Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

35 minutes ago, Crooked Cracker said:

Vet ikke om han er norsk men han bor tilsynelatende i Norge. Noen ekspertkommentatorer her vil nok dog hevde han er russisk.

 As white males, we have absolutely nothing against our own gender or ethnicity, except that it gets dull. We have enough white maleness in our daily lives. Diversity is fun, colourful, inspiring.

Her sies det rett ut at hvite menn uten andre grupper er kjedelig. Benekting av så er jo enten uredelighet eller manglende språkforståelse.  

 

Jeg gjentar. Dette er en uærlig måte å diskutere som jeg synes er veldig avslørende.

En alternativ forklaring er at dere faktisk har så dårlig språkforståelse. Det vil også forklare ganske mye…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rabler skrev (6 minutter siden):

Jeg gjentar. Dette er en uærlig måte å diskutere som jeg synes er veldig avslørende.

En alternativ forklaring er at dere faktisk har så dårlig språkforståelse. Det vil også forklare ganske mye…

Jada, du mener sikkert at han egentlig bare ønsket mer mangfoldighet, men han skrev jo ikke det, så ikke skyld på meg at hans ordvalg har en uheldig logisk konklusjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
59 minutes ago, Crooked Cracker said:

Sikkert bare en tilfeldighet at det er kun ensformighet når det snakkes om hvite eller menn da, som han da spesifikt utpeker som problematisk (han sine ord) om sin gruppe. Det er ingen andre grupper som ser på seg selv som ensformige etter slike kriterier, med andre ord det er temmelig rart.

Så nå sier du deg likevel enig i at det er ensformighet i gruppen han snakker om?
Siden du bare hopper videre til et annet poeng mener jeg..

Også er det faktisk din påstand at ingen andre folk kan oppleve sin etniske gruppe som monoton satt opp mot en mer multietnisk gruppering (slike kriterier).
At dersom man satt en vilkårlig person foran to bilder; Det ene av en gruppe mennesker med fler etnisiteter, og det andre en gruppe med bestående av bare én etnisitet, så ville ikke personen gjenkjent at det førstnevnte bildet var mer mangfoldig?
Glad det ikke er min oppgave å bevise noe så absurd..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (1 time siden):

Konteksten gjør det nokså tydelig at det er ensformigheten i gruppen han synes er kjedelig, ikke fordi hvit hud i seg selv innebærer ensformighet eller kjedelig-het, men fravær av variasjon i gruppen gjør den kjedelig.

Jeg sliter fortsatt med å forstå hva det har med hudfarge å gjøre. Hvis det kommer inn flere folk med mørkere hud, vil det automatisk gjøre ting mer spennende? Hvordan? Hva om det er folk med samme personlighet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Men blir ikke det veldig woke av deg ? "Jeg ser et problem med den setningen der, den er problematisk for meg og mine hvite brødre". Jeg har sagt det før og sier det igjen  anti-wokere/wokere = same shit, different name. 

Nei, det blir jo ikke det. Woke ser problemer som ikke er der, mens anti-woke identifiserer virkelige problemer. Ganske stor forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (1 minutt siden):

Nei, det blir jo ikke det. Woke ser problemer som ikke er der, mens anti-woke identifiserer virkelige problemer. Ganske stor forskjell.

LOL bare det at du ikke ser den åpenbare likheten og samtidig mener at anti-woke siden ser de virkelige problemene, mens wokerne bare ser innbilte problemer, selvfølgelig, du har åpenbart bare valgt en side som passer din egen tro fremfor å faktisk prøve se saken fra begge sider, det er så veldig typisk for begge sider. 

"Ja, men det er vi som vet best, de andre vet ikke hva de snakker om." Hjernevask kalles denne adferden. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Poppmunn said:

Jeg sliter fortsatt med å forstå hva det har med hudfarge å gjøre. Hvis det kommer inn flere folk med mørkere hud, vil det automatisk gjøre ting mer spennende? Hvordan? Hva om det er folk med samme personlighet? 

Ja, det er selvsagt en simplistisk måte å formulere det på, man er ikke garantert at noen kan tilby mangfold utover rent overfladisk da hudfarge ikke er en egenskap.
Det er heller ingen naturlov som forteller oss at hvite menn ikke kan være mangfoldige som gruppe selv om de deler kjønn og hudfarge.
Det er likevel sannsynlig at hvite heterofile menn har noen blindsoner som man mangler om samfunnet møter deg på en annen måte, og vice versa.

Dette er slike selvfølgeligheter jeg antar Tørnquist tenkte at ville være forståelig når folk leste hele teksten, fremfor å trekke ut et par setninger og tolke dem i verste mening.
Tørnquist forklarer hvordan teamet de hadde i utgangspunktet, var nokså ensrettet og at han ser verdien av å ha et team med flere perspektiver, det er ikke mer komplisert.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...