Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Crooked Cracker skrev (4 minutter siden):

Påstanden som ble fremlagt var at anti-woke går etter ikke-hvite og ikke-heterofile, så jeg postet noen tilfeller om hvem som dømmer hvem etter hudfarge her. 

 

Du klager bestandig at ingen klager på at det finnes for mange minoriteter i noe.   Det gir inntrykket at du tror hvite og minoriteter har like mye sosial makt og begge burde vurderes som like problematiske.  Det er gruppen som har mest makt til å ekskludere som er et større problem   Når hvite ekskluderes så er det ikke fordi de ikke har makten til å delta

 

Sitat

Hvis ikke det var hvite menn han problematiserte så ville han sagt at mer mangfold hadde vært bra og latt det være med det.

Han sa han hadde ingen problem med hvite menn men «it» ( manglende diversity) blir kjedelig.   Bruk av «it» istedenfor «they» viser at han ikke snakker om hvite menn (they)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Du klager bestandig at ingen klager på at det finnes for mange minoriteter i noe.

Nei, det at jeg 'klager' på at hvite blir problematisert betyr ikke at jeg ønsker at andre skal bli problematisert. 

jjkoggan skrev (1 minutt siden):

 

  Det gir inntrykket at du tror hvite og minoriteter har like mye sosial makt og begge burde vurderes som like problematiske.

Det å knytte en egenskap som sosial makt til en hudfarge er også raseinndeling 101, blir litt gufs fra fortiden med slike forestillinger. 

jjkoggan skrev (1 minutt siden):

 Det er gruppen som har mest makt til å ekskludere som er et større problem.

Igjen, du sammenstiller hvite med mektige, det har jo lik klang som gammel nazipropoganda. At etniske nordmenn, eller hvite som woke kaller det, er sterkere representert i forskjellige lag er jo kun en naturlig konsekvens av folkesammensetningen og kulturmessige interesser.   

 

jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Når hvite ekskluderes så er det ikke fordi de ikke har makten til å delta

Det er også en konsekvens av folkesammensetningen fremfor at det er noe iboende mektig i hvite mennesker. 

jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Han sa han hadde ingen problem med hvite menn men «it» ( manglende diversity) blir kjedelig.   Bruk av «it» istedenfor «they» viser at han ikke snakker om hvite menn (they)

Nettopp, ved å gjøre dette så lager han et skille der 'kun hvite menn' mangler noe som andre grupper besitter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (45 minutter siden):

Nei, det at jeg 'klager' på at hvite blir problematisert betyr ikke at jeg ønsker at andre skal bli problematisert. 

Du klager på at minoriteter ikke blir som du sier problematisert.  Det betyr ikke at du ønsker det å skje.

 

Sitat

Det å knytte en egenskap som sosial makt til en hudfarge er også raseinndeling 101, blir litt gufs fra fortiden med slike forestillinger. Igjen, du sammenstiller hvite med mektige, det har jo lik klang som gammel nazipropoganda.

Det er et faktum.  Hvite holder de fleste maktposisjoner i vestlige samfunn.  Det er ikke nazipropaganda å peke på det.  

 

Sitat

At etniske nordmenn, eller hvite som woke kaller det, er sterkere representert i forskjellige lag er jo kun en naturlig konsekvens av folkesammensetningen og kulturmessige interesser.   

Det kan godt være men det er et problem uansett når noe grupper ikke deltar i de fleste områder i samfunnet som politikk for eksempel.

Sitat

Det er også en konsekvens av folkesammensetningen fremfor at det er noe iboende mektig i hvite mennesker. 

Folkesammensetningen bidrar mye til deres makt.  

Sitat

Nettopp, ved å gjøre dette så lager han et skille der 'kun hvite menn' mangler noe som andre grupper besitter. 

Diversity er ikke det motsatte av hvite menn.  It (gets dull) refererer ikke til hvite menn.  They (get dull) ville referere til hvite menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (6 timer siden):

Vil ikke si at vi er selektive - synes mottageligheten til det generelle publikum har myknet betraktelig og vi har fått masse bra film og serier fra både Japan og Sør-Korea på originalspråk. For ikke å snakke om at mye norsk film har blomstret voldsomt..

At vi burde sette pris på når det gjøres og gjøres bra - ja - men å henge det utelukkende på autensitet når "halve" verden dubber alt - vel...

Jeg ser ingen politisk motstand til autensitet av alle andre utallige måter filmer ikke er helt autentiske annet enn hudfarge og det som dere kaller woke.   Det gjør det selektive

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Seven years on, the riots have reinforced the same point: you do not have to be a neo-Nazi, or in a group, to be exposed to far-right ideas and conspiracy theories - you just have to be online."

Anti-wokere er overalt. Men dette åpner uansett opp for en større diskusjon der flere faktorer må innlemmes for å skape en forståelse. Woke og anti-woke er i mine øyne to sider av den samme mynten. 

Endret av Boing_80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...