Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Poppmunn skrev (11 minutter siden):

Sorry, men jeg er 100% overbevist om at "vitenskapen" kun har kommet frem til at raser ikke eksisterer av politisk korrekte årsaker, og som en unnskyldning for å kalle folk som mener det motsatte for rasister. 

Vitenskapsfornektelse og teorier om konspirasjoner blant de lærde er dessverre hverken spesielt uvanlig eller forbudt, så det har du selvsagt all rett til å være overbevist om. Ingen grunn til å si "sorry" til noen andre enn deg selv for det.

Jeg for min del ser ingen grunn til at professorer og forskere innen biologi, genetikk og evolusjonshistorie verden over skulle samarbeide om å føre oss alle bak lyset, eller hvordan de skulle fått til noe slikt.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poppmunn skrev (17 minutter siden):

Sorry, men jeg er 100% overbevist om at "vitenskapen" kun har kommet frem til at raser ikke eksisterer av politisk korrekte årsaker, og som en unnskyldning for å kalle folk som mener det motsatte for rasister. 

Genetisk variasjon er en konkret målbar egenskap, det er umulig å tolke på forskjellige måter og derfor bli politisk korrekt.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (2 minutter siden):

Hvis ikke raser finnes hvorfor er det da et problem med for mye hvite folk i områder, idretter, serier, styrer, osv?

Det er egentlig en problemstilling vi har hatt i flere hundre år, svaret er at det ikke er et problem, eller det burde ikke være et problem, problemet er ekskludering av mennesker av samme rase basert på hudfarge, religion, kultur osv, men det er altså ikke et stort problem nå til dags utenfor anti-woke/woke kulten, 2 feil blir selvfølgelig ikke en rett, men dette er noe de i kulten må finne ut av. Og nei det er ikke flere menneskeraser i dag så vidt jeg har forstått, det er så vidt jeg forstått bare en gjenlevende rase innenfor arten homo, det er homo sapiens som er den gjenlevende rasen, og vi er alle en del av den, dessverre er dette noe anti-woke/woke kulten sliter med å akseptere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (1 minutt siden):

Mener du etnisitet ikke finnes heller?

Jeg har ikke påstått at noe finnes eller ikke, jeg er bare nyskjerrig på hva kriteriet eller måleenheten er for hvite som blir referert til som et problem.  

Etnisitet fra snl: Etnisitet, tilhørighet til eller opprinnelse i et geografisk område, en kultur eller en folkegruppe; etnisk identitet.

Så et fysisk trekk som hudfarge er ikke nødvendigvis en etnisk kvalitet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Poppmunn said:

Sorry, men jeg er 100% overbevist om at "vitenskapen" kun har kommet frem til at raser ikke eksisterer av politisk korrekte årsaker, og som en unnskyldning for å kalle folk som mener det motsatte for rasister. 

Hva du er hundre prosent overbevist om spiller ingen rolle. Vitenskapen kom frem til at raser ikke eksisterte før begrepet rasisme ble utbredt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Dersom biologiske raser finnes ville man vente at noe raser har egenskaper som gir dem fordeler og derfor er bedre på en eller annen måte.  For eksempel, kanskje du mener alle hunderaser er like verdt men en greyhound kan løpe fortere (er bedre) enn en chihuahua.  Kanskje du mener svarte og hvite er like verdt men svarte er litt flinkere til å...mens hvite er litt flinkere til å ...

Så det er overhodet ingen forskjeller? Alle kan bli nøyaktig like gode i alt, uansett hvordan de er bygd? Jeg tror rett og slett ikke på det. Og selv om en rase skulle være flinkere enn en annen i noe som helst, som f.eks. å løpe, så betyr jo ikke det at de er bedre mennesker og mer verdt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...