Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Woke i moderne underholdningsindustri

Anbefalte innlegg

17 minutes ago, Gargantua said:

Listen viser eksempler på woke. Du trenger ikke spille dum. Hvilke kulturskatter her er det du liker?

Eh, nei. Den gjør faktisk ikke det…

Jeg har ikke sett alt men for å nevne noe:

Doctor Who
Black Panther
The Sandman
Men in Black
The Witcher
The Acolyte
Er alle filmer/serier jeg har kost meg med.

Av spill henger jeg litt etter, men The Last of Us 2 er kanskje det beste spillet som noen gang er laget. Jeg er fremdeles ikke helt sikker på hva jeg var med på.

Ikke noe av det er woke.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Red Frostraven said:

"War on wokeness: the year the right rallied around a made-up menace"

Det er ikke "made-up". Det er høyst reellt. Hvorfor har man brystfjerningsarr i karakterskaperen i et dataspill satt i en middelalder-fantasiverden? Det ville ikke skjedd for 5-10 år siden, tror jeg. Dette er en dreining som er helt tydelig mot mer wokeness, og pro-transing. Som har alt, ALT, å gjøre med at game-director er trans. Eller som hen kaller seg, "a queerosexual gendermancer". Gud bedre.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (1 minutt siden):

Så da sier du at Merriam Webster har tatt inn ordets 2. betydning fra Russland og ytre høyre.

Burde ikke du da ifølge ditt manus anse Merriam Webster som spreder av desinformasjon og således avfeie hele skiten?

De forteller hva som menes med Woke i den alternative betydningen etablert av alternative høyre, som jo er i stadig endring.
De påstår ikke at noen eller noe ER woke slik folk i denne tråden gjør helt grunnløst.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (5 minutter siden):

Det er ikke "made-up". Det er høyst reellt. Hvorfor har man brystfjerningsarr i karakterskaperen i et dataspill satt i en middelalder-fantasiverden? Det ville ikke skjedd for 5-10 år siden, tror jeg. Dette er en dreining som er helt tydelig mot mer wokeness, og pro-transing. Som har alt, ALT, å gjøre med at game-director er trans. Eller som hen kaller seg, "a queerosexual gendermancer". Gud bedre.

Hvor er den reelle trusselen..?

"Åh nei, noen andre kan være seg selv i et fantasispill, nå er jeg krenket!"

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, rabler said:

Doctor Who
Black Panther
The Sandman
Men in Black
The Witcher
The Acolyte

Doctor Who ble kvinne, så mørkhudet homo. Black Panther lever i et fantasiland med bare svarte som ikke slipper inn hvite, The Sandman har en kvinnelig Satan og en mørkhudet Death, Men In Black International har en kvinnelig leder ("Men" in black, anyone?), The Witcher på Netflix gjorde Triss om fra hvithudet, blek og rødhåret til svart og svarthåret, The Acolyte hadde en uttalt homofil agenda, og er stolt presentert som "the gayest Star Wars ever." Samtlige av disse er woke. Prøv igjen.

1.jpg

2.jpg

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Just now, Red Frostraven said:

De forteller hva som menes med Woke i den alternative betydningen etablert av alternative høyre, som jo er i stadig endring.

....Nei det står fortsatt ingenting om ytre høyre... Du begynner å se ut som en som lever i en alternativ virkelighet.
De skriver at ordet har 2 betydninger og derfor nummererer de 1. og 2.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, Gargantua said:

Doctor Who ble kvinne, så mørkhudet homo. Black Panther lever i et fantasiland med bare svarte som ikke slipper inn hvite, The Sandman har en kvinnelig Satan og en mørkhudet Death, Men In Black International har en kvinnelig leder ("Men" in black, anyone?), The Witcher på Netflix gjorde Triss om fra hvithudet, blek og rødhåret til svart og svarthåret, The Acolyte hadde en uttalt homofil agenda, og er stolt presentert som "the gayest Star Wars ever." Samtlige av disse er woke. Prøv igjen.

Nei, samtlige av de var gode filmer/serier. At du går rundt og innbiller deg ting er ikke mitt problem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Bing123 skrev (2 minutter siden):

....Nei det står fortsatt ingenting om ytre høyre... Du begynner å se ut som en som lever i en alternativ virkelighet.
De skriver at ordet har 2 betydninger og derfor nummererer de 1. og 2.

Og hvor oppstod den alternative betydningen 2..?

På alternative høyre, først, før det ble spredt av russland og det republikanske partiet sin propaganda.

How the word ‘woke’ was weaponised by the right

https://www.theguardian.com/society/shortcuts/2020/jan/21/how-the-word-woke-was-weaponised-by-the-right

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, rabler said:

Ingen av eksemplene du nevner er problematisk eller woke. De fleste er faktisk gode filmer/serier og spill. Det er du som har et problem.

ALLE eksemplene jeg nevnte er woke. Den teknikken dere bruker med å spørre etter eksempler, for så å si "næhei, det ække woke, så" begynner å bli litt loslitt nå.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Just now, Gargantua said:

ALLE eksemplene jeg nevnte er woke. Den teknikken dere bruker med å spørre etter eksempler, for så å si "næhei, det ække woke, så" begynner å bli litt loslitt nå.

Det er ikke noe woke over dem. Det er gode filmer/serier (og spill). Du trekker til og frem med ett av de beste spillene noen sinne laget og påstår det skal være woke. Det er tydelig at problemet woke eksisterer inne i ditt hode.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, PgUp said:

The mermaid... og she hulk som du mener er woke. Hvorfor bry seg om disse?

Fordi dette er en tråd som handler om woke i moderne underholdningsindustri. En av fanebærerne for dette er Disney, som eier IPene The Little Mermaid og Marvel (deriblant She Hulk). Hva er det du ikke forstår her?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (9 minutter siden):

1.jpg

2.jpg

Kvinnelige ledere, mørkhudede og "homo" er altså woke og ødelegger all moderne kultur.

Black panther har da hvite karakterer som hjelper, har du sett den? 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...