Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Den kjente anti-«woke» influenseren og pro-russeren Jordan Peterson, som har gjort stor karriere på å grifte penger ut av usikre menn, finansieres i likhet med Tucker Carlson av Kreml ifølge den kanadiske statsministeren. Uttalelsene kom under ed.

We've recently seen that RT is currently funding bloggers and other YouTube personalities of the right, such as Jordan Peterson. Other names that are well known, Tucker Carlson as well, in order to amplify messages that are destabilizing democracies," Trudeau said, naming the Russian state-controlled network.

https://www.newsweek.com/tucker-carlson-russia-justin-trudeau-1971060

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Snikpellik said:

Trudeau said

Canadas statsminister er splitter pine gal diktator-spire. De som begynte å fryse bankkontoer for lastebilsjåfører som ikke tok en vaksine som i alle andre land var frivillig. Noe så dumt tror jeg ikke Putin en gang gjør.

Quote

Jordan Peterson says he is considering legal action after Trudeau accused him of taking Russian money

https://nationalpost.com/news/canada/jordan-peterson-legal-action-trudeau-accused-russian-money

Så får vi se 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (3 timer siden):

"Husk at alt jeg sier er absolutte vitenskapelige fakta, mens alle kildene til de som motsier meg er konspirasjonsteorier"

For en enkel verden å leve i

Kildene mine demonstrerer at dem som sprer forestillingen om et problem de kaller woke er ofre for en konspirasjonsteori, blant mange flere de tror på, som del av et nettverk som driver med høyrepopulistisk og pro-russisk propaganda.

---

Kildene på politisk endring og republikanerene sin posisjon er samfunnsvitenskap, politisk historie og kunnskap om fakta om det politiske system og politikken partiene fører, samt måten de fører politikk.

Det burde være enkelt å finne mangel på konsensus om situasjonen om det ikke var konsensus, og forestillinger om at akademia har feil om republikanerene selv om de forutser valgjuksforsøk og kuppforsøk, år før de gjennomføres -- nettopp på grunn av måten republikanerene oppfører seg som andre autoritære, virkelighetsfjerne, aktører og deres ledere gjennomkorrupte autokrater.

Det finnes egne tråder for det.

Det er ingen hemmelighet om man har lest nyhetsseksjonen i seriøse aviser de siste 20 år.

I stedet for reell kritikk av forståelsen av hva som foregår, har man lavpannet kritikk av journalisme og akademia, fra utenfra, fra anti-woke segmentet i politikkdelen av forum.

---

Hva jeg sier om anti-woke og bevegelsens opprinnelse er etterprøvbare fakta om hvilke kilder bevegelsen oppstod i og hvor forestillingene deres fødtes/klekket ut fra.

Norske anti-woke springer ut fra samme forestillinger om et problem som kalles woke, fra amerikanske og etter hvert britiske kilder i samme høyrepopulistiske miljø, hvor forestillingen skjuler seg i folk sin mangel på kunnskap, hvor enn det er skygger i kunnskapen deres. Den lever på folk sine fordommer om fagfelt de selv ikke forstår.

Deres fremste våpen er anekdoter og folk sin fantasi.

Eksempelvis;

Det er langt større odds for å bli truffet direkte av lynet enn for å få yrkesforbud eller bli kansellert på grunn av meningene sine.

Likevel er folk redde for kansellering, som i praksis, for de fleste, er det samme som het 'å vokse fra hverandre' tidligere.

Hvis noen uttrykker støtte til diktatorer eller diktatorspirer, eller sprer konspirasjonsteorier om klima, vaksiner, konspirasjoner i akademia, politikken i Norge og journalisme -- så er det lett å forstå hvorfor folk vokser fra dem eller ikke gidder å forholde seg til dem i en profesjonell setting. Mange forsøker å være profesjonelle på andre områder av livet sitt enn bare jobb, og da er barnslige meninger ekstremt kjedelig å måtte forholde seg til på jobb og etter.

---

Jeg har lenge spurt etter deres motforestillingen om norske anti-woke sin opprinnelse, og da bør disse motstride mine kilder hvor deres forklaring avviker fra min.

Ingen motstrider forklaringen.

Det er foreslått at navlestrengen mellom norske og amerikanske anti-woke er kuttet, men den er jo demonstrerbart ikke kuttet fra amerikanske anti-woke, som går klart frem av måten tråden er fullt av regurgitert oppgulp fra amerikansk anti-woke, og det ikke finnes original eller legitim kritikk av hva som kalles woke.

Som er grunnen til at jeg spør om deres kilder fra USA.

---

Det hjelper ikke å poste folk uten innsikt i problemstillingen hvor fagfeltet gjelder sine meninger om problemet, når poenget mitt er at forestillingene om problemet skyldes propaganda som forestillingene demonstrerbart kopierer for å narre utenforstående, som norske aktører utenfor relevante fagfelt gjengir, slik høyrepopulismen i USA fremstiller problemet, i bransjer de selv ikke er tilknyttet.

Det er mer interessant om dere fant seriøse aktører som ikke er Trump/kupp-supportere som peker på problemer i deres egne bransjer som er deres fagfelt. Det er der norske anti-woke bryter totalt sammen;

Det er alltid høyrepopulister som klager, eller folk som har forestillinger om at det er problemer i andre bransjer enn deres egne, og hver gang man undersøker konkrete begrunnelser for hvorfor noen tror på problemet så er det misinformasjon og kunnskapsmangel.

---

Legg merke til hvor få anekdoter det er i Norge, og hvordan disse resirkuleres, fordi det ikke forekommer nye regelmessig.

Legg merke til hvordan de fleste anekdotene lever fordi folk som sprer dem ikke forstår fakta bak anekdotene.

Som hvorfor maleriet Oppdagelsen av Amerika ikke passer inn i en utstillingsperiode hvor det å vise frem et mangefold av kunstnere er målet, og hvordan de fleste malerier står i kjelleren på museet fordi de ikke alltid stilles ut.

Legg så merke til hvordan det meste som anklages for å være woke ikke er kanselleringskultur, men kapitalister som forsøker å gjøre hva Disney bokstavelig talt er etablert på -- å gjøre historier barnevennlige og ukontroversielle -- og hvordan Woke selektivt brukes som brennmerke på kapitalistiske bedrifter.

Legg merke til at forsøk på kansellering som går andre veien av hva som brennmerkes woke regelrett hylles.

Som kanselleringen og forsøk på kansellering, samt strenge meninger på hva som er lov å mene om Dustborn, Bud Light, OL, Imane Khelif, Rings of Power, SBI og Blackrock.

Det er dobbeltstandarder ute å går som er åpenbart hyklerske, og anti-woke er fundert på dobbeltstandarder og det å skape problemer ut fra folk som manglende kunnskap. Som er demonstrerbart, og grundig dokumentert etter hvert: hver gang man retter lyskasteren mot et problem, så er det som en Scooby Doo-episode, hvor noe helt annet ligger bak enn hva anti-woke sprer av rykter.

...

Denne tråden lever på misinformasjon om underholdningsindustrien.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 6
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (2 timer siden):

Canadas statsminister er splitter pine gal diktator-spire. De som begynte å fryse bankkontoer for lastebilsjåfører som ikke tok en vaksine som i alle andre land var frivillig. Noe så dumt tror jeg ikke Putin en gang gjør.

https://nationalpost.com/news/canada/jordan-peterson-legal-action-trudeau-accused-russian-money

Så får vi se 🙂

En ganske uegnet regjeringssjef i et demokrati når han ikke aksepterer eller forstår informert samtykke. Da har man ikke noe i en slik post å gjøre. Fyren viser også ganske tydelige totalitære tendenser.

At Jordan Peterson er vennlig innstilt til Russland og Putin vil jeg gjerne se kilder på. Og da mener jeg RÅKILDER, fra "hestens egen munn" så å si og ikke hva en eller annen nisse på Twitter påstår, andres tolkninger eller rationalwiki. Men kilder fra hans egen munn.

Justin Trudeau har ødelagt sin fars livsverk, det er sikkert.

For de som ikke vet; jeg sikter til hans far, Pierre Trudeau; Canadas svar på Olof Palme.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snikpellik said:

Hehe nei, det er han nok ikke :) 

Her avfeier vi bare uten å svare 😄

Du har fått et solid hint om hva denne mannen har holdt på med: Fryse bankkontoer til folk som ikke tok vaksiner.

Det er jo slikt som Putin gjorde med Navalnyj

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (7 minutter siden):

Her avfeier vi bare uten å svare 😄

Du har fått et solid hint om hva denne mannen har holdt på med: Fryse bankkontoer til folk som ikke tok vaksiner.

Det er jo slikt som Putin gjorde med Navalnyj

Jeg er ikke glad i ham, men har du en link til dette?

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 timer siden):

Den kjente anti-«woke» influenseren og pro-russeren Jordan Peterson, som har gjort stor karriere på å grifte penger ut av usikre menn, finansieres i likhet med Tucker Carlson av Kreml ifølge den kanadiske statsministeren. Uttalelsene kom under ed.

We've recently seen that RT is currently funding bloggers and other YouTube personalities of the right, such as Jordan Peterson. Other names that are well known, Tucker Carlson as well, in order to amplify messages that are destabilizing democracies," Trudeau said, naming the Russian state-controlled network.

https://www.newsweek.com/tucker-carlson-russia-justin-trudeau-1971060

Woke drar dessverre mange stemmer for Trump og MAGA. Så om man ikke ønsker de, så bør man jo være imot woke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (23 timer siden):

Jeg vet det er vanlig blant anti-woke-gjengen å legge ord og meninger i munnen på folk som aldri har vært uttalt eller ment, men dette er faktisk helt absurd.

Forfallet i norsk skole virker å være større enn jeg hadde sett for meg.

Altså, hvis du vil forsvare erkehvitt og rasebasert åndssnobberi så er du velkommen til det, men å hevde at det legges ord i munnen hans er lett gjennnomskubart løgn.

Endret av Crooked Cracker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...