyssabler ble lagt til etterpå.

Ikke like slikt er nok til å bli beskyldt for å være Putins høyre hånd.

mandodiao skrev (15 timer siden):

Det er kanskje noe sannhet i det også. Jeg har også vært der som yngre mann. Og brukt en del år på å motarbeide tittelen feminist. Kaller meg ikke direkte feminist i dag heller, men har ingen problem med å bli kalt det.

Kanskje jeg en dag kaller meg woke, når ordet får satt seg, og jeg blir mere klok på hvem eller hva anti-woke er

Nå begynte jeg tenke over hva jeg ville kalt meg selv. Kan ikke komme på noe som passer. Min første kone kalte meg pragmatiker. Det kan være noe i det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (12 timer siden):

Leser normalt ikke dine innlegg, men gjorde det tilfeldigvis nå og skjønner du sikter til meg. Selvsagt vet du bedre enn meg selv hva som foregår oppi hodet mitt, men til din opplysning trenger man ikke mene at transpersoner er overfallspersoner for å mene at kvinners private soner skal forbeholdes kvinner. Det er mange kvinner som ønsker fred og privatliv til å kle av seg foran menn, og å slippe å se peniser i garderoben/dusjen sin (som er litt mer privat og annerledes enn et lite toalettrom). Fullt forståelig, men ikke for alle åpenbart. Forøvirg er det statistisk relevant det med overgrep også, men det betyr selvsagt ikke at enhver transperson er en overgriper.

Ja, ikke sant? Sett slik kan man jo med samme grunnlag si at man ikke trenger kvinnedrosjer. Man har jo slikt fordi man sier at man kan ikke vite, så de som vil beskyttes skal ha den muligheten. Men ikke i graderoben hvor man sågar kler av seg, virker det som.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (12 timer siden):

Nei det er ikke statistisk relevant. Det synes ikke på statistikken en gang. Transkvinner har opplevd mer overgrep enn cis-kvinner så statistikken går motsatt vei.

Og for å dra sammenligningen med kvinnedrosjer også til denne så overfalles menn oftere enn kvinner, men kvinner er likevel de som får egne drosjer.

rabler skrev (12 timer siden):

Forøvrig er transkvinner ikke menn.

Ok. Men en mann kan fremtre som en transkvinne, ikke sant? Forhåpentligvis ser du at det er de man skal beskyttes mot. Ikke transkvinnene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...