Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Crooked Cracker skrev (23 minutter siden):

Gratulerer, I guess.

Forøvrig venter jeg fremdeles svar på følgende: jeg er bare nyskjerrig på hva kriteriet eller måleenheten er for hvite som blir referert til som et problem. Så om noen kan opplyse meg på hvorfor noen folk er problematiske pga noe som egentlig ikke finnes så kjør på. 

 

Don't forget, things can be too white, too black, too asian, too gay... you name it.

The criteria for what is white is quite ambiguous and is a social construct, not a biological construct.  The american construct is generally those with no more than 1/8th ancestry which originated from somewhere outside of europe.

From the US Census..

 

White – A person having origins in any of the original peoples of Europe, the Middle East, or North Africa.

 

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jjkoggan skrev (6 minutter siden):

Don't forget, things can be too white, too black, too asian, too gay... you name it.

The criteria for what is white is quite ambiguous and is a social construct, not a biological construct.  The american construct is generally those with no more than 1/8th ancestry which originated from somewhere outside of europe.

 

så hvordan skiller denne sosiale konstruksjonen på hvem som er hvite og ikke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (Akkurat nå):

Så hva er da kriteriet\måleenheten?

Du sier at forskjellen går på utseende, altså fysiske trekk, noe som samsvarer med begrepet rase. 

 

Biological races are defined by genetic differences , not appearance. Appearance is only a fraction of genetic makeup 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Crooked Cracker said:

Gratulerer, I guess.

Forøvrig venter jeg fremdeles svar på følgende: jeg er bare nyskjerrig på hva kriteriet eller måleenheten er for hvite som blir referert til som et problem. Så om noen kan opplyse meg på hvorfor noen folk er problematiske pga noe som egentlig ikke finnes så kjør på.

Hvor blir hvite referert til som et problem? Jeg tror nok du har drømt igjen…

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...