Crooked Cracker Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september (endret) Atib Azzad skrev (3 minutter siden): Men du går med på at dersom man ble bedt om å identifisere den mest mangfoldige gruppen på to bilder, hvor den ene sammensetningen er homogen, og den andre heterogen, så ville alle gjenkjent det bildet hvor folk var mer uensartet som det mest mangfoldige? Selvsagt, men uensartet er ikke det samme som problematisk og kjedelig, som han beskrev det som. Endret 30. september av Crooked Cracker 3 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september (endret) Crooked Cracker skrev (25 minutter siden): Han ønsker også en svekkelse av vesten, gitt hans syn om homofile og minoriter i den forstand er det mer sannsynlig at han ønsker at USA blir mer woke. Så flere kan leke den Putin-leken der. Det er ingen lek, det er bevist at Putin ga penger til anti woke youtubere for nettopp det, å spre splittelse. Noe anti woke folket i usa gladelig gjør, de stemmer på den mest splittede presidenten noensinne(som også er veldig glad i Putin), og tror på helsprø teorier om at hvite gradvis blir erstattet. Noe som også kommer frem i kulturkritikken der alt visstnok nå er woke og det er en homofil og anti hvit agenda. Hørtes det kjent ut? For det er akkurat disse splittede talking pointsa dere har fått fra den amerikanske kulturkrigen, som beviselig er støttet av putin. Nyttige idioter, som sagt. Heldigvis er det noen som kjemper imot disse banale talking pointsa amerikanske anti-wokere, og det er alle oss som ikke definerer oss som woke eller anti-woke. Vi ser at denne unødvendig splittede retorikken og totalt unødvendig problematisering, er utrolig ødeleggende for samfunnet på sikt. Det skaper den splittelsen som har skjedd i USA, som ingen sett bort fra Putin tjener på. Endret 30. september av PgUp 4 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september 6 minutes ago, Crooked Cracker said: Selvsagt, men uensartet er ikke det samme som problematisk og kjedelig, som han beskrev det som. Hvis målet er å lage mer spennende produkt så kan det bli et problem. 2 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september (endret) PgUp skrev (10 minutter siden): Det er ingen lek, det er bevist at Putin ga penger til anti woke youtubere for nettopp det, å spre splittelse. Del gjerne noen lenker som kan belyse hvem disse er. PgUp skrev (10 minutter siden): Noe anti woke folket gladelig gjør, de stemmer på den mest splittede presidenten noensinne, og tror på helsprø teorier om at hvite gradvis blir erstattet. Noe som også kommer frem i kulturkritikken der alt visstnok nå er woke og det er en homofil og anti hvit agenda. Hørtes det kjent ut? Ja, men det er mer woke-politikk enn woke-underholdning, så den kan vi la ligge her. Endret 30. september av Crooked Cracker 4 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september (endret) Atib Azzad skrev (4 minutter siden): Hvis målet er å lage mer spennende produkt så kan det bli et problem. Beklager, nå følger jeg deg ikke helt. Kan ikke en etnisk homogen gruppe gjøre ting mer spennende? Er det forskjell på etnisiter hva angår evne til å lage spennende ting? Følger en logikken er begynner det bli noe grumsete. Endret 30. september av Crooked Cracker 4 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Crooked Cracker skrev (3 minutter siden): Del gjerne noen lenker som kan belyse hvem disse er. Ja, men er det er mer woke-politikk enn woke-underholdning, så den kan vi la ligge her. Postet det før, fikk du det ikke med deg? Ikke rart du ble overrasket. De har holdt på med masse populærkultur kritikk for å si det sånn, akkurat som i denne tråden. https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2024/09/13/media/right-wing-media-influencers-tenet-russian-money 2 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september 4 minutes ago, Crooked Cracker said: Beklager, nå følger jeg deg ikke helt. Kan ikke en etnisk homogen gruppe gjøre ting mer spennende? Er det forskjell på etnisiter hva angår evne til å lage spennende ting? Følger en logikken er begynner det bli noe grumsete. Folk som har flere forskjellige perspektiver vil ha bedre forutsetninger for å lage mer spennende saker, er vel logikken Tørnquist foreslår, ikke i egenskap av deres hudfarger i seg selv, men mangfoldet som kommer med ulike erfaringer. Det er ikke så avansert. 2 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september PgUp skrev (3 minutter siden): Postet det før, fikk du det ikke med deg? Ikke rart du ble overrasket. De har holdt på med masse populærkultur kritikk for å si det sånn, akkurat som i denne tråden. https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2024/09/13/media/right-wing-media-influencers-tenet-russian-money Virker som en noe tvetydig sak med påstander flere veier, uansett er ingen av disse noen store skikkelser innen underholdningdiskusjonen. 4 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Atib Azzad skrev (Akkurat nå): Folk som har flere forskjellige perspektiver vil ha bedre forutsetninger for å lage mer spennende saker, er vel logikken Tørnquist foreslår, ikke i egenskap av deres hudfarger i seg selv, men mangfoldet som kommer med ulike erfaringer. Det er ikke så avansert. Det er dessverre ikke så enkelt heller, for han la til grunne nettopp kjønn og hudfarge som både forutsetninger og ikke minst mangler. 4 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september (endret) Crooked Cracker skrev (6 minutter siden): Virker som en noe tvetydig sak med påstander flere veier, uansett er ingen av disse noen store skikkelser innen underholdningdiskusjonen. Tvetydig sak? De innrømmer jo selv å ha blitt lurt. Hvordan er der tvetydig? Tim Pool og Dave Rubin er så absolutt enorme innen anti woke, sammen med Shapiro. De har jo ofte anmeldt og reagert på populærkultur. Endret 30. september av PgUp 3 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september 4 minutes ago, Crooked Cracker said: Det er dessverre ikke så enkelt heller, for han la til grunne nettopp kjønn og hudfarge som både forutsetninger og ikke minst mangler. Han beskriver hvordan gruppen er monoton. Jeg beklager at ordvalgene hans krenket deg, jeg har ikke noe mer å si om det. 2 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september PgUp skrev (Akkurat nå): Tvetydig sak? Hæ? De innrømmer jo selv å ha blitt lurt. Hvordan er der tvetydig? Tim Pool og Dave Rubin er så absolutt enorme innen anti woke, sammen med Shapiro. Tvetydig i den fortsand at det er blanding av sponsing og svindel, de er store konservative røster ja men anti-woke er jo mye bredere enn disse, og en kan være anti-woke i underholdningsindustrien som forbruker uten å støtte disse spesielt politisk. Med forbehold at nå er det lenge siden jeg har fått med meg hva disse sier for de er ikke så interessante for min del. 3 1 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Atib Azzad skrev (10 minutter siden): Han beskriver hvordan gruppen er monoton. Med en klar negativt ladet ordbruk. Atib Azzad skrev (10 minutter siden): Jeg beklager at ordvalgene hans krenket deg, jeg har ikke noe mer å si om det. Jeg bare påpeker at ingen andre grupper omtaler seg selv slik, er vel ikke mer å si nei. 3 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september PgUp skrev (5 timer siden): Virkelige problem som at she-hulk og concord er skikkelig problematiske greier, haha. Denne bedriften har for mange hvite = tulleproblem Negative kommentarer basert på hudfarge = virkelig problem Er ikke så veldig vanskelig egentlig. 4 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Atib Azzad skrev (1 time siden): Hvis målet er å lage mer spennende produkt så kan det bli et problem. De klarte jo fint å lage mer spennende produkter før i tiden, og jeg regner med at selskapet også da bestod av hovedsakelig hvite. Hva er det en mørkhudet kan bidra med til et spill som ikke en hvit kan? Nå er jeg veldig spent. Mange av verdens beste spill lages i Japan, av selskaper som består av et stort flertall japanere. Er disse selskapene også "monotone" og "kjedelige"?. Ville spillene deres blitt enda bedre om selskapene var mer mangfoldige? Kort oppsummert: mangfold er bullshit, og folk streber bare etter å oppnå det for å få stjerne i boka. 3 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Anti-woke er de kunnskapsløses høyborg ser det ut til… 🤣 2 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Poppmunn skrev (21 minutter siden): De klarte jo fint å lage mer spennende produkter før i tiden, og jeg regner med at selskapet også da bestod av hovedsakelig hvite. Hva er det en mørkhudet kan bidra med til et spill som ikke en hvit kan? Nå er jeg veldig spent. Mange av verdens beste spill lages i Japan, av selskaper som består av et stort flertall japanere. Er disse selskapene også "monotone" og "kjedelige"?. Ville spillene deres blitt enda bedre om selskapene var mer mangfoldige? Kort oppsummert: mangfold er bullshit, og folk streber bare etter å oppnå det for å få stjerne i boka. Mye forskning sier at mangfold bidrar til mer kreativitet. For eksempel In 2014 Richard Freeman, an economics professor at Harvard University and director of the Science and Engineering Workforce Project at the National Bureau of Economic Research, along with Wei Huang, then a Harvard economics Ph.D. candidate, examined the ethnic identity of the authors of 1.5 million scientific papers written between 1985 and 2008 using Thomson Reuters’s Web of Science, a comprehensive database of published research. They found that papers written by diverse groups receive more citations and have higher impact factors than papers written by people from the same ethnic group. https://www.scientificamerican.com/article/how-diversity-makes-us-smarter/ 2 2 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 1. oktober Rapporter Del Skrevet 1. oktober (endret) PgUp skrev (13 timer siden): Heldigvis er det noen som kjemper imot disse banale talking pointsa amerikanske anti-wokere, og det er alle oss som ikke definerer oss som woke eller anti-woke. Vi ser at denne unødvendig splittede retorikken og totalt unødvendig problematisering, er utrolig ødeleggende for samfunnet på sikt. Det skaper den splittelsen som har skjedd i USA, som ingen sett bort fra Putin tjener på. Dette er jo en viktig faktor, som har blitt nevnt noen ganger før i tråden. Det er ingen i denne tråden som har åpent identifisert seg som woke. Noen av de mener det eksisterer og at begge sider er like tullete, og noen av de mener det ikke eksisterer men at det er konstruert/omformulert av en amerikansk politisk motivert agenda, og at ordet som betyr våken på norsk ble oprinnelig brukt som et slang-uttrykk på 1940-tallet, med betydningen av sosial årvåkenhet, og kritikk mot forskjellsbehandling. Uttrykket ble vell løftet mere frem gjennom BLM sin oppvekst. Det er noen som har identifisert seg som anti-woke, og noen av de igjen tar en slags elitisk-sentrifisering når de blir konfrontert med skyggesiden av grupperingen. Jeg vet ikke om Anti-wokere har en forklaring på hvem som har dannet gruppen og hvor deres gruppe er konstruert? Bekymringen til de fleste anti-woke virker å være personlig triviell misnøye, og en frykt(?) for at det er krefter i sving fra uidentifiserte autoriteter som ønsker å kvotere inn mangfold på en unaturlig(?) måte, sett opp mot deres eget syn på antall personer som skal inneha enkelte karakteristiker. Konsekvensen er da at underholdning som de selv likte som barn/ungdom ikke er blir like bra laget for de selv i dag, nå som de er voksne. Det er derfor en frykt for at kunst generellt skal bli dårlig. Det er vell noen som frykter at sin sosiale status svekkes, og at barn og unge som vokser opp i dag skal inspireres til å være annerledes enn de. Virker som det er noen som frykter at hvite heterofile ikke skal få like mange jobber/posisjoner som før. Er det noen her som frykter at det skal bli en større andel homofile, trans, eller personer med blandet hudfarge? Hva mere går dette ut på? Endret 1. oktober av mandodiao 3 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 1. oktober Rapporter Del Skrevet 1. oktober Det er jo litt artig å se hvor villige man er til å legge godviljen til for den artikkelen, men så fort noen sier noe annet skal det tolkes i verste mening. Man må jo begynne å lure litt. 5 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 1. oktober Rapporter Del Skrevet 1. oktober Jeg vet ikke om jeg ville kalt det godvilje å avvise at Tørnquist forsøker å fremme en form for anti-hvit rasisme når han snakker om å øke mangfoldet i eget produksjonsteam. 8 minutes ago, fokkeslasken said: Det er jo litt artig å se hvor villige man er til å legge godviljen til for den artikkelen, men så fort noen sier noe annet skal det tolkes i verste mening. Man må jo begynne å lure litt. Hva begynner du å lure på da? 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå