Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

AtterEnBruker skrev (42 minutter siden):

Og det er slett ikke uvanlig under enhver reaksjonær bevegelse som deler mennesker inn i inne-grupper og ute-grupper, at individer som faller inn under det de reaksjonære kategoriserer som en del av ute-gruppen jobber for å få aksept av denne "inne"-gruppen. At de skal bli sett på som en av "oss". Ikke en av "dem". Og det gjør de ved å prøve å appelere til, fremme og spre de samme politiske og ideologiske talepunktene til den reaksjonære bevegelsen.

Ikke-hvite som har andre oppfatninger enn woke er selvsagt løpegutter og nikkedukker, det skulle tatt seg ut om disse kunne tenke selv og komme med formeninger deretter.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Crooked Cracker said:

Ikke-hvite som har andre oppfatninger enn woke er selvsagt løpegutter og nikkedukker, det skulle tatt seg ut om disse kunne tenke selv og komme med formeninger deretter.

Hvorfor skulle de kunne tenke selv? Det er jo ingen andre i den anti-woke.bevegelsen som klarer det så jeg tror ikke du skal forvente at de heller kan det… 🤣

• Liker 3
Lenke til kommentar
Sitat

Det neste er vel at hvite some er "woke" er "pick-me" bare for å hoppe på det samme reddit toget med generiske generaliserende uttalelser uten substans.

Endret av Noxhaven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (6 timer siden):

Ja, ok. De hadde en token black guy her og der. 

Her ser vi det igjen. De vil aldri innrømme at de tar feil, og kommer med alle mulige bortforklaringer for å vise at det fortsatt er motsatt side som er teit.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (35 minutter siden):

Her ser vi det igjen. De vil aldri innrømme at de tar feil, og kommer med alle mulige bortforklaringer for å vise at det fortsatt er motsatt side som er teit.

Hvilken side er verre er uintersannt.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (3 timer siden):

Hvorfor skulle de kunne tenke selv?

Du lurer altså på hvorfor ikke-hvite skulle tenke selv ja, det summerer jo opp woke greit det.

rabler skrev (3 timer siden):

Det er jo ingen andre i den anti-woke.bevegelsen som klarer det så jeg tror ikke du skal forvente at de heller kan det… 🤣

Argumentasjonen du flekser her derimot bidrar sterkt til at woke-folk fremstår som sympatiske glupinger. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 timer siden):

Hvilken side er verre er uintersannt.  

Nå var det heller ikke det som var poenget mitt, men hvordan woke-siden vil komme med en påstand, få beviser for det motsatte, for så å komme med en bortforklaring om hvorfor det ikke telles. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (16 minutter siden):

Nå var det heller ikke det som var poenget mitt, men hvordan woke-siden vil komme med en påstand, få beviser for det motsatte, for så å komme med en bortforklaring om hvorfor det ikke telles. 

Da er det din tur å komme  med argumenter hvorfor det burde telle eller skal vi debattere hvordan hver side argumenterer.  Argumentene er mye mer intersannte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Noxhaven skrev (11 timer siden):

Det neste er vel at hvite some er "woke" er "pick-me" bare for å hoppe på det samme reddit toget med generiske generaliserende uttalelser uten substans.

Det er vel også fra reddit at denne amerikaniserte "kulturkrigen" uten noen relevans for det norske samfunnet og den norske virkeligheten har funnet vei til et norsk diskusjonsforum. Jeg hører ingen hverken den ene eller andre veien som bruker slike ord, uttrykk og begreper(stammespråk) som skrives på inn- og utpust i denne tråden og heller ikke alle disse amerikanske youtuberne eller hva de nå er som 95% av det norske folk(minst) garantert aldri har hørt om.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (16 timer siden):

Hvis man er en useriøs anti-journalist, er man da en journalist? På en måte, i motsetning til en seriøs anti-journalist!

🤔🤔

Å bruke kallenavn i så stor grad at det kommer ut i andre enden som noe hyggelig står det egentlig litt respekt av å klare og få til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (15 timer siden):
fokkeslasken skrev (23 timer siden):

Jeg tror heller ikke han er rasist, men det var likevel en rasistisk uttalelse. Påpeker du ytre trekk og hefter ved en antagelse ved det, da sier du noe rasistisk.

Om du kaller det en rasistisk uttalelse kan du rett og slett ikke norsk.

Det må du jo få lov til å mene. Men i min bok er det rasistisk å tillegge noen noe som helst basert på deres hudfarge. Jeg merker meg at du ikke er enig. Deg om det, og egentlig litt betenkelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (14 timer siden):

Joda, de finnes. De er kjent som "Pick Me's" og det mer treffende begrepet "Medlemmer av leopards eating people's faces-party.".

leopardseatingfacesparty.thumb.jpg.0661aed3dbe5ce6cbcea347503f0e4c3.jpg

Og det er slett ikke uvanlig under enhver reaksjonær bevegelse som deler mennesker inn i inne-grupper og ute-grupper, at individer som faller inn under det de reaksjonære kategoriserer som en del av ute-gruppen jobber for å få aksept av denne "inne"-gruppen. At de skal bli sett på som en av "oss". Ikke en av "dem". Og det gjør de ved å prøve å appelere til, fremme og spre de samme politiske og ideologiske talepunktene til den reaksjonære bevegelsen.

Candance Owens, Dave Rubin, Blaire White og Andy Ngo er klare eksempler på det. Og vi har et sånt medlem her i Norge også.

Hmm... Dette tror jeg er andre gangen på kun få dager du sier noe om den ene "siden" som likegjerne kunne vært om den andre siden. For dette du skriver her, det er slik de som er imot shoehorning av woke greier mener om de som driver med slikt.

Jeg kan anbefale å lese et par detranshistorier om du vil høre hvordan den gruppen plutselig blir de største rasshøla i verden om du ikke er medlem av "oss" lengre. Viktig å være en av "oss", ikke sant. Slik du jo skriver her.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (14 timer siden):

Hvis det å forme en egen tanke ikke figurerer naturlig i ens egen verden, da er det vanskelig å se hvordan andres meninger kan formes på annen måte enn ved å bli fortalt hva de skal tenke. "Alle gjør det jo slik, gjør de ikke?"

Jeg tar det med knusende ro når noen forteller meg at jeg papegøyer noen bare fordi jeg er enig med dem i én sak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (16 timer siden):

Hvis man er en useriøs anti-journalist, er man da en journalist? På en måte, i motsetning til en seriøs anti-journalist!

🤔🤔

Jeg kalte ham en anti-journalistisk anmelder.

Forskjellen mellom idioter som han og journalistisk anmeldere er som creation-scientist versus scientist.

Forskjellen, oppsummert med to bilder:

image.png.ade1ffb485a27095b7b7734029371d94.pngBoz6VB5CEAAlX_x.png.2d86841358795fde6971315d481fc227.png

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (18 minutter siden):

Hvis det å forme en egen tanke ikke figurerer naturlig i ens egen verden, da er det vanskelig å se hvordan andres meninger kan formes på annen måte enn ved å bli fortalt hva de skal tenke. "Alle gjør det jo slik, gjør de ikke?"

Jeg tar det med knusende ro når noen forteller meg at jeg papegøyer noen bare fordi jeg er enig med dem i én sak.

Jeg mener å ha hørt at Hitler mente det var en god ide å spise grønnsaker. Jeg tror det jeg også. Huff; jeg er visst påvirket av nazismen iht den logikken. Jeg må omvende meg fra den logikken og gå rett på McDonals og fordøye søppel-"mat" for å få bekreftet at jeg ikke er nazist.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (Akkurat nå):

Jeg mener å ha hørt at Hitler mente det var en god ide å spise grønnsaker. Jeg tror det jeg også. Huff; jeg er visst påvirket av nazismen iht den logikken. Jeg må omvende meg fra den logikken og gå rett på McDonals og fordøye søppel-"mat" for å få bekreftet at jeg ikke er nazist.

Han var vel for statlige støtteordninger også tror jeg. Et poeng enkelte bruker for å hinte til at man uryddige politiske meninger. Har selv fått det servert fra politikere i Liberalistene flere ganger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Boz6VB5CEAAlX_x.png.2d86841358795fde6971315d481fc227.png

Artig. Denne illustrerer ganske godt de som taler for størrelsen av det såkalte moderne publikum også. De tro og tror at det eneste som gjør at de ikke selger sine produkter er alt annet enn at de ikke er mange nok til å gjøre det bærekraftig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 time siden):

Hmm... Dette tror jeg er andre gangen på kun få dager du sier noe om den ene "siden" som likegjerne kunne vært om den andre siden. For dette du skriver her, det er slik de som er imot shoehorning av woke greier mener om de som driver med slikt.

Jeg kan anbefale å lese et par detranshistorier om du vil høre hvordan den gruppen plutselig blir de største rasshøla i verden om du ikke er medlem av "oss" lengre. Viktig å være en av "oss", ikke sant. Slik du jo skriver her.

Ble de som detranset kalt groomers av politikere og mediapersonligheter fordi de detranset?

Ble de beskylt for å indoktrinere barn av politikere og mediepersonligheter fordi de detranset?

Ble de kalt en trussel for den tradisjonelle kjernefamilien av politikere fordi de detranset?

Ble de hengt ut på internett som uskikket til å være lærere fordi de detranset?

Blir de pekt ut som syndebukker for vestlig forfall og økonomisk vanskeligstilte tider fordi de detranset?

Er det politikere som innfører lovendringer som vil gjøre det forbudt å detranse?

Er det politikere som vil straffeforfølge leger som med samtykke utfører detrans-operasjoner istedenfor trans-operasjoner?

Blir det sendt bombetrusler til sykehus som utfører detrans-operasjoner spesifikt på grunn av detrans-operasjoner?

Er det menn som henger på offentlige toaletter som spesifikt jakter på mennesker som detranset med begrunnelse av at de er utrygge for andre mennesker fordi de detranset?

Er det en "begge sider"-versjon av transvestigation, der hatbevegelser peker ut offentlige personer som muligens tidligere har vært en transperson og har detranset fordi de ikke oppfyller visse krav om utseende, og deretter peker dem ut som legitime mål for hets, forfølgelse og sannsynligvis vold fordi de detranset?

EDIT, glemte denne, men veldig viktig: De som evt. gir tidligere transpersoner dritt for å detranse, er de også ute etter å fjerne rettighetene til andre utsatte grupper?

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (3 minutter siden):

Ble de som detranset kalt groomers av politikere og mediapersonligheter fordi de detranset?

Ble de beskylt for å indoktrinere barn av politikere og mediepersonligheter fordi de detranset?

Ble de kalt en trussel for den tradisjonelle kjernefamilien av politikere fordi de detranset?

Ble de hengt ut på internett som uskikket til å være lærere fordi de detranset?

Blir de pekt ut som syndebukker for vestlig forfall og økonomisk vanskeligstilte tider fordi de detranset?

Er det politikere som innfører lovendringer som vil gjøre det forbudt å detranse?

Er det politikere som vil straffeforfølge leger som med samtykke utfører detrans-operasjoner istedenfor trans-operasjoner?

Blir det sendt bombetrusler til sykehus som utfører detrans-operasjoner spesifikt på grunn av detrans-operasjoner?

Er det menn som henger på offentlige toaletter som spesifikt jakter på mennesker som detranset med begrunnelse av at de er utrygge for andre mennesker fordi de detranset?

Er det en "begge sider"-versjon av transvestigation, der hatbevegelser peker ut offentlige personer som muligens tidligere har vært en transperson og har detranset fordi de ikke oppfyller visse krav om utseende, og deretter peker dem ut som legitime mål for hets, forfølgelse og sannsynligvis vold fordi de detranset?

Ah, jeg skjønner. Så det går på at du mener en er verre enn den andre. At det finnes detransere som må begynne å leve på hemmelig addresse sier vel egentlig nok om hvordan disse ideologene kan oppføre seg også. Jeg bare sier at det kan være verdt å se at det ikke alltid er fullt så enkelt som å si at én side er slem mens den andre er snill, for det ligger typisk i at man aksepterer mye bare de som bedriver dritten går mot et mål man selv er enig i, og det gjelder alle sider i alle saker.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja det er vell ingen grunn til å forsvare ytterpunktene.

Minner igjen om at ingen i denne tråden identifiserer seg som woke. Men noen identifiserer seg som anti-woke.

Tror det farger noe beskyldninger og antakelser

Endret av mandodiao
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...