Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Poppmunn skrev (4 timer siden):

...om at negative kommentarer om hvite ikke teller på grunn av dette fantastiske maktbalanse-argumentet deres.

Hvis du vil det skal telle mer, så utøv mer motstand mot denne (uforholdsmessige) maktbalansen. Ikke bare lat som om den ikke finnes. Den er selve kilden til dette dårlige ryktet dere synes hvite menn urettferdig har fått. Gå etter selve kilden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Crooked Cracker skrev (17 minutter siden):

Nettopp, når det impliseres at hvite er kjedelige antyder det også noe om ikke-hvite. Virker som et slags godhetskompleks på avveie, det ironiske her er jo at slike hentydninger til egen gruppe er en særegen hvit greie.

Nei, det impliserer ikke at hvite er kjedelige,  det impliseres at likhet er kjedelige.  Jeg kjeder meg hvis jeg spiser på den samme italiensk restauranten hele tiden,  det er mindre kjedelig hvis jeg spiser koreansk, tysk, spansk, meksikansk... osv selv om den italiensk restauranten har meget bra mat.

Det motsatt til likhet er diversity.

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (9 timer siden):

Ikke noe imot dem, bortsett fra at de er kjedelige og problematiske uten hjelp fra andre altså. 

Nå demonstrerer du igjen kritikken om at dere ikke har en original tanke.

Kan du tenke deg hvorfor hvite kvinner som aldri har deltatt i førstegangstjenesten skulle ønske de hadde 1 mann som har i det minste har deltatt i førstegangstjenesten, om de skal lage et spill som handler om krig?

Hvis du klarer å forestille deg det -- så burde veien være ekstremt kort til å forstå hvorfor hvite menn som lager et spill som handler om minoriteter i et alternativt USA uten den betydelige sosiale utviklingen til venstre de siste 50 årene (...) skulle ønske de hadde en person som har opplevd det å være minoritet i et vestlig land.

---

Å vokse ut av anti-woke handler om tre ting:
1: Å faktisk innse at menneskene man kritiserer for å være woke er mer lik seg selv enn man tror -- å projisere og innse at de har gode verdier man selv tror på
2: Å slutte å høre på misinformasjon som lyger om hva som foregår og som sprer fordommer som gjør at man irrasjonelt plasserer skylden på mennesker som ikke har ansvaret for situasjonen
3: Å slutte å projisere sine egne mangel på kildekritikk over på andre

...

 

  

Martelè skrev (2 timer siden):

Folket har talt

 

Jeg har sett dette ene bildet bli spredt over 40 ganger, alle av useriøse aktører.

Finnes det virkelig ikke 2 forskjellige bilder av en tom stall?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Poppmunn skrev (7 timer siden):

Tenk å lese den setningen der og ikke se et problem. Igjen, la oss prøve den samme setningen, men med "female blackness". Er det fortsatt greit å si? Eller kommer den berømte maktbalansen inn i bildet igjen?

Jeg ser ikke et problem med den setningen heller?

Hadde sikkert reagert mere om setningen hadde motsatt betydning, med mindre det var foreningen for svarte kvinner, eller hvite menn etc.

Finnes det virkelig ikke en mulighet for at "det er uheldig at vi er kun hvite/brune/svarte menn/kvinner/transpersoner, for vi lager et produkt som kan bli bedre om vi får andre perspektiver enn vår homogene gruppe?

Tenk å lese den setningen å automatisk se et problem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (8 timer siden):

Hvis du vil det skal telle mer, så utøv mer motstand mot denne (uforholdsmessige) maktbalansen. Ikke bare lat som om den ikke finnes. Den er selve kilden til dette dårlige ryktet dere synes hvite menn urettferdig har fått. Gå etter selve kilden.

Kan du ikke først forklare hvordan det å være hvit mann gir noen implisitt makt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
mandodiao skrev (1 time siden):

Jeg ser ikke et problem med den setningen heller?

Hadde sikkert reagert mere om setningen hadde motsatt betydning, med mindre det var foreningen for svarte kvinner, eller hvite menn etc.

Finnes det virkelig ikke en mulighet for at "det er uheldig at vi er kun hvite/brune/svarte menn/kvinner/transpersoner, for vi lager et produkt som kan bli bedre om vi får andre perspektiver enn vår homogene gruppe?

Tenk å lese den setningen å automatisk se et problem.

Skal man se sånn på det så ville jeg sagt det er mer problematisk i dette at de som driver en bedrift tror hudfarge gjør ting mer spennende. Snakk om å forminske og forenkle folk ned til minste fellesnevner. Og så står de på sitt og sier det ikke er å se på denne minste fellesnevneren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (35 minutter siden):

Skal man se sånn på det så ville jeg sagt det er mer problematisk i dette at de som driver en bedrift tror hudfarge gjør ting mer spennende. Snakk om å forminske og forenkle folk ned til minste fellesnevner. Og så står de på sitt og sier det ikke er å se på denne minste fellesnevneren.

Det er jo ikke det han snakker om. Han snakker om at manglende mangfold når det kommer til bakgrunn og kjønn på arbeidsplassen er uheldig fordi det gjør det kjedeligere, noe som bør være et helt ukontroversielt utsagn. Snakk om å gjøre alt for å misforstå med vilje! Helt ufattelig at noen av dere her inne kan trigges sånn av dette.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (25 minutter siden):

Det er jo ikke det han snakker om. Han snakker om at manglende mangfold når det kommer til bakgrunn og kjønn på arbeidsplassen er uheldig fordi det gjør det kjedeligere, noe som bør være et helt ukontroversielt utsagn. Snakk om å gjøre alt for å misforstå med vilje! Helt ufattelig at noen av dere her inne kan trigges sånn av dette.

Hva har egentlig det å være hvit å gjøre med ens bakgrunn?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 timer siden):

Nå demonstrerer du igjen kritikken om at dere ikke har en original tanke.

Denne forestillingen er ikke noen annet hard coping. Det er ingen andre som omtaler seg som gruppe slik selvpiskende hvite venstreraddiser gjør, det er simpelthen fakta og burde ringe en liten bjelle om hvor sært det er. Det er en hvit særhet.

En kan fint snakke om mangfold uten å trekke ned sin egen gruppe, det klages aldri på for lite mangfold i andre grupper, dette fenomenet er en erkehvit middel\overklasse godhetsposering med narsissistiske tendenser.

Bonus: Ettersom du stadig kjaser om youtubere kan jeg like gjerne poste en video jeg hørte på nylig, den tar opp norsk spillindustri, woke-flopper, Ubisoft, Dustborn og mer til glede\vrede for trådens deltagere.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (1 minutt siden):

Denne forestillingen er ikke noen annet hard coping. Det er ingen andre som omtaler seg som gruppe slik selvpiskende hvite venstreraddiser gjør, det er simpelthen fakta og burde ringe en liten bjelle om hvor sært det er. Det er en hvit særhet.

En kan fint snakke om mangfold uten å trekke ned sin egen gruppe, det klages aldri på for lite mangfold i andre grupper, dette fenomenet er en erkehvit middel\overklasse godhetsposering med narsissistiske tendenser.

Bonus: Ettersom du stadig kjaser om youtubere kan jeg like gjerne poste en video jeg hørte på nylig, den tar opp norsk spillindustri, woke-flopper, Ubisoft, Dustborn og mer til glede\vrede for trådens deltagere.

 

Denne fyren er norsk også, er han ikke?

Lenke til kommentar
Lush skrev (På 29.9.2024 den 10:48 AM):

Om at russland og dets like står bak. Bryr meg ikke så mye om det.

Nettopp, fordi hatet og frykten mot "woke" og "DEI" er sterkere enn hatet og frykten mot skaden Putin gjør mot Ukraina, menneskeheten og verdenssamfunnet.

Lush skrev (På 29.9.2024 den 10:48 AM):

ingen fare for at hvermansen har sympati med kremlin og dets tilhengere.

Man trenger ikke ha sympati med Kremlin og Putin. Så lenge ens tanker er okkupert av "woke" og "DEI" mer enn skaden Putin gjør mot menneskeheten og verdenssamfunnet, så er Putin fornøyd. Dette er alt han trenger fra den gjengse, vestlige mann.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
PgUp skrev (32 minutter siden):

Anti woke er nyttige idioter for Trump og Putin. Merkelig at de ikke innser det selv. Masse anti woke youtubere var sponset av putin.

Anti-"woke"-influensere, støtte til MAGA, anti-ukrainske og pro-russiske meninger er dessverre noe som ofte henger sammen. Den norske youtuberen som Crooked Cracker postet like over her for eksempel.

Han er neppe sponset av Putin, men deler iblant pro-russiske narrativer og falske påstander om Ukraina på Youtube og X. Ser man på kontoene hans er han mot sanksjoner mot Russland, han støtter det tyske pro-russiske partiet AfD, tror på konspirasjonsteorien om "Biden crime family", hevder det var vestens feil at Russland invaderte Ukraina osv.

Et erke-stereotypisk eksempel.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...