Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

DukeNukem3d skrev (17 minutter siden):

En bedre sammenligning ville vært at folk på høyresiden klart å få igjennom varseltrekanter på diverse kjente historiske bøker.

Folk på høyresiden virker mer interessert i å kansellere nyere bøker, gjerne faktabøker som ikke er i overensstemmelse med deres egen idelogi, når alt kommer til alt så handler det ikke om politisk slagside, men at det er enkelte mennesker som ganske enkelt ikke tåler at deres syn utfordres. Woke/anti-woke = same shit, different name. 

 

DukeNukem3d skrev (24 minutter siden):

Dette er en ideologi som er utdatert på dato. Kommunismen har historisk ført til drap og elendighet mange steder. Det var ikke riktig den gangen, men det er heller ikke det nå. Boken er her kun for at vi skal lære av tidligere feil".

Er det virkelig så ille om vi får en liten infoboks med kontekst ? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
23 minutes ago, Snikpellik said:

Dette er altså min mening, ikke en «total sannhet», hva nå du enn mener med det.

Dere kommer med flere innlegg om at det å stemme Trump er så forferdelig at det kan ikke en gang kalles en mening.

Med full overbevisning om at dere vet bedre enn rettsvesenet hva angår om Trump er innenfor det demokratiske lovverket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Boing_80 said:

Det er rett og slett trist å lese alt dette. Hvor har det blitt av de som søker etter sannheten og som ikke er partiske eller forutinntatte? Er demagoger vår tids rockestjerner? Er folk virkelig så korttenkte at de ikke skjønner hva en tilværelse lik den som er beskrevet i boken 1984 kan medføre?

Hehe. Oh the drama 😄

Jeg bare SIER at folk er i sin fulle rett å stemme på Trump så lenge han ikke bures inne for noe lovbrudd etc.

Hva er det som er så fælt at du skal begynne å gråte etter?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (1 minutt siden):

Hehe. Oh the drama 😄

Jeg bare SIER at folk er i sin fulle rett å stemme på Trump så lenge han ikke bures inne for noe lovbrudd etc.

Hva er det som er så fælt at du skal begynne å gråte etter?

Drama? Gråte? Du oppfører deg som de klassiske anti-woke folka. Shame on you!

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (2 minutter siden):

Hehe. Oh the drama 😄

Jeg bare SIER at folk er i sin fulle rett å stemme på Trump så lenge han ikke bures inne for noe lovbrudd etc.

Hva er det som er så fælt at du skal begynne å gråte etter?

De er også i sin fulle rett å stemme på Trump mens han sitter i fengselet.  Det er også ingen lov  som sier at du ikke kan bli en fascist 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 minutter siden):

De er også i sin fulle rett å stemme på Trump mens han sitter i fengselet.  Det er også ingen lov  som sier at du ikke kan bli en fascist 

Slike kommentarer gjør meg overbevist om at vi trenger noen som er woke, noen som er våkne og ser og forstår det som skjer. Og kan si noe om det, løfte det på et samfunnsnivå. Noe sier meg at det er godt jobbet av disse folka. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (12 minutter siden):

Dere kommer med flere innlegg om at det å stemme Trump er så forferdelig at det kan ikke en gang kalles en mening.

Hyggelig å bli omtalt som «dere», men jeg er altså én person.

At Trump er fascistisk og anti-demokratisk er en helt normal mening å inneha, og selvfølgelig også helt legitimt av meg å mene - og har ingenting med hva han eventuelt vil dømmes for i fremtiden å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

En bedre sammenligning ville vært at folk på høyresiden klart å få igjennom varseltrekanter på diverse kjente historiske bøker.

"Dette er en ideologi som er utdatert på dato. Kommunismen har historisk ført til drap og elendighet mange steder. Det var ikke riktig den gangen, men det er heller ikke det nå. Boken er her kun for at vi skal lære av tidligere feil".

Plasser en sånn advarsel på starten av Die Hard 2, etterson skurkene i den filmen er anti-kommunistiske.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (20 minutter siden):

Da må han jo forby andre partier. Tror du ikke det er lover mot det altså?

Alle kan tro hva de vil i ditt land og mitt land, det bryter ingen lover.  Lovene som Trump prøvde å bryte var rundt valget.  Han blir aldri dømt for å bli en fascist selv om hans retorikk ofte tyder på det og hans handlinger (han ba Pence å ikke telle stemmer for Biden f eks ) også. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
30 minutes ago, jjkoggan said:

Alle kan tro hva de vil i ditt land og mitt land, det bryter ingen lover.  Lovene som Trump prøvde å bryte var rundt valget.  Han blir aldri dømt for å bli en fascist selv om hans retorikk ofte tyder på det og hans handlinger (han ba Pence å ikke telle stemmer for Biden f eks ) også. 

Ja ingen fascister vil åpent deklarere det. Men om han skal prøve å faktisk innføre diktatur og sitte lenger enn 4 år samt forby og fengsle politiske motstandere - så er det en del lover og barrierer i et land som alltid har vært tro mot dette systemet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...