Crooked Cracker Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september rabler skrev (6 minutter siden): Jeg gjentar. Dette er en uærlig måte å diskutere som jeg synes er veldig avslørende. En alternativ forklaring er at dere faktisk har så dårlig språkforståelse. Det vil også forklare ganske mye… Jada, du mener sikkert at han egentlig bare ønsket mer mangfoldighet, men han skrev jo ikke det, så ikke skyld på meg at hans ordvalg har en uheldig logisk konklusjon. 3 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september 59 minutes ago, Crooked Cracker said: Sikkert bare en tilfeldighet at det er kun ensformighet når det snakkes om hvite eller menn da, som han da spesifikt utpeker som problematisk (han sine ord) om sin gruppe. Det er ingen andre grupper som ser på seg selv som ensformige etter slike kriterier, med andre ord det er temmelig rart. Så nå sier du deg likevel enig i at det er ensformighet i gruppen han snakker om? Siden du bare hopper videre til et annet poeng mener jeg.. Også er det faktisk din påstand at ingen andre folk kan oppleve sin etniske gruppe som monoton satt opp mot en mer multietnisk gruppering (slike kriterier). At dersom man satt en vilkårlig person foran to bilder; Det ene av en gruppe mennesker med fler etnisiteter, og det andre en gruppe med bestående av bare én etnisitet, så ville ikke personen gjenkjent at det førstnevnte bildet var mer mangfoldig? Glad det ikke er min oppgave å bevise noe så absurd.. 3 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Når det nå først er så mye om hudfarge her. En aldri så liten sketsj hvor hudfargene fyker vegger mellom. 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Crooked Cracker skrev (1 time siden): Kan du finne et selskap som søker etter flere hvite menn, fordi ikke-hvite og kvinner er ensformige, kjedelige og problematiske? Lykke til. When you're outnumbered most of the time by a dominant white culture, uniformity can feel more comforting and safe than dull. 3 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Poppmunn skrev (18 timer siden): Tenk å lese den setningen der og ikke se et problem. Men blir ikke det veldig woke av deg ? "Jeg ser et problem med den setningen der, den er problematisk for meg og mine hvite brødre". Jeg har sagt det før og sier det igjen anti-wokere/wokere = same shit, different name. 2 2 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Atib Azzad skrev (1 time siden): Konteksten gjør det nokså tydelig at det er ensformigheten i gruppen han synes er kjedelig, ikke fordi hvit hud i seg selv innebærer ensformighet eller kjedelig-het, men fravær av variasjon i gruppen gjør den kjedelig. Jeg sliter fortsatt med å forstå hva det har med hudfarge å gjøre. Hvis det kommer inn flere folk med mørkere hud, vil det automatisk gjøre ting mer spennende? Hvordan? Hva om det er folk med samme personlighet? 4 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september skaftetryne32 skrev (2 minutter siden): Men blir ikke det veldig woke av deg ? "Jeg ser et problem med den setningen der, den er problematisk for meg og mine hvite brødre". Jeg har sagt det før og sier det igjen anti-wokere/wokere = same shit, different name. Nei, det blir jo ikke det. Woke ser problemer som ikke er der, mens anti-woke identifiserer virkelige problemer. Ganske stor forskjell. 5 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Poppmunn skrev (1 minutt siden): Nei, det blir jo ikke det. Woke ser problemer som ikke er der, mens anti-woke identifiserer virkelige problemer. Ganske stor forskjell. LOL bare det at du ikke ser den åpenbare likheten og samtidig mener at anti-woke siden ser de virkelige problemene, mens wokerne bare ser innbilte problemer, selvfølgelig, du har åpenbart bare valgt en side som passer din egen tro fremfor å faktisk prøve se saken fra begge sider, det er så veldig typisk for begge sider. "Ja, men det er vi som vet best, de andre vet ikke hva de snakker om." Hjernevask kalles denne adferden. 5 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Poppmunn skrev (14 minutter siden): Nei, det blir jo ikke det. Woke ser problemer som ikke er der, mens anti-woke identifiserer virkelige problemer. Ganske stor forskjell. Virkelige problem som at she-hulk og concord er skikkelig problematiske greier, haha. 3 2 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september 4 minutes ago, Poppmunn said: Jeg sliter fortsatt med å forstå hva det har med hudfarge å gjøre. Hvis det kommer inn flere folk med mørkere hud, vil det automatisk gjøre ting mer spennende? Hvordan? Hva om det er folk med samme personlighet? Ja, det er selvsagt en simplistisk måte å formulere det på, man er ikke garantert at noen kan tilby mangfold utover rent overfladisk da hudfarge ikke er en egenskap. Det er heller ingen naturlov som forteller oss at hvite menn ikke kan være mangfoldige som gruppe selv om de deler kjønn og hudfarge. Det er likevel sannsynlig at hvite heterofile menn har noen blindsoner som man mangler om samfunnet møter deg på en annen måte, og vice versa. Dette er slike selvfølgeligheter jeg antar Tørnquist tenkte at ville være forståelig når folk leste hele teksten, fremfor å trekke ut et par setninger og tolke dem i verste mening. Tørnquist forklarer hvordan teamet de hadde i utgangspunktet, var nokså ensrettet og at han ser verdien av å ha et team med flere perspektiver, det er ikke mer komplisert. 4 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Alle spill jeg liker er sånn 20 år gamle lol. Spesielt klassikerne til Blizzard. Djevelen er i detaljene og de nye spillene interesserer meg rett og slett ikke. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september (endret) DukeNukem3d skrev (19 minutter siden): Alle spill jeg liker er sånn 20 år gamle lol. Spesielt klassikerne til Blizzard. Djevelen er i detaljene og de nye spillene interesserer meg rett og slett ikke. Så hvorfor bruke tiden din på å klage? Du er ikke interessert. Endret 30. september av PgUp 2 2 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Atib Azzad skrev (4 timer siden): Også er det faktisk din påstand at ingen andre folk kan oppleve sin etniske gruppe som monoton satt opp mot en mer multietnisk gruppering Kan du vise til andre grupper som har uttalt at dersom de går uten mangfold er de problematiske, kjedelige, ensformige evt monotone? Jeg vet ikke om noen. 4 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september PgUp skrev (10 timer siden): Anti woke er nyttige idioter for Trump og Putin. Merkelig at de ikke innser det selv. Masse anti woke youtubere var sponset av putin. Selvsagt, det Putin ønsker mest av alt her i livet er å redde de klassiske versjonene av Star Wars, Star Trek, LOTR, Marvel, osv. Bra du gjennomskuet planen hans. 6 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Crooked Cracker skrev (3 minutter siden): Selvsagt, det Putin ønsker mest av alt her i livet er å redde de klassiske versjonene av Star Wars, Star Trek, LOTR, Marvel, osv. Bra du gjennomskuet planen hans. Hvis du med reddet mener bli kvitt fargede og homofile, så er du og Putin helt enige. 2 2 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september (endret) PgUp skrev (2 minutter siden): Hvis du med reddet mener bli kvitt fargede og homofile, så er du og Putin helt enige. Hvorfor skulle Putin bry seg om det, av alle ting? Endret 30. september av Crooked Cracker 4 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september 6 minutes ago, Crooked Cracker said: Kan du vise til andre grupper som har uttalt at dersom de går uten mangfold er de problematiske, kjedelige, ensformige evt monotone? Jeg vet ikke om noen. Hm, skal vi se, jeg begynte helt vilkårlig å se etter noe før jeg innså at det er din oppgave å sannsynliggjøre egne påstander. Men her er et eksempel jeg fant kjapt før dette med arbeidsfordelingen slo meg. 3 in 5 employees in Singapore find DEI efforts lacking. Hvis denne på en eller annen måte havner utenfor dette veldig spesifikke og vanskelige du etterspør så er det igjen ikke min jobb å dokumentere det du hevder, jeg er heller ikke utpreget interessert i noen videre gish-gallop. 3 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Crooked Cracker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skulle Putin bry seg om det, av alle ting? Putin driver med forfølgelse av minoriteter og homofile, om du ikke har fått det med deg. 2 2 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september Atib Azzad skrev (5 minutter siden): Hm, skal vi se, jeg begynte helt vilkårlig å se etter noe før jeg innså at det er din oppgave å sannsynliggjøre egne påstander. Men her er et eksempel jeg fant kjapt før dette med arbeidsfordelingen slo meg. 3 in 5 employees in Singapore find DEI efforts lacking. Hvis denne på en eller annen måte havner utenfor dette veldig spesifikke og vanskelige du etterspør så er det igjen ikke min jobb å dokumentere det du hevder, jeg er heller ikke utpreget interessert i noen videre gish-gallop. Min påstand var at Ragnar sine uttalelser var sære, for jeg aldri sett noen andre grupper uttale seg slik om seg selv, derfor etterspurte om noen visste om noen tilfeller. Du bidro forøvrig med et eksempel om andre som ønsker mangfold, greit nok det men fortatt ikke samme negativ kontekst om egen gruppe. PgUp skrev (4 minutter siden): Putin driver med forfølgelse av minoriteter og homofile, om du ikke har fått det med deg. Han ønsker også en svekkelse av vesten, gitt hans syn om homofile og minoriter i den forstand er det mer sannsynlig at han ønsker at USA blir mer woke. Så flere kan leke den Putin-leken der. 3 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 30. september Rapporter Del Skrevet 30. september 2 minutes ago, Crooked Cracker said: Min påstand var at Ragnar sine uttalelser var sære, for jeg aldri sett noen andre grupper uttale seg slik om seg selv, derfor etterspurte om noen visste om noen tilfeller. Du bidro forøvrig med et eksempel om andre som ønsker mangfold, greit nok det men fortatt ikke samme negativ kontekst om egen gruppe. Men du går med på at dersom man ble bedt om å identifisere den mest mangfoldige gruppen på to bilder, hvor den ene sammensetningen er homogen, og den andre heterogen, så ville alle gjenkjent det bildet hvor folk var mer uensartet som det mest mangfoldige? At den homogene gruppen Tørnquist peker på her er hvite, er ikke poenget. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå