Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

Just now, PgUp said:

5

Tror du småjenter, som jo er de som kommer til å se filmen, bryr seg at hovedrollen spilles av en columbianer? ;)

Eller er det primært hvite voksne menn som aldri kommer til å se denne filmen som trykker dislike?

Det er primært folk som er pisslei av at en agenda skal ødelegge absolutt alt i vår kulturarv som trykker tommel ned. I protest.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gargantua skrev (1 minutt siden):

Jeg vet faktisk ikke om de vanlige her, PgUp og rabler osv..., faktisk troller, eller om de faktisk ikke skjønner problemstillingen. Men de er flinke med mentale akrobatikkøvelser for å misforstå og deflektere.

Vi har vel forklart dette 100 ganger før. Husker du hva vi sier?

• Liker 4
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Red Frostraven said:

Litt som når folk plukker opp 'From the River to the Sea', og ikke undersøker hva det faktisk betyr

Litt som i at du har en syk antagelse om at folk skriver dagbok over alle innlegg de har lest på alle forum, loggfører om de sjekket definisjoner og brukte "seriøse" kilder og lagret disse også. Nei en sånn dagbok har ikke jeg 😉

Lenke til kommentar

Det er primært folk som er pisslei av at en agenda skal ødelegge absolutt alt i vår kulturarv som trykker tommel ned. I protest.

Folk som aldri var målgruppen eller kom til å se den, som aldri burde brydd seg heller. Disney og kulturarv ja, da bør du holde deg til originaltekstene for Disney har aldri vært opptatt av det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
rabler skrev (2 minutter siden):

Enten er Disney woke eller så er de ikke woke. Nå må dere bestemme dere…

Så enten er alt de lager woke eller ingenting? Alt er svart/hvitt og det finnes ikke noe rom for nyanser? Er det virkelig det du prøver å si her? Det er ihvertfall ingen i denne tråden som har sagt noe som helst som kan tolkes slik. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (20 minutter siden):

Har hun hud hvit som snø? Nei. Kunne de ikke finne en lyshudet jente til å spille Snøhvit? Dessuten er Rachel Zegler (23) altfor gammel. Snøhvit er 7 år i Brødrene Grimms eventyr og 14 år i orginalfilmen til Disney fra 1937.

Nå er det vel ikke meningen at Snøhvit skal være albino heller(noe hun ville vært dersom hun i fullt alvor skulle være hvit som snø). Og dessuten er Snøhvit brunette, ikke blondinne og jeg synes ikke hun de har valgt ut ser spesielt "mørkhudet" ut. Ellers så er det jo et eventyr som kommer fra folkemunne og for de som ikke visste det er faktisk både Askepott og Aladin egentlig kinesiske eventyr; ikke europesike og arabiske. Men jeg er forsåvidt enig med de som mener det er teit om en ny Snøhvit-film skal være en politisk korrekt film med et feministisk "girl boss"-budskap tuftet på MeToo. Men at en latin-amerikaner spiller Snøhvit er ikke noe problem. Problemet blir innholdet hvis det skal være en pinlig film med overtydelig budksap som vasker ut et klassisk eventyr.

Lenke til kommentar
Gargantua skrev (44 minutter siden):

Fordi dette er en tråd som handler om woke i moderne underholdningsindustri. En av fanebærerne for dette er Disney, som eier IPene The Little Mermaid og Marvel (deriblant She Hulk). Hva er det du ikke forstår her?

Disney er visst fanebærere for woke.

Så da er vel det Disney lager woke?

Endret av PgUp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
PgUp skrev (14 minutter siden):

Så det er faktum at hun er colombianer som er problemet? Googlet denne personen og forventet noen med mørk hud, men hun var da hvit i huden? Lignet ganske mye synes jeg.

image.thumb.jpeg.822b2761693cb3dfb089adf50626e8a5.jpeg

image.jpeg.d8e6559176e909389a86809cf0cb93bf.jpeg

Snøhvit i tegnefilmen er jo brunette og absolutt ikke hvit som snø. Det er det vel albinoer som er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Morromann said:

Men jeg er forsåvidt enig med de som mener det er teit om en ny Snøhvit-film skal være en politisk korrekt film med et feministisk "girl boss"-budskap tuftet på MeToo. Men at en latin-amerikaner spiller Snøhvit er ikke noe problem. Problemet blir innholdet hvis det skal være en pinlig film med overtydelig budksap som vasker ut et klassisk eventyr.

Snøhvit i filmen fra 1937 stullet og stellet for dvergene som takk for at de ville slippe henne inn i huset sitt. I denne nye versjonen kommanderer hun dem rundt. Prepare for girl boss!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (5 minutter siden):

"Vår" kulturarv? Disneys Snøhvit er amerikansk og ikke det egentlige tyske eventyret til brødrene Grimm.

• Liker 5
Lenke til kommentar
1 minute ago, Poppmunn said:

Så enten er alt de lager woke eller ingenting? Alt er svart/hvitt og det finnes ikke noe rom for nyanser? Er det virkelig det du prøver å si her? Det er ihvertfall ingen i denne tråden som har sagt noe som helst som kan tolkes slik. 

Så vidt jeg har skjønt så kjemper dere mot en "woke ideologi" som *sjekker notatene* … ødelegger moderne underholdningsindustri. Og Disney er ett av disse selskapene som har en slik ideologi. Da må jo Disney være woke. Eller så har de ikke en slik ideologi og da er de ikke woke. Eller…?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Snøhvit i filmen fra 1937 stullet og stellet for dvergene som takk for at de ville slippe henne inn i huset sitt. I denne nye versjonen kommanderer hun dem rundt. Prepare for girl boss!

Nettopp. Og DET er teit. Men ikke at skuespilleren kommer fra Sør-Amerika.

Lenke til kommentar

Du ønsker vel helst kvinner slik? :p

• Liker 3
Lenke til kommentar
PgUp skrev (3 minutter siden):

Ah vi er tilbake der ja. Er du ikke litt lei av å kalle meningsmotstandere troll? Fungerer det til en bra diskusjon? 

Ja, vi er tilbake der, og nei, jeg er ikke lei. Når man trekker en konklusjon som er noe helt annet enn posten sier er man mest sannsynlig et troll. Det andre alternativet stiller deg i et mye dårligere lys, så for din skyld håper jeg du er et troll. Om det fungerer bra til en diskusjon? Tja, fungerer denne diskusjonen særlig bra i det hele tatt? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
PgUp skrev (5 minutter siden):

Du ønsker vel helst kvinner slik? :p

Når man slipper en hjemløs inn i sitt hjem gratis, uansett kjønn forventer en vel at de er ydmyke og bidrar til husholdet fremfor å opptre som hustyranner? Det er jo utakknemmelig psykopatoppførsel. Jeg ville ha kastet ut enhver som misbrukte slik gjestfrihet. Ikke noe godt budskap å selge det der; at det er greit å bite hånden som gir deg mat.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Morromann said:

Problemet blir innholdet hvis det skal være en pinlig film med overtydelig budksap som vasker ut et klassisk eventyr.

Nå er jo Disney sin Snøhvit allerede utvasket klassisk eventy da… Det er ikke så mye igjen av de opprinnelige eventyrene i noe av det Disney har produsert…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (1 minutt siden):

Ja, vi er tilbake der, og nei, jeg er ikke lei. Når man trekker en konklusjon som er noe helt annet enn posten sier er man mest sannsynlig et troll. Det andre alternativet stiller deg i et mye dårligere lys, så for din skyld håper jeg du er et troll. Om det fungerer bra til en diskusjon? Tja, fungerer denne diskusjonen særlig bra i det hele tatt? 

Han sa at Disney var fanebærere for woke. Så da antok jeg han mener det Disney produserer er woke.

Å kalle folk troll er bare bevis på at du ikke ønsker å diskutere saklig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (10 minutter siden):

Og du undrer deg hvorfor noen kaller deg troll...

Jeg minner om innlegget jeg skrev 6. september om dette. Det var en god del som var enige med meg.

1.jpg

Ja, det er usaklig å kalle folk troll bare fordi du er uenig. Og mange er enige i postene mine også, hva er poenget?

Vil du ikke at folk er uenige finn andre forum.

Tror det handler mer om at dere ikke greier å argumentere imot, og blir usaklige ;)

Går også an å blokkere meg hvis det er så kjipt å lese hva jeg skriver.

Endret av PgUp
  • Liker 4
Lenke til kommentar
PgUp skrev (4 minutter siden):

Han sa at Disney var fanebærere for woke. Så da antok jeg han mener det Disney produserer er woke.

Å kalle folk troll er bare bevis på at du ikke ønsker å diskutere saklig.

Så fordi han sa at Disney var fanebærere for woke så konkluderte du med at den nye definisjonen av woke var "produsert av Disney", som da vil innebære at alt laget av Disney automatisk er woke, mens alt laget av andre ikke er det. Synes du det er rart du blir kalt et troll? Du har helt rett i det siste, da. Jeg har absolutt ingen ønsker om å diskutere dette saklig. Det har jeg gitt opp for lenge siden.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...