Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

Crooked Cracker skrev (18 minutter siden):

Han sa derimot ikke at arbeidsplassen manglet mangfold da, han sa konkret at kun hvite menn er problematisk. Så dette er ikke noe 'for deg' greie men han sine ord. 

Han forklarer i samme paragrafen-  “As white males we have absolutely nothing against our gender or ethnicity, it just gets a bit dull” Diversity is fun, colorful and inspiring”

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Crooked Cracker skrev (42 minutter siden):

Han sa derimot ikke at arbeidsplassen manglet mangfold da, han sa konkret at kun hvite menn er problematisk. Så dette er ikke noe 'for deg' greie men han sine ord. 

Det er vel ikke akkurat en helt ærlig fremstilling av hva han sa i det hele tatt:

"Our team is predominantly white and male That's unfortunate, and hopefully something we can change in the long term but hey, we live in Norway and we work in the game industry. Them's the shakes, as they say. As white males, we have absolutely nothing against our own gender or ethnicity, except that it gets dull. We have enough white maleness in our daily lives. Diversity is fun, colourful, inspiring. It makes creating worlds and writing stories more interesting."

Her er hele innlegget hans:

LwbOTNZ.jpeg

Men klart, hvis du fjerner konteksten helt og setter i gang en ordentlig semantisk runddans så klarer du å få det til høres ut som han mener det du selv ønsker.

Endret av Snikpellik
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

Men klart, hvis du fjerner konteksten helt og setter i gang en ordentlig semantisk runddans så klarer du å få det til høres ut som han mener det du selv ønsker.

Uansett hvordan dere vrir og vender på det veldige sære ting å si.

"We have enough white maleness in our daily lives."  Jeg må igjen etterspørre andre grupper som omtaler seg slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (Akkurat nå):

Uansett hvordan dere vrir og vender på det veldige sære ting å si.

"We have enough white maleness in our daily lives."  Jeg må igjen etterspørre andre grupper som omtaler seg slik.

Tja, jeg jobber i helse, vi er veldig mange kvinner, jeg har ikke noe imot kvinner, jeg er kvinne selv og vennene mine er kvinner, og mange dyktige kolleger er kvinner, men det betyr ikke at vi ikke ønsker flere menn.... Tenker dette er noe av det samme

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (13 minutter siden):

As white males, we have absolutely nothing against our own gender or ethnicity, except that it gets dull. We have enough white maleness in our daily lives. Diversity is fun, colourful, inspiring. It makes creating worlds and writing stories more interesting."

Ser stort sett det motsatte. Å fokusere på slikt blir det ingen god historie ut av.

Fokuserer man derimot heller på om folk er dyktige/interessante/etc uansett hva de er eller hvor de kommer fra så blir det plutselig bedre.

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

Tja, jeg jobber i helse, vi er veldig mange kvinner, jeg har ikke noe imot kvinner, jeg er kvinne selv og vennene mine er kvinner, og mange dyktige kolleger er kvinner, men det betyr ikke at vi ikke ønsker flere menn.... Tenker dette er noe av det samme

Kommer det dog noen fra ledelsen som beskriver en hovedandel av kvinner som problematisk og kjedelig? Eller sier at de har nok av hvit kvinnelighet i hverdagen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (1 minutt siden):

Kommer det dog noen fra ledelsen som beskriver en hovedandel av kvinner som problematisk og kjedelig? Eller sier at de har nok av hvit kvinnelighet i hverdagen? 

En kan ofte se i stillingsannonser "menn oppfordres til å søke"

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 timer siden):

Ja, i praksis, kapitalisme og forsøkene deres om å utvide antall konsumentgrupper,ville bare til barn/voksne, men til jenter, kvinner, og ikke-hvite.

Hvor sensitivitetslesere kommer inn. De hjelper å unngå stereotypiske grunne karakterer, og sørger for at mangefold eller karakterer av motsatt kjønn av de som skriver ikke skrives som kavalkader av stereotypier og fordommer.

Hvis du bruker ordet annerledes enn det som gjøres av kildene som er årsaken til trådens eksistens, hvorfor poste i den når du ikke bruker den forståelsen..?

Hvorfor bruke et ord som først og fremst forbindes med å være hundefløyter overhode, i stedet å for å bruke konkrete meningsbærende ord, og henvise eksakt til hva problemet er..?

Hent frem en av videoene av Katleen Kennedy igjen så kan vi se hva hun sier, se på prosjektet og målsettingen -- og sammenligne med bedre lykkede prosjekter hun har deltatt i.

Ja, bare å fortsette med dette sensitivitetslesere, går jo kjempe bra.. heldigvis, kapitalismen forstår mangel på inntekt..

Vel, kanskje dere har tatt feil av ordet da.. hvis dere går utifra en teori, en hypotese. Når det viser seg at de som klager på woke ikke gjengir hypotesen.. vel da er hypotesen feil. Så da må du kanskje endre mening.. bare en tanke. For vi snakker om to ulike ting, som du vil skal passe med dine funn.. jada, vet dette kan gå begge veier. Men kildene mine sier jo det samme, svært få går ut i de baner som du mener woke er. 

Husker godt hva hun har sagt, og hun har klart det. Men det skulle og gi publikum mange år med Star Wars, utvide kundegruppe, gjøre det enda mer allment. Og hva er resultatet.. Star Wars, sett på som verdens største franchise er kjørt i grøften.. prosjekter blir kansellert, serier blir ikke fullført, og skylden for dette blir lagt på publikum(med mindre hyggelige ord..)

 

Ja hun har vært en av flere produsenter på kjente og vellykkede filmer. Filmer som i dag hadde vært problematisk å lage.. det skal jeg ikke si noe på. Men hun hadde og to av verdens mest kjente regissører og skapere, med George Lucas og Steven Spielberg som sjefer. Og etter hun ble sjef, så har det gått bratt nedoverbakke.. kanskje hun ikke er så god, uten styring..

 

Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (6 minutter siden):

Uansett hvordan dere vrir og vender på det veldige sære ting å si.

"We have enough white maleness in our daily lives."  Jeg må igjen etterspørre andre grupper som omtaler seg slik.

Det er absolutt ingenting sært eller problematisk med det, med mindre du trekker det ut av kontekst og sammenheng - som du gjør her. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (23 minutter siden):

Fokuserer man derimot heller på om folk er dyktige/interessante/etc uansett hva de er eller hvor de kommer fra så blir det plutselig bedre.

Tror du at hvis man vektlegger mangfold (noe nesten hele arbeidslivet gjør, med god grunn), så fokuserer man ikke lengre på om folk er dyktige og interessante? Dette er ikke en enten-eller, eller en motsetning.

Næringsrettet forskning viser at mangfold i arbeidslivet øker produktiviteten, lønnsomheten, fører til bedre beslutninger, mindre sykdom, bedre trivsel osv. Derfor er mangfold noe næringslivet etterstreber. Ikke på grunn av "woke", og ikke fordi de mener "hvite menn er problematiske".

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Tror du at hvis man vektlegger mangfold (noe nesten hele arbeidslivet gjør), så fokuserer man ikke lengre på om folk er dyktige og interessante? Dette er ikke en enten-eller, eller en motsetning.

Næringsrettet forskning viser at mangfold i arbeidslivet er øker produktiviteten, lønnsomheten, bedre beslutninger, mindre sykdom, bedre trivsel osv.

Hvis man henter de dyktigste menneskene uansett bakgrunn så blir det selvsagt bra, det blir ofte mangfold også. Hvis man henter folk bare for å fylle en kvote så tar man jo en risiko.

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Crooked Cracker said:

Uansett hvordan dere vrir og vender på det veldige sære ting å si.

"We have enough white maleness in our daily lives."  Jeg må igjen etterspørre andre grupper som omtaler seg slik.

Jeg synes strengt tatt det er særere å reagere på det… :shrug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (44 minutter siden):

Hvis man henter de dyktigste menneskene uansett bakgrunn så blir det selvsagt bra, det blir ofte mangfold også. Hvis man henter folk bare for å fylle en kvote så tar man jo en risiko.

Hvis man ønsker de dyktigste mennesker så bruker de mangfold som en positiv faktor blant de andre viktige faktorer, ikke en negativ faktor som skjer i dag, særlig i filmindustrien hvor Authentic Inclusive Representation tjener mer penger.

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...