Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Boing_80 said:

For den som støtter Trump og andre med facistisk agenda:

“Whoever fights monsters should see to it that in the process he does not become a monster. And if you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you.”

De som støtter Trump slåss med monstre og blir monstre selv?

Kan kanskje passe for de som slåss mot Trump og selv begynner med anti-demokratisk retorikk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bing123 skrev (46 minutter siden):

De som støtter Trump slåss med monstre og blir monstre selv?

Kan kanskje passe for de som slåss mot Trump og selv begynner med anti-demokratisk retorikk

Huffameg! Du skjønte ingenting du. Tenk litt over sitatet uten å være forutinntatt. Prøv å se det store bildet der ingen er vinnerne eller taperne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enda mer anti-woke tull. https://steamcommunity.com/app/1469610/discussions/0/4129305027397300064/

Bruker:
"I watched some gameplay where someone read the bios of the first 2 women you start with and one has no reason given for her being there and the other implies she just "joined the army". They seem historically out of place though I do understand the Czechoslovak Legion left Russia with a significant amount of women as the soldiers took a lot of brides but to my knowledge none of them were fighters.
Is there a better explanation given or is it just a diversity and inclusion thing?
"

Svar fra utvikleren:
Hello, as we explained before (e.g., in our third Dev Diary), we decided to take an artistic license in a number of matters, including the involvement of women. Last Train Home is a game inspired by real events, not a historical recreation.

The Czechoslovak Legion formally did not allow women to become soldiers. However, historical evidence attests to the presence of women on the trains, with some even engaging in combat and earning significant military honors, albeit without formal recognition as Legionary members. Consequently, we opted to include women as part of the players' forces, a decision that aligns with historical reality while acknowledging their integral contributions.


I hope this answers your question. ^^

Enda mer bullshit:
is there a way to remove them, edit them, or kill them off and replace them? if not i dont see a point in buying this game. you know.. since my consumer license says not to help woke games.

Endret av Boing_80
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (5 timer siden):

Ja ingen fascister vil åpent deklarere det. Men om han skal prøve å faktisk innføre diktatur og sitte lenger enn 4 år samt forby og fengsle politiske motstandere - så er det en del lover og barrierer i et land som alltid har vært tro mot dette systemet.

Trump kan skrive bøker om hvorfor han ønsker å innføre diktatur og fengsle motstandere uten å bryte en lov.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (46 minutter siden):

Bare fullstendig unnvikelse i dine ti siste kommentarer her inne 

Er du redd for å skrive konkret eller hva er det?

Jeg har verken tid, ork eller motivasjon til å bruke mine kognitive evner på et nettforum til å skrive utdypende kommentarer. Som jeg har sagt før så er dette ikke et akademisk forum der det stilles eminent høye krav til begrunnelse og argumentasjon. Ære være de som gidder å skrive lange utdypninger. Men det gidder altså ikke jeg og det er heller ikke en regel her på forumet om at enhver kommentar må være av akademisk art. Om du opplever meg unnvikende så får det nesten bli slik. 

Endret av Boing_80
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (20 timer siden):

Det kalles dog woke, slik aksjeselskaper som tørker seg bak med rettigheter de fikk sammen med sine oppkjøp av selskaper, for å få nytte av den intellektuelle eiendommen, før de spyler den ned i do, kalles woke.

Så sparker de deler av DEI-teamet sitt og gir teamet nytt mindre belastet navn, og blir synonym med Jesus i anti-woke i noen dager.

Rovkapitalismei underholdningsindustrien er det fremste eksempelet på hva som kalles woke, av anti-woke, og denne kapitalismen er i seg selv årsaken til bransjens kunstige praksiser med DEI, sensitivitetslesing og endring av Roald Dahl sine verk og Disney og Discovery sine meldinger på eldre verk.

Å kalle det woke er regelrett idiotisk.

Ok. Du får mene det, så får jeg mene at klagen er at det gjøres på grunn av woke og/eller med woke som våpen, og ikke at klagen er at det er woke. Når man nå først skal definere hva som faktisk sies og menes og du klippet bort den delen av kommentaren.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 4
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (19 timer siden):

Var en professor på et universitet et sted som ble kanselkulturert, dvs ble motsagt av en av hans medstudenter fordi han våget å ha en mening under en forelesning om at han ikke spiste pizza med ananas. Jeg vet null og niks om hvordan selve samtalen i forelesningen pågikk, ingenting om selve samtalen mellom professoren og arbeidsgiver, hvis det var en. Men det er likevel nok til å utløse et rødt faresignal om at akademia er kompromittert av politisk korrekthet, der det er om å gjøre å ha de "riktige meningene" enn å faktisk lære fakta. Det har gått såpass over stokk og stein at burde man klassifisere folk som liker ananas som utenlandske agenter...

Nå brønnpisser dere hardt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
10 hours ago, Boing_80 said:

Jeg har verken tid, ork eller motivasjon til å bruke mine kognitive evner på et nettforum til å skrive utdypende kommentarer. Som jeg har sagt før så er dette ikke et akademisk forum der det stilles eminent høye krav til begrunnelse og argumentasjon. Ære være de som gidder å skrive lange utdypninger. Men det gidder altså ikke jeg og det er heller ikke en regel her på forumet om at enhver kommentar må være av akademisk art. Om du opplever meg unnvikende så får det nesten bli slik. 

Ingen som sier det må være akademisk eller lange utdypninger. I utgangspunktet et friskt pust at du drar inn filosofi i en tråd som ellers er nokså fastlåst i en skyttergrav :) Så prøvde jeg bare å grave ut hvordan du tolket sitatet du skrev.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (2 timer siden):

Ingen som sier det må være akademisk eller lange utdypninger. I utgangspunktet et friskt pust at du drar inn filosofi i en tråd som ellers er nokså fastlåst i en skyttergrav :) Så prøvde jeg bare å grave ut hvordan du tolket sitatet du skrev.

 

Da vil jeg si at begge sidene, woke og anti-woke står i fare for (om det ikke allerede har skjedd) å se på hverandre som "monstre". Det er ikke alt innenfor woke-bevegelsen som gir mening og tilsvarende det samme i anti-woke bevegelsen. Ser man lenge nok på monsteret i avgrunnen, er det fare for at man selv blir monsteret. Eller sagt det på en annen måte; den undertrykte blir undertrykkeren.

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 timer siden):

Nå brønnpisser dere hardt.

Tråden er organisert brønnpissing, og dette var et par eksempler på at noen gjorde hva anti-woke gjør, på tull.

Tilbake til alvoret, for å underbygge påstanden:

Det meste som kritiseres i tråden kritiseres før medier som kritiseres er lansert, eller uten at de som kritiserer har prøvd spillet eller sett serien/filmen, av et miljø som ikke tolererer at folk liker seriene/filmen/spillet når de kommer ut.

Kritikken er aldri rasjonelt fundert i seriøs kritikk:

Du finner ikke én seriøs anmelder som benytter seg av ordet woke. Hvis noen gjør, hvem?

Selv satire som Critical Drinker har sluttet å bruke ordet, selv om han er satirisk i den ikke-profesjonelle delen av kritikken sin, med en politisk agenda langt til høyre.

---

Men de neste ukene flytter jeg fokuset mitt bort fra misinformasjon fra alternative høyre i USA som spres i Norge til det som spres i USA:

Anti-woke oppmaner til vold og planlegger kupp i USA:

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-military-national-guard-election-day-b2628522.html

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (18 timer siden):

For den som støtter Trump og andre med facistisk agenda:

“Whoever fights monsters should see to it that in the process he does not become a monster. And if you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you.”
 Friedrich Nietzsche

Et sitat Jordan Peterson har repetert gjentatte ganger iløpet av flere år nå (med referanse til woke-agendaen og dens fanatiske dogmatikk. Det er jo komisk å se det skje om og om igjen. Wokere har få egne idêer. De stjeler andres, vender dem 180 grader, og kaller dem sine egne.

Sitat

Da vil jeg si at begge sidene, woke og anti-woke står i fare for (om det ikke allerede har skjedd) å se på hverandre som "monstre". Det er ikke alt innenfor woke-bevegelsen som gir mening og tilsvarende det samme i anti-woke bevegelsen. Ser man lenge nok på monsteret i avgrunnen, er det fare for at man selv blir monsteret. Eller sagt det på en annen måte; den undertrykte blir undertrykkeren.

Det er nok nærmere poenget til Peterson. Han er like anti høyre-totalitære som anti venstre-totalitære. Noe han han studert hele livet.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar
On 12.10.2024 at 9:54 PM, DukeNukem3d said:

Grunnen til at det i det hele tatt er en mulighet for at orangutangen kan sitte i det hvite hus snart er nettopp polariseringen fra begge sider i USA ja. Jeg ønsker ikke det samme i Norge, blant annet derfor er imot woke.

Du ønsker ikke dette i Norge så derfor slår du deg sammen med den problematiske gruppen for å bekjempe et problem som ikke eksisterer. Det er jo smart :shrug:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
On 13.10.2024 at 10:49 AM, fokkeslasken said:

At noen mottar trusler fra idioter er ikke kanselleringsforsøk. Kanselleringsforsøk er for eksempel når noen kontakter sjefen din og lyver for at du skal miste jobben. Ikke når de truer med å gjøre det. At noen sier "jeg hater deg" er ikke kanselleringsforsøk.

Dette er rett og slett feil. Forsøk på å skremme folk fra å lage noe er i aller høyeste grad kanselleringsforsøk. Prøv igjen… 🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
On 13.10.2024 at 11:42 AM, fokkeslasken said:

Kunne ikke vært mindre interessert i hvor det kommer fra. Jeg bare merker meg at jeg ikke orker se de nyere store filmene eller spille de nyere store spillene fordi hele konseptet med escapism er fjernet. Verden i dag skal hele tiden være med, og hva er da poenget lengre.

Så kan andre sitter der å unnskylde det og si at det må være slik fordi ... ja, hvem vet - fordi noen ikke skal føle at en håndfull idioter, eller alle andre, ikke tenker på dem eller noe slikt.

Jeg aner faktisk ikke hva du snakker om her. Dette har jeg ikke opplevd med ett eneste spill, film eller serie…

  • Liker 5
Lenke til kommentar
5 minutes ago, rabler said:

Dette er rett og slett feil. Forsøk på å skremme folk fra å lage noe er i aller høyeste grad kanselleringsforsøk. Prøv igjen… 🙄

En trussel er per def et forsøk på å kontrollere noens handlinger:
Trussel:
En trussel er en verbal, strategisk eller positurisk (kroppsspråk) aggressiv ytring eller handling som søker å tvinge ett eller flere andre individer til enten å utføre eller ikke å utføre bestemte handlinger, under lovnad om at noe alvorlig eller verre kan eller vil skje.

[...]One of the most striking similarities between the anti-wokeness movement and past political movements is the use of fear and intimidation to silence opposition.
This tactic has been used throughout history, most notably during the infamous McCarthy era in the 1950s.
During this time, Senator Joseph McCarthy led a campaign against alleged communists in the US government and Hollywood, using unfounded accusations and fear-mongering to discredit and ruin the careers of those he targeted.
The tactics used by McCarthy and his followers were so effective that the term “McCarthyism” is now used to describe any unfounded or indiscriminate attacks on individuals or groups based on their political beliefs.
Unfortunately, it seems that these same tactics are being used by proponents of anti-wokeness today, as they seek to silence those who advocate for diversity and social justice.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...