Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

2 hours ago, DukeNukem3d said:

Dere fordømmer folk på religiøst vis for å avvise kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av feil holdninger og strenge regler for hva som er lov å mene. 

Før så var det kristendom og den norske kirke som stod for dette. Woke forsøker å fylle tomrommet. Jeg har vært imot hele veien jeg, uansett hvem som forsøker seg på det.

Morsomt. Det er ingen som er mer kanselleringskåte enn anti-woke-bermen.

"Kanselleringskultur" er på lik linje med "woke" et sterkt overdrevet problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Med «woke» mener Johansen kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av feil holdninger og strenge regler for hva som er lov å mene."

OK, ingen konkrete eksempler på hvordan staten forhindrer ytringer, men det samme vage forfølgelseskomplekset som alltid om at les bourgeouisie ikke tillater den lille mann i å mene hva nå enn de har lyst til å mene, en slags undergren av at deres potensial blir forhindret av et ondsinnet avatar for politisk korrekthet eller en annen fiende. Hvorfor faller folk for dette gang på gang?

Vet ikke om Johansen selv har falt for det, eller bevisst bruker det for politiske poeng...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (12 minutter siden):

OK, ingen konkrete eksempler på hvordan staten forhindrer ytringer, men det samme vage forfølgelseskomplekset som alltid om at les bourgeouisie ikke tillater den lille mann i å mene hva nå enn de har lyst til å mene, en slags undergren av at deres potensial blir forhindret av et ondsinnet avatar for politisk korrekthet eller en annen fiende. Hvorfor faller folk for dette gang på gang?

Vet ikke om Johansen selv har falt for det, eller bevisst bruker det for politiske poeng...

Staten? Er den norske stat woke?

Det er raringer på ytre venstre som er woke og de har vel ikke noe særlig makt.

Lenke til kommentar
rabler skrev (11 minutter siden):

Morsomt. Det er ingen som er mer kanselleringskåte enn anti-woke-bermen.

"Kanselleringskultur" er på lik linje med "woke" et sterkt overdrevet problem.

Virkelig, dette her igjen? Kan noen minne meg på hvilken side det er som ødelegger folks liv og karriere basert på grunnløse beskyldninger om ting som skal ha skjedd for X antall tiår siden? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (35 minutter siden):

Kan noen minne meg på hvilken side det er som ødelegger folks liv og karriere basert på grunnløse beskyldninger om ting som skal ha skjedd for X antall tiår siden? 

Klarer du å nevne flere anekdoter enn mennesker som har blitt truffet av lynet?

Og jeg venter fremdeles på svar på:

Dere kan umulig tro at dere plukket forestillingen om 'woke' opp fra andre kilder enn amerikansk/britisk anti-woke, som ER høyreradikale populister.

Forsøk gjerne å beskrive telefonleken fra ordets opprinnelige betydning som adjektivet Woke, som betyr 'bevissthet rundt viktige fakta om samfunnet og problemer i det'...

...til ordet kom til Norge i 2022... Og hvem ordet kom med til landet -- foruten disse kildene som faktisk arbeidet overtid med å innbille folk om at det finnes et problem -- og hvor disse ligger politisk.

Minner igjen på at tråden tidlige støttet seg på og er fundert på høyreradikale the Quartering...

...og at det ikke finnes noen nøytral inngang til å misforstå hva ordet woke betyr -- foruten versjonen brukt av høyreradikale inkludert misinformasjonen om hva de som stemples woke har gjort og står for.

---

Minner også om at den mest brukte versjonen av ordet fremdeles er den primære definisjonen blant folk som ikke tror at Trump er den beste presidenten i USA noensinne eller innbiller seg at begge sider er like gale -- som ikke under noen omstendigheter må forveksles med skjellsordet til radikale høyre.
https://www.ipsos.com/en-us/americans-divided-whether-woke-compliment-or-insult

Minner også om at kapitalistene som erverver rettigheter og ødelegger historier IKKE er woke per denne definisjonen, slik at snakket om at woke og anti-woke er like gale regelrett blir feil -- all den tid de som kalles woke av anti-woke ikke er mennesker som regnes som woke av de som benytter den primære definisjonen.

Hvis noen bruker ordet om seg selv eller støtter woke, så er det dette de mener:

Woke 1 a: aware of and actively attentive to important societal facts and issues (especially issues of racial and social justice)

---

Problemet med anti-woke er at de sliter med å forholde seg til to definisjoner, mens vi som er kritiske til anti-woke helt fint klarer å forholde oss til den majoritet som regner woke som et positivt ord i vesten, og også dem som er misinformert om temaet, anti-woke.
Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (11 minutter siden):

I Norge så avviser flertallet woke. Som seg hør og bør.


...nå er det de fornuftige menneskene som avviser trump OG vet hva woke opprinnelig betyr.
Som også gjelder i Norge;
Samtlige som er pro-Trump her på forumet er rabiat anti-woke.
De fleste er også deltagere i konspirasjonsteorier, enten det er anti-trans misinformasjon, kreasjonisme, white replacement eller benektelse av global oppvarming -- som alle spres av samme kilder som anti-woke.

...

Kan du gjengi de to definisjonene av woke -- og deres opprinnelse..?
Kom gjerne opp med en beskrivelse av spredningen av den andre definisjonen, fra ytre høyre til Norge.
Eventuelt beskriv en alternativ vei for en tredje definisjon for det amerikansk-engelske ordet slik du mener det kom til Norge -- om det ikke er gjennom alternative høyre, som er de eneste kilden til anti-woke nevnt i tråden de første sidene.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (8 minutter siden):


...nå er det de fornuftige menneskene som avviser trump OG vet hva woke opprinnelig betyr.
Som også gjelder i Norge;
Samtlige som er pro-Trump her på forumet er rabiat anti-woke.
De fleste er også deltagere i konspirasjonsteorier, enten det er anti-trans misinformasjon, kreasjonisme, white replacement eller benektelse av global oppvarming -- som alle spres av samme kilder som anti-woke.

...

Kan du gjengi de to definisjonene av woke -- og deres opprinnelse..?
Kom gjerne opp med en beskrivelse av spredningen av den andre definisjonen, fra ytre høyre til Norge.
Eventuelt beskriv en alternativ vei for en tredje definisjon for det amerikansk-engelske ordet slik du mener det kom til Norge -- om det ikke er gjennom alternative høyre, som er de eneste kilden til anti-woke nevnt i tråden de første sidene.

Jeg  er både anti-Trump og jeg avviser woke-tøv. Altså, jeg har ikke kjøpt det verste skvipet til noen av partene, verken ytre-venstre eller ytre-høyre. Du er jo ALL-IN på alt ytre-venstre i USA finner på. Det skjønner jeg jo. Dypt dypt nede i hullet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...