Poppmunn Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september jjkoggan skrev (24 minutter siden): Jeg tror ikke svarte slaver med hvite slaveiere ville si at maktforhold har ingenting å si når det gjelder rasisme Det får du nesten spørre de om. Poenget er at rasisme er ugreit uansett hvilken vei det går, og at man ikke bare kan forsvare enkelte tilfeller fordi andre har opplevd verre. Er det ikke det som kalles whataboutism? 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september AtterEnBruker skrev (7 minutter siden): Eeeeehh, maktforhold er en essensiell del av rasisme. Det er hva som får rasisme til å ha konsekvenser. Så rasisme og hat er mindre rasistisk hvis den som hater ikke har makt? 4 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Boing_80 skrev (56 minutter siden): https://steamcommunity.com/app/2215430/discussions/0/4842022700075957856/ Så en person på et forum jeg aldri har hørt om før har en mening om et spill. Så interessant! Skjønner ikke at du gidder å følge med en gang. 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Poppmunn skrev (12 minutter siden): Det får du nesten spørre de om. Poenget er at rasisme er ugreit uansett hvilken vei det går, og at man ikke bare kan forsvare enkelte tilfeller fordi andre har opplevd verre. Er det ikke det som kalles whataboutism? Institusjonelle og systemisk rasisme skjer ikke i «enkelte tilfeller» og er umulig å utføre uten makt. 1 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september DukeNukem3d skrev (3 minutter siden): Så en person på et forum jeg aldri har hørt om før har en mening om et spill. Så interessant! Skjønner ikke at du gidder å følge med en gang. Steam har du vel hørt om? 3 Lenke til kommentar
Poppmunn Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september jjkoggan skrev (6 minutter siden): Institusjonelle og systemisk rasisme skjer ikke i «enkelte tilfeller» og er umulig å utføre uten makt. Neivel. Jeg snakker om alle typer rasisme og de kan enhver person utføre, enten de har makt eller ikke, og det er aldri greit uansett. 5 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Boing_80 skrev (6 minutter siden): Steam har du vel hørt om? Jau, fantastisk det. Spilt en del favoritter fra barndommen gjennom det Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september AtterEnBruker skrev (35 minutter siden): Eeeeehh, maktforhold er en essensiell del av rasisme. Det er hva som får rasisme til å ha konsekvenser. Så hvis man hater en hel folkegruppe er det greit så lenge de har mer makt enn deg selv? 5 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Poppmunn skrev (1 minutt siden): Neivel. Jeg snakker om alle typer rasisme og de kan enhver person utføre, enten de har makt eller ikke, og det er aldri greit uansett. Enhver person kan ikke utføre systemisk rasisme En kan tenke og si rasistiske tanker og utsagn men effekten er null uten makten til å påvirke noen. Likevel så forsvarer ingen her inne jeg kjenner rasisme uansett hudfarge 3 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Snikpellik skrev (4 timer siden): Hva er galt med utsagnet? Hvorfor ikke hyggelig? Ja, hva er galt med å dømme kollegaer etter hudfarge lissom? Er du seriøs nå? Det er ingen som tenker slik bortsett fra en mikroskopisk gruppe av hvite selvpiskende venstreraddiser, det er ikke normalt. 7 Lenke til kommentar
Crooked Cracker Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september AtterEnBruker skrev (57 minutter siden): Eeeeehh, maktforhold er en essensiell del av rasisme. Det er hva som får rasisme til å ha konsekvenser. Da burde heller ordet maktisme benyttes. Rasisme fra ikke-hvite, evt representanter fra en gruppe med mindre makt, kan også få alvorlige konsekvenser. 5 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september fokkeslasken skrev (52 minutter siden): Så hvis man hater en hel folkegruppe er det greit så lenge de har mer makt enn deg selv? Man hater at en folkegruppe har mer makt, herr mentalgymnastikk. Hatet er mot selve den uforholdsmessige makten, ikke folkegruppa. Og utsagnet som diskuteres her, handler om at "vår stab er med på å opprettholde denne uforholdsmessige makten". Burde han ha sagt det på en mindre "gi høyrevridde kulturkrigere en millimeter"-måte? Absolutt! Jeg som tidligere var litt bitt av hvit skjørhets-basillen selv fra mine dager da jeg var noe mer høyrelent, kan si meg enig i det. Men nå trenger jeg ikke akkurat å overanstrenge min evne til godvilje til å forstå at det overhodet ikke dreier seg om "hat mot hvite". 2 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september (endret) AtterEnBruker skrev (5 minutter siden): Man hater at en folkegruppe har mer makt, herr mentalgymnastikk. Hatet er mot selve den uforholdsmessige makten, ikke folkegruppa. Fra SNL: "Rasisme er i smal betydning oppfatninger, holdninger eller handlinger som deler mennesker inn i påståtte «raser» hvor noen hevdes å være mer verdifulle enn andre. I dag brukes begrepet rasisme også i vid betydning om flere former for etnisk diskriminering som ikke nødvendigvis bygger på forestillingen om «menneskeraser», men som også skjer på basis av andre kjennetegn som nasjonalitet, utseende, kultur eller religion." Det ser ut som mentalgymnastikken ligger mer hos de som sier det har med makt å gjøre. Endret 28. september av fokkeslasken 3 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september Snikpellik skrev (4 timer siden): Hvorfor? Det er jo helt åpenbart at han snakker om manglende mangfold i bedriften, og at det er uheldig. La oss ikke dumme det ned og prøve å late som om det handler om kun hudfarge. Yepp, stemmer 100%. 4 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september (endret) Crooked Cracker skrev (6 timer siden): Ha med homofile karakter = helt greit. Ha med 'token gays' = påtatt. Dessuten, å ikke ha med homofile karakterer = også helt greit. Poenget mitt ligger i utformingen, en kreativ skaper vil jo skrive en god karakter med en egen funksjon i en historie\setting og gi attributter som legning deretter, mens for woke skapere er attributtene selve funksjonen, og det synes jeg personlig er heller nedlatende mot gruppene. At attributtene er selve funksjonen er noe du finner på. Jeg har ikke opplevd det som noe som eksisterer, eller er et problem. Du blir irritert over homofile fordi du ikke liker dem. Så enkelt er det. Endret 28. september av PgUp 4 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september (endret) Crooked Cracker skrev (6 timer siden): "Our team is predominately white and male. That's unfortunate..." Høres ut som en hyggelig kollega å jobbe med. Hvis du ønsker å lage spill for mange ulike mennesker, legninger og kjønn, er ikke da diversitet en fordel? Personlig opplever jeg at en viss kjønnsbalanse skaper bedre jobbmiljø. Blir mindre macho tullekultur enn med bare menn, og kvinner i kvinnedominerte yrker setter ofte pris på menn som driver med mindre drama etc. Hvorfor tror du bare hvite menn er best til å lage spill? Skal du skrive bra innhold må du jo dra på egne erfaringer. Skriver du mange kvinnelige karakterer er det fordel med kvinnelig input, hvis du skal skape dype karakterer. Endret 28. september av PgUp 4 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september (endret) Poppmunn skrev (6 timer siden): Jeg er glad du posta det der, for den er et perfekt eksempel på woke tankegang som flere her påstår at ikke eksisterer. Ikke bare er han flau over at de gamle spillene hans ikke er mangfoldige nok, men han begår også kraftig hjernegymnastikk for å argumentere for at de mangfoldige karakterene som er der ikke teller. Og her er det snakk om et bra spill som Den Lengste Reisen som er elsket av folk over hele verden og som kom ut på en tid da ingen brydde seg om mangfold, men nå, 25 år senere, er det plutselig et problem at det var "for hvitt". Dette er et spill enhver spillskaper burde være stolt av, men nå er han altså flau over det. Gud bedre. Hans anger gikk da mer på at minoriteter ble spilt av hvite skuespillere. Som dere vel er enige med?. Men nå er det ikke et problem for dere? Hæ? Endret 28. september av PgUp 4 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september PgUp skrev (7 minutter siden): Hans anger gikk da mer på at minoriteter ble spilt av hvite skuespillere. Som dere vel er enige med?. Men nå er det ikke et problem for dere? Hæ? Vi får tro han valgte de som var best egnet fra de folkene han hadde tilgjengelig. Noe annet ville jo vært rart. Ikke er det noe å skamme seg over heller. 4 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september (endret) fokkeslasken skrev (3 minutter siden): Vi får tro han valgte de som var best egnet fra de folkene han hadde tilgjengelig. Noe annet ville jo vært rart. Ikke er det noe å skamme seg over heller. Aha, så at minoriteter spilles av hvite folk er bra nå? Mener du tiger Woods kan spilles av Brad Pitt? Dere endrer totalt mening her. Endret 28. september av PgUp 5 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 28. september Del Skrevet 28. september PgUp skrev (1 minutt siden): Aha, så at svarte karakterer spilles av hvite folk er bra nå? Mener du tiger Woods kan spilles av Brad Pitt? I et spill? Hva er det han egentlig snakker om da? Motion capture? Stemmer? 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå