Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

15 hours ago, Skrotleif said:

Hvilke gode produkter? Det eneste på den lista der som jeg vil kalle bra er Stranger Things og The Last of Us 2 (det eneste av spillene jeg har spilt, så kan ikke uttale meg om det andre). Noen få andre ting er helt ok, som Black Panther, Captain Marvel og Birds of Prey, men resten varierer fra middelmådig til direkte dårlig. 

Det er din subjektive mening. Jeg er uenig. Jeg skjønner fremdeles ikke hva den listen skal vise.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og om noen enda ikke har skjønt det. Dette er hvordan kanselleringsforsøk ser ut. Dette er det motbydelige ansiktet til anti-woke og all dritten de står for.

https://www.gamer.no/artikler/opnar-opp-om-hatstorm-tok-oss-fullstendig-pa-senga/517704

Quote

Ragnar Tørnquist er ein av dei fremste profilane i norsk spelbransje. Han har jobba med spel i nærmare 30 år, og elskar jobben sin.

Det er hans fremste lidenskap.

Likevel har lanseringa av Dustborn, det nyaste spelet til Red Thread Games, tvinga han til å seriøst revurdere om spelutvikling er noko å satse på.

Er det verd å leve på denne måten når ein har familie?

 

Endret av rabler
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (13 timer siden):

At innvandrere blir isolerte er jo vanligvis en bekymring fra mer konservativt hold, og det er et moment i forhold til integrering, men Norge blir ikke et apartheidsamfunn om noen ikke finner håndball spesielt interessant. Som nevnt tidligere her er det ingen wokere som klager på at det norske cricketlaget er helbrunt heller, så det er jo interessant. Selv ser jeg ingen problemer med homogene idrettslag, folk har forskjellige interesser.

Det er jo en del pakistanere som representerer Norge i Tae-kwon-do. Er ikke det bra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, DukeNukem3d said:

Jeg er imot det overdrevne woke-tøvet til ytre venstre. Men jeg har ikke  "adoptert argumentene og ideene" fra noen nei. At du ikke er kapabel til å tenke  selv og må gjøre det, betyr ikke at  vi andre ikke selv klarer å finne ut at kansellering (eller forsøk) av nissene på låven, donald duck, malerier etc er galt og patetisk.

Ingen ting av det du nevner her har blitt kansellert. Det har heller ikke vært forsøk på å kansellere noe av dette, med unntak av en enslig dude som sendte en idiotisk klage til Discovery…

Så som vi veldig tydelig ser: woke er et ikkeproblem og "kampen" mot woke er dermed bare tåpelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, rabler said:

Det er din subjektive mening. Jeg er uenig. Jeg skjønner fremdeles ikke hva den listen skal vise.

For meg viser den en hel haug med middelmådige produkter fra serier som en gang var bra. Massevis av remakes og oppfølgere som aldri skulle vært laget. Bedriver jeg kanselleringskultur hvis jeg mener det? Så synd. Jeg har uansett ingen formening om det skyldes woke, og de hadde sikkert vært rævva om alle hadde hatt "riktig" kjønn og hudfarge også. Du må gjerne like det, men da har du ganske dårlig smak etter min subjektive mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (4 timer siden):

Og om noen enda ikke har skjønt det. Dette er hvordan kanselleringsforsøk ser ut. Dette er det motbydelige ansiktet til anti-woke og all dritten de står for.

https://www.gamer.no/artikler/opnar-opp-om-hatstorm-tok-oss-fullstendig-pa-senga/517704

 

Eventuelt kan en kanskje si at det er slik det ser ut om en tar sats og hopper rett ut i kulturkrigen. Det forsvarer selvfølgelig ikke eventuelle trusler eller hets og det er selvfølgelig forståelig at det ikke er noe gøy å stå i kritikken eller oppleve at det en har lagt så mye innsats i blir så dårlig mottatt. 

Ut fra det en del anmeldere skriver om spillet virker det litt rart at en er så overrasket over at spillet mottar mye kritikk, og jeg tror ikke kritikken og antipatiene mot spillet blir mindre av at en avskriver kritikken som "hat" i artikler som ikke tillater kritikk. Det siste slår meg som en tendens de siste årene, der spillselskaper svært lett kan få "spilljournalister" på sin "side" ved å avskrive kritikken som "hat" og fremheve egne gode verdier, men samtidig kanskje bidrar til å støte spillere enda mer fra seg. 

Her er gamespot sin journalist, som selv sier han er enig i spillets vinkling, sin forklaring: 

Sitat

 

 It is one of the most overtly political and, more specifically, unapologetically leftist games I've ever played...

Here is where it becomes obvious--if the game's earlier way of introducing characters' pronouns didn't do it for you--that this is a game made by leftists, about leftists, and very likely for leftists. 

https://www.gamespot.com/reviews/dustborn-review-words-hurt/1900-6418267/

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, herzeleid said:

Ut fra det en del anmeldere skriver om spillet virker det litt rart at en er så overrasket over at spillet mottar mye kritikk, og jeg tror ikke kritikken og antipatiene mot spillet blir mindre av at en avskriver kritikken som "hat" i artikler som ikke tillater kritikk.

Vås! Det finnes kritikk og det finnes hatkapmanjer og både de ansatte i Red Thread Games og journalister i Gamer.no klarer å se forskjell.

Og grunnen til at kommentarfeltet på den artikkelen er stengt overrasker absolutt ingen.

"… dere kan ikke oppføre dere"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

kritikk, ja… 🙄

Quote

– Ein kan lett ignorere det som står på forum, X og liknande. E-post er litt tettare, men det å få tekstmeldingar der nokon skriv at dei håper eg døyr, det er ubehageleg, seier han.

skikkelig saklig kritikk, gitt. Slikt må man vel bare tåle? De stakkarslige lille antiwokerne må jo få utløp for sinnet sitt på en eller annen måte 🤢

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
49 minutes ago, rabler said:

Vås! Det finnes kritikk og det finnes hatkapmanjer og både de ansatte i Red Thread Games og journalister i Gamer.no klarer å se forskjell.

Og grunnen til at kommentarfeltet på den artikkelen er stengt overrasker absolutt ingen.

"… dere kan ikke oppføre dere"

Kanskje vi kan høre Smash JT sin analyse av Dustborn og Tørnquist, siden vi ikke får lov? Er det lov å få høre en amerikaners syn på saken?

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (35 minutter siden):

kritikk, ja… 🙄

skikkelig saklig kritikk, gitt. Slikt må man vel bare tåle? De stakkarslige lille antiwokerne må jo få utløp for sinnet sitt på en eller annen måte 🤢

Igjen synes jeg du illustrerer "klarer ikke å oppføre seg"-poenget svært godt. Jeg har ikke skrevet noe av det uthevede. Jeg har tvert imot skrevet det motsatte: 

herzeleid skrev (1 time siden):

Det forsvarer selvfølgelig ikke eventuelle trusler eller hets...

 

Likevel velger du å svare på en så usaklig og ufin måte. Det minner meg på hvorfor jeg stort sett holder meg unna denne tråden og temaet. 

 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Gargantua said:

Kanskje vi kan høre Smash JT sin analyse av Dustborn og Tørnquist, siden vi ikke får lov? Er det lov å få høre en amerikaners syn på saken?

Jeg aner ikke hvem Smash JT er. Hvorfor skal noen høre på han? Det virker ikke av thumbnail som han har noe fornuftig å si…

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, herzeleid said:

Igjen synes jeg du illustrerer "klarer ikke å oppføre seg"-poenget svært godt. Jeg har ikke skrevet noe av det uthevede. Jeg har tvert imot skrevet det motsatte: 

Likevel velger du å svare på en så usaklig og ufin måte. Det minner meg på hvorfor jeg stort sett holder meg unna denne tråden og temaet. 

 

Gjør du virkelig det?

1 hour ago, herzeleid said:

Eventuelt kan en kanskje si at det er slik det ser ut om en tar sats og hopper rett ut i kulturkrigen. Det forsvarer selvfølgelig ikke eventuelle trusler eller hets og det er selvfølgelig forståelig at det ikke er noe gøy å stå i kritikken eller oppleve at det en har lagt så mye innsats i blir så dårlig mottatt. 

Ut fra det en del anmeldere skriver om spillet virker det litt rart at en er så overrasket over at spillet mottar mye kritikk, og jeg tror ikke kritikken og antipatiene mot spillet blir mindre av at en avskriver kritikken som "hat" i artikler som ikke tillater kritikk. Det siste slår meg som en tendens de siste årene, der spillselskaper svært lett kan få "spilljournalister" på sin "side" ved å avskrive kritikken som "hat" og fremheve egne gode verdier, men samtidig kanskje bidrar til å støte spillere enda mer fra seg. 

Her er gamespot sin journalist, som selv sier han er enig i spillets vinkling, sin forklaring: 

 

For meg ser dette ut som du benekter at de har vært utsatt for en hatkampanje. At du slenger på en "eventuelle trusler eller hets" bare understreker dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, rabler said:

Jeg aner ikke hvem Smash JT er. Hvorfor skal noen høre på han? Det virker ikke av thumbnail som han har noe fornuftig å si…

 

Nei, fordi du ikke følger med i kulturkrigens ordskifte. Fri og bevare at du skal høre en annens mening. Ta et steg tilbake og prøv å lære noe, sett fra et annet lands ståsted, og forstå hvor koko dette skattefinansierte spillet er, og hvor patetisk Tørnsquists offerrolle er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...