Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

4 minutes ago, uname -i said:

Og du understreket det poenget ved å vise et lite flatterende bilde av en uflidd svart person ved siden av en hvit. 

Jeg vet ikke hvem du prøver å overbevise.

Jeg viste et bilde av en aboriginer, da jeg anser de for å være lengst unna nordeuropeere genetisk sett. Om du mener hun er uflidd, får det stå for din regning.

Endret av Gargantua
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gargantua skrev (1 minutt siden):

Jeg viste et bilde av en aboriginer, da jeg anser de for å være lengst unna nordeuropeere genetisk sett. Om du mener hun er uflidd, får det stå for din regning.

Å påstå at noen er uflidd er hvertfall ikke rasisme.

Men det er jo interessant å se noen i 10 000 innlegg mase om "historisk korrekt" og nå har vi utledninger om raseteori med bilder hentet fra alt-right ekkokamre. Ikke overrasket når det gjelder deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, uname -i said:

Å påstå at noen er uflidd er hvertfall ikke rasisme.

Men det er jo interessant å se noen i 10 000 innlegg mase om "historisk korrekt" og nå har vi utledninger om raseteori med bilder hentet fra alt-right ekkokamre. Ikke overrasket når det gjelder deg.

Bildet har jeg satt sammen selv, har ikke funnet det noe sted. At du finner det beleilig å slå meg i hartkorn med alt-right overrasker ingen. Du bare klør etter å kalle meg rasist, men jeg er 100% sikker på at du ikke finner én eneste rasistisk uttalelse fra meg. Bare å gå på profilen min og lese innleggene mine der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (38 minutter siden):

Jeg har ikke lyst til å være en surmaga pedant, men når du prøver å korrigere meg, er jeg nødt til å forsvare meg.

Du gjør en dårlig jobb i forsvare deg og meningene dine når du hele tiden forsøker å deflektere fra argumenter som er relevant til saken som diskuteres.

Nå igjen valgte du heller å angripe ubetydelige enkeltord fremfor mitt relevante poeng om at forestillingene om ulike "menneskeraser" er utdatert for lengst.

Konsensus blant forskere, eksperter og professorer på feltet, som har konkludert med det stikk motsatte av deg, avfeier du helt med at de er "politisk styrte", "politisk korrekte", at de har "ingenting med vitenskap å gjøre" og lignende, eller begynner å snakke om kansellering.

Dette er ikke argumenter, det er kun innholdsløse beskyldinger for å for alt i verden unngå å argumentere mot de biologiske faktaene vitenskapen har kommet til.

Du angrep også kildene Nasjonal Digital Læringsplan og iMDI, uten annen grunn enn at de er "verdiløse" fordi de "fremsnakker at rasisme finnes". Som både er en tvilsom teori, og igjen heller ikke er noe argument mot det vitenskapelige konsensus om at ulike "menneskeraser" ikke finnes.

Det er helt greit å være uenig med vitenskapen. Mange er det. Det ville nok vært lettere å bare si det, og argumentere på faglig vis mot dette, i stedet for finne på sånne teorier om konspirasjoner du ikke klarer å argumentere for, kalle andre her inne for "woke-huer" og lignende.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Snikpellik said:

Du gjør en dårlig jobb i forsvare deg og meningene dine når du hele tiden forsøker å deflektere fra argumenter som er relevant til saken som diskuteres.

Nå igjen valgte du heller å angripe ubetydelige enkeltord fremfor mitt relevante poeng om at forestillingene om ulike "menneskeraser" er utdatert for lengst.

Konsensus blant forskere, eksperter og professorer på feltet, som har konkludert med det stikk motsatte av deg, avfeier du helt med at de er "politisk styrte", "politisk korrekte", at de har "ingenting med vitenskap å gjøre" og lignende, eller begynner å snakke om kansellering.

Dette er ikke argumenter, det er kun innholdsløse beskyldinger for å for alt i verden unngå å argumentere mot de biologiske faktaene vitenskapen har kommet til.

Du angrep også kildene Nasjonal Digital Læringsplan og iMDI, uten annen grunn enn at de er "verdiløse" fordi de "fremsnakker at rasisme finnes". Som både er en tvilsom teori, og igjen heller ikke er noe argument mot det vitenskapelige konsensus om at ulike "menneskeraser" ikke finnes.

Det er helt greit å være uenig med vitenskapen. Mange er det. Det ville nok vært lettere å bare si det, og argumentere på faglig vis mot dette, i stedet for finne på sånne teorier om konspirasjoner du ikke klarer å argumentere for, kalle andre her inne for "woke-huer" og lignende.

Jeg syns jeg argumenterer helt utmerket og saklig. Jeg avviste at ordet rase skulle ha noen annen semantisk betydning enn race ved å vise til etymologi. Jeg viste at Matprat er OEK, med kilder. Jeg knuste linken din til det jeg kalte ungdomsskoleboka, ved å sitere ordrett en setning som er helt logisk ugyldig og paradoksal. Jeg sier at å sitere en kilde som er assosiert med iMDI i rasismeøyemed er spuriøst og uredelig, da det er i deres interesse å hevde at rasisme er veldig utbredt. Å spørre dem om rasisme er som å spørre en frisør om du trenger en hårklipp. Du får det svaret du forventer.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

For å oppsummere den praktiske definisjonen din

Definisjonen "min" på woke har jeg fra Raymond Johansen, han sa det best:

"– Ja, det mener jeg. Det kommer selvfølgelig an på hva du legger i ordet, men den parodiske, overdrevne varianten er et problem, sier Johansen.

Med «woke» mener Johansen kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av feil holdninger og strenge regler for hva som er lov å mene."

Og hvilke bedre eksempler får man på dette enn de jeg nevnte og dokumenterte for deg?

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (41 minutter siden):

Er det virkelig meninga at jeg skal tro at grunnen til at rase ikke eksisterer er noe annet enn politisk korrekthet? 

z0l72yzav3k61.jpg

kgs4vo9ozv961.jpg

Ingen hevder at rase ikke eksisterer. I biologien kan noen arter i dyreriket og planteriket sorteres etter raser.

Det er også åpenbart genetiske forskjeller mellom mennesker som gjør at vi ser annerledes ut på tvers av og innenfor populasjonsgrupper - som for eksempel hudfarge. Hvorfor det er sånn, og hvordan det ikke betyr at det eksisterer ulike "menneskeraser" har du fått forklart. 

Dette avfeide du da med at du ikke stoler på vitenskapen, og kom med en vill konspirasjonsteori:

Poppmunn skrev (23 timer siden):

Sorry, men jeg er 100% overbevist om at "vitenskapen" kun har kommet frem til at raser ikke eksisterer av politisk korrekte årsaker, og som en unnskyldning for å kalle folk som mener det motsatte for rasister. 

Å slå fast at du fornekter vitenskap er ikke et argument mot vitenskapelig konsensus.

Forresten, på r/facepalm på Reddit gjøres det en ålreit jobb med å latterliggjøre den idiotiske memen du postet, så slipper vi å bruke tid på det her:
https://www.reddit.com/r/facepalm/comments/1byo641/science_is_a_woke_concept_guys/

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (35 minutter siden):

colorblind-thought.jpg?imwidth=1280

 

Akkurat hva woke mener om rase ser ut til å være splittet og diffust.

Noen av disse progressive amerikanerne som andre kaller "woke" ser ut til å være sykelig opphengt og besatt av å tviholde på raseteorier og rasebegreper. Og nei; jeg ser IKKE menneskeraser; fordi menneskeraser eksisterer ikke og det går ikke an å se noe som ikke eksisterer. Det er det samme som å si at man ser hekser og spøkelser. Selvfølgelig ser jeg at folk har annerledes hudpigmenter enn meg selv men det er ikke hva som er viktig med et menneske. Og hva som er viktig med et menneske er ikke så lett å se heller; man må bli kjent med det mennesket først.

Dessuten ser mange amerikanere ut til å tro at det eksisterer en "latino"-rase, noe som er virkelig er vås. Hvordan i helsikke kan man se at noen tilhører "rasen" "latino" i og med at Latin-Amerika, som USA inneholder mennesker fra alle verdensdeler samt innfødte? Er man "rasist" om man ikke er tankelser og vet at den blonde tyskættede argentineren er en "latino"? Eller at den mørke afikanskættede cubaneren er en "latino"? Hele greia er noe forbanne bullshit skapt av notiske kranglefanter uten noe liv på evig jakt etter noe å beskylde folk for.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...